חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יעקב שקלאר - נפגעת בתאונה ? מה עושים?

מאת: יעקב שקלארביטוח08/01/20149273 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק



מהי תאונת דרכים? כל פגיעה הנגרמת משימוש ברכב מנועי כגון מכונית, אופנוע, קטנוע, אוטובוס, משאית או טרקטור אשר נועד לנסיעה על הקרקע, נכנסת להגדרת "תאונת דרכים".


לא מעט טועים לחשוב כי תאונת דרכים היא אך ורק התנגשות בין שני כלי רכב מנועיים, או התנגשות בין הולך רגל לרכב מנועי, אך תאונת דרכים יכולה להיגרם במגוון רחב של אירועים, למשל: נפילה באוטובוס, פגיעות מדלת פתוחה של מכונית, פגיעות ביציאה מהרכב, פגיעה ממטען שהשתחרר לכביש, וכן פגיעות נפשיות עקב אירוע טראומה כתוצאה מנוכחות בזירת תאונה קשה.

עורך דין יעקב שקלאר מסביר: מהי פגיעת גוף?

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה- 1975, כל אדם שנגרמה לו פגיעת גוף כתוצאה מתאונת דרכים זכאי לפיצויים בין אם הוא גרם לתאונה ובין אם האחר גרם לה.

מרבית פגיעות הגוף הנגרמות בעקבות תאונת דרכים הן פגיעות פיזיות שטחיות כמו חבלות, שפשופים, שטפי דם, חתכים, ובתאונות דרכים קשות יותר יכולות להיווצר גם פגיעות אורתופדיות בגפיים ובעמוד השדרה, פגיעות נוירולוגיות ואף פגיעות נפשיות.

חשוב לציין כי המכות השטחיות יחלפו כעבור זמן מה ולכן יש לתעד בתמונות את כל החבלות בטרם יחלימו.

קיימות פגיעות שלא יופיעו מיד לאחר התאונה, כמו כאבי גב, היכולים להעיד על פגיעה אורתופדית, סחרחורות או טשטוש היכולים להעיד על פגיעה נוירולוגית. לכן יש חשיבות לבדיקה אצל רופאים מומחים, גם אם לא חשים בפגיעה מיידית.

את מי לתבוע?

עו"ד יעקב שקלאר מרחיב כי בתאונת דרכים ברכב פרטי, כאשר הנהג הוא זה שנפגע, יש לתבוע את חברת הביטוח של רכבו. כאשר הנפגע הוא נוסע ברכב, יש לתבוע את חברת הביטוח של נהג הרכב שבו נסע. כאשר הולך רגל נפגע מרכב פרטי, יש לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפרטי שפגע בו.

אם פוליסת הרכב אינה תקפה וכן במקרים של תאונת "פגע וברח", ניתן לתבוע פיצויים מ"קרנית", שהנה קרן ממשלתית לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. על מנת להוכיח את קרות התאונה יש לאסוף מסמכים כמו דו"חות משטרה על התאונה, מסמכים רפואיים המעידים על פגיעות גוף כתוצאה מהתאונה ועדי ראייה שנכחו במקום התאונה ויכולים להעיד על שאירע.

אופנועים מבוטחים על פי חוק בפוליסות ביטוח חובה אשר מבטחות את המשתמשים באופנוע בגין פגיעות גוף כתוצאה מתאונת דרכים. בתאונת אופנוע, אם פוליסת הביטוח איננה תקפה, ניתן לתבוע את הפוליסה של הנהג שהפוגע אם ניתן להוכיח כי הנהג הפוגע גרם לתאונה. אם נפגעת כהולך רגל מאופנוע בתאונת "פגע וברח", ולא ניתן לאתר את רוכב האופנוע, ניתן לתבוע את "קרנית".

אם נפגעת בתאונת דרכים שהתרחשה במהלך יום עבודתך, בדרך לעבודה, או בחזרה מהעבודה, אתה זכאי לתבוע פיצויים בגין התאונה מחברת הביטוח וכן מהמוסד לביטוח לאומי. הפיצוי מהביטוח הלאומי מקוזז מסך הפיצוי הכולל שתקבל בגין נזקיך, בין אם תבעת את הביטוח הלאומי ובין אם לאו, ולכן ישנה חשיבות לתבוע גם את חברת הביטוח וגם את הביטוח הלאומי במקרה שבו נפגעת בתאונת עבודה.

אחד מהישגי משרד עו"ד יעקב שקלאר הוא מקרה שבו ייצג המשרד אדם שנפגע בתאונת דרכים קשה בדרכו למקום עבודתו. עו"ד יעקב שקלאר הגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב הפוגע וכן תביעה למוסד לביטוח לאומי. סך הפיצויים הכולל שהשיג המשרד עבור הנפגע עמד על למעלה מ-2,000,000 ש"ח.

מתי לתבוע?

עו"ד יעקב שקלאר מסביר כי לצורך קבלת פיצוי הולם ומקסימלי בעקבות תאונת דרכים שעברת, יש לבסס תביעה מוצקה ואיתנה. יש לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי, דו"חות משטרה מאירוע התאונה, עדויות וכדומה, ללכת לרופאים מומחים ולקבל מהם דיאגנוזות לגבי מצבכם הרפואי. לכן, עדיף לא להגיש תביעה מיד לאחר התאונה, אלא להמתין ולאסוף את כל החומר ולברר את מצבכם הרפואי.

תביעה בגין פגיעת גוף כתוצאה מתאונת דרכים ניתן לתבוע עד שבע שנים מיום התאונה, למעט במקרים חריגים, כמו למשל כשהנזק התגלה רק בשלב מאוחר יותר לתאונה, אז ניתן לתבוע עד עשר שנים מיום גילוי הנזק, או אם נפגעת בתאונת דרכים כשהיית קטין, ניתן לתבוע עד שבע שנים מהיום שבו הגעת לגיל 18.

יעקב שקלאר - עורך דין פלילי , בעל משרד עו"ד עצמאי משנת 1995, מומחה למשפט הפלילי, ומייצג בתיקים החמורים והקשים בתחום.

לעו"ד שקלאר ניסיון של מאות הופעות וערעורים בבית המשפט העליון. תקדימים משפטיים רבים נקבעו בתיקים בהם הופיע עו"ד יעקב שקלאר כסנגור, ומשמשים חומר לימוד חובה בבתי הספר למשפטים.

צרו קשר:

טל': 03-6091873, 03-6091764

פקס: 03-6912618

נייד: 052-2575298

אבן גבירול 57, תל אביב

דוא"ל: jacob_shklar@yahoo.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעקב שקלאר - עורך דין פלילי , בעל משרד עו"ד עצמאי משנת 1995 .
עו"ד פלילי יעקב שקלאר למד כלכלה באוניברסיטת ת"א ומשפטים בבית הספר למשפטים במכללה למינהל.
עו"ד יעקב שקלאר מומחה למשפט הפלילי, ומייצג בתיקים החמורים והקשים בתחום.
לעו"ד שקלאר ניסיון של מאות הופעות וערעורים בבית המשפט העליון. תקדימים משפטיים רבים נקבעו בתיקים בהם הופיע עו"ד שקלאר כסנגור, ומשמשים חומר לימוד חובה בבתי הספר למשפטים.

צרו קשר:
טל': 03-6091873, 03-6091764
פקס: 03-6912618
נייד: 052-2575298
אבן גבירול 57, תל אביב
דוא"ל: jacob_shklar@yahoo.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעקב שקלאר

מאת: יעקב שקלארפלילי14/02/145686 צפיות
בעת היתקלות עם שוטר ברחוב או בעת נסיעה ברכב, לשוטר אין סמכות לערוך על אדם, בכליו או ברכבו חיפוש, אלא אם יש לו צו שיפוטי המאפשר זאת, או שהיה לו חשד סביר כלפי אותו אדם, כגון קבלת מידע מודיעיני או מידע על ביצוע עבירה במקום.

מאת: יעקב שקלארפלילי02/02/144973 צפיות
מעצר לצורכי חקירה הנו טראומה גדולה וקשה, הן נפשית ופסיכולוגית, לכל נחקר. המשטרה משתמשת במעצר ככלי להוצאת הוודאות מהאדם הנחקר ובתור מכשיר בעל עוצמה רבה. נחקרים עצורים מתנהגים באופן מנוגד לאינטרסים שלהם כחשודים ועלולים לפגוע בעצמם בצורה שכמעט בלתי אפשרי לתקן, זאת משום שלדברים הראשוניים שלהם משקל רב בשלב המשפט. זו הסיבה שכל אדם צריך לדעת מה הזכויות שלו בזמן מעצר, ואיך הוא לא יפגע בעניינו, בכך שיידע איך להתנהג בחקירה בזמן מעצר.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח

מאת: רוי ורלביטוח29/01/201230 צפיות
נדל"ן מסחרי הוא עסק רווחי מאוד עבור אנשים רבים. אין בזה שום קסם. אתה צריך ידע, מוסר עבודה טוב ויש לך את הדחף להצליח. במאמר זה יש כמה הצעות שיעזרו לכם בנדל"ן. לפני שאתה רוכש נכס כלשהו, ​​התבונן ברמות ההכנסה המקומיות, בשיעור האבטלה והאם האזור הזה גדל או לא. אם אתה מסתכל על נכס שקרוב לדברים כמו אוניברסיטה, מרכזי תעסוקה, אוניברסיטאות או חברות גדולות, ייתכן שתוכל למכור אותו מהר יותר ובכסף רב יותר.

מאת: מגניב ביטוח09/08/162162 צפיות
ובכן, התשובה היא לא עניין של כדאיות אלא של אפשרות. יש לכם בהחלט את האפשרות לרכוש פוליסת ביטוח נסיעות לחול מקופת החולים בה אתם חברים, אם כי עליכם לזכור שקופת חולים הוא גוף ציבורי שלא תמיד מעניק את השירות הטוב ביותר, בזמן שאתם הכי צריכים אותו, וכן קופת חולים מתמחה בתחום של ביטוחי נסיעות בהקשר הרפואי, בעוד שאתם זקוקים לפתרון גם בהיבט של רכוש וכסף שאותם אתם לוקחים יחד איתכם לטיול.

מאת: מאיר סוויסה ביטוח05/11/153936 צפיות
טיפים לבחירת חברת הובלות בקריות תושבי חיפה והצפון זקוקים מדי פעם לשירותי הובלה מחברה מקצועית ואמינה. חברת הובלות בקריות מציעה שירות מקצועי לכלל לקוחותיה ומכירה את כל שכונות ורחובות העיר ואת כל אזור הצפון. לחברת הובלות בקריות יש צי חדש של רכבי הובלה וצוות מקצועי ומנוסה מבצע את העבודה במהירות וביעילות לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

מאת: רוי ורלביטוח22/09/153380 צפיות
Purchasing life insurance policy is a wise decision.This can make you to wonder where to begin to start with your research. Your beneficiary can pay the mortgage, including your mortgage, as well as be able to provide for your spouse's well-being and finance your children's education.

מאת: Shiraביטוח17/06/148261 צפיות
חברות ביטוח רבות נעזרת במשרדי חקירה פרטיים על מנת לאמת הצהרות של מבוטחים התובעים מן הביטוח סכומי כסף בגין פגיעה שנפגעו בה בהיותם מבוטחים. רבות מחקירות ביטוח אלה נעשות בתחום ביטוח הרכב כאשר אנשים מעורבים בתאונות דרכים והם תובעים את הביטוח באשר לנזק שנגרם להם.

מאת: אורי תבורביטוח01/12/138980 צפיות
בטרם שתרכשו פוליסת נכות מתאונה, רצוי לבחון האם ביטוח נכות מתאונה נחוץ לכם והאם אין ברשותכם כבר פוליסת ביטוח אחרת אשר מכילה בתוכה כיסוי נכות מתאונה בסכום ראוי. צעדיכם הם שיכריעו מה תקבלו, אם בכלל, ביום הגשת התביעה.

מאת: lawtipביטוח01/08/128927 צפיות
הן זהו סוד כי לצורכך סגירת עסקת הביטוח תהיה מוכנה חברת הביטוח לעשות עבורכם הרבה. אך מה קורה בעת פקודה ? האם תהיה מוכנה חברות הביטוח לעמוד לימינכם ולשלם לכם את כל תגמולי הביטוח ? לא בטוח. בכתבה הבא נסקור עבורכם את הפרטים שתאגידי הביטוח היו מעדיפים שלא נדבר עליהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica