חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מזרון לתינוק – מה נכון, מה שגוי.

מזרון לתינוק – מה נכון, מה שגוי.

מזרון למיטת התינוק הוא, אולי, המוצר החשוב ביותר שעל ההורים לעתיד לבחור.

על מזרון זה יבלה התינוק שעות אינספור בחודשי חייו הראשונים, חלקן הגדול יהיה ללא השגחת ההורים, ובאותם חודשים יתפתח הצוציק החדש התפתחות מטאורית בתחומים רבים שישפיעו על כל חייו. לכן בחירה חשובה זו של המזרון דורשת מאיתנו להשקיע מחשבה ולהיעזר בידע שנצבר אצל המומחים.

במאמר זה אנסה להבהיר לכם, ההורים לעתיד מהן התכונות שצריכות להיות למזרון הטוב ביותר בעבור התינוק החשוב ביותר בעולם – התינוק שלכם.

מזרון למיטת תינוק צריך להיות בראש ובראשונה בטוח ואח"כ נוח ובריא לתינוק (אורטופדי), ולהורים (פרקטי).

בעניין הבטיחות נוכל להסתמך על מכון התקנים הישראלי שבתקן מספר 1548 קבע את הקריטריונים בהם צריך לעמוד מזרון למיטת תינוק. החומרים מהם יהיה עשוי המזרון אסור שיהיו דליקים או רעילים, המזרון יהיה מצופה בחומרים שלא יאפשרו לנוזלים לחלחל אל ליבת המזרון ולאפשר לעובש להתפתח, חומרי הציפוי יהיו "אנטי אלרגיים" כאלו שלא יגרמו להתפתחות של תגובות אלרגיות לתינוק. בתקן 1548 מפורטות עוד שורה של בדיקות שנוסחו בידי מומחים מהארץ ומהעולם בכדי שאתם, ההורים לעתיד תוכלו להיות בטוחים שהצוציק החדש שלכם ישן בביטחון. מכון התקנים הישראלי נתן את אישורו ל-3 יצרנים לסמן את מזרוני התינוק שהם מיצרים בתו-תקן ישראלי: עמינח, פנג וליטף ולכן המלצתי לכם לבחור מזרון מתוצרת אחד מהשלושה.

אעבור לנושא האורטופדי, שנים רבות מה שנדרש ממזרון לתינוק היה: "שיהיה מספיק קשה כך שמשקל גופו של התינוק לא ייצור שקיעה במזרון". רוב היצרנים מייצרים את המזרון כך שהשטח העליון מצופה בחומר שנקרא "פלציב" שהוא מעין ספוג דחוס במיוחד (בצבע אפור) המונח, או במקרה הפחות בריא, מודבק, לשכבה עבה של ספוג. ניתן להניח את המזרון כששכבת הפלציב (הספוג האפור) פונה מעלה ואז המזרון קשה יותר, או כשהספוג כלפי מעלה ואז המזרון רך יותר. בשנים האחרונות התחילה להתגבש דעה בקרב רופאים אורטופדים וכירופרקטים שבכדי שמזרון לתינוק יהיה בריא ככל האפשר להתפתחותו האורטופדית של התינוק הרי ש"בכל תנוחת שינה ישמור המזרון על עמוד שדרה ישר ככל האפשר". מבין שלושת היצרנים שהזכרתי הראשון שהרים את הכפפה וייצר מזרון העונה לדרישה זו הוא פנג, מזרון בו המשטח הנוקשה נמצא בעומק 1.5 ס"מ מפני המזרון. בצורה זו יוכל התינוק להיות בתנוחת שינה בריאה (עמוד שדרה ישר) כשהוא על הגב או על הבטן, כמו המזרונים עם השכבה הנוקשה על פני השטח, אבל לכשישן על הצד יהיה לכתפו של התינוק את האפשרות לשקוע וכך לשמור על עמוד השדרה ישר בכל תנוחת שינה. כמובן שגם את המזרון הזה ניתן להפוך ולאפשר לתינוק שעבר גיל שנה לישון על מזרון רך יותר, אם נראה לנו שהתינוק לא נרדם בקלות או שמתעורר יותר מדי פעמים בלילה.

 לסיכום העניין: מזרון בו השכבה הנוקשה נמצאת מעט מתחת לפני השטח הוא המזרון הבריא ביותר שיאפשר לעמוד השדרה של הצוציק שלכם להיות ישר ככל האפשר בכל תנוחה בה יישן.

וכעת לנושא שנקרא בשפת עממית "מזרון נושם", ברור לכל מי שחושב על כך, שריאותיו של התינוק לא מסוגלות לנשוף או לשאוף אוויר דרך כל עוביו של מזרון. לכן מובן שמדובר על תכונות החומר המצפה את המזרון. בכדי שתינוק שהצמיד את פניו לציפוי המזרון יוכל להמשיך לנשום, הרי שפני השטח של ציפוי המזרון צריכים להיות מחוררים וכל עוביו של הציפוי צריך להיות חלול ככל האפשר. כך אוויר שינשוף הפעוט יתפזר לצדדים והאוויר שישאף התינוק, יישאב מפני השטח, יעבור בציפוי החלול של המזרון ויגיע בחופשיות אל דרכי הנשימה של התינוק. יתרון נוסף של מזרון עם ציפוי "נושם" שהוא גם מחלחל, הווה אומר עם ישפך נוזל על המזרון (מהבקבוק או מפליטה של התינוק), הנוזל יחלחל מטה ופני השטח של המזרון יישארו יבשים. יש לתת את הדעת על כך שככל שהמזרון יהיה עטוף במספר שכבות גדול יותר ואם בין השכבות תהיה שכבה של חומר אטום, הרי שהתכונה (שמוסיפה לתחושת הביטחון) לא תוכל להתבטא. להסבר נוסף: אם תניחו על הסדין שעוונית וסדיניות הרי שההוצאה הנוספת על מזרון עם ציפוי "נושם" מיותרת.

ולסיום אתם ההורים: הליבה של המזרון החדש לתינוק החדש חיוני שתהיה מצופה בחומר אטום (שעוונית) בכדי שתוכלו לנקות את המזרון בצורה יסודית, גם כשתורידו את הציפוי הנושם בכדי לכבסו. בכדי להדגיש: אל תיקנו מזרון שבו כשמורידים את הציפוי לכביסה נשארים עם ספוגים חשופים כדי שלא יקרה שבדיוק באותו הלילה שציפוי המזרון מתייבש לאחר כביסה התינוק פלט. זכרו מזרון שנספג לתוכו נוזל יגדל עובשים!

לכל שאלה נוספת היכנסו באתר http://www.zuzik.co.il  ללשונית "צור קשר" ושילחו לי מייל.

בברכה

גדעון וסיליסקי

צוציק

המומחים למוצרי תינוקות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גדעון וסיליסקי

צוציק - המומחים למוצרי תינוקות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גדעון וסיליסקי

מאת: גדעון וסיליסקיהורות12/09/101044 צפיות
במאמר זה אסדר לך, הקורא/ת את הנושא המורכב של הסעה בטוחה של ילדים במכונית. אתחיל בתיאור החוק בארץ, אמשיך בפירוט סוגי המוצרים הקיימים בארץ ובעולם שנועדו להסעת תינוקות וילדים במכונית ואסיים במספר עצות חשובות.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214400 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201466 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192027 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182405 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181619 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181573 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172292 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica