חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עונת המגורים \ יורם קראוס

בעבר היה נהוג לחשוב כי סוגיית רכישה וקנייה של דירות, בשונה ממוצרי צריכה רגילים, אינה מושפעת מעונות השנה וכי הביקוש מתפרש בהתפלגות שווה בכל חודשי השנה. מתברר כי הדבר פשוט אינו נכון.

 

החודשים הפופולאריים

יורם קראוס  מנפץ את המיתוס ומסביר כי סוג העונה משפיע ישירות על זמן על קניית דירה.  קראוס סבור כי דווקא בתקופות החגים חלה בירידה בקנייה והשכרת דירות. "הנתונים מצביעים על כך ששוק הדירות בדומה לשווקים רבים אחרים, נתון להשפעות עונתיות שגורמות לשינויים ברמות הביקושים בתחומי המכירה וההשכרה". עוד טוען קראוס כי "בתקופת החגים, ההכנות לקראת שנת הלימודים בבתי הספר ותקופת בין המיצרים, גרמו לירידה במס' העסקאות בסוף הקיץ ובתחילת הסתיו".

יורם קראוס מציין כי החודשים הפופולאריים ביותר לרכישת דירות חדשות בישראל הינם דצמבר, ינואר ופברואר. "בספטמבר-אוקטובר ובמידה מסוימת גם באפריל, קיימת ירידה במספר העסקות הנסגרות בגלל החגים".

מסקר שנערך לאחרונה עבור התאחדות הקבלנים עולה כי בחודשי החגים נמכרו בממוצע 6,410 דירות יד ראשונה ושנייה בחודש - כ-6.8% מסך המכירות השנתיות. החודשים הפעילים ביותר, לפי הסקר, הם יוני ודצמבר עם ממוצע רכישות חודשי של כ-8,970 דירות. הסקר בחן את נתוני המכירה של דירות חדשות ויד שנייה בין השנים 1997 ל-2007.

מנכ"ל חברת sms  לניהול פרויקטים, יורם קראוס מספק הסבר לנתונים. "בסך הכול ניכרת ירידה של כ-14% בחודשים ספטמבר-אוקטובר לעומת שאר חודשי השנה". יורם קראוס מוסיף כי "כאשר מבודדים את חמש השנים האחרונות, 2007-2003, מבחינים בירידה חדה יותר, של כ-22%, בחודשים אלו לעומת שאר השנה".

ניתוח הנתונים שביצע יורם קראוס מצביע על כך שעונת החגים אינה העונה "החמה" במכירת דירות.  קראוס מעלה טענה מעניינת. "קבלנים רבים עושים מאמצים ממוקדים למכירות ושיווק בעונת החגים, אך הנתונים מראים שדווקא הרוכשים לא ששים לסגור עסקאות בעונה זו. על פי הסקר, הסיבה לכך היא עלייה ברמת החיים שגורמת לאותם קהלים המעוניינים בדירות לצאת לנופש יוקרתי בארץ או בחו"ל".

בישראל, קיימות שתי תקופות שבהן אנשים מעדיפים לרכוש דירות. מצד אחד, בחודשי הקיץ, שבהם יש חופשות המאפשרות לקונים הפוטנציאליים לחפש דירות ומזג האוויר המאפשר בדיקה רצינית של הנכס, ומצד שני בחודשי החורף, נובמבר-ינואר".

יורם קראוס מסביר מדוע קיימת פעילות נדל"נית ערה בחודשי החורף.  "בישראל, נהוג ישנו מרווח ממוצע של שלושה חודשים עד חצי שנה, בין חתימה על עסקה לבין כניסת הרוכש לדירה החדשה וזאת על מנת שהרוכשים יוכלו להיכנס לדירה לקראת הפסח או בחופש הגדול. בנוסף,  מי שרוכש דירה בקיץ, מכוון יותר לקראת כניסה בתקופת החגים".

 

חגים- אאוט

על פופולאריות החורף והקיץ, קראוס סבור כי "בשתי עונות אלו לאנשים יש יותר זמן לחפש דירה, אם זה בתקופת החורף שמביאה עמה רגיעה מסוימת לאחר לחץ החגים, או בקיץ כשמשפחות יוצאות לחופשה ומשלבות את חיפוש הדירה כחלק מהבילוי המשפחתי.

לסיכום, מחודש ממאי ועד חודש יולי, מוצגת עלייה משמעותית במכירת דירות ואילו בין החודשים אוגוסט-ספטמבר הנחשבים חודשים חלשים, חלה ירידה בהיקף העסקות, לעומת החודשים נובמבר-דצמבר,בהם נרשם זינוק בהיקף העסקאות".

קראוס מוסיף כי מיעוט העסקאות בתקופה זו, נובע מאורך הזמן הארוך יחסית בממוצע של המשא ומתן על העסקה. "גם עסקה שמתחילה לפני החגים לרוב ממשיכה עד לסוף עונת החגים. גם לאחר שהרוכש והקבלן או המוכר מסכמים את פרטי העסקה העיקריים, קיים עוד זמן רב לדיון בין עורכי הדין. נוסף על כך, בחודשים אוגוסט – ספטמבר ישנה תקופה של שבועיים שבהם לא ניתן לרשום הערת אזהרה בטאבו".

 

על אמונות דתיות וסטודנטים

לטענת קראוס, גם היבטים תרבותיים ודתיים משפיעים על העסקאות בתקופה זו. "יהודים לא מבצעים עסקאות בתקופת בין המיצרים ובעשרת ימי תשובה. באמונה זו מחזיקים גם אנשים שאינם דתיים".

יורם קראוס מסכם וטוען כי לצד המגמה של עלייה בעסקאות בתקופת הסתיו, ענף השכירות גועש בתקופה זו. "אוקטובר הינו החודש בו נפתחת שנת הלימודים האקדמית, עסקאות רבות מתבצעות לאור ההגירה של סטודנטים לאזורי מגורים בסביבת אוניברסיטאות ומכללות".

התחרות ודמי השכירות

יורם קראוס קובע בהחלטיות כי החודשים יולי-אוגוסט הם הטיימינג המושלם לעסקאות בענף השכירות.  הסיבה לכך לטענתו טמונה במשפחות עם ילדים. "לרוב מדובר במשפחות שמכרו את דירותיהן ועושות את המעבר לדירת שכירות לפני הלימודים. דמי השכירות של דירת 5 חדרים בצפון ובמרכז תל אביב מגיעים בתקופה זו ל-8,500-9,000 שקל, 15% יותר ממאי-יוני. בהמשך צונחים הביקושים מצד המשפחות, וכניסת חודשי הסתיו מזמינים תחרות של צעירים בשכירות על דירות 3 חדרים, מה שגורם לעלייה בהיקף העסקאות והמחירים.

יורם קראוס מסכם וטוען כי עסקאות בחודשי הסתיו נגועות באנדרלמוסיה. "ככל שהלקוח מיואש יותר, הוא משלם יותר. דמי השכירות של דירת 3 חדרים יכולות להגיע ל בחודש זה ל-5,000 שקל, עלייה של 10%-15% לעומת שאר חודשי השנה".

יורם קראוס ניתח והסביר מדוע מומלץ לרכוש דירה בקיץ או בחורף והדגים כיצד מחירי השכירות בשאר חודשי השנה יקרים. עושה לכם חשק? מרגישים כי זו העת להשכיר או לקנות?

 מדריך יורם קראוס לעונה הנכונה לרכישה נותן לכם כלים להתמודד עם כל השאלות וההתלבטויות.

יורם קראוס ייסד את חברת SMS לפני למעלה מ-15 שנים ובין לקוחותיה נמנים ארגונים ומוסדות חשובים בישראל, כמו משרד הביטחון, ארגונים פיננסיים כמו בנקים וחברות ביטוח וחברות היי-טק בינלאומיות, כגון גוגל, סאפ, הוט ועוד. SMS בראשותו של יורם קראוס, פועלת בישראל ובחו"ל ונחשבת כיום לחברה הגדולה בתחומה במרכז הארץ.

 



תגיות המאמר: יורם קראוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם קראוס

מאת: יורם קראוסחברה ומדינה - כללי19/11/121096 צפיות
יורם קראוס: "קולות מחאת האוהלים אמנם נדמו כמעט לגמרי ובקיץ הנוכחי נשמעו הרבה פחות, אלא שהשקט הזה מטעה: דיור בר השגה הוא עדיין חלום רחוק עבור רבים." עוד הוסיף יורם קראוס כי הדבר נכון בעיקר כשמדובר בזוגות צעירים מנהלים את חייהם בתל אביב הם ורוצים גם לגור בה.

מאת: יורם קראוסאדריכלות22/10/121154 צפיות
1. הצרפתים גורמים לעליית מחירי הנדל"ן – נכון/ לא נכון? יורם קראוס מסביר כי תושבי החוץ אכן מעוררים את שוק הדירות הרדום, אך העובדה שמחירי הדירות לא נרכשו על ידי תושבי חוץ מעלה את החשש כי טענה זאת אינה נכונה

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121297 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121093 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121065 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסאדריכלות17/10/121529 צפיות
יורם קראוס: "לצורך פיתוח וניצול יעיל יותר של שטח קרקע מסוים כדי לאפשר לבנות עליו יותר בתי מגורים מאשר היה אפשר בתכנית מתאר קודמת. מתי מבצעים פרצלציה?

מאת: יורם קראוסנדל"ן07/04/101924 צפיות
בית ירוק הוא בית שמותאם לתנאי השטח שבו נבנה ולאקלים הסביבתי בו נמצא והוא בנוי מחומרים המתאימים למיקום ולסביבה בה נמצא. תקן הבנייה הירוקה בארצות הברית הוא מפורט ומחמיר יותר מהתקן הישראלי אשר פורסם על ידי מכון התקנים הישראלי. בארצות הברית קיימים תקנים שונים לבנייה ירוקה המאפשרים לכל המעוניין להחמיר ולהתקרב יותר לטבע, למצוא תקן מתאים. לפי תקני הבנייה הירוקה, סביבת הבנייה מכתיבה צרכים ואילוצים שונים ולכן בית שייבנה בצפון ארצות הברית, ייתן מענה לבעיות שונות מאלה עליהם יענו בתים שייבנו בנגב בישראל.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222787 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223094 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica