חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בנייה ירוקה- יורם קראוס

מאת: יורם קראוסנדל"ן07/04/20101922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בית ירוק הוא בית שמותאם לתנאי השטח שבו נבנה ולאקלים הסביבתי בו נמצא והוא בנוי מחומרים המתאימים למיקום ולסביבה בה נמצא. תקן הבנייה הירוקה בארצות הברית הוא מפורט ומחמיר יותר מהתקן הישראלי אשר פורסם על ידי מכון התקנים הישראלי. בארצות הברית קיימים תקנים שונים לבנייה ירוקה המאפשרים לכל המעוניין להחמיר ולהתקרב יותר לטבע, למצוא תקן מתאים. לפי תקני הבנייה הירוקה, סביבת הבנייה מכתיבה צרכים ואילוצים שונים ולכן בית שייבנה בצפון ארצות הברית, ייתן מענה לבעיות שונות מאלה עליהם יענו בתים שייבנו בנגב בישראל.

בעוד אוכלוסיית ישראל גדלה, עתודות הקרקע מדלדלות ולכן בניית בית פרטי בישראל אינה משתלבת עם המגמה הירוקה. על פי החשיבה הירוקה, את הקרקע בישראל יש להותיר לשימושים כמו חקלאות וייעור ולא בנייה. יורם קראוס אומר כי עולה מכך שבית ירוק אמיתי בישראל הוא בית דירות משותף, בעל דירות רבות ומתנשא לגובה.

בעיר בשם רינבק (Rhinebeck) בארצות הברית, עומד להיבנות הבית הירוק בעולם. המבנה שאמור להיבנות, מתוכנן להכיל את כל האלמנטים הירוקים שהמוח האנושי תיכנן וחשב עליהם עד כה. "מרכז אומגה ללימודים הוליסטיים" הוא ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח והוא העומד מאחורי המיזם השאפתני הזה. המבנה כבר נמצא בעיצומה של הבנייה והונחו כבר היסודות שאחריהן יורכב שלד הברזל של המבנה. יורם קראוס אומר כי לפי דברי מתכנני הבניין, הוא יעמוד בכל תקני הבנייה הירוקה המחמירים ביותר. כמו כן בבניין ייעשה שימוש בחומרים הירוקים הטובים ביותר שניתנים להשגה כיום והוא יענה על דרישות האספקה העצמית של מים ושל אנרגיה.

הבית הירוק בעולם נבנה לפי תקני ה-LEED האמריקאים, אשר מקובלים בבנייה ירוקה ברחבי העולם. המתכננים של הבית הוסיפו גם תקן משופר של ה-LEED, פלטיניום, שהוא בעל דרישות גבוהות יותר. המתכננים הוסיפו גם תקן נוסף ומחמיר הקרוי תקן "אתגר הבניין החי". 16 הסעיפים השונים בתקן זה מחייבים את הבניין לא רק כיחידה בפני עצמו אלא גם בהסתכלות כוללת כיצד משתלב הבניין בסביבה בה נבנה, הטבע סביב האזור ואופי הקהילה בסביבה.

יורם קראוס הוא מייסד ומנכ"ל חברת SMS לניהול פרויקטים ופיקוח הנדסי. חברת SMS  פועלת בתחום הבנייה מעל ל-15 שנים וארגונים שונים ומוסדות חשובים בישראל נמנים בין לקוחותיה, בהם משרד הביטחון, ארגונים פיננסיים וחברות היי-טק בינלאומיות. חברת SMS בראשותו של יורם קראוס, פועלת בישראל ובחו"ל ונחשבת כיום לחברה הגדולה בתחומה במרכז הארץ.

 



תגיות המאמר: יורם קראוס


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם קראוס

מאת: יורם קראוסחברה ומדינה - כללי19/11/121096 צפיות
יורם קראוס: "קולות מחאת האוהלים אמנם נדמו כמעט לגמרי ובקיץ הנוכחי נשמעו הרבה פחות, אלא שהשקט הזה מטעה: דיור בר השגה הוא עדיין חלום רחוק עבור רבים." עוד הוסיף יורם קראוס כי הדבר נכון בעיקר כשמדובר בזוגות צעירים מנהלים את חייהם בתל אביב הם ורוצים גם לגור בה.

מאת: יורם קראוסאדריכלות22/10/121154 צפיות
1. הצרפתים גורמים לעליית מחירי הנדל"ן – נכון/ לא נכון? יורם קראוס מסביר כי תושבי החוץ אכן מעוררים את שוק הדירות הרדום, אך העובדה שמחירי הדירות לא נרכשו על ידי תושבי חוץ מעלה את החשש כי טענה זאת אינה נכונה

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121297 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121093 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסתיירות ונופש - כללי22/10/121065 צפיות
יורם קראוס: "טיפוס הרים הינו חלק מענפי הספורט המכונים 'ספורט אתגרי'. הספורט האתגרי, כשמו כן הוא – ספורט שיש בו אתגר מעבר למאמץ הספורטיבי, והאתגר הזה הוא הליכה על הקצה, כלומר רמה כזו או אחרת של סכנה".

מאת: יורם קראוסאדריכלות17/10/121529 צפיות
יורם קראוס: "לצורך פיתוח וניצול יעיל יותר של שטח קרקע מסוים כדי לאפשר לבנות עליו יותר בתי מגורים מאשר היה אפשר בתכנית מתאר קודמת. מתי מבצעים פרצלציה?

מאת: יורם קראוסבניין ואחזקה - כללי13/07/101466 צפיות
בעבר היה נהוג לחשוב כי סוגיית רכישה וקנייה של דירות, בשונה ממוצרי צריכה רגילים, אינה מושפעת מעונות השנה וכי הביקוש מתפרש בהתפלגות שווה בכל חודשי השנה. מתברר כי הדבר פשוט אינו נכון.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן

מאת: אבי דוידינדל"ן21/03/222671 צפיות
מידע שימושי לקראת פרויקט פינוי בינוי עם דגש על תכניות בניין עיר

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202513 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: טלנדל"ן04/09/183245 צפיות
יזם הנדל"ן אלדד פרי, העומד בראש קבוצת אלדד פרי, סבור כי הביקוש הגובר להשקעות בענף הנדל"ן המסחרי, ובייחוד הביקוש המוגבר מצד משקיעים לרכישת משרדים להשקעה

מאת: טלנדל"ן20/08/183219 צפיות
קבוצת אלדד פרי, מהבולטות בענף הנדל"ן בישראל, מציגה שורה של מינויים חדשים ומבטיחים אשר נועדו, לדבריו של אלדד פרי, יו"ר הקבוצה, לעבות את שדרתה הניהולית של הקבוצה.

מאת: טלנדל"ן16/07/183248 צפיות
התחדשות עירונית לכל גווניה זוכה לתהודה רבה בישראל, כשרבים רואים בה את הדרך הריאלית ביותר לשיפור מצב הדיור בארץ.

מאת: אור מחשביםנדל"ן01/07/182583 צפיות
אם גם אתה מעוניין להתחיל להרוויח סכומים גדולים באופן פסיבי ובלי להשקיע מאמץ וכוח, הרי שתחום הנדל"ן הוא האפיק הנכון להשקעה.

מאת: טלנדל"ן10/06/182251 צפיות
התנודתיות המאפיינת כיום את עולם ההשקעות הפיננסי מביאה לעלייה מתמדת באחוזי ההשקעה בנדל"ן. היציבות, התשואה הפוטנציאלית הגבוהה...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica