חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב לרכבי צמ"ה

מאת: אוהד רגבביטוח רכב14/07/201010061 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק פוליסות ביטוחי הרכב הינו שוק תחרותי מאד אולם דבר זה אינו בא לידי ביטוי יתר על המידה בנושאי ביטוח רכב לרכבים פרטיים ומסחריים עד ארבעה טון כיוון שאלו מוגנים על ידי חוק ומחויב כי יתקיימו לגביהם תנאי מינימום הקבועים בחוק אשר למעשה גוזרים פוליסות ביטוח רכב דומות למדי, הן בנושאי ביטוח חובה אשר מעניק כיסוי כספי במקרים בהם נגרם נזק גופני לנהג, הנוסעים או הולכי הרגל בעת תאונה, והן בנושאי ביטוח מקיף אשר מעניק הגנה ביטוחים לנזקים כספיים אשר עלולים להגרם לרכוש - לרכב עצמו.

לעומת רכבים פרטיים ומסחריים עד ארבעה טון, סוגי הרכב השונים אשר אינם עומדים בקריטריונים אלו אינם מוגנים על פי חוק וקיים שוני ניכר בין פוליסות ביטוח רכב השונות המוצעות עבורם.

ביטוח רכב - מהם רכבי צמ"ה?

סוג מסוים כל כלי רכב עליהם אין הגנה חוקית לקביעת תנאי מינימום אשר יופיעו בפוליסת ביטוח רכב הם רכבי הצמ"ה. רכבי צמ"ה הם כלי ציוד מכני הנדסי אשר משמשים למטרות שונות כגון חקלאות, עבודות עפר ובנייה ועבודות אחרות שונות. ניתן למצוא בקטגוריית כלי רכב אלו טרקטורים, מלגזות, מנופים, רם-סע, מערבלי בטון, מיישרי עפר ודומיהם. קטגוריה זו מכסה לא רק כלי רכב אלא גם כלים אשר מועמסים על כלי רכב אחרים כגון מנופים.

ביטוח רכב - ייחודיות רכבי הצמ"ה

קיימים מספר מאפיינים לרכבי הצמ"ה אשר מבדילים אותם מרכבים אחרים:

  • משך השימוש - ברכבים פרטיים ומסחריים עד ארבעה טון נהוג לקחת בחשבון כי רכב אשר גילו מעל לתשע שנים אין טעם לבטחו בביטוח מקיף כיוון שערך הנזק אשר יגרם לו יגיע פעמים רבות לערך אשר ייחשב טוטאל לוס. מצד שני, מרבית הרכבים הפרטיים אשר על הכביש הינם רכבים חדשים יחסית בני פחות מתשע שנים. רכבי צמ"ה שונים בכך כי בהם נעשה שימוש למעשה מספר שנים רב יותר והתחלופה בהם נמוכה יותר. מעבר לכך, עלותם גבוהה בהרבה מעלותו של רכב פרטי או מסחרי עד ארבעה טון כך וגם רכבים ישנים יותר העולים בגילם על תשע שנים נהוג לבטח. בכלי צמ"ה נהוג לקחת בחשבון כי יש לבטח כל כלי שגילו עד חמש עשרה שנה.
  • היקף השימוש - כלי צמ"ה הינם כלי עבודה ומשום כך כמות העבודה אשר נעשית בהם גדולה יחסית לרכבים פרטיים. נקודה זו גורמת להתייחסות שונה לנושא הבלאי בביטוח רכב המיועד לרכבים מסוג זה.

•·         סיכון גרימת הנזק לצד שלישי - כלים שונים מהווים סיכון שונה לצד שלישי. כיוון כי משקל כלי צמ"ה הוא לרב גבוה, הסיכון כי יתרחש נזק רב לצד שלישי אשר יהיה מעורב בתאונה על כלי צמ"ה הוא גדול. בנוסף, קיימים גורמי סיכון נוספים כגון אלמנט ההנפה במנופים או נשיאת חומרים מסוכנים או דליקים או אף כלים אשר הינם נגררים או נישאים לכלי רכב אחרים אשר מגדילים את הסיכון לצד ג' במידה ניכרת.

ביטוח רכב - כלי צמ"ה למה כדאי לשים לב בעת רכישת פוליסת ביטוח רכב

ברכישת פוליסת ביטוח כלי צמ"ה רצוי לשים לב למספר היבטים:

  • גובה גבול האחריות לביטוח צד ג' - על פי רב רצוי להגדיל את סכום הגבול אחריות הביטוח על מקרים כגון אלו
  • היחס לבלאי - פוליסות ביטוח רכב רבות לרכבי צמ"ה דורשות תשלום פרמית דמי ביטוח המחושבת על בסיס נזק לרכב חדש מהסוג המבוטח אולם כאשר מדובר על תשלום דמי הביטוח בקרות מקרה ביטוחי משלמות את ערך הנזק בניקוי בלאי.

ביטוח "כל הסיכונים" לעומת ביטוח תאונות וגניבות - ניתן למצוא בשוק שני סוגי פוליסות ביטוח רכב לכלי צמ"ה, האחת הינה מסוג פוליסת ביטוח כנגד כל הסיכונים אשר מעניקה מטרייה כיסויית לכל סוגי הסיכונים האפשריים למעט אלו המפורטים כחריגים בפוליסת הביטוח. פוליסה מסוג שונה הינה פוליסה המעניקה כיסוי רק אותם מקרים המפורטים בפוליסת הביטוח.  במקרה בו מדובר ברכבי צמ"ה רצוי לרכוש פוליסה מסוג "כל הסיכונים".

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד רגב

מאת: אוהד רגבביטוח רכב22/12/102143 צפיות
קיימות כיום מערכות בטיחות ברכב אשר יכולות להקטין באופן משמעותי את הסיכויים להקלע לתאונת דרכים, אולם התקנת מערכות אלו בכלי הרכב אינה מחויבת על פי חוק או אף נדרשת על ידי חברות הביטוח.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות14/12/1010863 צפיות
איך צריך להתארגן לקראת נסיעה לחו"ל? מה יש לקחת עימנו? מה צריך לסדר? איך בודקים איזה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יש לרכוש, ומה משפיע על החלטה זו?

מאת: אוהד רגבביטוח משכנתא09/12/101452 צפיות
אחד הכיסויים המוצעים במסגרת פוליסות ביטוח משכנתא הינו ביטוח אובדן כושר עבודה.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות30/11/101330 צפיות
על מה יש להקפיד בעת הפעלת או רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם הדגשים המיוחדים ובאילו נקודות אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא כיסוי ביטוחי?

מאת: אוהד רגבביטוח רכב23/11/101272 צפיות
אלו אמצעי מיגון נפוצים תדרוש חברת הביטוח להתקין בכלי רכב מבוטחים, ומה השפעת המיגון על תוקפה של פוליסת ביטוח רכב אשר רכש המבוטח.

מאת: אוהד רגבביטוח פנסיוני18/11/101959 צפיות
המאמר הבא דן בהשוואה בין סוגי ביטוחי פנסיה השונים המוצעים היום הן לעובדים שכירים והן לעובדים עצמאיים. כאשר ההחלטה על מסלול הפנסיה המועדף ניתנת בידי העובד, חשוב להבין את משמעויות הבחירות השונות.

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי13/11/101350 צפיות
במקרים רבים נאמר לנו כי חשוב לבחור בחברת ביטוח בעלת גב כלכלי איתן. מה הם הגורמים לקשר הזה, ואיך קשור נושא הביטוח לנושא חסכונות פנסיונים?

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171743 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164131 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163373 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163097 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163078 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143619 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147860 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica