חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיסוי בהונג קונג

מיסוי בהונג קונג הונג קונג הייתה מושבה בריטית עד ה-1 ביולי1997, כאשר הושבה לשלטון סיני. תחת המדיניות של "מדינה אחת, שתי שיטות" נהניתהונג קונג ממידה רבה של אוטונומיה תחת השלטון הסיני, וממשיכה לקיים מערכת משפט, מטבע,מכס והגירה משלה, כמו גם נהיגה בצד השמאלי, כמקובל במושבות בריטיות. רק מערכת ההגנה הצבאית והיחסים הדיפלומטיים נתונים תחת חסות הממשלה המרכזית בבייג'ינג.

שיעורי המס בהונג קונג נמוכים מאוד.

בהונג קונג לא מוטלים:

·          מס רווחי הון

·          חובת ניכוי מסבמקור

·          מס רכוש

·          מע"מ

·          או מס מכירות.

שיטת המס הנוהגת בהונג קונג היא השיטה הטריטוריאלית.

על מנת שהכנסה תחוב במס בהונג קונג עליה לענות על שלושת התנאים המצטברים הבאים:

1.        ההכנסה מופקת על ידי ישות העוסקת בפעילות מסחרית בהונגקונג;

2.        ההכנסה נובעת מפעילות מסחרית זו;

3.        ההכנסה נובעת ממקורות בתחומי הונג קונג;

הואיל ובהונג קונג נוהגת שיטת המס הטריטוריאלית הרי שתושבות אינה קריטריון רלוונטי לחיוב במס.

בהתאם לדין השורר בהונג קונג האזור המיוחד הידוע כהונג קונג רשאי לכרות אמנותמס בנפרד מסין.

עד לשנת 2001 לא הייתה הונג קונג צד לאף אמנת מס. יתר על כן, אמנות המס שסין צד להן אינן חלות על תושבי הונג קונג.

הונג קונג כרתה אמנות מס המוגבלות לפעילות ימית עם המדינות הבאות:

·          סין

·          ארצות הברית

·          בריטניה

·          הולנד

·          נורבגיה

·          ניו זילנד

·          רפובליקת קוריאה

·          וגרמניה.

הונג קונג כרתה אמנות מס המוגבלות לפעילות אווירית עם המדינות הבאות:

אוסטרליה, אוסטריה, בחריין, בלגיה, ברזיל, ברונאי, קנדה, אסטוניה, צרפת, גרמניה,הודו, אינדונזיה, ישראל, איטליה, יפן, לוקסמבורג, מלזיה, מאוריציוס, מיאנמר, נפאל,הולנד, ניו זילנד, פקיסטן, פפואה ניו גנואה, הפיליפינים, רפובליקת קוריאה, עומאן, קטר,רוסיה, סינגפור, סרי לנקה, שוויץ, תאילנד, טורקיה, מאע"מ, בריטניה, ארצות הברית ו-ויאטנם.

בעקבות המעורבות ההולכת וגדלה של אנשי עסקים ישראלים בשוק ההונג-קונגי, וכןבשל היתרונות הקיימים לחברות ישראליות בעלות קשרים בשוק של הונג-קונג בשוק הסיני, גובר הצורך להתייחס בקווים כלליים למתרחש שם.

הונג-קונג, אשר הינה חלק מהרפובליקה העממית של סין, נהנית מאוטונומיה כלכלית ומשפטית הבאה לידי ביטוי בקיומה של מערכת משפט עצמאית, קיום מטבע מקומי ומערכת מכסנפרדת.

בהתאם לנתוני משרד התעשייה והמסחר, ההזדמנויות העסקיות בהונג-קונג מתחלקותלשניים:

·          האחת מתהווה מהשוק הקטן אך הדינמי של הונג קונג. כאן, ניתן להתמקד בעיקר בתחומי ההי-טק ותחום השירותים המקצועיים כמו גם בפרוייקטים אדירים של תשתיות, איכות סביבה, פרוייקטים לאומיים וחידוש תעשייה.

·          תחום נוסף הזוכה להתעניינות הינו תחום התכשיטים והיהלומים שהנו תחום חשוב ומפותח בהונג-קונג, לא בכדיכ- 12% מכלל יצוא היהלומים של ישראל מופנה להונג קונג.

·          כמו כן, קיים פוטנציאל בתחומי המכשירים הרפואיים, חלקי חילוף למטוסים, קוסמטיקה, ציוד למעבדות, פלסטיקה,חקלאות, מזון, מוצרי בניה וחומרי גלם לענף הנייר ודפוס.

·          ההזדמנות האחרת מתהווה מעצם היות הונג-קונג מגשרת לסין. הונג קונג מהווה מקפצה לחברות ישראליות  המעונינות לחדור לשוק הסיני אשר מחד הינו שוק בעל פוטנציאל אדיר אך מאידך מהווה שוק מסובך עבורגורמים ישראליים המעונינים להיכנס אליו.

·          היתרון של הונג-קונג הוא נזילות כספית ויכולת עסקית מוכחת בסין. הידע והקשרים של חברות מהונג-קונג בסין מאפשרות לטכנולוגיות ישראליות להיות חלק בעסקאות משולשות בהם ישראל מספקת את הטכנולוגיה,הונג קונג את ההנהלה ומימון וסין את השוק וההזדמנות.

כאמור, המס המוטל בהונג-קונג הנו ע"פ שיטת המיסוי הטריטוריאלי. לפיכך, הנקודה הנבחנת היא מקום הפקת ההכנסה ללא רלוונטיות כלל למקום תושבותו של מפיק ההכנסה. כלומר,אזרח ישראלי המפיק הכנסתו בהונג קונג ימוסה בהונג-קונג ללא התחשבות במיסוי הישראלי המוטל עליו (עפ"י החוק הישראלי זכאי התושב הישראלי לזיכוי מס בישראל).

·          שיעור המס בהונג-קונגהנו נמוך, כך ששיעור המס המוטל על יחידים הנו כ- 15%. שיעור המס המוטל על חברות הנו16%.

·          כמובן שישנה התייחסות ספציפית גם לסוגי הכנסות, כגון: הכנסות מדיבידנד, ריבית או הכנסות אחרות. ולדוגמא הכנסות מדיבידנד פטורות ממס, רווחי הון ותמלוגים פטורים ממס. גם הכנסות ריבית מפיקדונות ומט"ח פטורות ממס.

·          המיסוי על נדל"ןבהונג קונג שונה, כיון שכרוך בפרוצדורה ראשונית ע"י חברות זרות. חוקי המקרקעין בהונג-קונג לא מאפשרים לחברה זרה להיות בעלת נדל"ן מקומי, אלא אם נרשמה כחברה זרה בהונג-קונג, תהליך רישום פורמאלי במשרד האוצר המקומי.

·          כמו חלק ממדינות העולם בהונג-קונג קיים מוטל מס רכוש על נדל"ן. המס זהה לשיעור המס המוטל על יחידים,ששיעורו 15%. המס ישולם מתוך רווחי ההשכרה השנתיים כאשר הוצאות אינן מותרות בניכוי.חברה יכולה לנכות הוצאות לרכישת נדל"ן, כלומר את ההוצאות הסובבות סביב עסקת הרכישה(לפי קריטריונים).

·          נדל"ן המשויך לממשלות זרות, מלכ"רים, גופים המשלמים מס הכנסה בגין הכנסות שכירות, לפי חוקי המקום  אינם חייב במס, ולדו' נדל"ן השייך לשגרירויות וכיו"ב.

אין מע"מ או מס מכירות בהונג-קונג.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דב ויינשטיין ושות'

www.dwcap.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דב ויינשטיין

מאת: דב ויינשטייןמיסים - כללי23/07/101288 צפיות
האם קיבלת בקשה להגשת הצהרת הון? האם נדרשת להגיש הסברים לרשויות המס על הפרשים בהצהרות הון? לטיפול בהצהרת הון יש צורך בגורם מקצועי אשר יוכל לסייע בהקטנת נטל המס.

מאמרים נוספים בנושא מיסוי בינלאומי

מאת: Shiran Madarמיסוי בינלאומי28/11/143028 צפיות
אזרח או תושב ארה"ב שמעסיק עובדים או משלם כסף לאדם אחר בסך העולה על 600$ יצטרך להנפיק טופס 1099 או W2 למקבל התשלום ול-IRS. על מנת שניתן יהיה לעשות זאת יש לברר את פרטי מקבל התשלום, בעיקר את מספר הזיהוי לצורך מס שלו – ITIN או SSN.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי01/07/144161 צפיות
יש לכם הכנסות ממקורות זרים? אתם לא מדווחים על כלל הכנסותיכם מכל העולם לרשויות המס בישראל? אם כן רצוי שתדעו כי אי דווח משמעו עבירה פלילית אשר יכול להסב לכם אי נעימות מול רשויות המדינה ותשלום קנסות רבים. מומךץ לפנות בהקדם לייעוץ עם רואה חשבון בדבר גילוי מרצון והתחלת התהליך מול רשויות המס.

מאת: טל שוורץמיסוי בינלאומי26/06/144411 צפיות
ב- 19 ליוני 2014 התפרסם עדכון של תוכנית הגילוי (OVDP - Offshore Voluntary Disclosure Program) המציעה רשות המיסים האמריקאית לאמריקאים שלהם הכנסות, חשבונות בנק ונכסים פיננסים בישראל או במדינות אחרות, הזדמנות נוספת ומקילה לעמוד בדרישות הדיווח הנדרש ע"י החוק האמריקאי לשלם את חובם ולהמנע מקנסות . במאמר זה נסביר את עקרי העדכון של תוכנית הגילוי.

מאת: Smartaxמיסוי בינלאומי24/06/144211 צפיות
מס הכנסה בארה"ב (IRS) הודיע ב – 18/6/2014 על שינויים משמעותיים בתוכניות הגילוי מרצון, מטרת השינויים הנה לאפשר לאלפי נישומים אמריקאים מחוץ לארה"ב לחזור ולעמוד בדרישה להגיש דוח מס שנתי בארה"ב בסיכון מופחת לענישה.

מאת: yanaiamirמיסוי בינלאומי15/02/148145 צפיות
עד לתום שנת 2002 תושב ישראל היה חייב במס על הכנסותיו מישראל בלבד, גם אם היו לו הכנסות מחוץ לישראל הכנסות אלו לא התמסו בישראל למעט החריג בסעיף 5 לפקודת מס הכנסה טרם תיקונו. החל משנת 2003 עקב תיקון 132 לפקודת מס הכנסה נקבע כי יחיד תושב ישראל יהא חייב במס על כלל הכנסותיו מכל מקור שהוא שהופקו או נצמחו בין בישראל ובין מחוץ לישראל. כמו כן, תושב חוץ יהא חייב במס בישראל על הכנסותיו שהופקו או נצמחו בישראל בלבד. כל זאת בכפוף להוראות האמנה וסעיף 196 לפקודת מס הכנסה.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/138963 צפיות
כאזרח אמריקאי שחי בישראל עליך להגיש דוח מס אמריקאי שנתי למס ההכנסה האמריקאי באם הכנסתך השנתית עלתה על המינימום הקבוע בחוק, סף ההכנסה משתנה בהתאם לאופן ההגשה (נפרד, מאוחד...), גיל וסוג ההכנסות שהיו לאזרח בשנת המס.

מאת: (Shiran Madar CPA(Isrמיסוי בינלאומי07/12/139392 צפיות
האם אני צריך להגיש דו"ח מס בארה"ב ? האם אני יכול לנכות מס ששילמתי בישראל ? יש לי אזרחות אמריקאית, אני חי בישראל ומעולם לא עבדתי או הרווחתי כסף בארה"ב האם אני חייב כסף למס ההכנסה בארה"ב ?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica