חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מטאפורת חוקים חיים

מאת: שולמית לב אריהארה27/03/20091660 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מטאפורת חוקים חיים

"חתור חתור" אומר בעל הספינה לעוזרו. "חתור ללא הפסקה. אתה יכול. אתה חייב לחתור. חתור היטב ורק כך נוכל להגיע". "אני לא רואה את החוף" אמר עוזרו הנאמן. בעל הספינה השיב: "זה לא חשוב אם רואים את החוף או לא. אני חושב שזה שם, בכיוון ההוא. הרי אנחנו לא רואים כלום. חתור חתור". עוזרו הנאמן חתר וחתר עד כלות הכוחות. שריריו הגיעו למצב בו לא התאפשרה שום תנועה ולו הקטנה ביותר. בתוכו המשיך לשמוע את המילים "חתור חתור". עוצמת המילים הלכה ודעכה עד לטון חלוש המצטלצל קבוע ברקע האופק הרחוק. הוא ידע שהוא חותר בניגוד לכיוון הרוח אם כי הטשטוש ערער את בטחונו בקשר לצדקתו. גם בעל הספינה הניח בסתר ליבו כי אין סיכוי לספינה להגיע ליעדה. היא נעה בניגוד לכיוון הרוח. שניהם ידעו והמשיכו כלא יודעים. כנראה עסוקים היו בלעשות את הדבר היחיד והאוטומטי שידעו. המחשבה כי ישנו את הכיוון וישיטו את עצמם בכיוון הרוח, דרשה כוחות שאזלו בהם, משום מה. הרבה חששות ופחדים עלו בבעל הספינה ובעוזרו הנאמן. בעל הספינה חשש כי זה ידרוש ממנו לאבד את השליטה, בעיקר כשהרוח נשבה בעוצמה. הוא חשש שמא יגיע ליעד כלשהו שאינו "חוף הבית". הוא חשש שהם יהיו נטולי מעש, בזמן נשיבת הרוח, וכך יירדמו ויגיעו למקומות מסוכנים. הוא האמין כי כל זמן שיש לו "שליטה" על הכיוון, בכך הוא קובע שיגיע למחוז חפצו. הוא חשש ופעל מתוך כך.

לבסוף הם מצאו את עצמם מוטחים אל מול סלע גדול שכלא את ספינתם וחורר בה חור. חור זה מנע מהם להמשיך לחתור. הם והספינה נותרו בשולי הנהר, כשהספינה מבעבעת את המים שחדרו לתוכה. הם הבחינו בכך בזמן שהספינה התנפצה אל הסלע והקול החזק העיר אותם מתרדמתם. הם התעוררו בבהלה ומיד הושיטו יד למשוטים ובעל הספינה ירה פקודות לעבר עוזרו. המים שמלאו את הסירה מנעו מהם לזוז בכיוון שבעל הספינה פקד להשיט אותם.

בשלב זה, הספינה מצאה עצמה שוקעת ונעה מצד לצד, מיטלטלת בין דפנות הסלעים, מחפשת את דרכה לנוע. ברגע אחד, לפתע, הספינה התהפכה והם בתוכה. הם נזרקו מתוכה ונשטפו בזרם מבלי יכולת להשפיע. לבסוף השניים מצאו את עצמם בתוך בריכה שקטה, נעימה וקטנה יחסית. בריכה  שנוצרה מהמפל הגבוה שדרכו גלשו אליה.

זה היה מסע אימה עד הזמן בו אפסו כוחותיהם. בזמן בו אפסו כוחותיהם, הם נאלצו  להרפות עד כדי תרדמה. בשלב הזה הם זרמו במהרה למקום מבטחים. אך לא לפני טלטלות עזות ומכאיבות שאיימו על חייהם. רק ברגע בו הרפו ונעו עם הזרם, יש לומר נטולי ברירה, הגיעו למקום בטוח. מקום בו השקט שורר. מקום של מנוחה.

בזמן שהייתם במי הבריכה, הוסרט במוחם מעין סרט של כל המתרחש. החל מהשלב של היציאה לשייט וכלה בהימצאותם בבריכה. סרט זה הביא את שניהם לכמה מסקנות משותפות, להפתעתם. הם ראו את אותם רגעים בהם יכלו לבחור אחרת ולעבור את המסע הזה אחרת. דבר אחד בטוח, מסיבה כלשהי, הם התעלמו מחוקי יקום בסיסיים.

 ומהם החוקים האלו?

 הראשון - חוק הזרימה.

השני - חוק ההשתנות

השלישי - חוק המשיכה.

 חוק הזרימה אומר כי הכול בתנועה. עליך, או אולי עדיף לומר "וכדאי לך", לזרום עם הכיוון של הרוח והמים (החיים). ההתנגדות מכלה את כוחותיך ומאמללת את חייך. בכל מקרה בו כוחותיך ידללו, הרוח תניע אותך בכיוון שלה. תוכל מלכתחילה לזרום איתה. כשאתה חש במאמץ גדול, קושי וכאב, אתה בכיוון הפוך לזרימה. כל שקורה, קורה כי חייב לקרות הוא. מדוע חייב? כי כל שקורה בהווה, תוצאה הוא לכל שקרה בעבר. את העבר לא ניתן לשנות וגם את תוצאותיו. היה ואפשר לשנות משהו בכלל? זה את ההווה בלבד! ההווה מוליד את העתיד. כל הווה מוליד עתיד פוטנציאלי כלשהו. אין הווה שמשנה את העבר. רק הווה המשפיע על העתיד.  

חוק ההשתנות אומר כי אין דבר העומד על מקומו קבוע. כל דבר משתנה בכל רגע. כל רגע בהווה, מעניק שפע אפשרויות נוספות, שונות מהרגע הקודם ומהרגע הבא. בהיעדרותנו מהרגע בהווה, יש הזמנה לכאב. בנוכחותנו, בכל רגע של ההוויה, יש הזמנה לשפע, מלאות, עושר וחיים עם משמעות.

חוק המשיכה אומר כי כל אשר בתוכך, מחשבותיך, אמונותיך ותפיסתך את החיים, מוקרנים לחלל סביבך ומושכים עוד מאותו הדבר כלפיך. אותן מחשבות, אמונות וכד', מהדהדים כהד המהדהד בחזרה אליך. העולם מהדהד דרך קולותיהם של קרוביך, דרך הטבע החי סביבך, דרך הגדרתך את העולם "החיצוני" לך. כשאנו מגדירים משהו בחוץ, אנו מגדירים משהו בתוכנו. כל מה שאנו מזהים מחוצה לנו, זוהה ראשית בתוכנו. לכן יש לנו הגדרה עבורו.

החיים שאני קוראת להם "החיים בחוץ", הם חיי הפנימיים.

החיים שהנכם קוראים להם "החיים בחוץ", הם חייכם הפנימיים.   

שולמית ניסימוב לב ארי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שולמית לב ארי

Energize The Law of Attraction with the new science NLP & EFT

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שולמית לב ארי

מאת: שולמית לב אריתראפיה28/12/128743 צפיות
EFT - Emotional Freedom Technique - טכניקת השחרור הרגשי. אם זו טכניקה לשחרור רגשי, אז איך זה שהיא משחררת אנשים ממחלותיהם? מכאביהם הכרוניים? לעיתים אף משחררת ומחליפה טיפולים רפואיים ואף כירורגיים? EFT נבנתה על ההבנה שכל מערכות החיים מצויות בתוך מערכת אחת מרכזית - המערכת הביו - אנרגטית והעבודה עם מערכת זו משחררת את כל מה שמצוי בה בכלל ומכאובים שונים בפרט. זו סיבת ההצלחה יוצאת הדופן מבחינת אחוזי ההצלחה שלה בריפוי מלא של בעיות קטנות כגדולות.

מאת: שולמית לב אריאימון מנהלים16/07/111549 צפיות
כמה פעמים הרגשת שהנה זה בא והנה זה אוטוטו כבר ממש כאן והנה עוד רגע אחד ו...? לא מצליח. ושוב.... מחקרים מראים שיש למוח שפה מאוד מסוימת ואם מדברים בה כשרוצים להצליח, הוא יודע לבצע את ההצלחה בקלות מפתיעה.

מאת: שולמית לב ארירוחניות - כללי20/04/091819 צפיות
אנו חיים כשאנטנה בלתי נראית לראשנו. אנטנה המעבירה אלינו מסרים ומעבירה מאיתנו מסרים. איננו חושבים - אנו קולטים מחשבות אוניברסאליות. איננו מרגישים - אנו חשים בויבראציה רגשית אוניברסאלית...

מאת: שולמית לב ארירוחניות - כללי27/03/091500 צפיות
כשהנך מטפל בעצמך כדי להשתנות\להתנקות\לצמוח... זה נקרא לקבל את עצמך?

מאמרים נוספים בנושא הארה

מאת: shmolikהארה14/01/153013 צפיות
כל כך הרבה פעמים אנו מרגישים מבואסים וחסרי מוטיבציה, אנו מרגישים כי אין יותר כח לעשות שום דבר, אפילו לשינה. וזה מכיוון שאנו בחיים אך איננו חיים את חיינו במלואם אלא בין עבודה לעבודה וגם אז בקושי.

מאת: יואב זילכההארה04/02/132117 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכההארה04/02/131858 צפיות
כמו שאדם אשר עומד לטבוע זקוק לאוויר, ככה אנחנו זקוקים להתעוררות. היום, עכשיו, בתקופה הזו, התודעה האנושית בשלה לכך יותר מתמיד. נדרשת מידה בסיסית של מודעות בשביל להבחין בסבל האנושי בכל מקום. כל עוד האגו מנהל את חיינו, ישנן שתי אפשרויות לסבול: האחת, כשאנחנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים. והשנייה, כשאנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131793 צפיות
הסבל קיים. זוהי עובדה שככל שהיא לא נעימה, אי אפשר להתעלם ממנה או לברוח ממנה. הסבל מתחיל כבר עם לידתנו אל העולם. אנחנו מגיחים מתוך רחם אמנו לאחר שמופעל עלינו לחץ אדיר שהוא בטוח לא נעים ומה הדבר הראשון שאנחנו עושים כשאנחנו יוצאים? בוכים! ואם אנחנו לא בוכים (זה מה שקרה איתי אגב, על פי הסיפורים של הוריי), אז מישהו צובט אותנו כדי שנבכה. הבכי הוא אחד הסימנים לכך שאנחנו בחיים. הלידה היא טראומה קשה.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131764 צפיות
הפעם נתחיל בסיפור...לפני כ-2,600 שנה, במקום בו ניצבת היום העיר מומבאי (לשעבר "בומביי", העיר הגדולה ביותר בהודו והשנייה בגודלה בעולם) חי זקן מתבודד, אדם רב-קדושה. כל מי שפגש אותו העריץ אותו בשל טוהר נפשו ורבים סברו כי הוא הגיע לשחרור מלא.

מאת: אשרם במדברהארה19/10/128648 צפיות
רטריט בשתיקה ומפגש יוצא דופן, עם מנחי "הסנגהה מהתעוררות להארה", דיה והרידס, המנחים תהליך עומק חוויתי, המוביל להתעוררות, לחופש מהסבל ואשליית המיינד ולהכרה בטבע ההארה.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128540 צפיות
שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים? תשובה: תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica