חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אם התורה והיהדות אמת, מדוע הרבה לא מקיימים אותה?

מאת: יגאל כהןהארה17/04/20128539 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם התורה והיהדות אמת, מדוע הרבה לא מקיימים אותה?

שאלה: אם התורה אמת מדוע יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה? ביניהם דוקטורים ופרופסורים ואנשים חכמים ואקדמאים?

תשובה:

תמצית תשובה: אם התזונה הטבעית היא הכי בריאה מדוע יש הרבה שנוהגים בניגוד להדרכותיה? אם העישון מסוכן (עד כדי כך שכתוב על כל חפיסה  "העישון הורג" או "העישון מסרטן" וכו') אם כן מדוע כל כך הרבה מעשנים?

תשובה מפורטת: לפעמים אדם נוטה לחשוב שיש ללא מאמינים איזו תשובה ניצחת ליהדות, אך זו שמורה עמהם משום מה בסוד. שהרי בלעדי תשובה ניצחת ליהדות איך הם מסוגלים לחיות להם כחילוניים מתוך שלוות נפש ובטחון עצמי כזה. שהרי עולם הנצח עומד כאן על המאזניים.

לא פעם שומעים בסמוך לסופה של שיחת הסברה הגיונית ומשכנעת בנושא היהדות את הטיעון: ''אז אתה רוצה להגיד לי שכל החילוניים במדינה הם משוגעים?!'' או בגוון שונה במקצת: ''אני לא יודע להפריך את דבריך, אבל אני בטוח שיש איזו תשובה לדבריך, אחרת לא היו כל כך הרבה לא דתיים בעם הזה.''

תגובותיהם של אלה מבוססות על ההנחה הפשוטה שאדם נורמאלי לא ירוץ קדימה באפילה אלא אם כן בטוח הוא שלפניו כביש מוצק. אדם בר דעת לא יפסע אפילו פסיעה קלה קדימה אם יש לו ספק קל שבקלים שיתכן שהמשך דרכו אינו קרקע מוצקת אלא תהום בעומק של מאה מטר. הנחה זו, עליה הם מתבססים, כה פשוטה וברורה היא עד שאינה טעונה כלל בדיקה. הרי אם היהדות נכונה, כי אז מי שחי כחילוני, בזבז את חייו והפסיד את הנצח.

יותר מזה, גם אם יש סיכוי של אחוז אחד בלבד שהיהדות נכונה, די בכך לחייב את החילוני לחשוב יפה על כל מעשה שלו כדי לא להסתכן. הרי שום אדם הגיוני לא יאכל מאכל אשר יש אפשרות של אחוז אחד שהוא מורעל. אז איך אפשר לאכול ביום כיפור, למשל, אם יש אפשרות של אחוז אחד לקבל עונש כרת? ואם ציבור חילוני כה גדול חי כפי שחילוניים חיים, כנראה שהם בטוחים לחלוטין במלוא מאת האחוזים בצדקת דרכם, כי הרי לא יתכן שציבור כה גדול יפקיר את גורלו, ויחיה בחוסר הגיון.

ההנחה שיש להם בודאי הצדקה מלאה לדרכם נראית ברורה.

אך למרות זאת הבה ננסה לבדוק את הדבר.

קשה למצוא במדינה הזאת אדם שאינו יודע על נזקי העישון. הכול יודעים על הקשר בין סרטן לעישון. אנשים משכילים יותר יודעים שהטבק מכיל כמה מאות חומרים מזיקים שונים הגורמים או עלולים לגרום למחלות ולהפרעות גופניות שונות ומשונות. כל מעשן מכיר כמה תופעות שליליות מגוף ראשון. ידוע גם שהצורך בעישון הוא הרגל נרכש ואיש לא נולד איתו.

והנה, למרות כל הנ''ל, לא זו בלבד שייצור מוצרי עישון הוא תעשיה גדולה בארצנו, ומספר צרכני הטבק הוא עצום, אלא שמדי שבוע בשבוע מצטרפים צעירים רבים למעגל המעשנים על אף כל האזהרות. איפה ההנחה הפשוטה והוודאית שכל אדם הגיוני שומר על טובתו ועל בריאותו? לוּ לפחות מסרה הסטטיסטיקה שמרבית המעשנים הם חסרי ידע והשכלה וקלי דעת ומופקרים. אך לא! כולנו יודעים שעל המעשנים נמנים אנשי מדע ואנשי רוח, אנשים חכמים ונבונים המנהלים כל תחום במדינה. גם רופאים מקומם לא נפקד בין המעשנים, הכיצד? וכי כל אלה איבדו את שפיותם?

בחודש שעבר נהרגו למעלה מששים איש במדינה הקטנה הזאת בתאונות דרכים. עוד מאות רבות נפצעו, ומתוכם ישארו רבים נכים מוגבלים בכושר תנועתם ובכושר עבודתם. רבים יסבלו סבל רב עד סוף ימיהם. על פי נתוני משרד הבריאות מדי שנה מתים בישראל כ- 10,000 איש , ובארה"ב מתים מעישון כ-430,000 בשנה , 90% ממקרי סרטן ריאה נגרמים כתוצאה מעישון, קטל זה נמשך חודש אחר חודש במשך שנים.

בשנה שעברה נפגעו בתאונות דרכים 25,000 איש. בכל מלחמות ישראל ופיגועיה גם יחד לא נהרגו ונפצעו רבים כל כך כבתאונות הדרכים.

הכל יודעים שאין זה אסון טבע. כל הכבישים מסומנים ומתומררים. רמזורים וסידורים להכוונת התנועה יש לרוב. שום אדם אינו מורשה לאחוז בהגה אלא לאחר שלמד את חוקי התנועה ונבחן עליהם. אילו החליטו ברגע זה כל תושבי המדינה, נהגים והולכי רגל: אנו ננהג לפי חוקי התנועה, לא נעבור באור אדום, לא ננהג במהירות אסורה, נשמור מרחק, נציית לתמרור עצור, לא נעקוף במקום שאסור וכו', הרי בזה חסל סדר תאונות דרכים. כל אלה הכתובים ברשימת העתידים להיהרג ואשר שמותיהם יתפרסמו מחר ומחרתיים ולאחר מיכן במסגרות שחורות, כל אלה יבוטל גזר דין המות מעליהם והם ימשיכו לחיות מאושרים בחיק משפחותיהם. רוב הניצולים יהיו אלה שהחליטו לנהוג כהלכה, ובהחלטתם הפשוטה והדורשת כה מעט הם יצילו את חיי עצמם. מה לא מוכן אדם לעשות כדי לא לבלות את שארית ימיו על כסא גלגלים? והרי מה שנדרש כדי להינצל מגורל מר זה הוא כל כך פשוט, כל כך ידוע, כל כך הגיוני ובלתי ניתן לסתירה בדרך סבירה כלשהי.

אם מצפה אתה שהסטטיסטיקה תבשר לך שהנהגים גורמי התאונות הם אנאלפבתים, חסרי השכלה ולקויי שכל, ושאין ביניהם אקדמאים ומנהלים, עורכי דין ורופאים, אנשי עסקים ומדענים, אם מצפה אתה לכך, הרי שתצפה לשווא. חסרי ההיגיון המוכנים בעד רבע דקה של הגעה מוקדמת למחוז חפצם לסכן את חייהם וחיי אחרים בעקיפה מסוכנת, מפוזרים בצורה אחידה, פחות או יותר, בכל שכבות האוכלוסייה, בכל דרגות ההשכלה ובכל דרגות הפיקחות. ואתה שואל (זועק): איפה ההיגיון? איה שפיות הדעת? כל הצבור הגדול הזה הוא חסר דעת?

ההנחה ''הברורה'' שלא יתכן שאדם, ועוד יותר ציבור, יפעל בחוסר הגיון מוחלט, ויתעלם מן האמת שבה תלויה טובתו ועצם חייו, הנחה זו פשוט אינה נכונה!

לא הגיונית היא הרגשת הביטחון של המעשן, המתעלם מן הסכנה הידועה לו בהסתמכו על ציבור המעשנים הגדול ש''בודאי יש לו תשובה'' לסכנות העישון. שום פצוע תאונת דרכים לא ירפא מהר יותר בזכות ''כולם עוקפים פה''. בהתמודדות בין האדם לאמת אין לציבור הגדול כל משקל.

אילו מקיימי התורה היו מקבלים 500 ש"ח מזומן על כל מצווה, לא היית מוצא יהודי כמעט שלא מקיים מצוות, גם אילו המצוות של התורה היו לאכול גלידה ופיצה וארטיק בכל יום היה אחוז מקיימי המצוות גדול פי כמה וכמה.

בנוסף יש לדעת שיתכן שמי  שצופה מבחוץ נראות מצוות התורה כאילו הן מחייבות לוותר על העולם הזה למען העולם הבא, אבל מבפנים אדם יכול לראות שחיים רוחניים יכולים לספק את חייו כמו ואפילו יותר מרדיפה אחר החומר שהיא רדיפה שאינה נגמרת ואינה מספקת, מצוות התורה אמנם בריאות לגוף ולנפש – אבל דורשות משמעת ומחויבות, ולכן יש הרבה יהודים שלא מקיימים אותה.
היהדות יכלה להיות מאוד מושכת אבל רק כאשר האדם יודע כמה היא תורמת לו. מתי הוא ידע כמה היהדות תתרום לו? רק כאשר הוא בפנים, רק כאשר הוא מקיים את המצוות. זאת אומרת יש כאן מעגל חוזר: רוב העם היהודי לא יודע כמה יהדות יכולה לתרום לו לחייו הפרטיים והמשפחתיים ולכן הוא לא מקיים מצוות וכיוון שהוא לא מקיים מצוות הוא לא יודע כמה היהדות יכלה לתרום לו.

אבל יש סיבה יותר גדולה מדוע רוב העם לא מקיים מצוות התורה-  והיא מפני שרוב העם היהודי עדיין לא זכה להסברה נכונה ואמיתית מהי היהדות וכיצד היא יכולה לתרום לחיים שלו. העובדות מוכיחות שכאשר יהודי זוכה להכיר את התורה ואת המצוות בצורה אמיתית ועם הסברה טובה ונעימה, 80% מקבלים את זה, ו- 20% לא מקבלים, אבל מתייחסים לתורה בצורה הרבה יותר מכובדת ונעימה. מידי שנה אלפי יהודים שהיו רחוקים מתורה ומצוות – שומעים הרצאות ומשתתפים בסמינרים וסדנאות יהדות, וכולם יוצאים עם רגש יותר חיובי והבנה והערכה יותר גדולה ליהדות ולתורה.

 

לצפייה ברשימה השאלות המלאה בנושאי רוחניות קבלה ומיסטיקה כנסו לכאן שאלות תשובות ביהדות וקבלה

 



תגיות המאמר: יהדות, תורה, תורת אמת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

כמו כן הוא מנהל חנות  ספרי קודש - המציעה דיסקים וחוברות במגוון נושאים ביהדות וקבלה.

מי שרוצה מילון עברי עברי למציאת מילים נרדפות יוכל להכנס ולהוריד תוכנה למילון עברי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל כהן

מאת: יגאל כהןרשתות חברתיות22/11/121557 צפיות
כדי להבין מהו קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות, ומה היתרון הבולט בכך- ראשית חובה עלינו לדעת מהו קידום אתרים. אז נוכל לראות כי קידום אתרים בעזרת רשתות חברתיות היא הדרך המומלצת מבין שיטות קידום נוספות.

מאת: יגאל כהןיהדות22/11/121077 צפיות
מהו הדבר שמיחד את ספרי הקודש משאר הספרים האחרים? מדוע הם הבסיס עליו עם ישראל ממשיך בכל ימי הגלות שלנו? ספרי הקודש אלו תורת אלוקים, האלוקים נתן את התורה וחכמי ישראל בכל הדורות פירשו ונתנו לנו לטעום עוד ועוד מחכמת התורה. האם ידעת מהו הספר הנמכר ביותר בעולם כולו? לא ספר השיאים של גינס וממש לא הארי פוטר, לא ספר על עשיית כסף או לחילופין ספר על זוגיות. ובכן הספר הנמכר ביותר בעולם הוא ספר התנ"ך.

מאת: יגאל כהןרוחניות - כללי17/04/121723 צפיות
ההסבר הפשוט מדוע אלוקים נתן את התורה רק לעם ישראל ולא לכלל האנושות הוא- כי אין אופיו של עם זה שווה לאופיו של עם זה, ואין ההיסטוריה של עם זה שווה להיסטוריה של עם אחר, ואין טבעה של ארץ זו דומה לטבעה של חברתה. וכמו שכל עם יש לו "אופי" אחר, כך מתאים לו גם דרך חיים אחרת. התורה דורשת דרך חיים מסויימת ומחייבת מאוד ואלו

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121157 צפיות
יש דעות ש"ישו" עשה ניסים לעיני העם האם אין בזה בכדי לאמת את אמונת הנוצרים? תשובה: ניסים הם לא היסוד לאמיתותה של דת. דווקא היהדות אינה מייחסת חשיבות לטיעון התרחשות ניסים כבסיס לייסוד דת. אמנם יתכן לחזק את מאמיניה של הדת על ידי ניסים, א

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/122594 צפיות
תאר לך את חיים התרמילאי שהסתבך ביער עבות, והוא מחפש את הדרך לצאת מהמבוך של היער, והנה הוא פוגש אדם שמנהיג אחריו 100 איש והם הולכים אחד אחרי השני בשורה ישרה, 100 אנשים קשורי עיניים וכל אחד מניח את ידו על כתפי חבירו.

מאת: יגאל כהןפרשת השבוע17/04/121701 צפיות
שאלה: למה להתחיל לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ובתנ"ך? הרי יש אלפי דתות ואלפי תורות? תשובה: יש כמה סיבות טובות לחפש את האמת דווקא בדת היהודית ודווקא בתנ"ך. סיבה ראשונה היא שהרי אלוקים ברא אותך יהודי- בן לעם ישראל,

מאת: יגאל כהןיהדות17/04/121105 צפיות
שאלה: התורה נכתבה לפני 3,300 שנה והדברים שלה היו מתאימים לאותה התקופה. אם כן מדוע שאנחנו לא נשפץ את התורה על מנת שהיא תתאים לדור שלנו? תשובה: כאשר היצרן הוא בן אדם, הדברים שלך נכונים. כמו שאנחנו רואים שכל י

מאמרים נוספים בנושא הארה

מאת: shmolikהארה14/01/153013 צפיות
כל כך הרבה פעמים אנו מרגישים מבואסים וחסרי מוטיבציה, אנו מרגישים כי אין יותר כח לעשות שום דבר, אפילו לשינה. וזה מכיוון שאנו בחיים אך איננו חיים את חיינו במלואם אלא בין עבודה לעבודה וגם אז בקושי.

מאת: יואב זילכההארה04/02/132115 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכההארה04/02/131857 צפיות
כמו שאדם אשר עומד לטבוע זקוק לאוויר, ככה אנחנו זקוקים להתעוררות. היום, עכשיו, בתקופה הזו, התודעה האנושית בשלה לכך יותר מתמיד. נדרשת מידה בסיסית של מודעות בשביל להבחין בסבל האנושי בכל מקום. כל עוד האגו מנהל את חיינו, ישנן שתי אפשרויות לסבול: האחת, כשאנחנו לא משיגים את מה שאנחנו רוצים. והשנייה, כשאנחנו משיגים את מה שאנחנו רוצים.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131792 צפיות
הסבל קיים. זוהי עובדה שככל שהיא לא נעימה, אי אפשר להתעלם ממנה או לברוח ממנה. הסבל מתחיל כבר עם לידתנו אל העולם. אנחנו מגיחים מתוך רחם אמנו לאחר שמופעל עלינו לחץ אדיר שהוא בטוח לא נעים ומה הדבר הראשון שאנחנו עושים כשאנחנו יוצאים? בוכים! ואם אנחנו לא בוכים (זה מה שקרה איתי אגב, על פי הסיפורים של הוריי), אז מישהו צובט אותנו כדי שנבכה. הבכי הוא אחד הסימנים לכך שאנחנו בחיים. הלידה היא טראומה קשה.

מאת: יואב זילכההארה04/02/131764 צפיות
הפעם נתחיל בסיפור...לפני כ-2,600 שנה, במקום בו ניצבת היום העיר מומבאי (לשעבר "בומביי", העיר הגדולה ביותר בהודו והשנייה בגודלה בעולם) חי זקן מתבודד, אדם רב-קדושה. כל מי שפגש אותו העריץ אותו בשל טוהר נפשו ורבים סברו כי הוא הגיע לשחרור מלא.

מאת: אשרם במדברהארה19/10/128647 צפיות
רטריט בשתיקה ומפגש יוצא דופן, עם מנחי "הסנגהה מהתעוררות להארה", דיה והרידס, המנחים תהליך עומק חוויתי, המוביל להתעוררות, לחופש מהסבל ואשליית המיינד ולהכרה בטבע ההארה.

מאת: יגאל כהןהארה17/04/128341 צפיות
גם אדם שינסה ללמוד במשך שנים רבות את הידע האנושי המצוי כיום בעולם, עדיין לא יוכל לדעת מהי הדרך הנכונה לחיות. כמות הידע בעולם היא כמעט אינסופית וגם אם אדם יחיה וילמד במשך אלף שנה עדיין לא יגיע לפסיק מהידע שיש על העולם, רק בורא עולם אינסופי י

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica