חפש מאמרים:
שלום אורח
28.03.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ואצלב ציגלר-ביקורת-תערוכה-גלריה ליטבק תא

682ואצלב ציגלר-תערוכה זכוכית אופטית-גלריה ליטבק תא682 צילומים-אלי ליאון גלריה  ליטבק נפתחה בדצמבר שנה שעברה . כעת היא מציגה תערוכת יחיד של האמן הצ'כי המפורסם בן ה83ואצלב ציגלר. זאת תערוכת היחיד הראשונה המוצגת בגלריה. התערוכה הנהתערוכתו הגדולה ביותרשהוא הציג עד כה ובה מוצגים מספר העבודות הגדול ביותר שהציג האמןמעולם. כמחוה לישראל האמן עשה עבודה מיוחדת לכבוד התערוכה ,עבודההמראה בצורה אבסטרקטית מודרנית מגן דוד כפי שהוא רואה אותו בעיניו.זאת העבודההגדולה ביותר שנוצרה אי פעם בזכוכית אופטית. יש בה שש צלעות מזכוכית אופטית ומרכז דהינו יש בה סמליות שלהמספר שבע המסמל מלאכים,ימות השבוע ורוחות השמיים דרך עבודה זו נכנס האור הטבעי לחלל התערוכה כמעט כל עבודות האמן הן מזכוכית אופטית והעיקר בעבודותיו היאההשתקפות של הסביבה ,של אוביאקט הנמצא בקירבת העבודה, של הטבע.שבירת קרני האורוהתוצאה מכך. הזכוכית האופטית היא האיכותית ביותר מכל סוג של זכוכית.היצורקפדני ביותר וזאת כדי להגיע לנקיון המירבי כדי שתוכל להחזיר את האור בצורהמושלמת. היא כבדה,יקרה וכך בהתאם העבודות ממנה. השימוש העיקרי בה הוא ביצור מכשירים מדוייקים,עדשותוכו' ציגלר היה האמן הראשון שהשתמש בה כחומר ליצירה אמנותית התערוכה נקראת "אור וחלל בגן התבונה"והאוצר שלה סטיבן הנרימאדוף כאשר את עיצוב התערוכה עשו האמן עצמו שהגיע במיוחד לכך לארץ ביחד עם מיכלמוטיצ'קה. בעל הגלריה מולי ליטבק בדברי המבוא לקטלוג כותב כי התרשםמהעצמה הנדירה של עבודותיו של ציגלר ומהדיאלוג שהוא מקיים בעבודותיו עם האור הטבעיומהאלגנטיות הפשוטה של צורותיו למרות היותה עשירה הן חזותית והן מהבחינההפילוסופית.האור מציף את העבודות באנרגיה והצבעים והצללים קמים בהן לתחיה.אין ליאלא להסכים לדבריו אלו ולחזור עליהם. ציגלר הנו אמן המינימליזם.עבודותיו רובן מעוגלות או בקויםישרים.עבודותיו מנצלות את האור והוא העיקר בהן.הוא הגורם הדומיננטי ובלעדיו העבודהתיהיה לא מענינת,פשוטה,גוש של זכוכית.לאור זאת אציין את שמות האחראים לתאורה-מיכלמוטיצ'קה ויהודה פרנק. הזכוכית הנו חומר שהאור והצבע נותנים בו חיים. הם המשנים אתצורתו. הם האחראים שמזויות שונות של אותה עבודה אפשר לראות כאילו עבודות אחרות,עבודות שונות אחת מהשניה למרות שזו כאמור אותה עבודה אך רואים אותה מזויתאחרת. . הזכוכית ,החומר בו ציגלר משתמש בעבודותיו ,יש בה הן מהחומרוהן מהרוחניות וציגלר בעבודותיו מנסה להראות לנו בהצלחה גדולה את הרוחניות שבכלזכוכית ובזכוכית האופטית במיוחד. בתערוכה מוצגות מעל ל30 עבודות שונות ביניהן כאמור מגןהדוד,פריזמות בצורות שונות ,משטחי זכוכית בהם משתקפים הסביבה והעומד לידו,מעגליםהמשקפים פרספקטיבות משתנות בהתאם לתזוזת העין והגוף בהליכה לידו. ציגלר בעבודותיו בודק כל הזמן מה אפשר לראות בתוך העבודה שלומבעד לגיאומטריה של הזכוכית. הוא מציג ספסלי זכוכית שאפשר לראות בהם גם פסלים שימושייםלישיבה,פריזמות שבהן אפשר לראות את הצורה שיוצר האור רקבתוכה -קו ואור-זוית והשתקפות. עבודות אחרות הנן עמודי הזכוכית המשמשים הן כאנדרטאות והןכמבנה אדריכלי. קופסת אור הנה עבודה שהוזמנה במיוחד על ידי הגלריה עבורהתערוכה עם אור פלורסנט בתוכה, כמו כן גם שער כניסה מקירות זכוכית  שנוצרה גם היאבמיוחד עבור התערוכה. ישנה  גם עבודה הנקראת  סולם יעקב כאשר מכל שלב של הסולם ישהשתקפות אחרת. אלה פריזמות זכוכית מחוברות בכבלים בצורת סולם.יש עבודה גדולה המראהשתי עדשות הצפות במיים והנראות כעיני אדם אם מסתכלים עליהן מהזויתהנכונה. לדברי האמן עבודה זו מתארת את היחס בין הזכוכית לתנועתהמים. פרח היא אחת העבודות הצבעוניות ביותר וגם היפותביותר בתערוכה. גלילי זכוכית בצבע זהב כעלי כותרת. הקעור והקמור הנה עבודה  הדומה לראי שאם מסתכלים בו אנונראים או קטנים מאוד או גבוהים מאוד. התערוכה עם ההשתקפויות שבעבודות הנה עולםומלואו. לראות או לא לראות:הזדמנות נדירה לראות עבודות מקסימות שלואצלב ציגלר במספר כה רב מרוכזות בתערוכה אחת.כדאי בהחלט לבקר. אפשר לראות כ20 תמונות מהתערוכה באתר שלי  elybikoret.022.co.ilבמידה ואין אפשרות לראותן כאן. נכתב על ידי elybikoret -אלי ליאון,02/8/2010 11:26
 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13907 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13553 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/12841 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/12939 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/12806 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/11902 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/11838 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא אמנות פלסטית

מאת: ענת עין גדיאמנות פלסטית25/01/152376 צפיות
- מאמר זה עוסק בשילוב האמנות הפלסטית בגן הילדים ביחס לגישות החינוכיות שקיימות בחינוך לגיל הרך. מטרת המאמר הייתה להבין את חשיבות שילוב האמנות בגיל הגן ואת תרומתה הרבה להתפתחות הילד דרך תפיסותיהן החינוכיות של הגננות. המאמר נבע מתוך עבודה מקיפה אשר בדקה את התפיסות, הגישות והאמונות של מחנכות לגיל הרך בעניין שילוב אמנות פלסטית בגן הילדים במדינת ישראל ,וכן את מקומה של האמנות הפלסטית בהווי הגן, ושילובה בעשייה החינוכית אמנותית בגן. לאור זאת אתמקד במאמר בסוגיות המרכזיות הבאות: גישתן של המחנכות לאמנות הפלסטית בגן, בחירתה של הגישה החינוכית, שילובה בעבודת הגננות בנן, וכן האופנים ודרכי העבודה בהם מועברת האמנות הפלסטית בגן. המאמר מביא ממצאי מחקר משולב, בגישה האתנוגראפית, וכלל 50 גננות.

מאת: גיל שושיאמנות פלסטית17/11/137415 צפיות
מכיוון שסוגיות של תכנון פרישה הן מקיפות למדי אנחנו ממליצים לכם בחום להשתמש בשירותים של אנשים שזאת ההתמחות

מאת: דיבאני סנטראמנות פלסטית04/08/131345 צפיות
תמיד היה לנו חלום כל מטבח חדיש אך עם זאת גם ביתי, מעוצב ופרקטי, בעל הרבה מקום לאחסון אך עושה רושם קומפקטי ועוד כל מיני ניגודים שלא תמיד מתאימים. תמיד חלמנו על מטבח יפה ומרוהט, רחב ידיים ומעוצב בשעה שבפועל המטבח שלנו קטן ובנוסף אין לנו את סכום הכסף הדרוש לעצב אותו כרצוננו. אז מה יהיה?

מאת: נורית שניאמנות פלסטית19/06/131281 צפיות
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים. על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/131314 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/131317 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: הילה אמנות פלסטית02/06/131194 צפיות
במקומות עבודה רבים אנשים נוטים להתלונן כי אף על פי שמקום העבודה הוא מושך ומרכזי, העבודה עצמה מרתקת ושעות העבודה מאוד נוחות, עדיין קשה להם במקום העבודה שלהם והם אינם מרוצים משום שהאנשים שעמם הם עובדים אינם לטעמם. כאשר בדקו את התלונות האלה לעומק, הסתבר כי אנשים מתלוננים על אנשים אחרים העובדים עמם משום שהם לא באמת מכירים אותם. השיחות בדרך כלל לא עוברות מעבר לענייני עבודה או פרטים סתמיים של יום חולין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica