חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיצוי תאונות דרכים

מאת: work-accident-lawתאונות דרכים10/08/2010980 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פיצויי תאונות דרכים - מי זכאי לקבל פיצויים על תאונת דרכים? האם זכאי כל נפגע תאונת פגע וברח לקבל פיצוי תאונת דרכים?

תקנת הפיצויים לקורבנות תאונות דרכים הוא חוק חברתי שביכולתו לספק הגנהלאנשים רבים מפני פגיעות, נזקי גוף ונפש. בכוונת חקיקתו, ביקש המחוקקלהבטיח פיצויי תאונות דרכים לכל נפגעי תאונות דרכים (הולכי רגל, נהגים,נוסעים ואף נפגעי פגע וברח), ללא קשר לשאלת אחריותם בתאונה.

עניין זה, עומד בניגוד מוחלט לעקרון בסיסי בדיני הנזיקין הכלליים, שםמתבקש הניזוק להוכיח קיומה של אחריות מצד המזיק. עקרון זה הוא בשפה המשפטיתעקרון "אחריות מוחלטת". אבסולוטית הוא עקרון המיוחד לחוק פיצויים נפגעיתאונות דרכים. במהותו, דומה העיקרון לביטוח - במידה ומתקיימים תנאיםהקבועים בחוק (או בהקבלה בפוליסה), זכאי נפגע לקבל פיצוי תאונת דרכים. עלפי החוק, יהיו נפגעי תאונות דרכים זכאים לקבל פיצוי תאונות דרכים (פיצויכספי עקב נזק גוף ונפש) וגם במידה אם הם נושאים באשמה בסיבת התאונה ואף אםמדובר בתאונה עצמית.

יתירה מכך, נפגעי תאונות דרכים אינם יכולים להגיש תביעה תאונת דרכים נגדהפוגע, מי שנושא באשמה בתאונה בהוראת פקודת הנזיקין כגון עוולת הרשלנות.עקרון זה שגור בשפה המשפטית עקרון "ייחוד העילה", לפיו לנפגע לא תהיה סיבהלתביעה תאונת דרכים כלפי המזיק, פרט למקרים בהם התאונה נגרמה במזיד. זו אחתהסיבות בעטייה צריך לפנות אל עורך דין תאונות דרכים, המתמחה בתחום ובחוקפיצוים נפגעי תאונות דרכים.

במידה ונפגעתם כהולכי רגל, נוסעים או נהגים ברכב או אף בתאונת פגע וברח,אתם זכאים לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לכם ואנו ממליצים לכם לפנות לקבלתייעוץ אצל עורך דין תאונות דרכים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכל על דיני נזיקין, תאונות עבודה, פיצויים, נכות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת work-accident-law

מאת: work-accident-lawדיני עבודה29/11/101101 צפיות
תאונות עבודה הם מכלול של תאונות העלולות להתרחש במהלך העבודה. אחת מהתאונות הנחשבות בהגדרה של ביטוח לאומי תאונות עבודה הן תאונות הדרכים. תאונות אלה עלולות לקרות בנסיעה אל העבודה או חזרה, במהלך נסיעות מטעם המעסיק ועוד. אילו פעולות יש לבצע במקרה של תאונת דרכים במהלך העבודה?

מאת: work-accident-lawדיני עבודה28/10/10908 צפיות
כאשר אדם נפגע בתאונה בזמן עבודה ועקב העבודה, או בדרך מביתו למקום העבודה או בדרך חזרה ממקום עבודתו לביתו, תחשב התאונה כתאונת עבודה.

מאת: work-accident-lawדיני עבודה19/09/10993 צפיות
לפי חוק הביטוח הלאומי הגדרת תאונת עבודה כוללת שני גורמים עיקרים: התאונה צריכה לקרות במסגרת שעות עבודת הנפגע והשני הוא קשר נסיבתי בין התאונה לתנאים של הנפגע בעת עבודתו.

מאמרים נוספים בנושא תאונות דרכים

מאת: אור ורדיתאונות דרכים14/07/152332 צפיות
אני לא פיזיקאי, אבל אני כן יודע שלכל חפץ יש מרכז כובד וככל שמרכז הכובד קרוב יותר לקרקע – אותו גוף יהיה יותר יציב. ובשביל לפשט את העניינים – נמיר את המונח "מרכז כובד" ל"משקל".

מאת: אור ורדיתאונות דרכים07/07/151642 צפיות
אני מתעורר בבוקר, מתלבש, שותה כוס קפה, לוקח את חוליו (הכלב) לטיול. חוזר זריז לסגור דברים אחרונים ואז... עולה על אפוד, חובש את הקסדה, סכין בין השיניים ולוקח את המפתחות של הטויוטה.

מאת: אור ורדיתאונות דרכים30/06/151567 צפיות
מה קורה לנו כאשר אנחנו מוסחים תוך כדי נהיגה? ומה הם הפתרונות?

מאת: אור ורדיתאונות דרכים16/06/151553 צפיות
זה היה כשהייתי במשרד, בערך בשעות הצהרים – ממש אחרי שחזרתי מהרצאה שהעברתי לעמותת "אור ירוק".

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142698 צפיות
ברגע שצריך לחקור תאונת דרכים יש לבצע מספר רב של פעולות שרק איש מקצוע מהתחום יכול לבצע אותן

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142665 צפיות
מומחיות היא דבר חשוב שיש לו ערך רב בין אם עוסקים בתחום מוכר מאוד ובין אם מדובר בתחום ממוקד כלשהו.

מאת: נינה כהןתאונות דרכים05/11/142531 צפיות
לא קשה להבחין בקיומו של בוחן תנועה במשפטי תעבורה רבים בישראל. למרבה הצער לא מעט תאונות קורות ברחבי ישראל מדי שנה,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica