חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

נפגע תאונת עבודה

מאת: work-accident-lawדיני עבודה28/10/2010909 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אדם נפגע בתאונה בזמן עבודה ועקב העבודה, או בדרך מביתו למקוםהעבודה או בדרך חזרה ממקום עבודתו לביתו, תחשב התאונה כתאונת עבודה.

המוסד היחיד המוסמך לאשר האם מדובר בתאונת עבודה הוא המוסד לביטוחלאומי. נפגעים רבים חושבים בטעות, שאם המעביד הפנה אותם לקופת החולים דרךטופס 250 (טופס הפניה לקבלת טיפול רפואי שנותנים המעבידים לנפגעי תאונותעבודה על מנת שיציגו אותו בפני קופת החולים), או אם הם קיבלו מקופת החוליםמסמך רפואי שכותרתו "תעודה ראשונה לנפגע בעבודה", הרי שלמעשה התאונהאושרה כתאונת עבודה.
עובדה זו אינה נכונה כלל וזאת. כיוון והןלמעסיקים, והן לממסד הרפואי אין את הידע אין בידם הסמכות להחליט אם מדוברבתאונת עבודה או לא. למעשה, עד שהמוסד לביטוח לאומי לא הכיר בתאונה כתאונתעבודה, עדיין יש סימן שאלה האם מדובר בתאונת עבודה במקרה של חילוקי דעות,שלעתים מתעוררים בין הנפגע לבין המוסד לביטוח לאומי, בשאלה האם מדוברבתאונת עבודה או לא, יכריע בסוגיה זו בית הדין לעבודה} על פי חוק הביטוחהלאומי, ישנם מספר יסודות עיקריים המרכיבים את זכויותיו של הנפגע:

א. הזכות לקבלת טיפול רפואי
ב. הזכות לתשלום בגין אובדן כשר עבודה (דמי פגיעה) 
ג. זכות נפגע תאונת העבודה לקבלת מענק נכות מעבודה או קבלת קצבת נכות מהעבודה 
ד. זכות נפגע תאונת העבודה לקבלת גמלה או מענק מיוחדים
ה. הזכות לקבלת שיקום מקצועי
ו. הזכות לקבלת גמלאות תלויים בנפגעי עבודה.

 



תגיות המאמר: עבודה, נזיקין, תאונות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכל על דיני נזיקין, תאונות עבודה, פיצויים, נכות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת work-accident-law

מאת: work-accident-lawדיני עבודה29/11/101101 צפיות
תאונות עבודה הם מכלול של תאונות העלולות להתרחש במהלך העבודה. אחת מהתאונות הנחשבות בהגדרה של ביטוח לאומי תאונות עבודה הן תאונות הדרכים. תאונות אלה עלולות לקרות בנסיעה אל העבודה או חזרה, במהלך נסיעות מטעם המעסיק ועוד. אילו פעולות יש לבצע במקרה של תאונת דרכים במהלך העבודה?

מאת: work-accident-lawדיני עבודה19/09/10993 צפיות
לפי חוק הביטוח הלאומי הגדרת תאונת עבודה כוללת שני גורמים עיקרים: התאונה צריכה לקרות במסגרת שעות עבודת הנפגע והשני הוא קשר נסיבתי בין התאונה לתנאים של הנפגע בעת עבודתו.

מאת: work-accident-lawתאונות דרכים10/08/10981 צפיות
תקנת הפיצויים לקורבנות תאונות דרכים הוא חוק חברתי שביכולתו לספק הגנה לאנשים רבים מפני פגיעות, נזקי גוף ונפש. בכוונת חקיקתו, ביקש המחוקק להבטיח פיצויי תאונות דרכים לכל נפגעי תאונות דרכים (הולכי רגל, נהגים, נוסעים ואף נפגעי פגע וברח), ללא קשר לשאלת אחריותם בתאונה.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20953 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181383 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171920 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161713 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162694 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163308 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163470 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica