חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

החלטה חשובה ומשמעותית מול החלטה לא חשובה ולא משמעותית

החלטה חשובה ומשמעותית - התחלת הלימודים האקדמיים.

עד כחצי שנה לפני תחילת שנת הלימודים הראשונה לא היה לי שום כיוון או רצון להתחיל ללמוד. בתקופה של כ 3 חודשים בערך לפני תחילת הלימודים גיליתי שרוב חברי וחברותי נרשמו ללימודים או חושבים על להתחיל ללמוד השנה.

באותה תקופה התחיל להתעורר בי הרצון להתחיל ללמוד, גם מכיוון שרציתי לשנות קצת את מסגרת החיים שלי וגם מכיוון שהתחלתי להרגיש, ששנה שלמה להמשיך לעבוד ולא ללמוד, היא בזבוז זמן מבחינתי, מכיוון שהייתי כבר בת 23, הספקתי לטייל בחו"ל והייתי במצב כלכלי טוב.

מכיוון שאימי עובדת באוניברסיטת תל אביב ביחידה לייעוץ לימודי, החלטתי ללכת לעשות יעוץ ומבחנים שם. הפסיכולוגית במקום היא אחת החברות הטובות של אימי ואותי היא מכירה מילדות, לכן ידעתי שאיתה יש לי את הסיכוי הטוב ביותר למצוא את התחום שמעניין ומתאים לי ביותר. אולם מכיוון שהתחלתי את המבחנים מאוחר מידי, לקחתי בחשבון, שאת שנת הלימודים הנוכחית אני אפספס, אך לפחות יהיה לי כיוון לשנה הבאה.

כאמור, את ההחלטה על לימודי מדעי ההתנהגות קיבלתי כשבועיים לפני תחילת הלימודים בידיעה שלא אוכל להתחיל ללמוד באותה שנה.

ידעתי מראש, שאני רוצה ללמוד במכללה למנהל, גם מכיוון שלא רציתי ללמוד באוניברסיטה וגם מכיוון ששמעתי הרבה דברים טובים על המכללה מחברים שלמדו שם.

באותו סוף שבוע אימי דיברה עם חברה טובה אחרת שלה, אשר עובדת בבית ספר למשפטים במכללה למנהל, וסיפרה לה על המבחנים שלי ועל רצוני ללמוד מדעי ההתנהגות. החברה הפנתה את תשומת ליבה של אימי לכך שבמקרים מסוימים, ניתן להירשם ללימודים באיחור, על בסיס מקום פנוי ושכדאי לי לבדוק את הנושא.

באותו סוף שבוע חשבתי הרבה על הנושא האם כדאי לי ללכת לבדוק ולהירשם מאוחר, או שפשוט אחכה לשנה הבאה והגעתי להחלטה סופית, שאני רוצה להירשם ללימודים אם באמת יינתן לי.

ביום ראשון נסעתי למכללה ונפגשתי עם היועצת, שאמרה לי שאני יכולה להירשם באיחור אבל  התנאי הוא שבסימסטר הראשון אני צריכה להוציא 80 בשלושת קורסי החובה. כמובן שהסכמתי לתנאי ונרשמתי ללימודים באותה שנה.

את המערכת קיבלתי רק יום לפני תחילת הלימודים והתחלתי ללמוד קצת באפלה וחוסר ארגון אבל בסופו של דבר הכל הסתדר ואני שמחה על החלטתי.

את החלטה זו הגדרתי כחשובה מכמה סיבות:

הראשונה היא, שעצם החלטה זו היא התחייבות לשלוש שנים ללימודים. בתקופה זו צריך להוריד בכמות העבודה והבילויים וסדר העדיפויות משתנה לחלוטין.

הסיבה השניה היא, שהחלטה מסוג זה מערבת סכומים גדולים של כסף.

הסיבה השלישית היא שהחלטה מסוג זה היום תשפיע על העתיד שלנו באופן מוחלט.

החלטה לא חשובה ושולית- בחירת שם לחתולה שלי.

לפני כתשע שנים מצאתי ברחוב חתולה קטנה ויפיפייה וכמובן, כמו שתמיד הייתי עושה, הבאתי אותה הביתה, בערב ראש השנה, יום שישי, בעשר בלילה.

למזלנו, חבר של המשפחה הוא וטרינר והוא הסכים שנבוא אליו באותו רגע.

מכיוון שהיה לי חתול שמת בנסיבות טראגיות ורצינו מאוד חיה חדשה בבית, החלטנו להשאיר את החתולה.

מכיוון שאנחנו ארבעה נפשות במשפחה, תהליך בחירת השם היה ארוך ומלווה בריבים.

אני רציתי את השם "יוניק" - "מיוחדת" באנגלית, אבי רצה את השם "מוניקה" ואחותי רצתה את השם "ניקי".

למזלנו, שלושת השמות מאוד דומים, לכן החלטנו ללכת על משהו באמצע, וסיכמנו על השם "ניק".

למרות כל זאת, בתעודת החיסונים שלה, מופיע השם יוניק, לכן שמה הרשמי הוא זה, מכיוון, שאני מצאתי אותה ואני אימצתי אותה ראשונה.

ניק חיה עד היום באושר בביתנו, יש לה הרבה ילדים, אך רק שניים עדיין חיים איתה באותו בית, "נולי" ו"שוקי השני" (סיפור בפני עצמו).

את החלטה זו הגדרתי כלא חשובה מכיוון, שסביר להניח, ששום דבר שונה לא היה קורה אילו בחרנו לה שם אחר. היא הייתה נשארת אותה חתולה, גדלה באותו בית ומתנהגת באותו אופן. בנוסף, לחתולים ניתן לתת 9 שמות שונים ולכולם הם יגיבו, כך שמבחינתה זה לא משנה איזה שם יש לה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכת דין דנה תדמור

מאת: עורכת דין דנה תדמורשמלות כלה ובגדי חתן07/12/101775 צפיות
כל אחת רוצה לחגוג את חגיגות הנישואין בדרך שלה, הרי היא מלכה ליום אחד..(לפחות). כל אחד רוצה להיראות "מיליון דולר" וכדי שזה יקרה, יש לתת לשמלת כלה את הטון הקובע כדי ששמלת החלומות תהפוך

מאת: עורכת דין דנה תדמורעיצוב אופנה 17/08/103131 צפיות
מכירת בגדים ומציאת בגדים יכולים להיות חוויה מהנה או עונש שאתם רק מחכים שיגמר. אם אתם מהאנשים שיודעים מה הם רוצים ולא מעוניינים לבזבז זמן יקר ולהקדיש התרוצצויות מיותרות' אך עם זאת לא מעוניינים להתפשר על מחיר הגעתם למקום הנכון. שפע מותגים ,שפע מידות וצבעים והכל נגיש, מהיר ומגיע עד הבית.

מאת: עורכת דין דנה תדמורפרופילי חברות28/12/096526 צפיות
המבנה הארגוני של פרטנר הוא מבנה היררכי ישנו את המנכ"ל ומתחתם יושבים חמישה סמנכ"לים , שיווק ,טכנולוגיות, כספים, שירות לקוחות ורכש. תחת כל סמנכ"ל ישנם מספר מנהלי אגפים שתחתם יש מספר מנהלי מחלקות .מתחת לכל מנהל מחלקה יש עובדים שכפופים לו .

מאת: עורכת דין דנה תדמורשיווק ואסטרטגיה24/06/0921899 צפיות
להלן ניתוח ענף הסלולר המקומי ע"פ מודל 5 הכוחות של התחרות של פורטר, תוך התבוננות על הסביבה השיווקית הקרובה של פרטנר בהשוואה למתחרותיה. עוצמות התחרות בענף- רקע על פרטנר- "פרטנר תקשורת בע"מ" היא חברת טלפוניה סלולרית, המפעילה במ”י רשת תקשורת תחת המותג אורנג. החברה שמעסיקה בארץ כ3,500 עובדים וששווייה מוערך במ815,351,000 ₪ , נותנת שירות ל2.626 מיליון מנויים, כשמתוכם 219 אלף בעלי מכשיר דור 3. פרטנר החלה את פעילותה בארץ ב99 תחת המותג הבינ"ל אורנג, שהיה אז בבעלות האצ'יסון ומפואה, שהחזיקה גם בחלק ממניות

מאת: עורכת דין דנה תדמורבריאות ורפואה כללי26/04/091862 צפיות
סוף אפריל שנת 2009 – העולם מתעורר אל מגיפה חדשה המאיימת להתפשט מזרחה ממקסיקו שבמרכז אמריקה אל עבר העולם כולו, העולם שוב מתגייס למען חיסול מגיפה אשר מזכירה לכולנו עד כמה קטלני ובוגדני יכול להיות הטבע. מגיפות רבות הכו את האנושות לאורך השנים והביאו לנזקים כבדים מאוד בחיי אדם ורכוש אוכלוסיות שלמות נכחדו עכב אותם נגיפים קטלניים. העולם כיום מפחד פחד מוות מנגיפים המסוגלים להתפרץ באיזור ולהדביק איזורים שלמים אשר עלולים להפוך במהרה אל איזורים מוכי אסון.

מאת: עורכת דין דנה תדמורהשמה12/04/091811 צפיות
החלום הכי גדול שלי זה לעבוד בשוק ה תקשורת להיות מוקף בכל הסלבס ולהיות מעורב בכל עולם ה ברנז'ה . זה בטח חיים ממש ממש זוהרים ומרווחים שם מלא כסף כמו למשל היחצן רני רהב שמזמינים אותו לכל ההשקות ולכל האירועים הכי מפוארים וכל ערב יש לו מסיבה אחרת והוא מתלבש בכל המותגים שהוא מקבל בהנחה כמובן. או שאולי אני אהיה מה אנשי תקשורת כמו רביב דרוקר ואראיין את כל המי ומי וכולם ירצו להיות בתוכנית שלי כי אם לא קיבלת כתבה אצל דרוקר אתה לא קיים.

מאת: עורכת דין דנה תדמורתקשורת06/04/092031 צפיות
עפ"י מאמרו של איניס התרבות המצרית, בתקופת המונרכיה, השתמשה באבן כאמצעי התקשורת הנפוץ. הכתיבה על האבן הייתה קשה ואופיינה בצורה ישירה או מעגלית של הקו, מלבניות ומיקום זקוף. כאשר הירוגליפים פוסלו על אבן הן עוצבו בזהירות ודמו לתמונות דקורטיביות. עם המהפכה הדמוקרטית צורת התקשורת עברה מהאבן לאמצעי כתיבה קל ונייד יותר- הפפירוס.

מאמרים נוספים בנושא סוציולוגיה

מאת: לי באומןסוציולוגיה05/03/129807 צפיות
בעשור האחרון, ההתייחסות להפרעת אכילה נהייתה מאוד פופלארית בתרבות שלנו, עד כדי כך שהיא ממש הפכה להיות כמעט כינוי נרדף למישהי שעושה דיאטה . אם אנחנו רואים מישהי רזה או מישהי שמנסה לא לאכול מתוק בהפסקות אוכל עם יתר האנשים, או רואים אשה שמנה- מיד אומרים כלאחר יד "יש לה הפרעת אכילה"

מאת: לי באומןסוציולוגיה04/03/129172 צפיות
זהות מינית היא נושא שהפך להיות מאוד נחקר בעשורים האחרונים. אם בעבר הומוסקסואליות ו לסביות הוגדרו כסטייה מינית, כיום ברור לחלוטין שלא מדובר במשהו שאינו נורמטיבי, והתופעה אינה מופיעה כהפרעה ב-DSM- המדריך הסטטיסטי להפרעות נפש.

מאת: tom lachamסוציולוגיה01/11/119180 צפיות
המכון לחקר מין, מגדר ופריון השוכן באוניברסיטת אינדיאנה הוקם בשנת 1947על ידי אחד מחוקרי המיניות הגדולים ביותר בעולם. שמו היה אלפרד קינסי.

מאת: דורון מוסנזוןסוציולוגיה27/07/1110828 צפיות
תת-תרבויות נוער הן נושא מרתק שמהווה הצצה לעולמם של בני הנוער בעולם המודרני. כל אחת מתת-התרבויות השונות מתמודדת עם הקונפליקטים הזהותיים הפסיכולוגיים והחברתיים בצורה שונה תוך כדי יצירת זהות משותפת. במאמר אבחן כמה מתת-התרבויות הבולטות כיום דרך המושג של "הון תת-תרבותי", ואנסה להראות את הצורות האקספרסיביות המגוונות שבני הנוער יוצרים לעצמם.

מאת: דורון מוסנזוןסוציולוגיה29/03/1110097 צפיות
הדיון על נטיות מיניות אחרות הוא כל כך סוער ונמצא בכותרות. למה? מה הדבר שמפחיד אותנו כל כך בבעלי הנטייה המינית השונה? במאמר אנסה לחקור זאת בעזרת פוקו ומאמר מאת כלנית צאלח.

מאת: דורון מוסנזוןסוציולוגיה21/03/1110747 צפיות
היפה והחנון היא דוגמה מבהיקה לתרבות הריאליטי ששותפת את הארץ והעולם המערבי בכלל בשנים האחרונות. במאמר אנסה לנתח את התוכנית מזווית ראייה קצת שונה- זווית סוציולוגית.

מאת: דורון מוסנזוןסוציולוגיה21/03/1119985 צפיות
סוגיית בתי הספר הפרטיים היא סוגייה משמעותית שמעסיקה אותנו רבות. במאמר אנתח את התופעה מזוויות מנוגדת בתאוריה הסוציולוגית: הפונקציונליזם וגישת הקונפליקט.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica