חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לקראת הגיוס: טיפים לשמירה על בריאות העור

כל חייל בהווה ובעבר מכיר וזוכר את אחת הבעיות הנפוצות והמציקות ממנה סובלים חיילים רבים במהלך השירות: שפשפות, פטריות ברגליים ואף החמרה של פצעי בגרות. הבעיה גוברת בעיקר במהלך הקיץ הצה"לי החם והלח- זאת מכיוון שהחום והלחות הינם  גורמים עיקריים להתפתחות והתרבות הפטריות, ואילו הזיעה עלולה לגרום להחמרת פצעי בגרות ולשפשפות. חיילים רבים סובלים מגרד מעיק ותחושת אי נוחות במקומות המועדים להתפתחות הפטריות והשפשפות: בין אצבעות הרגליים, כפות הרגליים, מפשעה, מתחת לבית השחי ובקפלים. גם חוסר הנוחות הפיזית והאסתטית שמתלווה לפצעי בגרות מטרידה חיילות וחיילים רבים.

 

ד"ר זהבה לבר, מומחית ברפואת העור ודרמטולוגיה קוסמטית, מסבירה:

 

פטרת הרגל

פטרת הרגל היא מחלה שכיחה מאוד. לרוב היא פוגעת בעור שבין אצבעות הרגליים, אך יכולה להתפשט אל כף הרגל (החלק עליו דורכים) ולפעמים אף עוברת אל הציפורניים. סכנת ההדבקות בצבא היא גבוהה בשל השימוש במקלחות המשותפות. שלוש צורות שכיחות של הפטרת ברגל הן:

1.      הצורה הקלה ביותר באה לידי ביטוי בקילוף וקשקשת, המתחילים בד"כ בין אצבעות הרגליים ומתפשטים אל כף הרגל ולצידי הרגל.

2.      צורה נוספת ודלקתית יותר מתבטאת בשכבה אדומה ומגורה של עור כף הרגל שבשוליה לעיתים מתפתחות שלפוחיות קטנות.

3.      הצורה השלישית היא של עור יבש, גס וסדוק, בו לעיתים קרובות מתפתח זיהום פטרייתי בסדקי העור.  

 

 

 

המלצות למניעה ולטיפול בפטרת ברגל:

  • כדאי להקפיד על אוורור הרגליים, כל אימת שאתם יכולים להוציאן מתוך הנעליים הסגורות.
  • מומלץ להקפיד לגרוב גרבי כותנה. כיום ניתן לרכוש גרביים צבאיות מכותנה ולא מצמר.
  • מומלץ להחליף גרביים בכל הזדמנות, הצטיידו בזוג גרביים נוסף בימים חמים במיוחד.
  • יש לרחוץ מידי יום את האזורים "המועדים לפורענות" עם סבון מחטא ויבשו אותם היטב בעזרת מגבת – במיוחד את העור בין אצבעות הרגליים ובאזור המפשעה.
  • כאשר מתפתחת פטרת, יש לטפל בה במשחה אנטי פטרייתית שתטפל בפטריה ותרגיע את הגירוד, לדוגמא בתכשירים ללא מרשם רופא כמו אגיסטן אלוורה או תכשירי מרשם כמו אגיספור או ציקלודרם.
  • במקלחות הצבאיות מומלץ לנעול כפכפים על מנת למנוע הידבקות בפטריות.
  • מומלץ להתנגב במגבת רחצה נקייה ויבשה, ולא להשתמש במגבת שבה השתמש אדם אחר.

שפשפות

השפשפת מתפתחת בד"כ באזור המפשעות ובית השחי ואצל הבנות מתחת לחזה (קו החזייה), עקב חיכוך מכני (שפשוף), לחות וחום. עיסוק בפעילות גופנית שעות רבות ללא רחצה ובתנאי לחות וחום מהווים את אחד הגורמים המרכזיים להתפתחותה. הסימפטומים המאפיינים שפשפת הם שכבה אדומה ומגורה המלווה בתחושת עקצוץ וגירוד.

המלצות למניעה ולטיפול בשפשפות:

  • מומלץ ללבוש תחתונים מכותנה שאינם צמודים. רצוי ללבוש תחתוני בוקסר ולא תחתונים הדוקים.
  • בזמן פעילות ספורטיבית מחוץ למדים (מד"סים וכו') עדיף ללבוש מכנס טייטס מכותנה,  

על מנת  להימנע מחיכוך הירכיים זו בזו.

  • אין להרבות ברחצת האזורים הנגועים, זאת משום שרחצה מוגברת עלולה לעודד התפתחות הפטרייה באזורים אלו. עדיף להתרחץ במים פושרים ולא חמים, ולא לשפשף את המקום חזק עם סבון.
  • אין להשפריץ בושם, אפטר-שייב או דאודורנט על אזור השפשפת, עקב סכנת כוויה.
  • במקרה של התפתחות שפשפת ו/ או פטרייה באזור, רצוי להשתמש בקרם אנטי-פטרייתי, כגון אגיסטן אלוורה או  אגיספור, כבר משלב התחלתי וראשוני של הבעיה כדי למנוע החמרה.

 

פצעי בגרות (אקנה)

חיילים רבים סובלים מפצעי בגרות, אשר מחמירים עם גיוסם משום שתנאים של חום והזעה עשויים להחמיר את האקנה. הפצעונים עשויים להופיע באזור הירכיים, הגב והפנים. האקנה (פצעי בגרות) היא בעיית עור המתפתחת כאשר בלוטות החלב שבעור מפרישות שומנים בכמויות מוגברות, ולכלוך וזיעה גורמים לכך שתאי העור המתים אינם נושרים בצורה תקינה. התוצאה היא חסימת נקבוביות העור וכתוצאה מכך- פצעים דלקתיים ומוגלתיים, פצעי האקנה.

 

המלצות לשמירה על עור הפנים

·         מומלץ לנקות את עור הפנים פעמיים ביום לפחות. יש להימנע מפעולת ניקוי אגרסיבית (שפשוף העור) משום שהיא עלולה לגרום להחרפה של הבעיה.

·         רצוי לשטוף במים פושרים ולא חמים מידי עם תרחיץ מיוחד המכיל חומרים אנטי בקטריאליים, כגון אקניל או תרחיצים אחרים המיועדים  לעור שומני.

·         יש לייבש את הפנים במגבת בטפיחות קלות, ללא שפשוף.

·         מומלץ לא לגרד את הפצעים כדי לא להחמירם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נציג פריגו

מאת: נציג פריגורפואה09/12/101223 צפיות
המיגרנה היא בעיה שכיחה באוכלוסיה, כאשר הנתונים הם ש-18% מהנשים ו-6% מהגברים יסבלו מהתקפי מיגרנה במהלך חייהם. לא ידוע באופן מוחלט מהו הגורם למיגרנה: האם מדובר באורח חיים או אולי הגורמים גנטיים, אך המיתוסים ביחס למיגרנה רבים. רבים מקשרים בין שוקולד למיגרנה, וחושבים שיחסי מין זו דרך טובה לטפל בהתקף מיגרנה, ואילו אחרים בטוחים שילדים לא סובלים ממיגרנה, ושזו מחלה של מבוגרים בלבד. ד"ר הרינג שוברת כמה מיתוסים ומעמידה דברים על דיוקם:

מאת: נציג פריגורפואה21/11/101529 צפיות
למרות ששמו העממי של האקנה הינו "פצעי בגרות", אחוז לא מבוטל של מבוגרים סובל מאקנה שנים רבות לאחר גיל ההתבגרות. כ-85% מהאוכלוסיה בעולם המערבי סבלו אי פעם בחייהם מאקנה, כאשר בגיל המבוגר הבעיה נפוצה בעיקר בקרב נשים בגילאי 30-40.

מאת: נציג פריגובריאות נשים07/09/101649 צפיות
נשים רבות מתלוננות במהלך חייהן על בעיות בנרתיק. לחלקן זהו גרד וצריבה המגיעים בתקופות מסוימות, ואילו עבור אחרות- הפרשות בלתי נעימות וריחות רעים. הקיץ הוא תקופה "רגישה" במיוחד, משום שזו העונה שבה לובשים בגדים קצרים ובגדי- ים, ולנשים חשוב להרגיש טוב עם גופן בעת ההליכה לים ולבריכה. הקיץ הוא גם העונה שבה הנשים מבצעות טיפולים להסרת שיער, גם באזורים רגישים , דבר העלול להחמיר תחושת אי נעימות וגירוי.

מאת: נציג פריגועיצוב25/08/101298 צפיות
חדר השינה הוא מקדש. מקום שמקדש כל מנוחה וניקיון הדעת , ואחר כך גם זוגיות אהבה ותשוקה. שם בבית ההוא עשיתי עבודה גדולה. קודם כל במיון החומרים והיסטוריית ההוראה, ואחר כך במתן כבוד מחודש לחדר הזה כמקדש.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101369 צפיות
בעיית העור הנפוצה ביותר היא האקנה. אקנה הוא נגעי עור המופיעים באזורים עתירי בלוטות חלב כגון הפנים, החזה והגב. קיימים סוגים שונים של פצעי אקנה, החל מקומודונים בעלי ראשים שחורים ולבנים, דרך פצעים מודלקים ומוגלתיים וכלה באבצסים מתחת לעור. יותר מ- 80% מהמתבגרים סובלים מאקנה בדרגות חומרה שונות ולמרות המודעות הגדלה לבעיה, עדיין קיימים מיתוסים ואמונות המונעים טיפול יעיל בבעיה ואף מחמירים אותה.

מאת: נציג פריגוהריון ולידה15/08/101184 צפיות
נשים בהריון עומדות בפני דילמות רבות: לידה טבעית או בבית חולים? אפידורל או ללא משככי כאבים? במקביל להחלטות חשובות אלה, עומדת בפני היולדת גם הדילמה: אילו דברים חשוב לקנות לתינוק לפני הלידה, ומהם הדברים שיש לקנות לאחר שהתינוק יוולד.

מאת: נציג פריגודיאטה ותזונה15/08/101438 צפיות
לדברי ד"ר תמנע נפתלי, יו"ר החוג הנוירוגסטרואנתרולוגי הישראלי וגסטרואנתרולוגית בביה"ח מאיר, "אי סבילות ללקטוז, היא למעשה אינה רגישות אלא חוסר יכולת לפרק את סוכר החלב. מאחר והסוכר לא מתפרק הוא נשאר במערכת העיכול, מושך אליו מים וגורם לשלשול, מפורק על ידי חיידקים וגורם לגזים ונפיחות. הפתרון המוצע במקרה זה הוא להימנע מצריכת מוצרים המכילים לקטוז, או לחילופין לקחת כדור לקטוזין המפרק את מה שהגוף לא מסוגל לפרק.

מאמרים נוספים בנושא בריאות ורפואה כללי

מאת: אבי דוידיבריאות ורפואה כללי04/01/223135 צפיות
איך בוחרים נכון קלנועית שמתאימה לכם ופותרת את בעיית הניידות.

מאת: tiloniבריאות ורפואה כללי15/07/213639 צפיות
מה הצעדים שיש לעשות על מנת להעסיק עובד זר בסיעוד? לרשותכם המדריך המלא

מאת: עופר שלובריאות ורפואה כללי24/09/201743 צפיות
היפוגליקמיה, היפרגליקמיה, סוכרת, סוכרת נעורים, סוכרת סוג 2, סוכרת סוג 1

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי31/05/201514 צפיות
חושדים שיש לכם סינוסיטיס? הכנסו וקיראו על התסמינים והאבחון ועל דרכי ההתמודדות עם המחלה.

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי30/03/201784 צפיות
אחת הבעיות שאנשים רבים נאלצים להתמודד איתה במהלך החורף, זה שיעול עם ליחה. מדובר בשיעול טורדני שיכול להפריע על איכות החיים ביום יום וכן על איכות השינה. ד"ר דויטש מביא לכם כמה טיפים לטיפול

מאת: דוד כהןבריאות ורפואה כללי09/02/201501 צפיות
כל אחד מאיתנו, בשלב כזה או אחר בחיים מתמודד עם נזלת. זה קורה בדרך כלל כשאנחנו מקוררים, מצוננים, כשאנחנו חוטפים מחלה כזו או אחרת. אך מדוע אנשים מתמודדים עם נזלת כרונית? הבאנו כמה נקודות חשובות

מאת: שלום כהןבריאות ורפואה כללי27/09/191977 צפיות
כל מי שסובל מאקנה, וכבר התחיל לחפש דרכי טיפול או אפשרויות התמודדות עם האקנה, יודע כי מדובר בתחום רחב מאוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica