חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פצעי בגרות – לא רק בגיל ההתבגרות

מאת: נציג פריגורפואה21/11/20101526 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

למרות ששמו העממי של האקנה הינו "פצעי בגרות", אחוז לא מבוטל של מבוגרים סובל מאקנה שנים רבות לאחר גיל ההתבגרות.

כ-85% מהאוכלוסיה בעולם המערבי סבלו אי פעם בחייהם מאקנה, כאשר בגיל המבוגר הבעיה נפוצה בעיקר בקרב נשים בגילאי 30-40.

סקר מקיף שפורסם ב2008, בנושא שכיחות אקנה בבני 20 ומעלה, מצא כי 51% מהנשים ו-42% מהגברים בגילאי 20-29 סבלו מאקנה, וכי 35% מהנשים ו-20% מהגברים בגילאי 30-39 סבלו גם הם מאקנה. גם בגילאים מבוגרים יותר הבעיה נפוצה - 26% מהנשים ו-12% מהגברים בגילאי 40-49 סבלו מאקנה.

לאורך השנים, גדלה שכיחות הסובלים מאקנה בשל שינויי תזונה המאפיינים את אורח החיים המודרני, שימוש גבוה בהורמונים,במזון ובטיפולים שוניםלחצים הנובעים מניהול חיי קריירה עמוסים לצד גידול משפחה וזיהום גובר בערים מתועשות. תופעה זו נפוצה יותר בנשים באופן מובהק ,כפי שהוכח במספר מחקרים בשנים האחרונות

מהם הגורמים לאקנה בגיל מבוגר?

  • גורמים הורמונאליים – חוסר איזון הורמונאלי, המשפיע על בלוטותהחלב הגורמות להפרשת שומן מוגברת בעור, עלול להיווצר עם התחלת נטילת גלולתלמניעת הריון או לחילופין הפסקתן, בקרב נשים בהריון או בקרב נשים לקראת גילהבלות.
  • מתח נפשי – מתחים ולחצים אינטנסיביים, המאפיינים ביןהיתר את אורח החיים המודרני, למשל שילוב בין עומס של קריירה ומשפחה, משפיעיםעל העור.
  • זיהום סביבתי - אנשים הסובלים מרגישות יתר ונחשפים לזיהוםפיזיקלי או כימי עלולים לפתח זיהום בעור הגורם להתפרצות חיידקים שעלולהלהוביל לאקנה, כגון אקנה עקב חשיפה לשמנים בעבודה.
  • תזונה בסקירה מקיפה שפורסמה השנה בעיתוןהאקדמיה האמריקאית לרפואת עור נמצאכי, כפי שנהוג היה לחשוב בעבר, קיים קשר בין תזונה עתירת פחמימות פשוטות (סוכרים)ובין אקנה. מחקר נוסף הוכיח כי קיים קשר בין תזונה עשירת קלוריות ושומן, כמוצ'יפס ושוקולד, לאקנה. בגילאים מבוגרים יותר, המטבוליזם יורד והפירוק שלהאוכל יותר איטי, דבר הגורם להתפתחות אקנה.
  • התפרצות בהריון – עם תחילת ההריון עלולים להופיע פצעי אקנה עלעור הפנים, אך עבור נשים מסויימות ההריון עשוי דווקא לשפר את מצב העור.

טיפים למניעה וטיפול באקנה

  • הקפידו לשמור על אורח חיים רגוע יותר והשתדלו להשאיר את הסטרס מחוץלחייכם.
  • שמרו על תזונה דלת קלוריות ושומן, החליפו את המתוקים או החטיפיםבפרי או עוגיית בריאות ללא שומן.
  • יש להקפיד על היגיינה של הפנים ולשטוף בבוקר ובערב עם סבון פנים אותרחיץ לטיפול באקנה כגון אקניל ווש.
  • לבעלי עור שומני מומלץ לוותר על שימוש בקרם לחות או להשתמש בלחותעל בסיס מים.
  • תכשירים המבוססים על רטין A מסייעים בפתיחת הנקבוביות באמצעות פילינגויעילים בטיפול באקנה. תכשירים אלה אסורים לנשים בהריון.
  • במידה והטיפול השגרתי אינו עוזר, ניתן לקבל באמצעות מרשם רופאתכשירים חיצוניים מבוססי אנטיביוטיקה.
  • במצבים חמורים מאוד, ועל-פי החלטת הרופא, ניתן להיעזר ברואקוטן התרופהוהחזקה ביותר לפצעי בגרות. בגיל מבוגר התרופה ניתנת במינונים נמוכים יותר ,מכיוון שלמבוגרים קשה יותר לסבול את תופעות הלוואי של הטיפול וכן מכיוון שדי במינון זה לאורך זמןלהשיג את התוצאה הנדרשת .
  • כשמופיע אקנה בגילאים מבוגרים, חשוב לשלול גידול בשחלות או ציסטות ,אשר לעיתים גורמים להופעת אקנה בשל הפרשת הורמונים. אפשר לבדוק זאת בבדיקת דםאו באולטרסאונד אצל רופא נשים.
 



תגיות המאמר: פריגו, חצקונים, אקניל


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נציג פריגו

מאת: נציג פריגורפואה09/12/101221 צפיות
המיגרנה היא בעיה שכיחה באוכלוסיה, כאשר הנתונים הם ש-18% מהנשים ו-6% מהגברים יסבלו מהתקפי מיגרנה במהלך חייהם. לא ידוע באופן מוחלט מהו הגורם למיגרנה: האם מדובר באורח חיים או אולי הגורמים גנטיים, אך המיתוסים ביחס למיגרנה רבים. רבים מקשרים בין שוקולד למיגרנה, וחושבים שיחסי מין זו דרך טובה לטפל בהתקף מיגרנה, ואילו אחרים בטוחים שילדים לא סובלים ממיגרנה, ושזו מחלה של מבוגרים בלבד. ד"ר הרינג שוברת כמה מיתוסים ומעמידה דברים על דיוקם:

מאת: נציג פריגובריאות נשים07/09/101647 צפיות
נשים רבות מתלוננות במהלך חייהן על בעיות בנרתיק. לחלקן זהו גרד וצריבה המגיעים בתקופות מסוימות, ואילו עבור אחרות- הפרשות בלתי נעימות וריחות רעים. הקיץ הוא תקופה "רגישה" במיוחד, משום שזו העונה שבה לובשים בגדים קצרים ובגדי- ים, ולנשים חשוב להרגיש טוב עם גופן בעת ההליכה לים ולבריכה. הקיץ הוא גם העונה שבה הנשים מבצעות טיפולים להסרת שיער, גם באזורים רגישים , דבר העלול להחמיר תחושת אי נעימות וגירוי.

מאת: נציג פריגועיצוב25/08/101295 צפיות
חדר השינה הוא מקדש. מקום שמקדש כל מנוחה וניקיון הדעת , ואחר כך גם זוגיות אהבה ותשוקה. שם בבית ההוא עשיתי עבודה גדולה. קודם כל במיון החומרים והיסטוריית ההוראה, ואחר כך במתן כבוד מחודש לחדר הזה כמקדש.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101367 צפיות
בעיית העור הנפוצה ביותר היא האקנה. אקנה הוא נגעי עור המופיעים באזורים עתירי בלוטות חלב כגון הפנים, החזה והגב. קיימים סוגים שונים של פצעי אקנה, החל מקומודונים בעלי ראשים שחורים ולבנים, דרך פצעים מודלקים ומוגלתיים וכלה באבצסים מתחת לעור. יותר מ- 80% מהמתבגרים סובלים מאקנה בדרגות חומרה שונות ולמרות המודעות הגדלה לבעיה, עדיין קיימים מיתוסים ואמונות המונעים טיפול יעיל בבעיה ואף מחמירים אותה.

מאת: נציג פריגוהריון ולידה15/08/101181 צפיות
נשים בהריון עומדות בפני דילמות רבות: לידה טבעית או בבית חולים? אפידורל או ללא משככי כאבים? במקביל להחלטות חשובות אלה, עומדת בפני היולדת גם הדילמה: אילו דברים חשוב לקנות לתינוק לפני הלידה, ומהם הדברים שיש לקנות לאחר שהתינוק יוולד.

מאת: נציג פריגובריאות ורפואה כללי15/08/101366 צפיות
כל חייל בהווה ובעבר מכיר וזוכר את אחת הבעיות הנפוצות והמציקות ממנה סובלים חיילים רבים במהלך השירות: שפשפות, פטריות ברגליים ואף החמרה של פצעי בגרות. הבעיה גוברת בעיקר במהלך הקיץ הצה"לי החם והלח- זאת מכיוון שהחום והלחות הינם גורמים עיקריים להתפתחות והתרבות הפטריות, ואילו הזיעה עלולה לגרום להחמרת פצעי בגרות ולשפשפות

מאת: נציג פריגודיאטה ותזונה15/08/101437 צפיות
לדברי ד"ר תמנע נפתלי, יו"ר החוג הנוירוגסטרואנתרולוגי הישראלי וגסטרואנתרולוגית בביה"ח מאיר, "אי סבילות ללקטוז, היא למעשה אינה רגישות אלא חוסר יכולת לפרק את סוכר החלב. מאחר והסוכר לא מתפרק הוא נשאר במערכת העיכול, מושך אליו מים וגורם לשלשול, מפורק על ידי חיידקים וגורם לגזים ונפיחות. הפתרון המוצע במקרה זה הוא להימנע מצריכת מוצרים המכילים לקטוז, או לחילופין לקחת כדור לקטוזין המפרק את מה שהגוף לא מסוגל לפרק.

מאמרים נוספים בנושא רפואה

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201466 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה24/04/192365 צפיות
לא אחת שולח הרופא את המטופל לבצע CT של מערות האף כדי לאתר בעיה זו או אחרת. עיבוי ברירית הסינוסים - ממצא שכיח ב-CT של מערות הפנים. העיבוי מתרחש בדרך כלל כתוצאה ממצב דלקתי בסינוסים. הסינוסים הם למעשה חללי עצמות הפנים המלאים באוויר. בדופן החללים האלה מצויה רקמה עדינה – הרירית. הרירית היא זו שמייצרת את הליחה בעת הצטננות, אך במצב דלקתי יכול להיווצר מצב של עיבוי ברירית.

מאת: קרוסלה הריון ולידהרפואה19/03/192436 צפיות
מה הגורמים והתסמינים של סינוסיטיס אצל ילדים? וכיצד מטפלים?

מאת: דוד כהןרפואה30/01/192018 צפיות
סינוסיטיס היא מחלה זיהומית שיכולה להיות כרונית ולעיתים יש נטייה גנטית לחלות במחלה. הגורמים למחלה הם בעיקר הצטננות וגודש באף ובמערות הפנים (לחי, עיניים ועוד), כשיש כאבים שלא חולפים באזור הפנים חשוב להבדק ע"י רופא על מנת למנוע סיבוכים

מאת: ילדונתרפואה15/08/182431 צפיות
ניסויים בבעלי חיים אינם רק נושא מדעי אלא גם טעונים רגשית. למצדדים בניסויים בבעלי חיים וגם למתנגדים יש טיעונים צודקים, מוכחים וכבדי משקל. להלן ננסה להבין ולו במעט את מורכבות נושא הניסויים בבעלי חיים.

מאת: יצחק בכררפואה18/06/181438 צפיות
לחץ בעבודה ובריאות לקויה הם עניין שכיח. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הזה שבין לחץ נפשי לבין בריאות לקויה. המחקר הנוכחי מצא שלחץ נפשי גבוה גורם גם לאובדן ימי עבודה על רקע של בעיות נפשיות וכמובן להפסדים כלכליים. העובד הוא הנכס הכי חשוב של המעביד. עובד מרוצה הוא עובד יצרני. עובד מדוכא הוא עובד שלא ניתן למצות את יכולתיו. התפיסה הזאת מתבססת על מגוון רחב של מחקרים כולל המחקר הנוכחי שעסק בתחום הארגונומיה וההשפעה שיש למצבו הנפשי של העובד על היכולות שלו.

מאת: אלעד סאעת רפואה29/03/181384 צפיות
פריצת דיסק, חוויה זה בבטוח לא... פריצת דיסק... רק מלשמוע את צירוף המילים הזה נעשה כאב מדומה בגוף. ללא ספק פריצת דיסק היא בעיה בריאותית המעיקה על הסובלים ממנה ומשנה את איכות חייהם שלא לטובה כמובן. עם זאת עולמנו המפותח לא נותן לנו להישאר עם הכאב יותר מדי זמן ומצא לנו אפשרות מצוינת להעלים את הכאב.. קראו את המאמר הבא והכירו את הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica