חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת פוליגרף למה? ועל שוּם מה?

מאת: Shaiחוק ומשפט - כללי15/08/20101125 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכשיר הפוליגרף מבוסס על ההנחה שכאשר אנו משקרים אנו חווים מתח והתרגשות המתבטאים בשינויים פיזיולוגיים בגוף. מכשיר הפוליגרף הומצא בשנות ה- 20 בארה"ב כדי לבדוק את רמת אמינותו של אדם על-פי ארבעה פרמטרים: דופק, לחץ דם, הזעה ונשימה. מכיוון שקשה מאוד לשלוט בתגובות פיזיולוגיות, כל שינוי בהן מצביע על מתח והתרגשות של הנבדק המעידים כי הוא אינו דובר אמת.

בדיקת פוליגרף נערכת במכון פוליגרף על ידי בודק מוסמך ומורשה. במהלך הבדיקה הנבדק מחובר למכונת הפוליגרף באמצעות אינסטרומנטים סביב בית החזה ועל אצבעות כף היד. הוא יושב מול קיר לבן ונדרש לענות על שאלות כן/לא בלבד, שנשאלות אך ורק על-ידי הבודק של מכון הפוליגרף.

כדי לנטרל השפעות של לחץ והתרגשות טבעיים מעצם מעמד הבדיקה, בודק הפוליגרף מתחיל בבדיקה מקדימה כדי לראות האם הנבדק עצבני, מתוח, רגוע וכו'. כמו כן, כל בדיקת פוליגרף כוללת גם שאלות ביקורת פשוטות וטריוויאליות, כגון כתובתו, גילו או מצבו המשפחתי של הנבדק. אלו שאלות סרק שאינן רלוונטיות לבדיקת הפוליגרף עצמה, אך מטרתן היא לכוון את רמת הבדיקה למצב הפיזיולוגי שבו נמצא הנבדק. לעיתים הנבדק מתבקש לשקר במתכוון על שאלות הביקורת כדי לבחון את השינויים שחלים במצבו הפיזיולוגי הנוכחי.

בכל בדיקת פוליגרף מכון הפוליגרף בונה מערך של שאלות שהוזמנו על-ידי הלקוח (מעסיק, משטרה, פרקליטות, עורכי דין וכדומה). שאלות אלו צריכות להיות מנוסחות כך שהתשובות להן יהיו אכן החלטיות – כן או לא, ואי לכך גם התגובות הפיזיולוגיות יהיו דרמטיות ומורגשות.

מבקריו של הפוליגרף טוענים שהתגובות הפיזיולוגיות של נבדק במהלך בדיקת פוליגרף הן אולי מדידות, אך הן תלויות פרשנות, ולכן לא ניתן להסיק מהן מסקנות חד משמעיות. כך למשל, זה בעייתי לקבוע שבעיית הזעה של נבדק מעידה על כך שהוא משקר. או שניתן לנטרל במאת האחוזים את ההתרגשות והלחץ הטבעיים של נבדק במהלך בדיקת פוליגרף. זאת ועוד, ניסיון העבר הוכיח שאנשים שאומנו לכך (כמו סוכנים של סוכנויות ביון), מצליחים להערים על מכונת פוליגרף, כמו גם שקרנים פתולוגיים שמורגלים לשקר וכבר אינם חווים שינויים פיזיולוגיים בעודם משקרים.

גם הממסד מכיר בחולשתו של הפוליגרף כמכשיר הבודק האם אדם הוא דובר אמת או שקר, ולכן תוצאות בדיקת פוליגרף אינן קבילות כראייה בבית משפט ואי אפשר לחייב אדם לעבור בדיקת פוליגרף (לא על-ידי בית משפט וגם לא על-ידי מעסיקו למשל). יחד עם זאת, חשוב לציין שכאשר אדם מסכים מרצונו לעבור בדיקת פוליגרף, תוצאות הבדיקה קבילות לחלוטין. לדוגמא: שופט יכול לבקש משני צדדים למשפט שיש בו מחלוקת עובדתית לעבור בדיקת פוליגרף על ידי מכון פוליגרף רישמי. אם שני הצדדים מוכנים לבדיקת פוליגרף, תוצאות הבדיקה יהיו קבילות. גם המשטרה וגם הפרקליטות משתמשים בתוצאות בדיקות פוליגרף שנעשו בהסכמה לצורכי עבודתם. וישנם גם אנשים שמוכנים מיוזמתם לעבור בדיקת פוליגרף כדי להוכיח את חפותם.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת Shai

מאת: Shaiצרכנות09/09/182621 צפיות
איך בוחרים מקלחונים? על מה חשוב להקפיד בעת ביצוע ההזמנה? כל מה שרציתם לדעת על החלק החשוב ביותר בחדר המקלחת.

מאת: Shaiרהיטים07/09/182639 צפיות
אין כמו טקסטיל לאבזור ולשדרוג העיצוב בבית, ולא רק בריפוד ובווילונות: זה הזמן "להלביש" גם את הרצפה בשטיח המושלם עבורה. כך תבחרו אותו.

מאת: Shaiאירועים וחתונות – כללי22/05/181303 צפיות
הקיץ הוא העונה הכי לוהטת של החתונות בישראל. לפני שמתחילים לחפש מקום רלוונטי - גן, אולם או מסעדה כדאי לדעת מה נחשב היום למקובל. מה "אין" וממה להימנע...

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי26/03/181099 צפיות
אמבטיה היא פריט לאוהבי הפינוק והיופי. מה קורה לאחר מספר שנים כשאר יש בקיעים, שריטות, חלודה ולכלוכים שאינם יורדים בשום צורת ניקוי. רבים שוברים ומתקינים מקלחון, אך ישנם יחיד סגולה ששומרים אמונים לאמבטיה ופשוט מחליפים אותה בחדשה.

מאת: Shaiשיפוצים07/11/131276 צפיות
מסורי בטון הם הדבר הדבר הכי אפקטיבי היום בכל הנוגע להתגברות על משטחים בעלי מרקם קשה. רבים חושבים כי מדובר על כלים לניסור של מוצרי בטון בלבד וכאן טעותם. מסורים אלו מסוגלים לנסר משטחים קשים ביותר ממגוןן סוגים ממבתכות, דרך עצים, בטון יצוק, פלדה (כספות של כסף למשל) ועד לסלעים וכבישים בעלי תערובת משטח שונים.

מאת: Shaiבניין ואחזקה - כללי19/08/131805 צפיות
כולנו זקוקים מדי פעם לשירותיו של אינסטלטור טוב. הרי אנו צריכים לדאוג לתחזוקתו התקינה של הבית ומיני פעם מתרחשות אי-אילו תקלות שונות בתשתיות המים שלו. ראוי שנמצא שרברב מומחה לטובת איתור נזילה. בוודאי שכדאי לנו לבקש ולראות את תעודת ההסמכה של אותו בעל מקצוע, בכדי לוודא שאכן מדובר באיש מקצוע מיומן ומהימן. מקצוען אמיתי, מלבד זאת שידע לעסוק בתחומי האינסטלציה השונים (פתיחת סתימות כמובן, אבל לא רק). יהיה זה טוב אם נוכל לקבל אודותיו המלצות של לקוחות רבים וטובים מן הסתם.

מאת: Shaiצרכנות12/06/131143 צפיות
בעידן שבו יש אינפלציה של בעלי מקצוע בשלל תחומים ובתחום השרברות בפרט - איתור של מקצוען הוא לא טרוויאלי. לבחור איש שיתקן את צנרת ביתכם על בסיס מגנט או פלייר בתיבת הדואר יכול להיות מקח טעות מצער. להלן ננסה להבין איך לבחור נכון יותר.

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231597 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212068 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211923 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211574 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211252 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201800 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201531 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica