חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2014
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שטראוס מול תנובה - הקרב על הקוטג'

מאת: עורכת דין דנה תדמורשיווק15/01/200915041 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חברת שטראוס עלית היא היום מהמובילות את ענף המזון בישראל
תחומי הפעילות של שטראוס הם:

גבינות: גבינת סימפוניה- גבינת שמנת 5% ו3% במגוון טעמים כגון: טבעי, זיתים, 
שום שמיר, בצל ירוק וטעם שמשתנה כל מספר חודשים.
שוק היעד: כל הגילאים, כל האוכלוסייה
מחיר: 7.90 ₪

סלטים: אחלה- מגוון סלטים כגון: חומוס, חצילים וטחינה.
מגיע באריזות משפחתיות ובאריזות ליחידים.
שוק היעד: כל הגילאים, משפחות ורווקים
מחירם נע בין 3 ₪ ל 15 ₪

מעדנים: מילקי- מעדן חלב בטעמים, שוקולד, וניל, קפוצ'ינו וקרם אגוזים.
הושק לפני למעלה מ-20 שנה והפך למוצר הדגל של החברה. במהירות הפך למעדן החלב המצליח בישראל עם מכירות שהגיעו ב- 2002  לממוצע של למעלה מ-6 מיליון גביעם בחודש.
מילקי נצרך על ידי כל שכבות הגיל ומדורג כאחד המותגים הנמכרים ביותר בישראל מזה 3 שנים.
מחיר: 2.5 ₪ לרגיל 3.2 ₪ עם תוספות


משקאות: יוטבתה- משקאות חלב במגוון טעמים ובמגוון צורות אריזה ליחידים
ולמשפחות
מחירם נע בין 3.40 ₪ לאישי ל 13.85 ₪ למשפחתי

גלידות: מגוון טעמים שמשתנים ומתחדשים כל קיץ
מחירים: אישי 1.80 עד 6.80 ₪ משפחתי 16.9 עד 45.3 ₪

2.
התפיסה השיווקית המיושמת על ידי חברת שטראוס היא הגישה השיווקית המודרנית- הצרכנים יעדיפו את המוצרים אשר עונים על צורכיהם בדרך הטובה ביותר.
השוק מכתיב ליצרן מה לייצר.
תפקיד שטראוס הוא לאתר את הצרכים והרצונות של הלקוחות ולספק אותם בדרך טובה יותר מהמתחרים.

זיהוי צרכים                        שיווק                        ייצור                        רווח

ברגע שזיהיתי מה הצרכים של הצרכנים, אני אלך לייצר ולהיות יותר טוב מהמתחרים, רק כך אני יגיע לתוצאה העסקית שהיא רווח.

התפיסה הזו מעמידה את הפרמטרים השיווקים בראש הפעילות העסקית.
במקרה של שטראוס, היא מאתרת את המודעות לבריאות ולתזונה נכונה ובעקבות זאת מייצרת גבינות דלות שומן, אקטימל- מחזק את המערכת החיסונית, ומעדנים דיאטטים, וכך מגיעה לתוצאה עסקית טובה יותר.

3.
הסביבה השיווקית (MACRO)- שטראוס.
סביבה חיצונית הרחוקה מהפירמה היא סביבת המאקרו. הכוחות הציבוריים השונים אשר פועלים בסביבת המאקרו יוצרים הזדמנויות ומצבים מאיימים. כוחות אלו הנם "גורמים בלתי נשלטים".
בזירה הכלכלית, החברות והצרכנים יחד מושפעים יותר ויותר מכוחות עולמיים.

פוליטי- מדינת ישראל לא מגבילה את המסחר והשוק בתחום התחרותי, כלומר, השוק פתוח לתחרות.

כלכלי- מיתון כבד הפוקד את המשק כולו, הפוגע בענף המזון. דבר זה עלול להביא לסגירת מפעלים וחברות, ואבטלה גואה בתחום, כלומר, משבר כלכלי.
הסביבה הכלכלית מורכבת מכוחות המשפיעים על כוח הקנייה של הצרכן ועל הרגלי הצריכה שלו.
תנודות שער הדולר- משפיעות על הייצור והייבוא.  עלייה בשער הדולר יכולה להגביר את המוטיבציה לייצר אך מייקרת את המוצרים המיובאים.

חברתי- שינוי ועלייה ברמת החיים הביאו את השוק העולמי ("המערבי") לחיפוש מוצרים המשפרים את רמת החיים, המתאפיינת בדרישה של השוק לרכישה של מוצרים יוקרתיים ואיכותיים.
גורמים נוספים הם:
- גיל הנשואים
- שיעור הילודה
- ערכים והרגלים

טכנולוגי-
בשנים האחרונות הטכנולוגיה התפתחה בתחומי האינטרנט אשר באמצעותו חברות יכולות לשווק את עצמן, בעזרת פרסומות בכלי התקשורת או מכירה דרך האינטרנט.
שיפר טכנולוגי נוסף מתבטא במכונות חדישות יותר.

בסביבה הפנימית- MICRO:
חברת שטראוס צריכה להכיר את כל הכוחות הפועלים בשוק ומשפיעים על יכולת הארגון שלה לנהל ביעילות את קשריה עם הלקוחות.
הסביבה השיווקית יוצרת כל עת הזדמנויות ואיומים חדשים.
הבנת הסביבה המשתנה חשובה לשטראוס להמשך ייצור יעיל והצלחה בקרב הצרכנים.


מודל PORTER:

מתחרים:
לחברת שטראוס יש מתחרות משמעותיות כגון תנובה וטרה. שטראוס צריכה להיות ערה לשינויים המתחוללים אצל המתחרות ולפתח אסטרטגיה "תקיפה" נגדן.
התחרות הרבה בשוק באה לידי ביטוי בהוזלת מחירים, במבצעי הנחות ובחלוקות מתנות.
שטראוס חילקה קופסת אחסון מפלסטיק עם קניה של שתי קופסאות קוטג'.
תנובה הציעה לאסוף מכסים כדי לזכות בקוטג'- בית פרטי, ויש פרס ניחומים גדול- מבצע המצלצלים.

ספקים:
לשטראוס יש מגוון גדול של ספקים כגון רשתות שיווק, אינטרנט ומפרסמים.

לקוחות:
- לקוחות נוטים להתמיד במוצר שהם מכירים ואוהבים
כתגובה שטראוס החליטה להשיק את הקוטג' בפעילות קידום מכירות לא   
שגרתית, היא חילקה קוטג' חינם לביתם של כ-300 אלף משפחות
- לשטראוס חשובה דעת הלקוחות ולכן היא הקימה קו 800-1 שהוא קו חינם לפניות ותלונות.
- שטראוס החליטה להציג את המשפחה האלטרנטיבית, פורצת גבולות וקשה לעיכול בעוד הלקוחות העריכו יותר את ערכי המשפחה המסורתית של תנובה.
- לקוטג' של שטראוס יש מרקם וטעם שונה מלקוטג' של תנובה, הצרכן הישראלי רגיל לקוטג' של תנובה לכן כשהוא טעם את הקוטג' של שטראוס "זה לא היה זה".
- בשוק המזון קיים מגוון רחב של מוצרים דבר שמקשה על חברות לשמור על נאמנות לקוחותיהם.

מוצרים:
- הפירמה חייבת ללמוד להכיר את כל המוצרים שקיימים בענף
שטראוס השקיע חמש שנים של מחקרים ופיתוח הקוטג' לפני השקתו 
לשוק.
- מוצרים משלימים:
שטראוס יצרה את הקוטג' עם קרקרים.

חסמים:
חסמי הכניסה הם גבוהים, צריך להשקיע מאמצים רבים בשביל להתחרות בשוק המזון.
ישנן 3 חברות גדולות בתחום שהן תנובה, טרה ושטראוס, ועוד חברות קטנות. החברות הגדולות מתחרות ביניהן אך החברות הקטנות לא מסוגלות להתחרות בחברות הגדולות.


מודל SWOT - שטראוס:

נקודות חוזק:
- מוניטין גבוה-אחת מחברות המזון הגדולות בישראל.
- הון עצמי גבוה- 5 מפעלי ייצור, 5 מרכזי הפצה, מחזור פעילות של 1.4 מיליארד שקל
- מערך הפצה רחב- כ 6000 נקודות מכירה, 250 משאיות.
- ספקים נאמנים
- מערך כ"א גדול ומקצועי- 1500 עובדים
- מערך ייצור חדשני
- מחירים אטרקטיביים
- שיתוף פעולה עם חברות גדולות אחרות כגון עלית ויוטבתה

נקודות חולשה:
- מתחרים רבים בענף
- חיקוי מוצרים ע"י המתחרים

הזדמנויות:
- עלייה במודעות הצרכנים לבעיית ההשמנה וצורך בדיאטה על פי חוקרים פרטיים - שטראוס מייצרת מגוון גדול של מוצרים דיאטטים.
- עלייה במודעות לבריאות ותזונה נכונה- שטראוס מייצרת מוצרי בריאות כגון אקטימל
- גילוי חיידקים בדגים ובבשר
- נתח שוק גדול של צמחוניים
איומים:
- לקוחות מוטי מחיר
- חוסר נאמנות של לקוחות
- חברות מתחרות
- מיתון במשק

4.
א. הגדרת הבעיה ויעדי המחקר:

במסגרת המחקר כדי לבחון:
א. האם יש נאמנות צרכנים למוצר אחד?
ב. האם יש השפעה של מחירים על הקניה?
ג. האם אין מגוון רחב של מוצרים תחליפים?
ד. מהי רמת האיכות של המוצר אצל המתחרים ?
ה. מה סדר גודל מערך ההפצה שקיים היום?

התועלת של המחקר תהיה גדולה ונחוצה לקבלת החלטות. המחקר הוא חשוב  
לכן תעדיף שטראוס להשקיע סכומים גדולים ותשתמש במקורות מחקר 
ראשוניים.
יעדי המחקר הם: גבולות, השערות ושאלות.

ב. אוכלוסיית המדגם תהיה נשים, אמהות מגילאי +25 זאת מכיוון שהן אלו שלרוב 
עושות את הקניות ומחליטות מה להביא הביתה למשפחה, לכן דעתן תהיה
משמעותית יותר.

ג. אנו נציע לחברה מדגם סטטיסטי- שיטה שבה לוקחים קבוצה מדגמית
מהאוכלוסייה ועל פיה אפשר להסיק על כלל האוכלוסייה.
השיטה הזו היא יותר יקרה אך לשטראוס יש את המשאבים ואת הכדאיות
להשקיע בסוג מחקר כזה.

ד. השיטה המועדפת תהיה ניסוי שיעשה על ידי בוגר קורס חשמאל סוג 3
המוצר היינו מוצר מזון, לכן אי אפשר להסיק מסקנות ע"פ שאלונים אלא צריך  
לתת לצרכנים הפוטנציאלים לטעום ועל פי זה לראות את תגובתם למוצר.
לכן נציע ניסויי טעימה בעמדות בסופרים וחלוקת טעימות לבתי אב ברחבי הארץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכת דין דנה תדמור

מאת: עורכת דין דנה תדמורשמלות כלה ובגדי חתן07/12/10548 צפיות
כל אחת רוצה לחגוג את חגיגות הנישואין בדרך שלה, הרי היא מלכה ליום אחד..(לפחות). כל אחד רוצה להיראות "מיליון דולר" וכדי שזה יקרה, יש לתת לשמלת כלה את הטון הקובע כדי ששמלת החלומות תהפוך

מאת: עורכת דין דנה תדמורעיצוב אופנה 17/08/101745 צפיות
מכירת בגדים ומציאת בגדים יכולים להיות חוויה מהנה או עונש שאתם רק מחכים שיגמר. אם אתם מהאנשים שיודעים מה הם רוצים ולא מעוניינים לבזבז זמן יקר ולהקדיש התרוצצויות מיותרות' אך עם זאת לא מעוניינים להתפשר על מחיר הגעתם למקום הנכון. שפע מותגים ,שפע מידות וצבעים והכל נגיש, מהיר ומגיע עד הבית.

מאת: עורכת דין דנה תדמורפרופילי חברות28/12/094712 צפיות
המבנה הארגוני של פרטנר הוא מבנה היררכי ישנו את המנכ"ל ומתחתם יושבים חמישה סמנכ"לים , שיווק ,טכנולוגיות, כספים, שירות לקוחות ורכש. תחת כל סמנכ"ל ישנם מספר מנהלי אגפים שתחתם יש מספר מנהלי מחלקות .מתחת לכל מנהל מחלקה יש עובדים שכפופים לו .

מאת: עורכת דין דנה תדמורשיווק ואסטרטגיה24/06/098434 צפיות
להלן ניתוח ענף הסלולר המקומי ע"פ מודל 5 הכוחות של התחרות של פורטר, תוך התבוננות על הסביבה השיווקית הקרובה של פרטנר בהשוואה למתחרותיה. עוצמות התחרות בענף- רקע על פרטנר- "פרטנר תקשורת בע"מ" היא חברת טלפוניה סלולרית, המפעילה במ”י רשת תקשורת תחת המותג אורנג. החברה שמעסיקה בארץ כ3,500 עובדים וששווייה מוערך במ815,351,000 ₪ , נותנת שירות ל2.626 מיליון מנויים, כשמתוכם 219 אלף בעלי מכשיר דור 3. פרטנר החלה את פעילותה בארץ ב99 תחת המותג הבינ"ל אורנג, שהיה אז בבעלות האצ'יסון ומפואה, שהחזיקה גם בחלק ממניות

מאת: עורכת דין דנה תדמורבריאות ורפואה כללי26/04/09909 צפיות
סוף אפריל שנת 2009 – העולם מתעורר אל מגיפה חדשה המאיימת להתפשט מזרחה ממקסיקו שבמרכז אמריקה אל עבר העולם כולו, העולם שוב מתגייס למען חיסול מגיפה אשר מזכירה לכולנו עד כמה קטלני ובוגדני יכול להיות הטבע. מגיפות רבות הכו את האנושות לאורך השנים והביאו לנזקים כבדים מאוד בחיי אדם ורכוש אוכלוסיות שלמות נכחדו עכב אותם נגיפים קטלניים. העולם כיום מפחד פחד מוות מנגיפים המסוגלים להתפרץ באיזור ולהדביק איזורים שלמים אשר עלולים להפוך במהרה אל איזורים מוכי אסון.

מאת: עורכת דין דנה תדמורהשמה12/04/09667 צפיות
החלום הכי גדול שלי זה לעבוד בשוק ה תקשורת להיות מוקף בכל הסלבס ולהיות מעורב בכל עולם ה ברנז'ה . זה בטח חיים ממש ממש זוהרים ומרווחים שם מלא כסף כמו למשל היחצן רני רהב שמזמינים אותו לכל ההשקות ולכל האירועים הכי מפוארים וכל ערב יש לו מסיבה אחרת והוא מתלבש בכל המותגים שהוא מקבל בהנחה כמובן. או שאולי אני אהיה מה אנשי תקשורת כמו רביב דרוקר ואראיין את כל המי ומי וכולם ירצו להיות בתוכנית שלי כי אם לא קיבלת כתבה אצל דרוקר אתה לא קיים.

מאת: עורכת דין דנה תדמורתקשורת06/04/09972 צפיות
עפ"י מאמרו של איניס התרבות המצרית, בתקופת המונרכיה, השתמשה באבן כאמצעי התקשורת הנפוץ. הכתיבה על האבן הייתה קשה ואופיינה בצורה ישירה או מעגלית של הקו, מלבניות ומיקום זקוף. כאשר הירוגליפים פוסלו על אבן הן עוצבו בזהירות ודמו לתמונות דקורטיביות. עם המהפכה הדמוקרטית צורת התקשורת עברה מהאבן לאמצעי כתיבה קל ונייד יותר- הפפירוס.

מאמרים נוספים בנושא שיווק

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/1421 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: רונן הללשיווק19/04/1428 צפיות
רשת אלטו איטליה, המתמחה גם בנעלי עור מגביהות לגברים, מתרחבת ומודיעה על פתיחת 4 סניפים חדשים בתל אביב, בראשון לציון, בירושלים ובאילת, בהשקעה של 2 מיליון ש"ח.

מאת: יעקב אטרשיווק14/04/1462 צפיות
קצת הרחבה על אילת ועל המלונאות שלה ועל אופציות של מלונות באילת.

מאת: שלום כהןשיווק27/03/1499 צפיות
ריח לחם נאפה בשעת בוקר מוקדמת, כשאפלולית ניסכת עדיין במטבח הגדול.

מאת: אלירן דורוןשיווק28/11/13327 צפיות
כותרת המאמר או המשפט אשר מקשר את הגולש לתוך כתבתנו או לאתר העסק שלנו, למעשה משמשת כ"סוכן המכירות" של העסק שלנו בשטח. איך באמת אנו גורמים ללקוח להאמין לסלוגן או לסיסמא שאנו משדרים ולהתעניין דווקא במאמר שלנו מבין עשרות המאמרים המוצגים לידנו.

מאת: עירית שרירשיווק20/10/13262 צפיות
האמת ששיווק מפה לאוזן עובד מעולה, אלא אם כן אנחנו מפריעים לו.... אספתי למאמר זה את הטעויות העיקריות והחוזרות אשר אני מזהה אצל לקוחותי וחברי קהילת התוכן שלי. כמו הרבה דברים בחיים, אמונות גורמות לנו לבצע או להימנע מפעולות מסויימות אשר יתרמו להצלחתנו או יעכבו אותה. אם אתם מזהים משהו שקיים גם אצלכם – זה הזמן לשנות, ולשפר משמעותית את התוצאות!

מאת: רוני מורשיווק29/08/13281 צפיות
מדוע כדאי להתקין שלט מואר לעסק ובמה הוא נבדל משלטים רגילים? המאמר הבא מסביר על יתרונות השילוט המואר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported