חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לחסוך במיסים בעסקאות נדל"ן

כאשר מוכרים או קונים נכס יש מיסים שונים שיש לשלם התשלומים העיקריים כוללים: מס רכישה, מס שבח, מס מכירה ועוד. בנוסף ישנם היטלים שונים כמוהיטל השבחה, דמי היוון, דמי הסכמה ועוד.התשלומים האלה מצטברים לסכומים מכובדים ולכן רצוי לצמצם אותם למינימום בעזרת סיוע משפטי משרד עורכי די ןמקצועי המתמחה בדיני מיסים ייעץ לכם ויכוון אתכם לחסכון ניכר בתשלומי המס.

משרד עורכי דין יעניק לכם הסברים על תשלומי המס כמו:
מס שבח –מס שנגבה עבור עליית ערך הנכס מהתקופה בו הוא נרכש ועד לתקופה בה הוא נמכר .הסכום נגבה  מן המוכר שהוא בעל הזכויות בנכס בשל בעלות, חכירה מעל ל- 25שנים, אישור של מנהל מקרקעי ישראל ועוד. במקרה של מס שבח אפשר לקבל פטורממס בהתאם לחוקים כגון: 
-מכירה פעם בארבע שנים – אם   המוכר לא מכר דירה אחרת בפטור בארבע השנים שקדמו לתקופה של המכירה הנוכחית. 
-דירת מגורים מזכה- דירת מגורים שבעליה מכרו את כל הזכויות שהיו להם בדירה והגישו את בקשת הזיכוי במועד תנאי נוסף הוא שהנכס לא יהיה מסחרי ,דירה למטרת מגורים ולא למלאי של עסק. בעל דירה שהשכיר את דירתו לעסק או משרד לא יוכל לקבל פטור ממס רכישה וממס מכירה.
-בעלות על דירה מגורים אחת – אם לבעל הנכס יש נכס בודד והוא לא מכר נכס נוסף במשך 18 חודשים    לפני כן.
-ירושה –דירה שהתקבלה בירושה פטור ממס, אם המוכר הוא בן הזוג של מעביר הירושה , הנכד שלו, נינו  או בן זוג של -הנכד או הנין. ההגבלה החלה על מקרה זה הי שאין למוריש הנכס עוד נכסים .
- גירושין – במקרה בו אחד מבני הזוג מעביר לשני אתהבעלות על המקרקעין.

יש מקרים שמשתלם למוכר לשלם מס שבח  בעת מכירת הנכס. למשל: בעל נכס המוכרדירה ומייד לאחר מכן מוכר עוד נכס אםה פטור ינוצל במכירה הראשונה בה מס השבח   היה נמוך יחסית, המוכר לא יהיה זכאי להשתמש בו שנית במכירת  הדירה השנייה בה המס גבוה יותר.
זהו מקבץ שלהמקרים בהם אפשר לקבל הנחות או ביטולים של תשלום מס שבח. האדם הפשוט אינו מכיר את המקרים האלה ולכן ייעוץ  של עורך דין מומחה עשוי לחסוך לו הון.

מס מכירה – הוא מס המשולם על ידי בעל הנכס והוא מהווה אחוז קבוע משווי המכירה. זהו למעשה השווי של הזכות על הנכס הנמכר ביום המכירה.
מס רכישה – הוא מס מדורג המשולם על ידי הקונה. כמו ביתר המיסים יש מקרים בהם ניתנים הנחות והטבות הקלות ניתנות במקרים בהם:
-דירה שנייה – הרוכש נכס שני מתחייב למכור את הנכס הקודם בתקופה של 12 חודש
- ירושה – לנכס שהועבר על ידי בן משפחהיש הקלות במס הרכישה.
אלו רק חלק מהמקרים וכדי להבין לעומק את הסוגיות חייבים לקבל ייעוץ משפטי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://rb-taxlaw.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורלי רדיאנו

מאת: אורלי רדיאנוחוק ומשפט - כללי02/08/101281 צפיות
אם אתם רוכשים דירה להשקעה השוכרים נהנים מקבלה שוטפת של דמי שכירות. הכנסה זו היא כתוספת למשכורת או הפנסיה ותורמת להכנסות.

מאת: אורלי רדיאנונדל"ן ומקרקעין25/07/101019 צפיות
אם אתם עומדים להיכנס לרכישת דירה או מגרש אתם וודאי נתקלים במונחים רבים לא מובנים שנשמעים לכם כמו סינית. כדי שתבינו יותר לעומק מה הן המילים שנזרקות באוויר ועל מה דנים עורכי הדין כתבנו לכם מילון מונחים מתחום הנדל"ן והמיסוי.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211698 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201324 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201516 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201311 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201595 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201004 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20962 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica