חפש מאמרים:
שלום אורח
27.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה בודקים לפני רכישת דירה מקבלן?

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/20201514 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתם מעוניינים לרכוש דירה, ועולה השאלה מה עדיף דירה יד שניה או דירה מקבלן, לא פעםן הנושא עולה שכן דירה מקבלן מבטיחה דירה חדשה אבל לא פעם תאלצו לרכוש את הדירה על הנייר ולחכות שייבנו אותה בנוסף, האזור לא יהיה מפותח, ללא גינות ציבוריות או מרכז מסחרי, ובנייה של בתים ליד. דירה מיד שניה היא דירה שתוכלו להיכנס לרוב מיד,ומכבר לכךקל יותר לבחון פרמטרים כגון פיתוח האזור, קירבה לבתי ספר ולתחבורה. ניתן לראות את מצב השכונה ויכולים אף ללמוד על השכנים.

אחד הנושאים שיש לקחת בחשבון הוא שדירה מקבלן יאלץ אתכם לשלם משכנתא במקביל לשכר הדירה אבל אם החלטתם לקנות דירה מקבלן חשוב לבדוק מספר נושאים על מנת להבטיח שתכנסו לדירה חדשה במינימום אתגרים.

ראשית בדקו מיהו הקבלן מה הרזומה שלו, בניינים שבנה ואף חיפוש באינטרנט יועיל.

לאחר שבחרתם את הפרויקט ישנם מספר שלבים שחייבים לעשות עד לחתימת החוזה.

לרוב קניה של דירה מחדש מקבלן היא רכישה על הנייר, הקבלן יראה לכם את הדמיה של הפרויקט, לרוב ההדמיה יפה וכוללת עצים וגינות אבל מה קורה באמת בשטח? ולכן ההמלצה שלנו לנסות להגיע למקום לראות את הפיתוח של האזור. בנוסף בחירת כיוון לבית חשוב לבדוק אם יש בתים גבוהים ליד או שיש תוכנית אזורית לפיתוח ומה עתיד להיבנות ליד.

בחרתם פרויקט מה אתם מעדיפים בניין בוטיק או קומה גבוהה. בדקו על הפרויקט עצמו, כמה קומות, כמה מעליות, האם יש שטחים משותפים, כמה דירות בכל קומה? האם יהיו חנויות בבניין? עברו על תוכניות הדירה, האם יש בשירותים חלון? האם החלוקה של הבית טובה והגיונית או שיש שטחים לא מנוצלים? מה גודל החדרים?

לא פעם הקבלן הרכישה מתבצעת מול הקבלן אבל יש לקחת בחשבון שהוא היזם ויש חברה שבונה ולכן חשוב לבדוק על החברה שבונה את הבניין. בדקו מי בונה את הבניין , בניינים שהקבלן בנה בעבר, לבדוק כמה שיותר פרטים על הפרויקט ועל הקבלן.

מי הבנק המלווה?

בנייה של בניין הוא עסק יקר וארוך ועל מנת שתבטיחוו כי תיכנסו לדירה לאחר הבנייה, חשוב שיהיה בנק מלווה לקבלן, אם אין בנק מלווה המלצה חד משמעית,לא לקנות. בנק מלווה יבטיח כי במקרה שהקבלן לא יסיים את הבניין מסיבות שונות, הכסף שלכם מובטח והבנק ידאג לקבלן אחר לסיום הבניה.

בעלות על הקרקע –לאחר שבדקנו שיש בנק מלווה ואנו אוהבים את האזור נושא נוסף שיש לבדוק ואין לזלזל בו הוא שחברת הבנייה היא בעלת הקרקע ושאין שעיבודים על הקרקע או עיקולים. במידה ויש עיקולים או שיעבודים לא תוכלו להעביר את הדירה על שמכם. ישנם מקרים שמדובר בעסקאות קומבינציה, יש לבדוק אם רשומה הערת אזהרה לטובת היזם, ובעתיד שהדירה תעבור אליכם שהיזם רשאי לרשום הערת אזהרה לטובתכם. בדקו שניתן לרשום הערת אזהרה על הנכס ואין מגבלות כלשהן.

היתר בנייה – היתר בנייה הוא האות לפעולה של הקבלן, לעיתים יבקש הקבלן לחשנות מפריט של הדירה או לעלות בגובה על מנת למקסם רווחים. ולא יינתן לו היתר בניה. לכן חשוב לבדוק שיש היתר בניה המאפשר לבנות על פי אישור הרשויות. יהיו מקריםש הקבלן יציע דירות למכירה שעדין אין היתר בניה ולכן במידה ואין היתר מהרשויות בדקו כמה זמן לקבלת ההיתר, במידה ולא התקבל בה היתר בנייה בזמן שנרשם, שיהיה לכם זכות ביטול לאחר תקופה זו,

חוזה -אלה יהיו רשומים בחוזה, חשוב לבדוק שאכן כל מה שהובטח רשום. היתר בניה ומפרט הדירה, מחיר הדירה ומיהקבלן שבונה וכו. החוזה מגם עליכם מכל סטייה של הקבלן במפרט הדירה, בהיתרים, בבעלות על הקרקע וכו'.

חוזה מול הקבלן - זה בעת חתימת חוזה כדאי שייצג אתכם מטעמכם, מסביר עו"ד מקרקעין שוקי ג'אנה , לא פעם ינסו להציג לכם שזהו חוזה אחיד ואין מה לשנות או שיציעו לכם שעורך דין של הקבלן ייצג גם אתכם באותה עסקה. אבל קחו בחשבון שהוא מייצג את הקבלן ולא אתכם. זו זכותכם להביא עורך דין מטעמכם. שכ"ט עו"ד הוא לרוב בין 0.5% ל-1.5% ממחיר הדירה החוזי; אתם אמורים לשלם מחצית מזה לעו"ד של הקבלן.חשוב להבין ולהפנים שעל מחיר הדירה, יש להוסיף ההוצאות שלכם שונות כגון: תשומות בניה, מס רכישה, שכר טרחת עורך דין, עלויות מעבר ושיפוץ.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נט מדיה  הינה חברה המומחית בתחום, בניית אתרים, קידום אתרים. חברת  נט מדיה כוללת צוות מקצועי בתחום בניית אתרים, קידום אתרים ועיצוב אתרים. אנו מספקים שירות מקיף עם ניסיון רב בתחום וכמובן במחירים אטרקטיביים. נשמח לשרת אתכם.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית אלפסי

מאת: רונית אלפסייבוא ויצוא05/03/211019 צפיות
יבוא מוצרים בצורה מסחרית מחייב ללמוד מה נדרש לייבוא מה החוקים החלים על אותם מוצרים. על מנת לעסוק בייבוא יש להוציא רישיון לייבוא ממשרד התמ"ת.

מאת: רונית אלפסימשכנתא21/08/202104 צפיות
יועץ משכנתאות קודם כל יתאים את המשכנתא המשתלמת והמתאימה ביותר בעבורכם - הוא יתאים את מסלולי המשכנתא, את הריביות הכדאיות ביותר גם לפי המצב בשוק וגם לפי יכולת ההחזר שלכם

מאת: רונית אלפסימשכנתא21/08/202074 צפיות
יועץ משכנתאות קודם כל יתאים את המשכנתא המשתלמת והמתאימה ביותר בעבורכם - הוא יתאים את מסלולי המשכנתא, את הריביות הכדאיות ביותר גם לפי המצב בשוק וגם לפי יכולת ההחזר שלכם

מאת: רונית אלפסינדל"ן01/05/202516 צפיות
תפקידו של עורך דין מקרקעין הוא להבטיח שהעסקה שאתם חותמים עליה בטוחה עבורכם ולשמור על כל הזכויות שלכם בעסקה, לכן, כשאתם מבצעים עסקת נדל”ן, רצוי לקחת עורך דין שמומחה בתחום הנדל"ן. עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן יוודא בעבורכם כי העסקה שאתם חותמים עליה משתלמת בעבורכם, וכך עשוי לחסוך לכם

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין26/04/201213 צפיות
עסקה של רכישת דירה היא בעלת משקל רב ועלותה מיליוני שקלים - הזהירות מתחייבת. ועוד הדרך ארוכה, לבחור את הדירה, כוונים, קומה, לוח פריסת תשלומים, בטחונות ועוד ועוד. הרשימה ארוכה ולכן חשוב להיוועץ עם עורך דין מקרקעין

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195574 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: רונית אלפסיפסקי דין20/11/191472 צפיות
סווגה של פעולה, או של עסקה נקבע על פי סממנים חיצוניים ועל פי מבחנים שונים, אשר על פיהם יש וניתן לסווג את אופיה של אותה פעולה וסווגה של אותה עסקה. ברם בדרך כלל המבחנים אינם חד - חד ערכיים ויש מקרים בהם המבחנים בגין אותה פעולה מצביעים על סווג כפול. כך למשל בסווג פעולה למישור ההוני או למישור העסקי, למישור הפרטי או עסקת אקראי בעלת אופי מסחרי ועוד. בעיתות כאלה מופעל מבחן על – מבחן גג והוא "מבחן הכוונה".

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211696 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201322 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201310 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201594 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201003 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20961 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

מאת: עו"ד ליאור אבן עזראנדל"ן ומקרקעין18/06/201078 צפיות
להלן נקודות מרכזיות בבחירת שכונה למגורים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica