חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סוככים לקיץ נעים

מאת: אורן לפידאדריכלות26/08/20101223 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מרקיזה, זה סוג של תואר אצולה כזה, נכון? מרקיזה היא אשתו של המרקיז, משהו איטלקי כזה – המרקיזה פרגולה דה חוויאר, או משהו... אז זהו שלא. מחפשים סוכך לגינה או למרפסת ולא מבינים מי זאת המרקיזה שכולם מדברים עליה? חושבים שפרגולה זו דמות מסדרת טלוויזיה? זה המקום בשבילכם.

מהן מרקיזות?

מרקיזות הן סוג של סוככים נפתחים, אשר מותקנים בצמוד לדלת כניסה, לקיר מרפסת או לחלון. המרקיזות עשויות מחוליות בהיקף אשר משתנה בהתאם לגודל הפתח מעליו הן מותקנות, והחוליות מחוברות באמצעות יריעות מחומרים שונים, כגון בד, ברזנט, גומי, פלסטיק וכדומה. כיוון שכפי שכבר צוין, מרקיזה היא סוג של סוכך, תפקידה להגן מפני אור השמש, מפני גשם ורוח.

היכן ניתן למצוא מרקיזות?

מרקיזות בבתים פרטיים, ניתן למצוא בדרך כלל במרפסת, בין אם מדובר בדירה בבניין רב קומות, או בבית פרטי. מרקיזה למרפסת בבית פרטי תהיה עשויה לרוב מזרועות אלומיניום ויריעתן תהיה עשויה , מבד, מניילון או מברזנט.

לעומת זאת, מרקיזות בבתי עסק ניתן למצוא לעתים קרובות בכניסה לעסק, כגון מעל חלון הראווה ודלת הכניסה. המרקיזות חשובות לבתי עסק, משום שהן מספקות לבאי החנות צל, מאפשרות לאנשים לעמוד ולהתרשם בנוחות מחלון הראווה, ואף מסייעות בשמירה על הטמפרטורה במקום. כמו כן, מהווה פרגולה מקום אידיאלי לפרסום. עסקים רבים מטביעים את שמם ולפעמים גם את הלוגו שלהם על יריעת המרקיזה, כדי לפצות על כיסוי הכניסה. כמו כן, עסקים רבים המכירים בחשיבות הרבה של פתרונות הצללה להצלחת העסק, אך אינם מעוניינים לשאת בהוצאה המלאה של מרקיזה, מקבלים את המרקיזה של עסקם מחברה אחרת, אשר בתמורה זוכה היא עצמה בשטח הפרסום או בחלקו.

מהן פרגולות?

אם למרקיזה יש זרועות, הרי של פרגולות יש רגליים. אם אופן הפעלתה של המרקיזה מאפשר לה לשמש כמקור ארעי של צל, אשר ניתן לסגור אותו כאשר אין בו צורך, פרגולות הן מבנה קבוע יותר, אשר מספק צל אך אינו ניתן לפינוי בקלות. ישנם סוגים רבים ושונים של פרגולות וכל פרגולה שונה מרעותה. גם פרגולות ניתן לייצר מקשת רחבה של חומרים, כגון עץ, ברזל, אלומיניום ועוד.

היכן ניתן למצוא פרגולות?

סוכך פרגולה אפשר למצוא, בדרך כלל בגינות של אנשים פרטיים ושל עסקים ומוסדות. סוג הפרגולה נקבע לפי סוג הפונקציה שתצטרך למלא, בהתאם לתנאי השטח וכמובן, בהתאם לדרישות הלקוח. כך, למשל, אפשר לבנות פרגולה לחנייה או פרגולה למרפסת, פרגולה לכניסת הבית או פרגולה לגינה

כמו כן, ניתן למצוא פרגולותמעץ בגינות ציבוריות ובעסקים, כגון מסעדות, בתי קפה ועוד. הפרגולות, כאשר הן מותקנות ברישיון ובצורה מקצועית ובטיחותית, מאפשרות לעסק הזדמנות להתרחב, מבלי למעשה להוסיף עוד חלל באמצעות בנייה.

הדבר לזכור לגבי ההבדל בין מרקיזה ופרגולה, הוא שהסוכך הראשון נפתח ונסגר לפי הצורך, לעומתו פרגולה נשארת בצורתה בכל עת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורן לפיד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורן לפיד

מאת: אורן לפידבידור ופנאי - כללי16/09/101071 צפיות
ישראל, בהיותה מדינה עם רצועת ים גדולה יחסית, יכולה ליהנות מהרבה מאוד יתרונות, בין היתר ספורט ימי למטרות שונות, בין אם ספורט מקצועי ובין אם ספורט ימי כתחביב. הים נראה לעיתים גדול ושקט כל כך, אך יש לזכור שיש לו מצבי רוח משתנים, והוא יכול להפתיע ברגע הכי פחות מתאים מבחינתכם.

מאת: אורן לפידאבטחת הבית16/09/101551 צפיות
מהו ניקוי מנדפים? ניקוי מנדפים נחוץ בכל מסעדה או עסק עם מטבח גדול לשם בטיחות העובדים ובאי המקום. במאמר זה תוכלו לקרוא על הנושא

מאת: אורן לפידעיצוב פנים16/09/101388 צפיות
כל הורה לילדים קטנים מכיר את הסיטואציה: מגיעה שעת הערב, הגיע הזמן לרחוץ את הילד או את הילדים לפני שצריך להשכיבם לישון. בעבר, קילוח הילדים היה פשוט יותר, כיוון שבמרבית הבתים הייתה אמבטיה. באמבטיה רחצת הילדים קלה יותר, משום שניתן להושיב את הפעוט או להשכיבו ולרחוץ אותו בבטחה.

מאת: אורן לפידריהוט 16/09/101538 צפיות
וילונות גלילה הינם פתרון אסתטי ביותר לצורכי ההצללה או ההאפלה של הבית, המשרד והעסק. רוצים לגלות מדוע ולמה כדאי גם לכם לבחור בווילונות אלו? ובכן, על כך ועוד תוכלו לקרוא במאמר זה.

מאת: אורן לפידניקיון16/09/101974 צפיות
בעבר, נושא הניקיון בחלק המערבי של כדור הארץ היה המלצה במקרה הטוב. אנשים לא היו מתרחצים והם לא הקפידו על ניקיון הבתים שלהם ועל ניקיון הרחובות. יתראה מזאת, בתקופות עתיקות העניים היו מכניסים את חיות המשק לבתים שלהם, על מנת להוסיף מקור חימום.

מאת: אורן לפידהסרת שיער13/09/101230 צפיות
כמעט כל הנשים בארץ מסירות שיער באופן קבוע, ומשנה לשנה עולה גם אחוז הגברים באוכלוסייה העושה שימוש במיני מכשירים להסרת שיער. נתונים אלו אינם מפתיעים, שכן מזג האוויר בארץ מחייב לבוש קצר במשך חלק גדול מהשנה, וחוף הים הסמוך גם הוא קורץ ומזמין להחליף את בגדי היום-יום לבגד ים ולהתפנק על החוף.

מאת: אורן לפידריהוט 13/09/101420 צפיות
מזרונים טובים הם הבסיס ההכרחי עבור שינה טובה, בין אם מדובר על מזרון יחיד או על מזרון זוגי. כל מי שבילה לילה בבית מלון דלוח או באכסניה על מיטה זוגית עם מזרון זוגי לא מתאים או מזרון יחיד זול וחסר תמיכה, יודע עד כמה יכולה שנת הלילה להיות מושפעת לרעה מאביזר הכרחי וחשוב זה.

מאמרים נוספים בנושא אדריכלות

מאת: בנימין קלינגראדריכלות06/10/222237 צפיות
האיש קיבל היתר להנגשת הדירה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף של הבניין. תביעה לצו מניעה שהגישו שכניו בטענה שהבנייה תחסום להם את האור ותפגע בפרטיותם, התקבלה ! המפקח על רישום מקרקעין בחולון קיבל לאחרונה תביעה שהגישו בעלי דירות בבניין בבת ים נגד שכנם. לנתבע שני ילדים הסובלים ממוגבלות והוא קיבל מהוועדה המקומית היתר להרחבת הדירה והתאמתה באמצעות כבש שיעבור ברכוש המשותף הצמוד לדירת התובעים. אלא

מאת: בנימין קלינגראדריכלות09/04/222744 צפיות
הודבק לך צו הריסה מינהלי על הנכס ואולי מצאת אותו זרוק בחצר. אסכם כאן מה שחשוב לדעת על צו הריסה מנהליוהכי חשוב זכרו שעליכם לפעול מהר בכדי לנסות לעקבו או לבטלו. לנו במשרד בנימין קלינגר נסיון מוכח של שנים בנושאי הסדרת עברות בניה וביטול צווי הריסה. צו הריסה מנהלי הוא אחד מהצעדים הקיצוניים ביותר שנוקטת רשות מקומית כלפי תושביה. צו כזה כולל בתוכו לוח זמנים צפוף במיוחד, ועל כן חשוב לפעול כנגדו במהירות האפשרית,תוך מקצועיות ומומחיות, כי הזמן לרעתכם. דרוש יידע נסיון ויצירתיות בהרבה מקרים. מהו צו הריסה מנהלי? ככלל, צו הריסה הוא הוראה של אחד מגופי השלטון להרוס מבנה. צו הריסה מנהלי הוא הוראה כזאת שניתנת על ידי וועדת התכנון והבנייה המקומית, מהנדס הוועדה, או ראש יחידת האכיפה, מכוח סעיף 221 לחוק התכנון והבנייה, תשכ"ה-1965 (להלן: חוק התכנון והבנייה).

מאת: בנימין קלינגראדריכלות30/03/222718 צפיות
קבלת תיק מידע היא שלב הכרחי בהגשת בקשה להיתר. לאחר קבלת תיק מידע, על מבקש ההיתר להתחיל בהכנת הבקשה להיתר עם עורך הבקשה (האדריכל), על בסיס תיק המידע שנמסר לו. תיק המידע כולל, בין היתר, פירוט של גורמים מאשרים ומועד אישורם, ורשימה של מוצגים נדרשים והשלב הנדרש להגשתם. על עורך הבקשה לעמוד בכל הדרישות המהוות תנאי לפתיחת הבקשה.

מאת: tiloniאדריכלות08/02/222842 צפיות
אם בעבר מיגון חלונות, בין אם זה מיגון חלונות לממד ובין אם מיגון חלונות לרכב היו דברים מאוד יקרים, הרי שהיום אתם יכולים למצוא את אותה האיכות במחירים הרבה יותר משתלמים. מיגון חלונות הוא מה שאנחנו עושים בכל יום מחדש ואנחנו נשמח לספר לכם את מה שאתם צריכים לדעת.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות18/07/213613 צפיות
פסק דין חדש של בית המשפט העליון קובע כי מועד החבות בהיטל ההשבחה בגין בניה שבוצעה בחריגה, הוא המועד בו ניתן היתר בניה ולא המועד בו הקים בעל הנכס את הבניה בגינה הוטל התשלום. המדובר במקרה בו התירה התב"ע (תכנית בניין עיר) את הבניה, אך היא בוצעה ללא היתר בניה ורק בחלוף זמן הוצא היתר להתרת הבניה הלא חוקית.

מאת: בנימין קלינגראדריכלות11/05/213861 צפיות
בית המשפט העליון הכריע: מי באמת זכאי להתנגד לבקשה למתן היתר בנייה? וכך נפסק: מי שאינו בעל זכות במקרקעין, אינו זכאי להגיש התנגדות לבקשה להיתר "התנגדות" הינה הליך תכנוני-משפטי, במסגרתו דן מוסד התכנון הרלוונטי בטענות המתנגד כנגד הליך תכנוני המצוי בתחום סמכותו של מוסד התכנון. יצוין, כי זכות ההתנגדות והכללים לה, אינם אחידים לכל הליכי התכנון, והוראות חוק התכנון והבנייה יצרו הבחנה בין "התנגדות לתוכנית" לבין "התנגדות להיתר בנייה".

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212188 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica