חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תחזוקת מקרר - איך להאריך את חיי המקרר לאורך זמן?

מאת: אודליה משוררצרכנות29/08/20102643 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקרר, בדומה לכל מוצר חשמלי אחר, דורש טיפול ותחזוקה באופן שוטף. לא מדובר באיזו שהיא השתעבדות – אלא פשוט בפיתוח של כמה הרגלים פשוטים, ודפוסי התנהגות קבועים שרק יוכלו לעשות גם לנו וגם למקרר שלנו טוב... מאיזו בחינה? הם גם יאריכו את חייו של המקרר, גם ישמרו על תקינותו, גם יגרמו לו להיות נקי ובעל ריח רענן לאורך זמן, והכי חשוב – הם בעיקר יצמצמו את הצורך בהזמנת טכנאי מקררים למיניהם – למינימום. אספנו כמה טיפים מטובי הטכנאים והמומחים לתיקון מקררים בארץ שידריכו אתכם - איך לשמור על המקרר ולבצע תחזוקה נכונה שלו – תקפידו לאמץ וליישם אותם, רק תרוויחו!

  • הקפידו למקם את המקרר במקום מאוורר, ולא בצמידות לקירות או ארונות מטבח (הקפידו לשמור על מרווח של לפחות 15 ס"מ בין המקרר לבין הקירות או החפצים שבסביבתו). שמירה על כלל זה חשובה כדי למנוע הצטברות של חום בסביבה הקרובה למקרר (חום בסביבת המקרר עלול לפגוע באיכות פעילותו או להסב נזק לחלקים הפנימיים שלו).
  • אל תעמיסו כמויות של אוכל ומוצרי מזון על המקרר. "צפיפות אוכלוסין" מסוג זו במקרר, בד"כ גורמת לפיזור לא תקין של האוויר שבו, ועלולה לפגוע באיכות פעילותו וברמת הקירור שלו – מה שבעצם אומר בשורה התחתונה, שגם תזיקו למקרר שלכם, וגם לא תרוויחו אוכל קר וצונן.
  • מומלץ לנקות את החלק החיצוני של המקרר (דלת המקפיא, דלת המקרר, הדפנות וכיו"ב) באמצעות מטלית רכה וחומרי ניקוי עדינים. לא באמצעות חומרי ניקוי אגרסיביים, ולא באמצעות מטליות קשות שעלולות להזיק לצבע שלו או לשרוט אותו.
  • מומלץ לא להשאיר את דלת המקרר פתוחה לאורך זמן, ובאותה מידה גם לא לפתוח אותה בתדירות גבוהה.
  • חשוב מאד לשמור על איטום טוב של המקרר. כידוע, דלתות המקרר מצוידות בגומיות איטום מיוחדות, אשר מורכבות בתוך המסגרת של הדלת. מומלץ אחת לכמה חודשים לבדוק שאין בגומיות האיטום סדקים או קרעים, ושהמקרר נסגר בצורה הרמטית. כדי לשפר את יעילותן של הגומיות, ולשמור עליהן לאורך זמן – מומלץ למרוח עליהן אחת לכמה שבועות שכבה דקה של וזלין. במידה ואנו מרגישים שהאיטום של הגומיות לא מוחלט, ושהן לא עושות את עבודתן בצורה יעילה – מומלץ לקרוא לטכנאי שיבוא להחליף אותן בגומיות חדשות, ולא לנסות לבצע את ההחלפה שלהן באופן עצמאי. הרבה אנשים לא מודעים לכך, ולפעמים נשארים עם אותן גומיות איטום במשך שנים על גבי שנים, למרות שהן כבר שחוקות וקרועות. חשוב לדעת שלגומיות האיטום יש תפקיד חשוב ביותר ביעילות של המקרר. כשהגומיות אינן תקינות, הן בעצם גורמות למקרר "להתאמץ" ולעבוד יותר קשה כיוון שהאיטום שלו לא מוחלט, ואז הוא מבזבז גם יותר חשמל, וגם התכולה שלו לא קרה וצוננת כפי שהיא אמורה להיות במצב אופטימאלי. לפיכך חשוב מאד להקפיד ולשים לב למצב של גומיות האיטום במקרר.
  • ה"מעבה" הוא אותה רשת צינורות במקרר, אשר בדרך כלל ניתן לראות בחלק האחורי שלו או בחלק התחתון. חשוב אחת לכמה זמן לנקות את המעבה באמצעות מטלית לחה או שואב אבק, כיוון שהיא נוהגת לפלוט חום, ולצבור כמויות אדירות של אבק ולכלוך.  ישנם מקררים שיש להם מעבה פנימי, ואז רק טכנאי מקררים יכול לבצע את הניקוי שלהם באמצעות ריסוס של גז דחוס. חשוב מאד לשמור על הניקיון של המעבה, כיוון שהמון תקלות במקררים, נגרמות כתוצאה מחוסר תחזוקה שלו.
  • חשוב לשים לב שמד הטמפרטורה של המקרר, נמצא על טמפרטורה אופטימאלית: בין 1 – 5 מעלות צלזיוס.
  • מומלץ לנקות את החלק הפנימי של המקרר, רק לאחר שוידאנו שהוא מנותק מהחשמל, וכמובן לאחר שהוצאנו את כל מוצרי המזון והתכולה שבתוכו. בשום פנים ואופן אסור לשפוך על המקרר כמויות של מים. מומלץ לנקותו באמצעות מטלית לחה, ובאמצעות חומרי ניקוי ייעודיים, או אפילו סבון כלים או מעט אקונומיקה. את החלקים הניתנים לפירוק כמו מדפי הזכוכית והמגירות מומלץ לפרק, ולנקות בתוך הכיור או באמבטיה.
  • יש להימנע מלנקות את המקרר בחומרי ניקוי אגרסיביים, ומסירי שומנים קרים למיניהם – בד"כ חומרים מסוג אלו הם אגרסיביים מדי למקרר, כאמור, ויכולים רק להסב נזק, שאח"כ יצריך תיקון בהרבה מאד כסף ובהזמנת טכנאי תיקון מוצרי חשמל.
  • כדי למנוע ריחות לא נעימים במקרר (וכולנו יודעים לצערנו, שמדובר ב"מחלת מקררים" שכיחה) – מומלץ לאחסן תבשילים למיניהם ושאר מוצרי מזון בכלי פלסטיק מיוחדים או שקיות ניילון. את הירקות והפירות מומלץ להניח בתוך המגירות על רשתות מיוחדות סופגות לחות (או אפילו על מגבות נייר), וטיפ נוסף למניעה של ריח רע במקרר – מומלץ להניח על אחד המדפים חצי של תפוח אדמה, כפי שהוא, ולהחליף אותו אחת לשבוע – וזה בד"כ כבר יעשה את העבודה וינטרל את כל הריחות הלא נעימים שיש במקרר.
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר באדיבות אתר טוב תודה - אתר להשוואת מחירים בין בעלי מקצוע. האתר מספק מידע רב לגולשים בתחום בעלי המקצוע כגון: טיפים והמלצות בבחירת בעלי מקצוע, תשובות לשאלות נפוצות בתחומי השירותים השונים, השוואת מחירים לשירותים הנפוצים ביותר, המלצות על בעלי מקצוע ועוד.

המאמר נכתב ע"י אודליה משורר - מנהלת תוכן ראשית של האתר.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אודליה משורר

מאת: אודליה משוררגינון31/05/112237 צפיות
אומרים שהדשא של השכן תמיד נראה ירוק יותר. המשפט הזה יכול לתפוס לגבי הרבה תחומי חיים, ולאו דווקא למראה של גינה, אבל אם באמת רוצים שהדשא שלנו יראה ירוק באופן תמידי, ויהווה מושא להערצה ולקנאה – הנה כמה טיפים לתחזוקה נכונה של מדשאה בגינה.

מאת: אודליה משוררגינון31/05/111380 צפיות
מאמר מקצועי בנושא גיזום וכריתת עצים. במאמר יוסבר מתי עץ נזקק לכריתה ומתי הוא נזקק לגיזום. למה חשוב לבצע את הפעולה של גיזום העץ (או לחילופין הכריתה), איך הפעולה מתבצעת, ומה חשוב לוודא עם בעל המקצוע כשמזמינים אותו לעשות את העבודה.

מאת: אודליה משוררעיצוב פנים27/04/111324 צפיות
בעולם הפרקטים, ניתן להבחין בין שני סוגים עיקריים של משטחים: יש פרקט סינטטי (מה שמכונה פרקט למינציה) ויש פרקט שעשוי מעץ טבעי. הנהירה הטבעית של מרבית האנשים כיום, בגלל סיבות מובנות של עלויות, היא להעדיף את הפרקט הסינטטי על פני אחיו הטבעי. ועדיין, מי שקצת יותר מבין, ומחפש את התחושה של העץ בהתגלמותו המקורית, לעולם לא יוותר על משטח שעשוי מהדבר האמיתי. במאמר זה נסביר בקצרה מה מאפיין פרקט עץ טבעי, אילו סוגי פרקטים מעץ קיימים ועל אילו כללי ברזל יש להקפיד, מהרגע שהחלטנו להכניס אותו אלינו אל תוך הבית.

מאת: אודליה משוררעסקים קטנים ובינוניים02/04/111371 צפיות
מאמר מקצועי בנושא שירותי פריצת מנעולים. במאמר יוסבר באילו נסיבות אנחנו נזדקק להזמנת שירות שכזה, וכיצד לבחור בעל מקצוע (מנעולן) שהוא מקצועי, לא יקר ואמין.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי28/03/111307 צפיות
מאמר מקצועי בנושא הדברת מקקים. במאמר ינתן הסבר קצר על המקק, מאילו סיבות חשוב לבצע הדברה של מקקים, כיצד הדברת מקקים מתבצעת, ומדוע כל-כך חשוב שהיא תיעשה ע"י בעל מקצוע.

מאת: אודליה משוררבניין ואחזקה - כללי20/03/113603 צפיות
מאמר מקצועי בנושא סתימות בצנרת - כל מה שרציתן לדעת על סתימות בצנרת ולא העזתם לשאול! איך סתימות בצנרת נוצרות, איך נבחין שיש סתימה בצנרת (או במילים אחרות: מהם הסממנים החיצוניים כשיש סתימה), איך מתמודדים איתן וטיפים חשובים למניעת סתימות עתידיות.

מאת: אודליה משוררצרכנות14/03/112585 צפיות
במאמר ינתנו טיפים לטיפול יעיל במזגן - כך שיאריך לנו ימים, ויחזיק לאורך זמן. בין הטיפים לתחזוקה המוצעים: ניקיון של הפילטרים, מילוי גז מזגנים בעת הצורך, הקפדה על כך שהסביבה הסמוכה למזגן תהיה מאווררת ופנויה, הקפדה על ניקיון חלקיו הפנימיים והחיצוניים של המזגן, שמירה על טמפרטורה קבועה ועוד.

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214253 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204390 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205290 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194176 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193404 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193449 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/182922 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica