חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תפילין ומשמעויות

מאת: אביב יועציםיהדות04/09/2010953 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנשים רבים מקפידים – מי יותר ומי פחות – על מצוות הנחת תפילין. אנשים רבים רוכשים תפילין מהודרות, אבל למצוות הנחת תפילין יש משמעות שונה לאנשים שונים. ניתן לגלות כמה וכמה משמעויות שונות למצוות הנחת תפילין. יהיה מי שיגיד שכשם שפרצופיהם שונים גם המשמעות שהם נותנים למצוות הנחת תפילין היא שונה. עם זאת ניתן בכל זאת לזהות מספר משמעויות עיקריות שיש למצוות הנחת תפילין עבור רובם של המניחים.

המשמעות הראשונה שיש להזכיר בקשר למצוות הנחת תפילין היא המשמעות שניתנה לה במסורת היהודית מהזרם המרכזי. משמעות זו נובעת מהכתוב בתורה שבה מוסבר שיש להניח תפילין כדי לזכור את קיומו של הבורא ואת מצוותיו. תפילין נועדו להזכיר ליהודי המאמין שהוא נתין של מלך מלכי המלכים ושמלך זה הטיל עליו חובות שונות. הפרשיות הנחבאות בתוך זוג תפילין הן ביטוי לרעיון זה: היהודי המאמין קושר את עצמו לעולם של המצוות הללו ומקבל עליו עול מלכות שמיים. כאשר יהודי מאמין בוחר לרכוש זוג תפילין מהודרות הוא מבטא את השמחה שבה הוא מקבל עליו את עול המלכות הזה. תפילין מהודרות מבטאות את האמירה שהוא לא רק מקבל עליו את עול המצוות אלא הוא גם מבקש להדר בהם ולקיים אותן טוב ככל האפשר.

אך עם הדורות מצוות הנחת תפילין קיבלה גם משמעות אחרת. עבור יהודים רבים שמקפידים להניח תפילין הרעיון העומד בבסיס המצווה הזו הוא שזוג תפילין יכול להגן על היהודי מפני מרעין בישין ושאר מבקשי רעה. זוג תפילין, לפי המשמעות הזו, הוא מעין מגן שהיהודי לובש ובזכות המצווה הוא זוכה להגנה מבורא עולם הכול יכול. למרות שרבים מגדולי ישראל ביקרו את החשיבה הזו, קל להבין מדוע היא השתרשה במחשבה היהודית לדורותיה. קשה להאשים את האם מן הישוב שעומד חרד ונדהם מול העולם ומבקש לעצמו הגנה מהאיומים המקיפים אותו. אולי הוא גם רואה בהנחת תפילין פיתרון לבדידות הקיומית שלו – הנחת תפילין יוצרת קשר בינו ובין אדון העולם וכך הוא איננו בודד במאבק היום יומי.

תפילין גם מקבלות משמעות תרבותית מיוחדת במדינת ישראל. ישראלים רבים שתוהים על זהותם מחפשים ליצור קשר עם המסורת היהודית מבלי להיות שומרי תורה ומצוות. ישראלים אלה רואים במצוות הנחת תפילין אפשרות לשימור הקשר המיוחד עם הדורות הקודמים. הם אינם סבורים, אולי, שמצוות הנחת תפילין צריכה להיות חלק מקבלת עול מלכות שמיים ועול תורה ומצוות. הם מסתפקים בהנחת תפילין כדרך לאמץ לחיקם את המסורת היהודית מבלי להתחייב לדרך החיים האורתודוקסית. גם ישראלים אלה עשויים לרכוש זוג תפילין מהודרות כדי לבטא את האהבה שלהם למסורת או כחלק מתרבות הצריכה שבה יש לקנות תמיד את המיוחד והיקר.

האם יש משמעות אחת נכונה ואמיתית למצוות הנחת תפילין? האם כל מי שרוכש זוג תפילין מהודרות חייב לעשות זאת מתוך קבלה של משמעות אחת ויחידה? ניתן לשער שזרמים מסוימים יענו בחיוב על השאלה הזו ויטענו שיש רק משמעות אחת נכונה למצוות הנחת תפילין. עם זאת אי-אפשר להתכחש לעובדה שעבור יהודים שונים למצוות הנחת תפילין יש משמעויות שונות ואנשים שונים מניחים תפילין כשהם מבטאים בכך לעצמם ולסביבה רעיונות שונים זה מזה.

 



תגיות המאמר: תפילין, תפילין מהודרות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162098 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162441 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/161955 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161586 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161620 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161410 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161467 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19103154 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195601 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195666 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195684 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195642 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195669 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195663 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica