חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקולים בבחירת בית אבות סיעודי

מאת: רחלי פריבריאות גיל הזהב05/09/2010972 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הרפואה המודרנית הצליחה להעלות באופן משמעותי את תוחלת החיים. אולם למרבה הצער, לא תמיד אריכות חיים משמעותה גם איכות חיים. חלק בלתי נפרד מההגעה לגיל השלישי, ובפרט לגילאי זקנה מופלגים, הוא הירידה בכושר הפיזי והמנטלי. כך שאנשים רבים אומנם מגיעים לגילאים מופלגים, אך מצבם הבריאותי לא מאפשר להם ליהנות מהשנים שנותרו להם והם הופכים לסיעודיים. אחד הפתרונות עבור קשישים אלו הוא בית אבות סיעודי.

בית אבות סיעודי מול דיור מוגן

בית אבות סיעודי מיועד לאוכלוסיית הגיל השלישי אשר אינה מסוגלת לטפל בעצמה. בניגוד לדיור מוגן, המיועד לאוכלוסייה מבוגרת אך עצמאית, בית אבות סיעודי נועד לאנשים אשר אינם מסוגלים לבצע בעצמם את פעולות היומיום הבסיסיות ביותר: לקום מן המיטה, להתלבש, לאכול, להתקלח, לעשות את צרכיהם וכדומה. אנשים אלו זקוקים להשגחה רפואית ולטיפול צמוד 24 שעות ביממה. בבית אבות סיעודי הם יוכלו לקבל עזרה בביצוע כל אותן פעולות שאין ביכולתם לבצע לבדם, וכן בהשגחה צמודה.

מכיוון שבית אבות סיעודי אינו מיועד לאוכלוסייה עצמאית, אין בו שפע של פעילויות חברתיות, חוגים והרצאות כמו בדיור מוגן או בבית אבות לאוכלוסייה עצמאית. ישנם בתי אבות לעצמאיים שבהם ישנן מחלקות סיעודיות, אך במרבית המקרים הדיירים הסיעודיים לא יכולים לקחת חלק בפעילויות החברתיות המוצעות במקום.

הבדל נוסף בין בית אבות סיעודי לדיור מוגן הוא באופן התשלום. בניגוד לדיור מוגן שבו התשלום מתבצע אך ורק באופן פרטי, בבית אבות סיעוד התשלום יכול להתבצע גם במימון ממשלתי, יחד עם התשלום הפרטי. המימון הממשלתי מיועד לדיירים שחסרים את האמצעים הכלכליים כדי לממן את שהותם בבית אבות סיעודי. כמו כן, בבית אבות סיעודי התשלום מתבצע מדי חודש בחודשו והוא כולל את כל השירותים שמקבלים הדיירים: ארוחות, ניקיון, טיפול סיעודי וכדומה. בדיור מוגן נהוג לשלם דמי כניסה בסכום גבוה במיוחד, יחד עם דמי אחזקה מדי חודש. מכיוון שמדובר בדיירים עצמאיים, תשלום זה אינו כולל שירותים נוספים, כמו ארוחות וניקיון.

בית אבות סיעודי או שירותי סיעוד בבית הקשיש

בני משפחה של קשישים סיעודיים רבים מתלבטים האם להיעזר בשירותי סיעוד שינתנו לקשיש בביתו (על ידי מטפל/ת של הביטוח הלאומי או על-ידי מטפל/ת זר/ה), או להעביר את הקשיש לבית אבות סיעודי. הסברה הרווחת היא שעדיף להשאיר את הקשיש בסביבתו המוכרת, בבית שבו חי עשרות שנים ובסביבת בני משפחתו. אולם לא תמיד הדבר אפשרי. מטפל/ת של הביטוח הלאומי לא נמצאת עם הקשיש 24 שעות ביממה אלא מספר שעות שבועיות, שנקבע בהתאם לתפקודו של הקשיש. אם מדובר במטפל/ת זר/ה שיתגוררו בבית הקשיש ויטפלו בו 24 שעות ביממה, לעיתים הבדלי התרבות והשפה יכולים להקשות על הטיפול. מה גם ששכירת שירותי סיעוד פרטיים יכולה להיות יקרה מאוד.

לכן בית אבות סיעודי נחשב לפתרון טוב עבור קשישים ובני משפחה שאין ביכולתם לממן מטפל סיעודי באופן פרטי, או כאשר אין אפשרות לסעוד את הקשיש בשעות ובימים שבהם אין מטפל/ת של הביטוח הלאומי. לעיתים ביתו של הקשיש אינו מתאים יותר לצרכיו הפיזיים (כמו למשל היעדר מעלית בבניין) וגם אז בית אבות סיעודי יהיה הפתרון הטוב ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121300 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111829 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111278 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112132 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111550 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא בריאות גיל הזהב

מאת: שלום כהןבריאות גיל הזהב29/09/191809 צפיות
בחירת מסגרת דיור מוגן מתבטאת הן בצורך של החוסה והן ביכולות המימון של האפוטרופוס. ישנן מסגרות דיור מוגן המיועדות לחוסים קשים הסובלים מלקויות נפשיות כבדות, לצד מסגרות שנועדו רק לחוסים קלים ביותר.

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב18/04/197080 צפיות
אחרי שטיפלו בנו במשך כל החיים מגיע הרגע שבו ההורים שלנו זקוקים לעזרה שלנו. כשהם מתבגרים נדמה שפעולות רבות קשות עבורם יותר. ההליכה למכולת לרכישת מוצרי מזון עשויה להיות מאתגרת יותר, וגם מטלות בסיסיות בבית אינן פשוטות עבורם. במקרים רבים קשישים לאחר מחלה חלשים אף יותר, והאחריות מוטלת לא פעם על ילדיהם הבוגרים. עם זאת, ולמרות האהבה האדירה והרצון הרב לסייע, לילדים יש היום משפחות משלהם – וילדים משלהם. הם מתמרנים בין עבודה לסידורים, בין משפחה למחויבויות אחרות, ובתוך השגרה העמוסה הם רוצים להעניק את המיטב

מאת: Droxitבריאות גיל הזהב28/03/191641 צפיות
ככל שהשנים חולפות, ההורים שלנו (וגם סבא וסבתא) מתקשים לבצע מטלות רבות בכוחות עצמם. בין אם הם זקוקים לאדם שיסייע להם בהכנת ארוחה קלה ובין אם בעזרה בניקיון הבית, הקושי בהחלט קיים – והוא גם בהחלט מובן. הבעיה האמיתית מתחילה כשאנחנו מאוד רוצים להיות שם בשבילם, אבל המציאות הופכת למאתגרת. העבודה לוחצת, המשימות נערמות ואין לנו את הזמן להספיק הכול וגם להיות שם בשביל ההורים שלנו. שירות של מטפלת לקשישים פרטי הוא בדיוק השירות שמאפשר לכל הצדדים לנצח: ההורים מקבלים את הסיוע שהם זקוקים לו, ולכם יש את הזמן לטפל

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב26/03/191609 צפיות
מדוע מזרון לפצעי לחץ כב חשוב ומדוע אתם לא יכולים לדחות למחר את התחלת השימוש בו.

מאת: אבי דוידיבריאות גיל הזהב17/01/191847 צפיות
בקצרה על כסא גלגלים חשמלי ועל כל היתרונות שבו.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181159 צפיות
מבוגרים סיעודיים זקוקים לטיפול רב יחד עם השגחה ברוב שעות היממה. טיפול ביתי באדם סיעודי כרוך בלא מעט אתגרים, הכנות, שעות עבודה וקשיים. לא כל אחד יוכל לטפל באדם סיעודי ולא בכל בית הדבר מתאפשר. פנייה לטיפול ביתי עולה על הפרק כאשר האדם הסיעודי אינו מוכן להכניס לביתו מטפל סיעודי, אינו מסכים לקבלת טיפול במוסד סיעודי וכאשר ישנה נכונות ויכולת לבני המשפחה לספק את הטיפול הדרוש.

מאת: רועי כץבריאות גיל הזהב13/06/181326 צפיות
טיפול סיעודי ביתי ניתן בהיקף מלא של 24 שעות ביממה או בהיקף חלקי של כמה שעות בכל יום. היקף הסיוע לו זקוק האדם המבוגר נקבע בהתאם למצבו הנפשי והמנטלי. ישנם מקרים בהם מספיקה עזרה של כ-3 שעות בכל יום מול מקרים בהם נדרשים סיוע מלא והשגחה 24 שעות ביממה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica