חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חמישה טיפים לכתיבה שיווקית אפקטיבית של דואר אלקטרוני

הוא יעיל, מהיר מכוון למטרה וזול להפיק אותו ובגלל זה הוא גם הכלי השיווקי הנפוץ ביותר באינטרנט. הדואר האלקטרוני השיווקי היה שם לפני כולם. לפני השיווק הויראלי, תוכניות השותפים והשיווק באמצעות רשתות חברתיות. נדמה שביום שהומצא הדוא"ל הומצא גם הדוא"ל השיווקי.
אולם, דווקא בגלל תכונותיו המיוחדות ההופכות אותו לכלי שמעטים יכולים לעמוד בפיתוי לעשות בו שימוש הוא הפך להיות כלי הספאם מספר 1 באינטרנט.
כל מי שמחליט לצאת לקמפיין שיווקי באמצעות הדוא"ל חייב לזכור שהוא מתחרה בעוד עשרות ואף מאות מיילים הנוחתים מדי יום בתיבות הדואר האלקטרוני של כולנו. מטרת מאמר זה היא לספק רשימה של חמישה טיפים שיגרמו ללקוחותיכם לפתוח את הדוא"ל ששלחתם אליהם ואף להמיר את הקוראים לקונים.

המנעו מסממנים אופיניים לספאם

זהו הסעיף החשוב ביותר ברשימה. אם רק לרגע אחד יזהו אתכם כשייכים לקבוצת מוכרי הויאגרה המזויפת הדוא"ל שלכם יימחק מיידית וכתובתכם תדווח ככתובת ספאם.
איך תימנעו מזאת? ובכן, הדבר הראשון שנמען הדוא"ל שלכם רואה הוא את נושא הדוא"ל. לכן, ניסוח נכון של הנושא הוא המגן הראשי מפני גזר דין מוות - קרי מחיקה של הדוא"ל עוד לפני שנפתח. המפתח לניסוח נכון צריך להיות הנושאים שאתם כותבים למיילים שלכם כאשר אתם שולחים אותם לחבריכם. לנושא צריך להיות ניסוח "נורמלי" ולא מכירתי.
כאשר אתם מנסחים את הנושא לדוא"ל שלכם הימנעו מלכתוב את המילה "חינם".  המילה חינם היא מילת הספאם מספר 1 ויש להימנע ממנה לחלוטין בעת ניסוח הנושא. כמו כן, הימנעו מחזרות על מילים ואם הנושא שלכם הוא באותיות לועזיות הימנעו מכתיבתו באותיות גדולות.
דרך נוספת להימנע מסממנים של ספאם היא להוסיף בתחתית המייל קישור להסרת הנמען מרשימת התפוצה. בדרך כלל קישור כזה מרגיע את מקבל המייל שלא מדובר בחברת ספאם שתמשיך לשלוח לו מיילים גם כשהוא אינו רוצה בכך.


 השתמשו בעיצוב של ניוזלטר

מנסיונם של רבים וטובים, מייל בעיצוב טקסטואלי פשוט הוא מייל שאחוזי ההמרה שלו הם נמוכים בהרבה ממיל המעוצב בצורת ניוזלטר והמציע לקורא תכנים שיגרו ויסקרנו אותו להמשיך ולקרוא. לדוגמה, נניח שאתם מנסים למכור ערכה לתיקון תקרים בגלגלים. במקרה זה עליכם לצרף לניוזלטר שלכם חומר שיעניין את קוראיכם בנושאים קרובים, אינפורמציה שעשויה לעזור במקרה של תקר וכדומה. זכרו, כדי להפוך את המועמד שלכם למכירה ללקוח עליכם לעניין אותו, לסקרן אותו ולהביא אותו בדרך זו אל המקום שבו אתם באמת מבצעים את המכירה וזהו האתר שלכם.

השתמשו תמיד בשמו הפרטי של הנמען

זכרו, הקו המנחה בניסוח דוא"ל שיווקי הוא הדוא"ל הלא שיווקי שאתם כותבים לחבריכם. אם לחברכם קוראים איציק כהן אתם לא תכתבו בראש הדוא"ל אליו: "איציק כהן שלום". אלא "איציק שלום". הפכו את קורא המייל שלכם לחבר. גרמו לקורא להרגיש נוח. איציק כהן מקבל מכתבים שבראשם קוראים לו מר איציק כהן רק כשהמכתבים האלה הם ממס הכנסה או שמדובר בחשבון הארנונה שלו.

כתבו הוראות ברורות

אל תשאירו את הקורא לתהות איך בדיוק לקבל את ההטבה שאתם מציעים לו, או איך להשתתף במבצע המשווק לו. תנו לו הוראות ברורות וביותר ממקום אחד בניוזלטר. המשיכו בכך גם בדפי ההמשך באתר שלכם. הציעו לקורא ללחוץ על קישור שבו יהיו הסברים מפורטים יותר.

היו מנויים לניוזלטרים של מתחריכם.

למדו איזה תכנים הם מציעים ומה לדעתם יהיה אפקטיבי. שאלו את עצמכם האם אתם יכולים לספק תכנים טובים וממוקים יותר ממתחריכם. למדו מטעיותיהם של מתחריכם. בחנו את העיצוב של הדוא"ל השיווקי שלהם. האם אתם רואים אותו כשורה? האם לדעתכם הוא אפקטיבי, מהם מעלותיו? בקיצור - למדו מאחרים.

אם מצאתם מאמר זה מועיל ייתכן ותמצאו עניין גם במאמרים הבאים:

שיווק באמצעות טוויטר

שיווק באמצעות RSS

הבלוג האישי שלי בנושא שיווק באינטרנט

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי סיגורה הוא מנהל פיתוח בחברה בינלאומית גדולה ויועץ לפיתוח וקידום אתרים באינטרנט.

יוסי סיגורה עורך את אתרי האינטרנט:

קוד ענן - מגמות בתחום מחשוב הענן באינטרנט ופיתוח אתרים למקבלי החלטות ומפתחים

DevSchool - אתר מדריכי הפיתוח המקוונים המוביל בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי סיגורה

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים08/08/111545 צפיות
זה נכון שחלונות קופצים הם די מעצבנים אבל לפעמים צריך להשתמש בהם וכאן תוכלו ללמוד איך ליצור אותם ואיך לשלוט בצורה שלהם ובתכונות שלהם

מאת: יוסי סיגורהשיווק באינטרנט19/09/101073 צפיות
RSS - ראשי תיבות של Really Simple Syndication הוא פורמט XML שמטרתו להפיץ ולשתף תכנים באמצעות האינטרנט. הוא עושה זאת בעזרת הפצת רשימות קישורים בצד מידע נוסף על קישורים אלה וכל מטרתו לסייע לנו לקבל רשימות ממוינות של קישורים למידע שאנו מעוניינים לדעת עליו

מאת: יוסי סיגורהמחשבים וטכנולגיה - כללי15/08/101159 צפיות
מדריך ממוחשב ללימוד שפת השאילתות SQL מתוך אתר www.DEVSCHOOL.co.il

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים07/08/101597 צפיות
Cookie הוא אמצעי יעיל ונוח לשמור מידע ספציפי על גולש. למשל אם האתר שלכם מאפשר לבחור את צבע הרקע של דף מסוים אזי זה יהיה רעיון טוב לשמור צבע זה בדיסק הקשיח של הגולש בעזרת Cookie ובכל פעם שהגולש נכנס לאתרכם לגשת ולקרוא את הצבע שבו בחר ולשנות את צבע הרקע של הדף בהתאם.

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים01/08/101574 צפיות
כולנו מכירים את האתרים שכל זמן קצוב מרעננים את הדף שבו אנו נמצאים (לפעמים עוד לפני שסיימנו לעיין בו). בדרך כלל ישתמשו בתכונת הרענון הקצוב אתרי חדשות או אתרים שבהם חלים שינויים תכופים ברמת הדף הבודד. אם שאלתם את עצמכם איך הם עושים זאת אזי התשובה במאמר שלפניכם

מאת: יוסי סיגורהאחסון אתרים25/07/101256 צפיות
בשלב כלשהו כל בעל אתר או אפליקציה אינטרנטית מגיע לנקודה שבה הוא חייב לשאול את עצמו איזו צורת אירוח תתאים יותר לצרכי האתר שלו. האם להתארח בשרת המוקדש בלעדית לאתר שלו או אולי להתארח בשרת המארח גם אתרים אחרים, שאינם שייכים לו ואשר הוא אף אינו מכיר. במדריך זה אערוך השוואה בין שתי אפשרויות אלה בתקווה שבסיום ההשוואה יוכל הקורא להעריך טוב יותר אילו משתי האפשרויות מתאימה לו יותר

מאמרים נוספים בנושא דיוור אלקטרוני

מאת: דודישדיוור אלקטרוני06/12/142426 צפיות
מערכות דיוור אלקטרוני נמצאות איתנו כבר כמה שנים טובות. בהתחלה חשבנו ששיווק דרך אימייל הוא קל, כל מה שאנחנו צריכים זה להתחבר למערכת דיוור אלקטרוני, לשרבט כמה משפטים אודות החברה שלנו או אודות מוצר נפלא שהתחלנו למכור, והלקוחות ינהרו אלינו כמו מוסלמים המגיעים למכה בעת החאג'.

מאת: אלעד ציוןדיוור אלקטרוני08/12/138328 צפיות
כיצד לשווק נכון באימייל?

מאת: מיכאל רומנסקידיוור אלקטרוני16/09/132459 צפיות
כדי להצליח ולשמור על רלוונטיות בעולם התחרותי של היום, עסקים וארגונים לא יכולים להרשות לעצמם לקפוא על השמרים. כדי לשמור על פלח שוק וגם כדי להגדיל מכירות חשוב לשמור על קשר עם לקוחות קיימים ולמצוא כל העת לקוחות חדשים. למרבה המזל, הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לעשות כל זאת ואף יותר באמצעי מתוחכם של שליחת מיילים בכמויות. עם זאת, חשוב לעשות זאת נכון ועדיף לצורך כך לעבוד עם המקצוענים בתחום.

מאת: פולסיםדיוור אלקטרוני10/09/132077 צפיות
אם אתם עובדים יחד עם עוד הרבה אנשים ואין לך זמן להעביר לכולם את אותה הודעה בטלפונים, תוכלו לעשות זאת באמצעות מערכת ניוזלטר הטובה מכולן. אין אפשרות אחרת, כי זו הדרך הטובה והקלה ביתר עבורכם, כך שלא תצטרכו לבזבז זמן. אין ספק כי מערת ניוזלטר הנה אקטיבית ובעלת יתרונות כל כך רבים כך שכל אחד צריך שתהיה לו מערכת ניוזלטר איכותית ושימושית. אל תפספסו את הדבר הטוב ביותר עבורכם, כי מערכת ניוזלטר יכולה לתרום לכם רבות.

מאת: פולסיםדיוור אלקטרוני10/08/132314 צפיות
התדירות בה אנשים כיום פותחים את תיבת הדואר האלקטרוני שלהם על מנת לבדוק הימצאותן של הודעות חדשות, עקפה מזמן את התדירות בה נפתחת תיבת הדואר שבחזית הבית. הקידמה הטכנולוגית גרמה לכך שכל אדם מחובר כמעט בכל שעות היממה אל האינטרנט ואל הדואר האלקטרוני שלו, ואף האובססיביות לשאלה ''האם חיפשו אותי?'' גורמת לכך שקיום דואר חדש נבדק תכופות

מאת: פולסיםדיוור אלקטרוני08/07/132180 צפיות
כל אחד שחי במאה הנוכחית שמע על ניוזלטר. וזאת מאחר שניוזלטר הפכה לאחת משיטות השיווק המובילות. עם מערכת ניוזלטר תוכל להגיע תוך שניות כמו אס אמ אס לכמות נכבדת של לקוחות תוך פרק זמן קצר, לכן חשו להשתמש במקביל לניוזלטר גם בדיוור אלקטרוני מחירים.

מאת: אורי ממוןדיוור אלקטרוני02/07/132005 צפיות
שיווק באימייל הינו מהאמצעים היעילים והרווחיים ביותר שקיימים ברשת באינטרנט, ומהווה מרכיב מהותי בכל אסטרטגיית שיווקית המתמקדת במדיום זה. במאמר זה נעסוק בדרכים הנכונות לשווק באימייל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica