חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה כדאי - שרת בלעדי או שרת משותף?

מאת: יוסי סיגורהאחסון אתרים25/07/20101260 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

השוואת תכונות

  • מחיר -  המחירים לשרתים בלעדיים עלולים (בהתאם לסוג השרת) להיות גבוהים פי חמישים ויותר מאשר מחירי אירוח בשרת משותף. יתרון ברור לאופציית השרת המשותף (Shared hosting).

  • מספר IP-  למי שלא יודע, בדך כלל, כאשר מתארחים בשרת משותף אזי לכל האתרים המתארחים על שרת זה מספר ה - IP משותף. בשרת בלעדי מספר ה - IP גם הוא בלעדי. מה זה משנה? ובכן אם על השרת שבו אתם מתארחים מתארח גם אתר כלשהו המבצע פעולות לא חוקיות כדיוג, הפצת וירוסים, רוגלות, הפצת דואר זבל ומריעין בישין אחרים אזי , אין דרך אחרת לומר זאת, "אכלתם אותה". מרגע שהאתר המזיק יתגלה על ידי אתרי ותוכנות הסינון ואבטחת המידע מרבית התנועה לאתרכם תיפסק וכל חומר שתנסו לשלוח מאתרכם ייחסם. הדרך היחידה להימלט מגורל זה היא לנסות להבטיח לעצמכם מספר IP ייחודי למרות שאתם מתארחים בשרת משותף. חלק מחברות האירוח מאפשרות  זאת, אך לא כולן. יתרון רציני מאוד לאופציית השרת הבלעדי (Dedicated Server). עוד על נושא זה אפשר לקרוא במאמרי: 5 דברים טפשיים שאתה יכול לעשות כדי לפגוע בדירוג האתר שלך

  • שיתוף משאבים I - מי מאיתנו לא מכיר את הסיטואציה הזו שבה אתם חייבים, אבל פשוט חייבים, להיכנס לשירותים, אך אלה מתגלים כמאוכלסים על ידי מישהו אחר. ובכן, זה לפעמים המצב בשרת משותף. היות ואתם חולקים את משאבי השרת (מעבד, זיכרון וכד') עם אתרים אחרים אזי בלתי נמנע שמדי פעם אתרכם יזדקק מאוד למשאב כלשהו אך הוא יהיה תפוס על ידי אחד השכנים. מה הפיתרון? ובכן, ללמוד להתאפק זו תמיד עצה טובה אך גם להבטיח לעצמכם שירותים פנויים, קרי להתארח בשרת בלעדי זו דרך מצוינת.

  • שיתוף משאבים II -  כפי שרבים מאיתנו יודעים, החיים בבניין מגורים משותף יכולים להיות מתסכלים מאוד. אתם שומרים על השקט, אתם שומרים על הניקיון, משלמים את מיסיכם בזמן, אבל תמיד נמצא השכן הזה עם הכלב המעצבן שאוהב לנבוח (הכלב, לא השכן) בקולי קולות ולהשאיר במעלית מזכרות ריחניות. ובכן, גם בשרת משותף הדברים האלה קורים. אתם כותבים קוד נקי, מנהלים אתר שאתם בטוחים שיכול לפעול 24/7 אך לרוע המזל  אחד השכנים שלכם מצליח להפיל את השרת פעמיים בשבוע.

  • מיומנות מקצועית - חבר שלי הצליח לפני כשנה "לעשות את זה" באקזיט מוצלח. הוא רכש עבור אשתו מכונית ספורט מדהימה. המכונית תמיד עומדת בחנייה ואשתו משתמשת במזדה 323 הישנה שלהם. כאשר שאלתי אותה פעם לפשר העניין אמרה לי שהיא אינה אוהבת לנסוע במכונית עם הילוכים. כאמור, היתרון בשרת בלעדי הוא שאתם הבוס. אתם היחידים שנוגעים בו. אתם היחידים שמשתמשים במשאבים שלו ואתם היחידים שמתפעלים אותו ומתחזקים אותו. בשרת משותף מישהו אחר מתחזק את השרת בשבילכם. אז לפני שאתם בוחרים במכונית הספורט האדומה והנוצצת תשאלו את עצמכם אם אתם מיומנים, אוהבים, רוצים לנסוע במכונית שאינה אוטומטית. אם אינכם כאלה אזי בחלק מהחברות המוכרות שירותי אירוח לשרתים בלעדיים ניתן לרכוש (בכסף, אם תהיתם) אירוח של שרת בלעדי אשר ניהולו  ותחזוקתו מתבצעים על ידי אנשי המקצוע של החברה המארחת (Managed dedicated server).

מסקנות

אירוח אתר בשרת המוקדש לכם בלעדית מאפשר לכם את החופש להחליט מה אתם מריצים על השרת, כמה אתם מריצים עליו ואיך אתם מריצים עליו. יחד עם זאת , מחירו של שרת בלעדי גבוה הרבה יותר ממחיר אירוח אתר בשרת משותף ותחזוקת השרת דורשת מיומנות וזמן שאותם ניתן לרכוש בתוספת מחיר. נרצה לארח את האתר שלנו על שרת בלעדי במקרים הבאים:

·         האתר / פרוייקט שלנו חייב להיות זמין 24/7.

·         יש לנו מיומנויות מתאימות לתחזק את השרת או שאנו מוכנים לשלם תמורת רכישת מיומנויות אלו;

·         האתר / פרוייקט שלנו עושה שימוש ברכיבים מיוחדים שאינם נתמכים בסביבת אירוח משותפת סטנדרטית.

נשקול להתארח בשרת שיתופי במקרים הבאים:

·         מחיר האירוח קריטי.

·         האתר / פרוייקט שלנו אינו חייב להיות זמין 24/7.

·         איננו יכולים או איננו רוצים לעסוק בתחזוקת השרת בעצמנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי סיגורה הוא מנהל פיתוח בחברה בינלאומית גדולה ויועץ לפיתוח וקידום אתרים באינטרנט.

יוסי סיגורה עורך את אתרי האינטרנט:

קוד ענן - מגמות בתחום מחשוב הענן באינטרנט ופיתוח אתרים למקבלי החלטות ומפתחים

DevSchool - אתר מדריכי הפיתוח המקוונים המוביל בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי סיגורה

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים08/08/111555 צפיות
זה נכון שחלונות קופצים הם די מעצבנים אבל לפעמים צריך להשתמש בהם וכאן תוכלו ללמוד איך ליצור אותם ואיך לשלוט בצורה שלהם ובתכונות שלהם

מאת: יוסי סיגורהשיווק באינטרנט19/09/101079 צפיות
RSS - ראשי תיבות של Really Simple Syndication הוא פורמט XML שמטרתו להפיץ ולשתף תכנים באמצעות האינטרנט. הוא עושה זאת בעזרת הפצת רשימות קישורים בצד מידע נוסף על קישורים אלה וכל מטרתו לסייע לנו לקבל רשימות ממוינות של קישורים למידע שאנו מעוניינים לדעת עליו

מאת: יוסי סיגורהדיוור אלקטרוני05/09/101272 צפיות
חמישה טיפים שיהפכו את הדוא"ל השיווקי שלכם מספאם למה שהם יכולים להיות - כלי השיווק מספר 1 באינטרנט

מאת: יוסי סיגורהמחשבים וטכנולגיה - כללי15/08/101165 צפיות
מדריך ממוחשב ללימוד שפת השאילתות SQL מתוך אתר www.DEVSCHOOL.co.il

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים07/08/101602 צפיות
Cookie הוא אמצעי יעיל ונוח לשמור מידע ספציפי על גולש. למשל אם האתר שלכם מאפשר לבחור את צבע הרקע של דף מסוים אזי זה יהיה רעיון טוב לשמור צבע זה בדיסק הקשיח של הגולש בעזרת Cookie ובכל פעם שהגולש נכנס לאתרכם לגשת ולקרוא את הצבע שבו בחר ולשנות את צבע הרקע של הדף בהתאם.

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים01/08/101578 צפיות
כולנו מכירים את האתרים שכל זמן קצוב מרעננים את הדף שבו אנו נמצאים (לפעמים עוד לפני שסיימנו לעיין בו). בדרך כלל ישתמשו בתכונת הרענון הקצוב אתרי חדשות או אתרים שבהם חלים שינויים תכופים ברמת הדף הבודד. אם שאלתם את עצמכם איך הם עושים זאת אזי התשובה במאמר שלפניכם

מאמרים נוספים בנושא אחסון אתרים

מאת: עידן שלומןאחסון אתרים22/08/173522 צפיות
בעת האחרונה ניתן לשמוע יותר ויותר על אחסון אתרים באמצעות שרתים וירטואלים או שרתי VPS בשמם המקורי. שרתים אלו חוללו מהפכה בענף אחסון האתרים המנומנם והגיע הזמן שגם אתם תכירו אותם טוב יותר. המאמר הבא נועד לעשות מעט סדר בנושא זה.

מאת: עידן שלומןאחסון אתרים05/06/176219 צפיות
אם השקעתם את רוב זמנכם וכספכם באתר שמטרתו להשיג לכם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, אולי כדאי שתחשבו גם על אחסון אתרים. איפה אתם מתכוונים לשמור את השרת שלכם? אילו השפעות יש לבחירת שרת וירטואלי נכון או אחסון אתרים מותאם? עומדים לרכוש חבילת אחסון אתרים? אל תשכחו לבחור גם לפי מאפיינים שמטרתם להשפיע על חווית הגולש.

מאת: DSD STUDIOאחסון אתרים17/04/163119 צפיות
האם אתה משתמש בפלאש כדי לבנות את אתר האינטרנט עבור העסק שלך? אתה רוצה להיות בטוח שהאתר שלך ירוץ בצורה חלקה כמו שצריך? אז כדאי לך לבחון את האפשרות של אחסון פלאש.

מאת: עידן שלומןאחסון אתרים15/10/153123 צפיות
בשנים האחרונות בעלי אתרים ישראליים רבים נוטים לחפש אפשרויות של אחסון אתרים בחברות אחסון זרות על פני אלו הישראליות, בעיקר עכב המחיר. אך האם הסיבה מוצדקת?

מאת: עידן שלומןאחסון אתרים15/10/152647 צפיות
במידה והגעתם להחלטה כי אתם מעוניינים באתר אינטרנט לעסק שלכם הרי שראשית כל חשוב שתבחרו כתובת אינטרנט עבור אותו האתר – כתובת זו מוגדרת כדומיין (שם מתחם) ורצוי לרכוש אותה כמה שיותר מהר. עוד במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןאחסון אתרים15/10/152832 צפיות
שירותי ענן שונים דוגמת אלו המשמשים לגיבוי או אחסון קבצים חשובים הולך וצובר תאוצה והסיבות לכך רבות. עוד על כך במאמר הבא.

מאת: עידן שלומןאחסון אתרים15/10/152552 צפיות
המודרניזציה והטכנולוגיה המתקדמת הגיעו לא מזמן גם לעולם אחסון האתרים וכיום עוד ועוד בעלי אתרים מעדיפים לעבור לאחסון על גבי שרת וירטואלי על חשבון שרת שיתופי. מדוע הדבר מתרחש במאמר הבא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica