חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

RSS ככלי מצטיין לשיתוף מידע

לעתים קרובות המידע  שאנו נחשפים לו באינטרנט הוא מידע שניתן לסווגו כ"רשימה". למשל חדשות או תוצאות חיפוש או רשימת המאמרים באתר "קוד ענן".  כאשר מספר הרשימות מסוג זה שעלינו לסקור הולכת ומתרבה נתקשה לעקוב ביעילות אחר כולן, משום שלרוב כל רשימה כזו נמצאת באתר נפרד ובדף נפרד ועלינו לטעון כל דף וכל אתר בנפרד ולחפש מה חדש ומה השתנה. ברור לכל שאילו היה בנמצא כלי שיכול היה לאסוף עבורנו את כל השינויים ברשימות שמעניינות אותנו, אזי היו חיינו קלים יותר.
בדיוק  לשם כך   נוצר ה - RSS. ראשי תיבות של  Really Simple Syndication שהוא פורמט XML שמטרתו  להפיץ  ולשתף תכנים באמצעות האינטרנט. הוא עושה זאת בעזרת הפצת רשימות קישורים בצד מידע נוסף על קישורים אלה וכל מטרתו לסייע לנו לקבל רשימות ממוינות של קישורים למידע שאנו מעוניינים לדעת עליו.

לצורך איסוף המידע המוזרם אלינו באמצעות RSS Feeds נעשה שימוש בכלים שונים שבדרך כלל נקראים Aggregators המקבלים את זרם המידע מן המקורות השונים שאנו בוחרים לקבל מהם רשימות אלו. כלים אלה יכולים לפעול מתוך סביבת המחשב האישי שלנו או לפעול כאתר אינטרנט. אחד האתרים היותר פופולריים מסוג זה הוא האתר של גוגל.

על  מנת שנוכל לקבל באמצעות RSS רשימה ממוינת של קישורים, חייב ספק המידע (בדרך כלל פורטל המכיל מידע)  לפתוח מידע זה בפנינו ולאפשר לנו להיזון מה - RSS שהוא פותח באתר שלו (RSS Feeds). ערוץ RSS הוא קובץ טקסט בפורמט XML המכיל רשימת הפניות ותיאורים. הרשימה הינה בעלת מבנה קבוע שבצורתו הפשוטה ביותר ייראה כך:

<item>
  <title>שיתוף מידע</title>
  <link>http://www.codeanan.com/articles/article5003.aspx</link>
  <description>Cloud Computing
  כל מה שרציתם לדעת על ענן המחשוב ובשפה העברית
.</description>
</item>

האם לפתוח את האתר שלנו ל - RSS?

אחת הטענות שלעתים קרובות אני שומע ממנהלי אתרי תוכן היא שאם הם יפתחו ערוץ RSS לתוכן מהאתר שלהם הם יגרמו לכך שהגולשים יפקדו את האתר שלהם לעתים רחוקות יותר. מנסיוני כמפתח אתרים ואיש SEO האמת היא הפוכה: אתרים המגבירים את זמינות המידע שהם מספקים באמצעות RSS מגדילים בצורה ניכרת את התנועה באתר שלהם. הפיכת אתר לידידותי יותר לגולש תחזיר אותו לאתר שוב ושוב ביודעו שהוא יכול למצוא בקלות את  אותם תכנים המעניינים אותו. בעיקר נכון הדבר באתרים המתעדכנים בתדירות גבוהה. תארו לעצמכם לדוגמה חברת תוכנה המוכרת מוצרי תוכנה. מעת לעת מוציאה החברה גרסאות חדשות למוצריה. נניח אחת לחודשיים. הדרך הטובה ביותר לדאוג לכך שמשתמשי התוכנה יידעו על כך תהיה באמצעות עדכון RSS. 

 כיום פועלות באינטרנט חברות רבות המשווקות את מוצריהן באמצעות RSS. אפשר להתווכח ולכתוב מאמרים שלמים על יתרונותיה או חסרונותיה של שיטת שיווק זו, אולם אין להתעלם ממנה, שכן התעלמות מהפוטנציאל הגלום ב - RSS כמוהו כהפניית הגב לעתיד.

סיכום !

RSS הוא אחד מהכלים שמעמיד לרשותנו הענן המחשובי החדש. כמקבלי החלטות, מנהלי אתרים או מפתחים - חובתנו לבחון כיצד יכול כלי זה לסייע לנו לקדם את עסקינו / מוצרינו/ אתרינו.

מאמר זה פורסם לראשונה באתר קוד ענן

 



תגיות המאמר: rss, קוד ענן, שיתוף מידע


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי סיגורה הוא מנהל פיתוח בחברה בינלאומית גדולה ויועץ לפיתוח וקידום אתרים באינטרנט.

יוסי סיגורה עורך את אתרי האינטרנט:

קוד ענן - מגמות בתחום מחשוב הענן באינטרנט ופיתוח אתרים למקבלי החלטות ומפתחים

DevSchool - אתר מדריכי הפיתוח המקוונים המוביל בישראל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי סיגורה

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים08/08/111555 צפיות
זה נכון שחלונות קופצים הם די מעצבנים אבל לפעמים צריך להשתמש בהם וכאן תוכלו ללמוד איך ליצור אותם ואיך לשלוט בצורה שלהם ובתכונות שלהם

מאת: יוסי סיגורהדיוור אלקטרוני05/09/101272 צפיות
חמישה טיפים שיהפכו את הדוא"ל השיווקי שלכם מספאם למה שהם יכולים להיות - כלי השיווק מספר 1 באינטרנט

מאת: יוסי סיגורהמחשבים וטכנולגיה - כללי15/08/101165 צפיות
מדריך ממוחשב ללימוד שפת השאילתות SQL מתוך אתר www.DEVSCHOOL.co.il

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים07/08/101601 צפיות
Cookie הוא אמצעי יעיל ונוח לשמור מידע ספציפי על גולש. למשל אם האתר שלכם מאפשר לבחור את צבע הרקע של דף מסוים אזי זה יהיה רעיון טוב לשמור צבע זה בדיסק הקשיח של הגולש בעזרת Cookie ובכל פעם שהגולש נכנס לאתרכם לגשת ולקרוא את הצבע שבו בחר ולשנות את צבע הרקע של הדף בהתאם.

מאת: יוסי סיגורהבניית אתרים01/08/101578 צפיות
כולנו מכירים את האתרים שכל זמן קצוב מרעננים את הדף שבו אנו נמצאים (לפעמים עוד לפני שסיימנו לעיין בו). בדרך כלל ישתמשו בתכונת הרענון הקצוב אתרי חדשות או אתרים שבהם חלים שינויים תכופים ברמת הדף הבודד. אם שאלתם את עצמכם איך הם עושים זאת אזי התשובה במאמר שלפניכם

מאת: יוסי סיגורהאחסון אתרים25/07/101260 צפיות
בשלב כלשהו כל בעל אתר או אפליקציה אינטרנטית מגיע לנקודה שבה הוא חייב לשאול את עצמו איזו צורת אירוח תתאים יותר לצרכי האתר שלו. האם להתארח בשרת המוקדש בלעדית לאתר שלו או אולי להתארח בשרת המארח גם אתרים אחרים, שאינם שייכים לו ואשר הוא אף אינו מכיר. במדריך זה אערוך השוואה בין שתי אפשרויות אלה בתקווה שבסיום ההשוואה יוכל הקורא להעריך טוב יותר אילו משתי האפשרויות מתאימה לו יותר

מאמרים נוספים בנושא שיווק באינטרנט

מאת: nirשיווק באינטרנט05/12/213559 צפיות
כמה עולה פרסום בפייסבוק בשנת 2022-2021? כל יזם מגרד יכול להשתמש במודעות פייסבוק כדי להנחית לקוחות ולהרחיב את העסק שלהם. למעשה, יש יותר מ-1.6 מיליארד אנשים ברחבי העולם שמחוברים לעסקים קטנים בדפי פייסבוק.

מאת: דניאל מלמדשיווק באינטרנט20/06/184497 צפיות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של בעלי עסקים קטנים ובינוניים המבקשים לפרסם את עצמם בערוצים השונים באינטרנט היא, שהבחירות שהם עושים נובעות מנקודת המבט הצרכנית שלהם ולא העסקית

מאת: רן שבירושיווק באינטרנט07/06/172618 צפיות
הספרות המקצועית לצרכנות המקוונת לא הגיעה לרמה מספקת. אף לא מחקר אחד בחן בצורה מקיפה מאפיינים שמעודדים או מדכאים צריכה מקוונת, וכן אף מאמר אקדמי לא בחן כיצד סגנונות החיים של המשתמשים הצורכים באינטרנט משתנים לעומת אלו של המשתמשים שלא צורכים באינטרנט.

מאת: שרון צרפתישיווק באינטרנט18/11/162433 צפיות
כאן נכנס לביטוי קידום אתרים אורגני שיכול לעשות את כל ההבדל בין קיום של לידים חמים לעומת חוסר בלידים באופן גורף.

מאת: שלום כהןשיווק באינטרנט11/05/163294 צפיות
כל מי שמבלה זמן רב מול מסך המחשב, המכשיר הסלולארי או קונסולת המשחק, בוודאי מכיר לא מעט משחקים שמעבר לעובדה שהם ממכרים מאוד, הם גם מהנים ביותר.

מאת: tkidumשיווק באינטרנט14/12/153266 צפיות
אחת השאלות הנפוצות של בעלי עסקים מהו ההבדל בין שיווק לבין מכירות? נמשיל את ההבדל באופן ציורי לעולם החקלאות

מאת: מאיר סוויסה שיווק באינטרנט05/11/153378 צפיות
הובלות בנהריה עם ביטוח חברת הובלות בנהריה מעניקה שירות מקצועי ויעיל ללקוחותיה וברשותה צי רכבי הובלה הכולל משאיות, טנדרים פתוחים וסגורים, מנוף ורכבים נוספים. החברה מציעה שירות הובלות בנהריה ובכל אזור הצפון, ניתן להזמין הובלות לכל רחבי הארץ בתיאום מראש. חשוב להדגיש כי חברת הובלות בנהריה מציעה שירות בהתאם לסטנדרטים גבוהים ומחמירים לכן היא מקפידה לחתום על חוזה עבודה מסודר ומעניקה ביטוח מלא בהעברה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica