חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

משקיעים זרים בעידן של הפרטה

למה זרים מעלים קשיים מיוחדים. לכאורה כניסה של זרים היא דבר טוב. ישראל התנהלה ברוח מפאיניקית והזר שנכנס לישראל יכול להביא ידע, יוקרה, כושר ניהול, טכנולוגיות, בנקים זרים, עליית התפוקה וכו'.

ישראל מאוד מעוניינת להשתלב בגופים בינלאומיים, היא רוצה לשחק בליגת העל ולכן היא צריכה להיות הרבה יותר יעילה. משקיעים זרים יכולים לעזור לישראל בהשתלבות הזאת.

אבל ההתערבות של הזר מעלה חששות בסיטואציה תמימה שבה המשקיע הזר הוא תמים. עצם העובדה שהוא זר מעלה חששות בגלל שהוא זר. הוא לא מספיק רגיש לאינטרסים ישראליים. החשש מהאינטרס הזר מתחדד כאשר מגיעים למדינות אויב או לא בקשרים דיפלומטיים.

איך להגן על עצמנו מפני אותו זר?

•o       ניתן להחריג סקטור מזרים כגון סקטור הנפט

•o       ניתן להגביל בשיעורי החזקה

•o       ניתן להגביל את הזר מהנהלה

•o       ניתן לדרוש שיו"ר הדירקטוריון יהיה ישראלי

איך העולם מתמודד עם זרים? הם מתמודדים באמביוולנטיות מסוימת. משקיעים קווטים ניסו לרכוש את חברת הפטרוליום הבריטי BP. הבריטים הסכימו אבל רק 22%. המקסיקאנים חילקו את ההפרטה ל-4: 1. לא ניתן להפריט בכלל 2. ניתן להפריט אבל לא ע"י זרים. 3. ניתן להפריט ע"י זרים אבל באופן מוגבל 4. ניתן להפריט ע"י כולם.

בישראל: יש המון השקעות זרות בישראל אבל באופן מסורתי משקיעים לא אוהבים להשקיע בהפרטות בגלל שישראל היא בירוקרטית מדי. גם כאשר הזרים מגיעים הם מושכים את הכסף מבנקים ישראלים. ההיסטוריה מלמדת שגם המעטים שמגיעים לא תמיד נשארים הרבה זמן.

עד 2003 לא הייתה לישראל חשיבה אסטרטגית אלא היא היתה ממקרה למקרה. ב-2003 בא המחוקק הישראלי ותיקן את חוק החברות הממשלתיות והוספת פרק ח'2.

פרק ח'2 - הגנה על אינטרסים חיוניים למדינה:

ככה ניסו למפות מראש את השטח וליצור פתרונות מערכתיים לבעיות האינטרסים לאומיים/התמודדות עם זרים.

דברי ההסבר אומרים שעד היום התנהלנו ממקרה למקרה אבל עכשיו הגיע זמן לפעול באופן מסודר. צריך לתת מענה אפקטיבי לאינטרסים החיוניים, אומנם הכלים חייבים להיות מידתיים, צנועים, נקודתיים והולמים. פרק ח1 חל תמיד וח2 חל רק כאשר צריך להגן על אינטרסים חיוניים.

ס' 59ח: קובע את הפרוצדורה להכרזה על אינטרסים חיוניים ? השרים באישור ועדת השרים ושר הביטחון רשאים להכריז בצו כי החברה המופרטת מגלמת אינטרסים חיוניים. סעיף זה כולל רשימה למה כולל האינטרסים:

  • ביטחון, יחסי חוץ או אספקה של מוצרים חיוניים
  • שמירת הצביון הישראלי
  • פיקוח על השליטה על מחצבים ואוצרות טבע
  • קידום התחרות או מניעת ריכוזיות במשק
  • מסכל זרים
  • מניעת חשיפה של מידע סודי לביטחון החוץ של מ"י.

ס' 59ט: חל באופן אוטומטי במקרה שס' 59ח מתקיים ? במקרה כזה שמדובר בחברה בעלת אינטרסים חיוניים לא יחזיק אדם בשליטה אלא באישור מראש בכתב. כל העברת שליטה כרוכה באישור בכתב של השרים.

ס' 59י: שיקול דעת של השרים ? עם הלבשנו על החברה צו שהיא חברה בעלת אינטרסים חיוניים אי אפשר להפעיל אמצעי שליטה או השפעה ניכרת אלא ע"פ השיעורים אשר נקבע מראש. המדינה רשאית ע"פ שיקול דעתה להחיל את הקונסטרוקציה הזאת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עורכת דין דנה תדמור

מאת: עורכת דין דנה תדמורשמלות כלה ובגדי חתן07/12/101775 צפיות
כל אחת רוצה לחגוג את חגיגות הנישואין בדרך שלה, הרי היא מלכה ליום אחד..(לפחות). כל אחד רוצה להיראות "מיליון דולר" וכדי שזה יקרה, יש לתת לשמלת כלה את הטון הקובע כדי ששמלת החלומות תהפוך

מאת: עורכת דין דנה תדמורעיצוב אופנה 17/08/103133 צפיות
מכירת בגדים ומציאת בגדים יכולים להיות חוויה מהנה או עונש שאתם רק מחכים שיגמר. אם אתם מהאנשים שיודעים מה הם רוצים ולא מעוניינים לבזבז זמן יקר ולהקדיש התרוצצויות מיותרות' אך עם זאת לא מעוניינים להתפשר על מחיר הגעתם למקום הנכון. שפע מותגים ,שפע מידות וצבעים והכל נגיש, מהיר ומגיע עד הבית.

מאת: עורכת דין דנה תדמורפרופילי חברות28/12/096529 צפיות
המבנה הארגוני של פרטנר הוא מבנה היררכי ישנו את המנכ"ל ומתחתם יושבים חמישה סמנכ"לים , שיווק ,טכנולוגיות, כספים, שירות לקוחות ורכש. תחת כל סמנכ"ל ישנם מספר מנהלי אגפים שתחתם יש מספר מנהלי מחלקות .מתחת לכל מנהל מחלקה יש עובדים שכפופים לו .

מאת: עורכת דין דנה תדמורשיווק ואסטרטגיה24/06/0921948 צפיות
להלן ניתוח ענף הסלולר המקומי ע"פ מודל 5 הכוחות של התחרות של פורטר, תוך התבוננות על הסביבה השיווקית הקרובה של פרטנר בהשוואה למתחרותיה. עוצמות התחרות בענף- רקע על פרטנר- "פרטנר תקשורת בע"מ" היא חברת טלפוניה סלולרית, המפעילה במ”י רשת תקשורת תחת המותג אורנג. החברה שמעסיקה בארץ כ3,500 עובדים וששווייה מוערך במ815,351,000 ₪ , נותנת שירות ל2.626 מיליון מנויים, כשמתוכם 219 אלף בעלי מכשיר דור 3. פרטנר החלה את פעילותה בארץ ב99 תחת המותג הבינ"ל אורנג, שהיה אז בבעלות האצ'יסון ומפואה, שהחזיקה גם בחלק ממניות

מאת: עורכת דין דנה תדמורבריאות ורפואה כללי26/04/091862 צפיות
סוף אפריל שנת 2009 – העולם מתעורר אל מגיפה חדשה המאיימת להתפשט מזרחה ממקסיקו שבמרכז אמריקה אל עבר העולם כולו, העולם שוב מתגייס למען חיסול מגיפה אשר מזכירה לכולנו עד כמה קטלני ובוגדני יכול להיות הטבע. מגיפות רבות הכו את האנושות לאורך השנים והביאו לנזקים כבדים מאוד בחיי אדם ורכוש אוכלוסיות שלמות נכחדו עכב אותם נגיפים קטלניים. העולם כיום מפחד פחד מוות מנגיפים המסוגלים להתפרץ באיזור ולהדביק איזורים שלמים אשר עלולים להפוך במהרה אל איזורים מוכי אסון.

מאת: עורכת דין דנה תדמורהשמה12/04/091812 צפיות
החלום הכי גדול שלי זה לעבוד בשוק ה תקשורת להיות מוקף בכל הסלבס ולהיות מעורב בכל עולם ה ברנז'ה . זה בטח חיים ממש ממש זוהרים ומרווחים שם מלא כסף כמו למשל היחצן רני רהב שמזמינים אותו לכל ההשקות ולכל האירועים הכי מפוארים וכל ערב יש לו מסיבה אחרת והוא מתלבש בכל המותגים שהוא מקבל בהנחה כמובן. או שאולי אני אהיה מה אנשי תקשורת כמו רביב דרוקר ואראיין את כל המי ומי וכולם ירצו להיות בתוכנית שלי כי אם לא קיבלת כתבה אצל דרוקר אתה לא קיים.

מאת: עורכת דין דנה תדמורתקשורת06/04/092033 צפיות
עפ"י מאמרו של איניס התרבות המצרית, בתקופת המונרכיה, השתמשה באבן כאמצעי התקשורת הנפוץ. הכתיבה על האבן הייתה קשה ואופיינה בצורה ישירה או מעגלית של הקו, מלבניות ומיקום זקוף. כאשר הירוגליפים פוסלו על אבן הן עוצבו בזהירות ודמו לתמונות דקורטיביות. עם המהפכה הדמוקרטית צורת התקשורת עברה מהאבן לאמצעי כתיבה קל ונייד יותר- הפפירוס.

מאמרים נוספים בנושא דיני תאגידים

מאת: רוי ורלדיני תאגידים17/04/201267 צפיות
מימון אישי אינו נוגע רק לכסף. יש בו מידע נוסף על השכל הישר והמיושן. ניהול הכספים שלך הוא דבר שנלמד ורוב האנשים לומדים אחרי שהם כבר נקלעו לחובות. קחו את הטיפים הבאים ברצינות ונסו ליישם שינויים אלה בכספכם על מנת לחיות חיים מאושרים יותר ונטולי לחץ.

מאת: רוי ורלדיני תאגידים17/01/191346 צפיות
השקעות נדל"ן מפחיד את רוב האנשים, אבל זה לא חייב להיות ככה בכלל. לא משנה אם אתה רק מתחיל או כבר להשקיע בתחום הנדל"ן במשך זמן מה, העצה הבאה יכולה לעזור. המשך קריאה ותלמד מה צריך לעשות עם השקעה בשוק הנדל"ן.

מאת: רוי ורלדיני תאגידים23/10/171533 צפיות
If you are unable to get an unsecured credit card due to your low credit rating, sign up for a secured card. If you use it correctly, it will help improve your credit standing.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני תאגידים05/02/172124 צפיות
בהתאם לדו"ח הכונס הרשמי שפורסם ביום 18-12-2016, נא לשים לב להערות בדו"ח הכנ"ר,מהן ניתן ללמוד שקיימות חברות מתוך החברות הנ"ל, שסיימו את הליך הפירוק.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני תאגידים01/02/172216 צפיות
עו"ד נועם קוריס כותב על תפקיד בעלי מניות בחברה

מאת: איתמר כוכבידיני תאגידים02/10/162052 צפיות
קיפוח הינו מניעת זכויות או הזדמנויות שוות תוך התנהגות שאינה הוגנת כלפי האחר. קיפוח מהווה אפליה לרעה או הבדלה לרעה כלפי מישהו.

מאת: איתמר כוכבידיני תאגידים22/04/163795 צפיות
ייפוי דוחות כספיים בחברות פרטיות בתהליך התמוטטות לא תמיד מוצג מצבה האמיתי של חברה, עם המתרחש בתוך כתלי החברה בפועל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica