חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשמל תעשייה

מאת: מישל ארנסטשיפוצים24/09/20101224 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


חשמלאות תעשיה

את החשמל המציאו לפני כמאה שנים, החשמל ברבות הימים החליף את כוח האדם וכוח הסוס שהיוו את כוח העבודה העיקרי. עד היום, חוזק של מנועים מחושב בכוחות סוס גם לגבי מכוניות. אם נדע להשתמש נכון נוכל להפיק הרבה מאוד  "מכוח החשמל".
רוב החשמל מיוצר על ידי הטורבינות של חברת החשמל המונעות עם פחם או גז או דלק נוזלי אחר ממשפחת הנפט, ברמת הגולן מיצרים חשמל מהרוח הנושבת על ההרים, ופעם ייצרו חשמל על ידי מים בעמק הירדן של לפני הפצצות הירדניים באזור "הרם נהריים" . החשמל הוא כוח מסוכן שזורם בחוטים וכבלים, לא נראה, לא מריח, זיהויו קשה עקב סוגיו הרבים, מתח נמוך, מתח רגיל, ומתח גבוה קטלני, כאשר כל סוג מתח מובל בחוטים אחרים.
וכעת "חשמל תעשיה". החשמל לתעשייה מאופיין ברובו או יותר נכון מיוחד, עקב הזרמים הגבוהים המפעילים את כל מכשירי החשמל
שהתוצאה הסופית תוצרת כלשהי, המכונות במפעלים שאנו מכירים ועוד סוגים רבים שאיננו יודעים עליהם כלל נחשבים לכלי עבודה חשמליים שפועלים עם סוג מסוים של חשמל. הסבר: במהלך המצאת החשמל
נוכחו לדעת שאם ברצונם יותר כוח , ניתן להשתמש במתח בעל שלושה מופעים, בעברית שלוש פזות , השיטה היא לקבל מתח מחברת החשמל שהוא מתח קצת יותר גבוה מהחשמל הביתי,
וכך על ידי שימוש נכון במתח בעל שלושת המופעים ניתן להשתמש
ביתר יעילות בחשמל ובזרמים יותר קטנים, מהסיבה שזרמים גבוהים דורשים כבלים יותר עבים ועמודי חשמל יותר חזקים וכל המערכת לגיבוי העברת החשמל יותר גדולה פיזית. כך שכל מה שנקרא חשמל תעשייה צורך חשמל בעל שלוש פזות [שלוש מופעים], לאחרונה התחילה שיטה זו להיכנס לבתים פרטיים עקב השימוש המסיבי במזגנים בעלי צריכת זרם גבוה, שלושת מופעי החשמל ובשפתנו שלוש פזות שהמאפיין אותן הוא המתח בין כל שני חוטים, מחייב את
המערכת לשימוש ביותר חוטים , כל המכשור המיועד לשימוש
בשלוש פזות בנוי כך שאינו מוכן להשתמש במתח הביתי הנמוך.
כל שיטות האבטחה דומות אך שונות מהשיטות הנהוגות בבניין, כל אחד מהחוטים מאובטח בצורה כזו שבשעת צרה כל המבטיחים יופסקו ביחד וכך תיווצר הגנה על כל המערכות,
כמובן שכל העובדים בחשמלאות תעשיה נדרשים לשאת תעודת חשמלאי מוסמך וגם יותר גבוה ראשי, טכנאי, ומהנדס,עם ציון הזרמים שבעל התעודה רשאי לעבוד.
כמו בחשמלאות הבניין, כל תחילת עבודה דורשת תכנון על ידי חשמלאי מוסמך ולזרמים יותר גדולים נדרשים רשיון יותר גבוה ותכנון התוכניות על ידי מהנדסים בעלי אישורים מתאימים, אף זאת אוסיף שגם כאן כל מבנה תעשיה לפני קבלת זרם החשמל עובר ביקורת של חברת החשמל ומקבל אישור סופי שהינו עומד בחוקי החשמל של מדינת ישראל, אסור בתכלית האיסור לגעת ולטפל במכונות
אלא על ידי חשמלאי בעל רשיון מתאים, כאן לא מתחשמלים
כאן "נהרגים סתם". מקרי ההתחשמלות הקשים ביותר היו בתעשייה,
מאחר והזרמים כאן גבוהים והאבטחה לא תמיד יעילה בהגנה על בני אדם. כל פועל במפעל המפעיל מכונה חשמלית חייב קודם לקבל הדרכה איך להפעיל ולאחר מכן מהם אמצעי הבטיחות הספציפיים
של המכונה, אחרת כזכור "נהרגים סתם". לאמצעי בטיחות יש דף מיוחד בספר חוק החשמל. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אתרים עם תמונות

http://www.2uk.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מישל ארנסט

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל23/09/111771 צפיות
ברלין היא אחת הערים הגדולות והחשובות באירופה ובגרמניה במיוחד.

מאת: מישל ארנסטתיירות ונופש - כללי19/09/111601 צפיות
גרמניה היא אחת המדינות העשירות ביותר בעולם, מיקומה במרכז אירופה מקנה לה מגוון אפשרויות בכל תחומי החיים. החל מאומנות תרבות, ספורט, סרטים, תיאטרון, ותיירות מיוחדת לכל אחד מהנושאים האלו. עריה הגדולות והיפות של גרמניה מזמינות מיליוני תיירים בשנה, ומאז נפילת החומה בשנת 1990 הביטחון הוא דבר שיגרתי, והחל ביסוסה של גרמניה כמעצמת על בכל התחומים.

מאת: מישל ארנסטמיניות ובריאות מינית15/04/115105 צפיות
בסיומו של יום טיול עם הקבוצה שלי על האי פוקט בתאילנד, אחרי מקלחת מנוחה וארוחת ערב שכללה אוכל רגיל שאנחנו אוכלים בישראל, וזה אומר שניצל וסרטנים מעובדים עם סלט ירקות, שיצאה לי הנשמה כדי לקבל אותו במלון כי בתאילנד אין בלקסיקון סלט ערבי קצוץ דק עם שמיר ופטרוזיליה.

מאת: מישל ארנסטיהדות27/02/112062 צפיות
עד המאה העשרים בתאילנד לא הייתה קיימת אוכלוסיה יהודית למרות שברחבי אסיה התגוררו יהודים משחר ההיסטוריה

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/111999 צפיות
מחוז טראט הוא המחוז הדרומי ביותר בחלק המזרחי של תאילנד, המחוז שוכן על החוף המזרחי ביותר של מפרץ תאילנד, לטראט יש גבול עם קמבודיה, המעבר הוא גבול מסודר וחוקי כמובן עם תשלומים נאים עבור המעבר והחתמת הדרכונים.

מאת: מישל ארנסטספורט ימי 27/02/112277 צפיות
אם חשבתם פעם על חווית הצלילה הרי שלפניכם שיא השיאים של תענוגות הצלילה, מכל קצווי תבל מגיעים לתאילנד לבצע צלילות.

מאת: מישל ארנסטטיולים בחו"ל27/02/112148 צפיות
אני כבר בחרתי לטייל בתאילנד כיעד שלי לטיול ועכשיו אני בשלב של מה שנקרא סיכומים, רשימת הנאות, המלצות למטיילים, סיכום הוצאות, החלטות והיכן להמשיך.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232631 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223296 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212873 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211347 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211225 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201400 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201132 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica