חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח חובה

מאת: רוני מיכאלביטוח רכב26/09/2010882 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

קניית רכב חדש כרוכה בלא מעט בירוקרטיה: בדיקת הרכב במכון בדיקה, העברת בעלות, רישום במשרד הרישוי וביטוחי רכב מסוגים שונים, ובראשם, כמובן – ביטוח חובה. אבל מה זה אומר, בעצם, ביטוח חובה? מה הופך דווקא אותו לחובה, ובמה הוא שונה מביטוחי רכב אחרים, כמו ביטוח מקיף, או ביטוח צד ג'? איך יודעים איפה כדאי לבטח את הרכב בביטוח חובה? ומה כוללים תנאי הפוליסה? מאמר זה ינסה לעשות סדר בבלאגן.

מה זה ביטוח חובה?
ביטוח רכב חובה הוא חוק במדינת ישראל. על פי פקודת ביטוח רכב מנועי, משנת 1970, אין להשתמש ברכב מנועי, אלא אם יש באותו רכב פוליסה בת-תוקף, המבטחת הן את בעל הרכב, והן את מי שנוהג בו, מפני כל חבות בגין נזק גופני אשר נגרם להם או לאנשים אחרים כתוצאה משימוש ברכב. כלומר – ביטוח חובה מכסה את בעל הרכב ואת הנוהגים בו מפני פגיעות גופניות, לעצמם או לאחרים, במקרה של תאונה.

החבות של בעל הרכב או של מי שנהג בו, נקבעת לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, משנת 1975. לפי חוק זה, בתאונה בה מעורבים מספר כלי רכב, כל נהג נושא בחבות כלפי הנפגעים שברכב שלו. אם נפגעו הולכי רגל – נושאים כלפיהם חבות משותפת כל כלי הרכב המעורבים בתאונה. גובה הפיצויים יקבע בבית המשפט, לפי פרמטרים כמו מימון הוצאות רפואיות, פיצוי בגין אבדן כשר השתכרות, פיצוי בגין סבל וכאב, ועוד.

במה שונה ביטוח חובה מביטוחים אחרים?
ביטוח חובה הוא הביטוח היחיד אשר מעניק כיסוי לכל מי שנפגע פגיעה פיזית כתוצאה משימוש ברכב – בין אם זה הנהג, הנוסעים או הולכי רגל. שני הביטוחים האחרים מכסים על נזק כספי בלבד – ביטוח צד ג' מכסה מפני פגיעה באמצעות הרכב ברכוש של אחרים (בתאונה, למשל), וביטוח מקיף מכסה על פגיעה ברכב של המבוטח עצמו (במקרים של תאונה, פריצה, קלקול וכדומה, בהתאם לתנאי הפוליסה).

מסיבה זו, ביטוח חובה הוא – כשמו כן הוא – חובה. מדינת ישראל מחייבת את כל בעלי הרכב לדאוג לכך שבמידה ויהיה מי שיפגע ברכבם – יהיה איך לכסות את עלות הטיפול. במקרים של נזק לרכב מי שיכול להינזק כלכלית הוא בעל הרכב בלבד, אולם המדינה מסרבת לנהגים לקחת סיכונים על חשבון בריאותם וחייהם של אחרים. זו גם הסיבה לכך שמי שנתפס נוסע ברכב ללא ביטוח חובה, דינו מאסר שלושה חדשים או קנס כספי.

איך יודעים איפה כדאי לבטח את הרכב?
עלות ביטוח החובה משתנה מרכב לרכב ומנהג לנהג. הפרמטרים הקשורים לרכב הם שנת הייצור שלו, נפח המנוע, האם הוא מצויד בכריות אוויר, ועוד. הפרמטרים הקשורים בנהגים הם מינם וגילם של אלו שנוהגים ברכב דרך קבע, ותק רשיון הנהיגה של הנהג הצעיר ביותר הנוהג בו, האם לנוהגים הקבועים ברכב יש בעברם שלילות רישיון או תביעות ביטוח קודמות,  ועוד.

חברות ביטוח שונות משקללות את הפרמטרים בצורה שונה, ולכן תמיד כדאי לקבל מספר הצעות מחיר, ולא לקחת את הצעה הראשונה שאתם מקבלים. עם זאת, יש לזכור שכמו כל שירות שמקבלים, ובעיקר בביטוח – תחום שמעניק שירות דווקא ברגעים הכי לחוצים וכואבים – גם לנותן השירות, לאופי השירות וליחס שאתם מקבלים יש משקל. מסיבה זו, כדאי לעשות ביטוח חובה רק במקום שגורם לכם להרגיש בטוחים.

 



תגיות המאמר: ביטוח חובה, ביטוח רכב


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157025 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152126 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156123 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153457 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142706 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141932 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141785 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171742 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164130 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163373 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163096 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163077 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143618 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147857 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica