חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ליקויי בניה וביקורת מבנים

ליקויי בניה מוגדרים בחוק המכר כ- "אי התאמה". באופן כללי הכוונה היא לאי התאמה בין התכנון והחומרים הקבועים בחוזה ו/או ב"מפרט" ו/או בתקנות הבניה המוסדרות בחוק ו/או בתקנים הנהוגים בישראל, לבין הבניה שבוצעה בפועל.

נכנסתם לדירה חדשה או דירה יש שנייה. בידקו מיד האם הקירות עקומים, האם כל המרצפות מודבקות כמו שצריך או שמצאתם מרצפת מתנדנדות דבר שמעיד על בעיה כללית בהדבקת המרצפות, האם מצאתם קיר רטוב, האם לחץ המים תקין.

בדיקה זו היא שטחית ביותר ואת כל זאת ניתן לראות מיד ובעין בלתי מזוינת. מכאן ואילך חייבים לבדוק ליקויי בניה באמצעות חברה המתמחה בליקויי בניה וביקורת מבנים.

בדיקה ראשונית של החברה לליקויי בניה, בעיקר כשמדובר בדירה חדשה, תהיה האם גודל החדרים ובפרט החדר האטום מתאימים למפרט הטכני שקיבלתם מהקבלן. לחדר האטום יש תקן וחייבים לעמוד בו וכבר נתקלנו בקבלנים שלא דייקו בגודל החדר.

מהנדס מומחה בתחום ליקויי בניה וביקורת מבנים יבצע בדיקות הנדסיות של המבנה באמצעות ציוד דיגיטאלי מיוחד שנועד לאתר ליקויי בניה. הבדיקה תכלול התאמה לתקנים בהתאם למכון התקנים הישראלי, תקנות הג"א, חוק מכר הדירות וכד'.

במסגרת זו יבדקו איטום הדירה, איטום החדר האטום, ריצוף (גם לריצוף תקן משלו), סדקים בקירות, עובי הטיח בקירות ובתקרה, מערכת החשמל, צנרת, חגורות ביטחון ועוד.

בסוף הבדיקה המהנדס יוציא חוות דעת מסודרת ומנומקת ובכתב לבעל הדירה.

במידה ונמצאו ליקויי בניה יש להעבירם לקבלן בהקדם.

ליקויי בנייה הם לא רק פגיעה באיכות החיים של הדיירים אלא גם פגיעה כספית בבעל הדירה. ליקויים שלא טופלו במועד המתאים עלולים להידרדר וליצור נזק שישפיע מאוד על ערך הנכס לטווח הרחוק.

לכל סוג של ליקוי קיים משך הזמן שבו ניתן לתבוע את הקבלן.

להלן רשימת תקופות הבדק המופיעה בתוספת לחוק המכר (דירות):

(1) צנרת כולל מערכת הסקה ומרזבים - שנתיים

(2) חדירת רטיבות בגג, בקירות ובמקלט - שלוש שנים

(3) מכונות, מנועים ודודים - שלוש שנים

(4) קילוף חיפויים בחדרי מדרגות - שלוש שנים

(5) שקיעת מרצפות בקומת קרקע – שלוש שנים

(6) שקיעת מרצפות בחניות, במדרכות, בשבילים בשטח הבניין - שלוש שנים

(7) סדקים עוברים בקירות ובתקרות - חמש שנים

(8) קילופים ניכרים בחיפויים חיצוניים - שבע שנים

(9) כל אי-התאמה אחרת, שאינה אי-התאמה יסודית - שנה אחת.

יש לסכם עם מהנדס ליקויי הבנייה כי במידה ותוגש תביעה משפטית מול הקבלן, המהנדס יופיע כעד מומחה ויציג את הבעיות בבית המשפט. מי שאינו מומחה בכך לא ידע לעמוד בבית המשפט מול עורך הדין או המומחה של הקבלן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

פורטל "בית משותף" מאפשר לרוכשים דירותבפרוייקטים חדשים, ועד בית ודיירים בבתים משותפים להקים אתרי אינטרנטליצירת קשר בין הדיירים בקלות.

אתרי הקהילות הינם מקום מפגש, נגיש מכל מקום ובכל זמן עבור הדיירים,בעיקר עבור דיירים שזה עתה רכשו דירה בפרוייקטים חדשים. במסגרת האתרהדיירים יכולים להחליף מידע ורעיונות שונים בכל נושא הקשור לרכישת הדירההחדשה או הבית המשותף הקיים.

האתר מספק תוכן ושירותים רבים לדיירים: פורומים ומאמרים מקצועיים, כתבות תוכן, מדריך בעלי מקצוע,  ובעלי מקצוע בתחומי הבית והבניין, לוח חדשות בנושאי דיור וקהילה ועוד.

פורטל בית משותף נותן מקום נרחב לתוכן במגוון רחב של נושאים: 
נדל"ן, כלכללה וצרכנות, שיפוץ, עיצוב, בעלי מקצוע, איכות הסביבה ובנייה ירוקה, בניין ודיור, ועד בית, גינון, פנאי ועוד.

האתר מרכז גם את כל נושא ועד הבית והפורומים באתר הם ייחודיים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פורטל בית משותף

מאת: פורטל בית משותףבתים משותפים22/07/112261 צפיות
התקנון המצוי הוא תקנון אשר מחייב כל בעל דירה בבית משותף, בין אם הוא מודע לקיומו של התקנון ובין אם לאו. תפקידו של התקנון המצוי – להגן על כל הצדדים הנוגעים בסוגיות מסוימות, בנוגע לרכוש הפרטי ולרכוש המשותף.

מאת: פורטל בית משותףפרסום באינטרנט01/12/101362 צפיות
כיום, כאשר מספר הפריצות בעלייה מתמדת, והביטחון של משפחתנו חשוב לנו מכל, אין מנוס משימוש בחברות ומערכות אזעקה לבית. השקט הנפשי ותחושת הביטחון בהחלט שווים את המחיר עבור רכישת מערכת אזעקה לבית וכן את השירות היומי אשר מספקות חברות אבטחה מקומיות.

מאת: פורטל בית משותףמתכונים ואוכל - כללי01/12/101201 צפיות
שמן זית מסמל יותר מכל את החיבור לאדמה, לשורש וליצירה. זהו תוצר של עבודה מורכבת הבנויה משלבים רבים. החגים מתקרבים ומתנת שמן זית היא המתנה הראוייה.

מאת: פורטל בית משותףניקיון21/11/101118 צפיות
מעבר לדירה חדשה או לדירה לאחר שיפוץ כללי דורשת מאיתנו לשים לב עד הפרטים הקטנים ביותר, כשאחד מהם הוא נושא הניקיון. לפני יום המעבר, מומלץ מאוד לאפשר לחברת ניקיון מקצועית לבצע את תהליך הניקיון. מלבד ניקיון יסודי, מומלץ לבצע פוליש למרצפות הדירה.

מאת: פורטל בית משותףאבטחת הבית03/11/101383 צפיות
אחת מהבעיות הקשות ביותר במדינה הינה פריצות לבתים וזו בעיה שמשטרת ישראל צריכה להתמודד איתה במהלך כל יום. בעקבות עליית מקרי הפריצות בשנים האחרונות, בעלי דירות ובתים מחפשים פתרונות שונים על מנת להגן על ביתם, כאשר אחד ממגוון הפתרונות היא אזעקה לבית.

מאת: פורטל בית משותףניקיון31/10/102603 צפיות
מעבר דירה דורש מאיתנו המון סידורים ולא מעט אנרגיות. אנו נדרשים לארגן הכל כמו שצריך כדי שהכל יעבור בשלום. משלב חיפוש חברת הובלות דירות ועד שלב פריקת הארגזים, אך מה עם ניקיון הדירה רגע לפני המעבר?

מאת: פורטל בית משותףניקיון14/10/101299 צפיות
בין אם רכשתם דירה חדשה וכעת הגיע הזמן להיכנס אליה ובין אם רכשתם דירה יד שנייה וערכתם בה שיפוצים כהוגן, לפני הכניסה לדירה החדשה (שנקרא לה גם חדשה לצורך העניין כי היא ממש חדשה) אתם זקוקים לשרותי חברת ניקיון כדי שתכשיר את הדירה לכניסה למגורים.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222786 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223093 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica