חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הבחינה הפסיכומטרית - איך באמת בוחרים קורס?

מאת: קרן פסיכומטרי27/09/20101045 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק הלימודים גדוש במכוני הכנה לבחינה הפסיכומטרית, כולל מכוני הכנה לבחינה הפסיכומטרית ללקויי למידה, כאשר לכולם מטרה אחת – להכין את התלמידים לקראת הבחינה הפסיכומטרית. כל מכון, באופן טבעי, דואג לציין את יתרונותיו ואת המייחד אותו, כדי לשכנע אתכם להירשם דווקא אליו. אז איך יודעים איזה מכון מתאים לכם? ובכן, בטרם תקבלו תשובה לשאלה זו, עליכם לשקול האם באמת נחוץ לכם מכון הכנה? והאם אתם באמת צריכים ללמוד בכיתה עם מדריך?.

אז ככה, המרכז הארצי לבחינות והערכה, שהוא הגוף שמחבר את הבחינה הפסיכומטרית, לא קובע חד משמעית מה עדיף – קורס או למידה עצמית, אך הוא מקפיד להבהיר, כי נדרשים עבודה ותרגול יסודי של נושאי הבחינה. לכן, אין באמת תשובה חד משמעית בנושא. העיניין תלוי באופי ובמידת המסוגלות שלכם ללמוד לבד. במידה ואתם אנשים, הזקוקים למסגרת, מדריך אישי פרונטאלי, שעות קבועות ללמידה וכו' – הרי שקורס במכון הכנה יתאים לכם יותר מאשר למידה עצמית לבחינה הפסיכומטרית. אז איך תדעו איזה מכון מבין מגוון מכוני ההכנה לבחינה מתאים לכם ביותר? גם כאן, קשה להחליט, אבל אפשר להגיד, כי הדרך הטובה להחליט היא פשוט לבדוק ולהשוות בין המכונים ולבחור במכון שנותן לכם להרגיש שהוא המכון הטוב ביותר בשבילכם. חשוב להשוות בין 3 מכונים, לפחות, ולא "לקפוץ" על המכון הראשון שנקרה בדרככם.

מחירי קורסי ההכנה לבחינה הפסיכומטרית שונים ממכון הכנה אחד למשנהו, אך במידה ואתם מתלבטים בין מכונים בעלי הבדל קטן במחיר, כדאי להשקיע קצת יותר ולקבל תמורה הולמת, בהתאם לרושם שהותיר עליכם המכון. חשוב לשים לב, כי תלמידים רבים, הבוחרים בקורס שהותיר עליהם רושם פחות טוב במטרה לחסוך במחיר הקורס, נאלצים לגשת שוב לבחינה הפסיכומטרית או לשלם מחיר גבוה ללימודים במכללה פרטית. אך, אליה וקוץ בה, לא תמיד הקורס היקר הוא הקורס הטוב, ולכן – אוכל להמליץ לכם לבדוק היטב ולהתייעץ עם מכוני ההכנה ועם חברים, המכירים את סגנון הלמידה בקורס.

ובכל זאת, לא אוכל לשלוח אתכם מבלי לתת לכם מספר עצות קטנות לפני שאתם בוחרים קורס לבחינה הפסיכומטרית: אחד הדברים החשובים שמומלץ לבדוק הינו מספר התלמידים בכיתה. מכונים רבים מקפידים כיום לספק ללומד סביבת לימוד, המאפשרת הכוונה אישית. לכן, במידה ואתם זקוקים להכוונה כזו, עליכם לבדוק את מספר התלמידים שבכיתה ואת מספר השעות האישיות (אתם לבד עם המדריך/ה). מנגד, ניצבים התלמידים שאינם זקוקים להכוונה אישית ולשעות פרטיות מול המדריך, וגם לנושא זה יש לייחס חשיבות, ובמקרה זה הייתי ממליצה לכם לחפש מכון בו ניתנת האפשרות להגיע לפני/אחרי השיעור ולשאול את המדריך/ה שאלות. נקודה נוספת לבדיקה היא ניסיון המדריך וכמות התלמידים בכיתה. רצוי לבדוק זאת, בעיקר בשל העובדה שמדריך ותיק מצליח להסתדר עם 40 תלמידים, לעומת מדריך צעיר בכיתה של 20 תלמידים.

עניין נוסף שכדאי לתת עליו את הדעת הוא שעות הלימוד בקורס ומתכונת הלימודים. קיימים מכונים בהם אורך השיעור הוא 45 דקות (שעה אקדמית) ולא 60 דקות וכדאי לשים לב לכך. כמו כן, כדאי לדעת, כי קיימים קורסים במתכונת לימודי בוקר ובמתכונת לימודי ערב, ואף קיימים מכונים, בהם חלק מהמפגשים מתקיימים במתכונת לימודי בוקר וחלק כלימודי ערב. דעו, כי הבחינה מתקיימת בשעות הבוקר, ולכן, במידה ואתם טיפוסים שקולטים טוב יותר בערב, כדאי לשקול קורס במתכונת לימודי בוקר, שיכין אתכם ואת המוח לעבוד בשעות הבוקר.

לסיכום, כדאי לשאול חברים שנבחנו בעבר בבחינה איפה וכיצד התכוננו לבחינה. זיכרו, בחירה מוטעית במכון שלא נראה לכם, עשויה לעכב את התחלת הלימודים או התואר הראשון שלכם. לכו עם מה שאתם מרגישים ועם מי שנראה לכם הטוב ביותר. בכל מקרה – מהרגע שנרשמתם לקורס נסו להתמקד ככל הניתן בלימודים, והשקיעו את המקסימום שלכם. אמנם תמיד תוכלו לשפר את הציון ולגשת מחדש לבחינה, אבל בינינו, מי באמת רוצה את זה?... שיהיה לכם בהצלחה!!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קרן

www.psychometry.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרן

מאת: קרן לימודים אקדמאיים30/10/101795 צפיות
מידע אודות לימודי סיעוד לתואר ראשון במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ. במאמר תמצאו מידע רב אודות מסלולי הלימוד האפשריים, מוסדות הלימוד המציעים את המסלול, אפשרויות התעסוקה ועוד מידע וטיפים שכדאי לכל אחד לקרוא.

מאת: קרן לימודים אקדמאיים25/10/101422 צפיות
כל מה שצריך וכדאי לדעת לפני שנרשמים ללימודים גבוהים. במאמר תוכלו לקבל את כל המידע הנדרש לכם אודות לימודי עבודה סוציאלית לתואר ראשון ואף יותר מכך: מה לומדים, כמה זמן הלימודים, איפה ניתן ללמוד, אפשרויות השמה בסיום התואר ועוד.

מאת: קרן לימודים אקדמאיים20/10/101163 צפיות
מידע אודות לימודי משפטים לתואר ראשון, מסלולי הלימוד האפשריים, משך הלימודים, מוסדות הלימוד הקיימים, מה לומדים ועוד המון המון מידע שכדאי לדעת.

מאת: קרן לימודים אקדמאיים10/10/101216 צפיות
מידע אודות לימודי מחשבים, מסלולי הלימוד השונים, תואר ראשון במחשבים, תואר שני במחשבים, לימודי הנדסאי מחשבים, קורסי מחשבים ועוד.

מאת: קרן דיאטה ותזונה28/09/101481 צפיות
מידע אודות מסלולי הלימוד האפשריים ללימודי תזונה, איפה ניתן ללמוד?,כמה זמן אורכים הלימודים,נושאי הלימוד הנכללים בתוכניות הלימודים בקורסים ובתואר הראשון ועוד מידע רב ומקיף בתחום התזונה.

מאת: קרן אדריכלות13/09/101066 צפיות
מידע על קצה המזלג שישאיר לכם טעם של עוד אודות לימודי אדריכלות / ארכיטקטורה, מסלולי הלימוד האפשריים, מוסדות הלימוד המציעים לימודי אדרכילות ועוד פרטים קטנים שכדאי לדעת לפני שמקבלים החלטה!

מאת: קרן פיננסים וכספים - כללי 12/09/101281 צפיות
מידע אודות מגוון מכללות בהן ניתן ללמוד הנהלת חשבונות סוג 1,2 וסוג 3, נושאי הלימוד, היקף הלימודים ועוד.

מאמרים נוספים בנושא פסיכומטרי

מאת: amirdadon90פסיכומטרי22/11/161635 צפיות
כל מי שמבקש לגשת לבחינה הפסיכומטרית משקיע לא מעט זמן, מאמץ, אנרגיות ובמקרים רבים גם כסף כדי להתכונן לקראתה.

מאת: amirdadon90פסיכומטרי13/09/161860 צפיות
מדי שנה ניגשים אלפי צעירים לבחינה הפסיכומטרית שמהווה שלב הכרחי בדרך למסלולי לימוד אקדמיים רבים (גם אם בימינו ישנם מסלולים אליהם ניתן להתקבל ללא פסיכומטרי).

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי08/10/133095 צפיות
המבחן הפסיכומטרי הינו כלי המיון העיקרי עבור קבלה ללימודי תואר ראשון במוסדות אקדמיים בישראל, ולכן ציוני פסיכומטרי הינם בעלי משקל רב הקובע אם תוכלו להתקבל אל המגמה בה חפצתם. מכאן נובע שלציונים אלו תהיה השפעה מכרעת על עתידכם הלימודי והמקצועי.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/08/132246 צפיות
שלא כמו מבחן פסיכומטרי הבודק את ידיעות הנבחן במספר תחומים, מבחן אמיר הנערך במתכונת אמריקאית בודק את רמת הנבחן רק בשפה האנגלית. כלומר, מבחן זה נועד לצרכי מיון וסיווג של מועמדים ללימודים אקדמיים בהתאם לשליטתם בשפה.

מאת: חיים קסלרפסיכומטרי28/07/132283 צפיות
כל מי שעומד בפני בחינת הפסיכומטרי יודע כי המפתח להצלחה טמון בכמות ובאיכות הזמן שמשקיעים בהכנה. יחד עם זאת, על תרגול פסיכומטרי להתבצע באופן נכון ומדויק על מנת שלא לבזבז את הזמן ולהגיע לבחינה מוכנים ככל האפשר. לפניכם מספר עצות שיעזרו לכם במשימה זו.

מאת: חיים שמוליקפסיכומטרי13/07/132119 צפיות
רוצים לבנות קרירה מצליחה? הערכות אומרות שמחציתם של הישראלים רוכשים תואר אקדמי, ולכן אין זה פלא שכבר בשלבים הראשונים של הילדות יוצרת הסביבה ציפיות הנוגעות לתחומי העיסוק שלנו בעתיד.

מאת: פסיכומטריפסיכומטרי27/06/132576 צפיות
הרבה מאוד אנשים בחברה סובלים מהפרעות שונות שמוגדרות תחת הכותרת "ליקויי למידה". שמות רבים ושונים כמו ADD ו ADHD מעטרים מסמכים רבים במשרד החינוך, והקלות שונות ניתנות בתחומים רבים להמון סטודנטים בימינו. אם זכיתם להיות חלק מקבוצה זו של בעלי לקויות, הרי שמגיעים לכם גם פתרונות בהמשך הדרך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica