חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודי תזונה - לאכול את ההצלחה בתיאבון!

מאת: קרן דיאטה ותזונה28/09/20101477 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לימודי תזונה הפכו לתחום לימודים פופלארי ומבוקש, וזאת בשל מהפכת הבריאות בה אנו נמצאים. הסיבה הראשונה לכך היא שמוסדות רבים החלו מבקשים אנשי תזונה למשרדיהם, על מנת להעמיק את רמת המודעות של עובדיהם בתחום. גם תוכניות הטלוויזיה מקדישות זמן רב יותר לתוכניות העוסקות בבישול בריא, בפעילות גופנית או בשמירה על אורח חיים בריא. גורם נוסף שהביא לשיפור מעמד מדעי התזונה הינו המחקרים הרבים שנערכו בתחום, והרואים בתזונה חלק ממדעי הרפואה, משום שהיא משפיעה רבות על בריאות האדם.

ודאי שאלתם את עצמכם לא אחת איזה מזון רצוי לו לאכול? ממאילו מאכלים כדאי להימנע? מהי הכמות המומלצת לאכילה? ועוד שאלות רבות אחרות. למעשה, כולנו קשורים לתזונה באופן כזה או אחר, וזאת משום שכולנו צורכים את מרכיבי התזונה: פחמימות, חלבונים, שומנים, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, אשר נועדו לבנות את גופנו, את התאים, הרקמות והאיברים, ומאפשרים קיום תהליכי חיים ושמירה על בריאותינו. לימודי תזונה במסלול תואר ראשון במדעי התזונה או במסגרת קורס תזונה מספקים מענה על שאלות אלו ועוד רבות אחרות.

אז מה הם בעצם מדעי התזונה? מדעי התזונה בהגדרתם נתפשים כמדע החוקר את המזון ואת מרכיביו, ובוחן את פעולתם ואת השפעתם ההדדית בעת בריאות ובעת מחלה. הידע הרפואי והתזונתי עשויים להגדיל את סיכויי האדם להיות בריא יותר ולמנוע מחלות מסויימות, וכך להתגבר על חלק מהמחלות ביתר קלות. לימודי תזונה מאפשרים למשתתפים לרכוש ידע נרחב אודות עקרונות התזונה ומרכיביה, יסודות התזונה הבריאה והקשר בינה לבין מחלות, מצבים נפשיים וריפוי. הלימודים מתמקדים בצריכת מזון בעיקר ע"י בני אדם, הצורכים סוגים רבים של מזון מן החי ומן הצומח.

כפי שציינתי בשורות הקודמות, ניתן ללמוד את מקצוע התזונה במסגרת תואר ראשון במדעי התזונה, הנפרס על פני כ- 3 שנים, ונלמד בכמה מסלולים אפשריים, כמו: תואר ראשון B.A במדעי התזונה, תואר ראשון B.Sc בביוכימיה ומדעי המזון, לימודי הנדסת כימיה ומזון וכו' או במסגרת מגוון לימודי תעודה והעשרה בתזונה, ביניהם: קורס יועץ תזונה בכיר, שיטות תזונה טבעית, קורס תזונה הוליסטית, קורס תזונה בראייה מערבית ובראייה סינית, קורס תזונה כמרפא, לימודי תזונה למתאמנים, לימודי תזונה קלינית טבעית, תרפיה בתזונה ואבחונים ועוד.

ואיפה אפשר ללמוד? אז ככה: ניתן ללמוד באוניברסיטה העברית בירושלים או במגוון מכללות ללימודי תזונה, ביניהן: המכללה האקדמית תל-חי, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מכללת רידמן, מדיסין קולג' מבית המכללה למינהל, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת מהות, המכללה האקדמית גליל מערבי, המכללה האקדמית גליל מערבי, בית הספר לרפואה משלימה של המכללה האקדמית בוינגייט, יובל, המכללה האקדמית לחינוך אחוה, מירב ועוד.

אז מה לומדים?אם תבחרו ללמוד בקורס תוכלו למצוא את הנושאים הבאים: אבות המזון, מערכת העיכול, תהליכי מטאבוליזם, תזונה ייחודית להיריון, תזונת תינוקות ילדים ונוער, תזונה בגיל המעבר, טיפול תזונתי למחלות שונות, תהליכי הרזייה והשמנה, מזון אורגני, תזונה – מיתוסים נכונים ושגויים, טרנדים בתזונה, תוספי מזון, ויטמינים ומינרלים מהמזון, תזונה ואורח חיים בריא בגילאים השונים, הפרעות אכילה והתמכרויות אצל ילדים מתבגרים ובוגרים, ריפוי ומניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה, תפריט מאוזן, הכרת הערכים הקלוריים של מזונות, בדיקות רפואיות חשובות, תזונה וספורט – הקשר ביניהם, סקירת דיאטות נפוצות ועוד.

במסגרת לימודי מדעי התזונה לתואר ראשון תוכלו למצוא את נושאי הלימוד הבאים: מדעי הטבע, מדעי החיים, מדעים מדויקים, מדעי החברה, ביוטכנולוגיה, מדעי הסביבה, כימיה, כימיה אורגנית, כימיה פיסיקלית, ביוכימיה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, יישומי מחשב, פיסיקה, כימיה וביוכימיה של מזון, אנטומיה ופיסיולוגיה של האדם, גנטיקה, מדעי הצמח, מבוא לכלכלה, חקלאות מודרנית, מיקרוביולוגיה כללית, ביולוגיה, אבולוציה, אחסון פירות וירקות, מיקרוביולוגיה וסניטציה של מזון, אנליזה של מזון, טכנולוגיה והנדסת מזון, אריזה, אירוח, הכנת מזון, חישת מזון, פיסיקה וטכנולוגיה של מזון, חקיקה בתחום המזון, מים בתעשיית המזון ,ניהול שירותי מזון, גידול ירקות, איסום תבואות וזרעים, טיפול ומחזור פסולת חקלאית ועירונית, איכות מים השבחה והשבה, עקרונות התזונה של חיות המשק ועוד.

ואיך אפשר להתקדם מכאן? ובכן, בוגרי לימודי תזונה יכולים להשתלב במגוון מקומות השמה, כמו: בתי מלון, מוסדות חינוך, מוסדות לקשישים, קופות ובתי חולים, חברות לייצור מזון, תעשיות המזון ובענפי המלונאות והתיירות וזאת כדיאטנים (שימו לב, שנדרשת הכשרה נוספת מעבר לתואר הראשון, תעודת דיאטן מוענקת ע"י משרד הבריאות), כתזונאים, כמנהלי מערכות מזון וכמפתחי מזון, כיועצים תזונתיים אישיים או תעשייתיים, כמדריכים ומחנכים לתזונה נכונה וכך הלאה.

אז שיהיה לכם בהצלחה, ותזכרו – לא צריך ללמוד תזונה כדי לשמור על תזונה נכונה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

קרן

www.psychometry.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קרן

מאת: קרן לימודים אקדמאיים30/10/101794 צפיות
מידע אודות לימודי סיעוד לתואר ראשון במכללות ובאוניברסיטאות ברחבי הארץ. במאמר תמצאו מידע רב אודות מסלולי הלימוד האפשריים, מוסדות הלימוד המציעים את המסלול, אפשרויות התעסוקה ועוד מידע וטיפים שכדאי לכל אחד לקרוא.

מאת: קרן לימודים אקדמאיים25/10/101416 צפיות
כל מה שצריך וכדאי לדעת לפני שנרשמים ללימודים גבוהים. במאמר תוכלו לקבל את כל המידע הנדרש לכם אודות לימודי עבודה סוציאלית לתואר ראשון ואף יותר מכך: מה לומדים, כמה זמן הלימודים, איפה ניתן ללמוד, אפשרויות השמה בסיום התואר ועוד.

מאת: קרן לימודים אקדמאיים20/10/101159 צפיות
מידע אודות לימודי משפטים לתואר ראשון, מסלולי הלימוד האפשריים, משך הלימודים, מוסדות הלימוד הקיימים, מה לומדים ועוד המון המון מידע שכדאי לדעת.

מאת: קרן לימודים אקדמאיים10/10/101214 צפיות
מידע אודות לימודי מחשבים, מסלולי הלימוד השונים, תואר ראשון במחשבים, תואר שני במחשבים, לימודי הנדסאי מחשבים, קורסי מחשבים ועוד.

מאת: קרן פסיכומטרי27/09/101044 צפיות
מידע אודות הבחינה הפסיכומטרית ומכוני ההכנה השונים. המאמר מסביר כיצד ניתן לבחור בקורס שיתאים לכם בצורה המירבית, ומספק שלל טיפים ועצות לקראת ההרשמה לקורס.

מאת: קרן אדריכלות13/09/101063 צפיות
מידע על קצה המזלג שישאיר לכם טעם של עוד אודות לימודי אדריכלות / ארכיטקטורה, מסלולי הלימוד האפשריים, מוסדות הלימוד המציעים לימודי אדרכילות ועוד פרטים קטנים שכדאי לדעת לפני שמקבלים החלטה!

מאת: קרן פיננסים וכספים - כללי 12/09/101278 צפיות
מידע אודות מגוון מכללות בהן ניתן ללמוד הנהלת חשבונות סוג 1,2 וסוג 3, נושאי הלימוד, היקף הלימודים ועוד.

מאמרים נוספים בנושא דיאטה ותזונה

מאת: יעקב קובי עזראדיאטה ותזונה06/03/201553 צפיות
קובי עזרא ויטמין D כנגד זיהומים - ויטמינים. לאחר התפרצויות שפעת H1N1 בשנת 2009, המליצו בחום על כל עובדי הבריאות והחולים להיבדק ולטפל במחסור בוויטמין D כדי למנוע החמרה של דלקות בדרכי הנשימה. ויטמין D מפחית גם את ייצור הציטוקינים הפרו-דלקתיים, מה שעלול להפחית את הסיכון לסערת ציטוקין בזיהום H1N1.48

מאת: מאיה אהרונוביץדיאטה ותזונה27/10/191991 צפיות
טיפים מסדנת תזונה- כיצד להקפיד על תזונה בריאה בשעות העבודה

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה08/08/181692 צפיות
שורש מאקה הוא שורש מופלא הגדל בהרי האנדים. הוא מכיל את כל אבות המזון ומוגדר כמזון על. מחקרים מראים על סגולות רבות שיש לשורש בתחומים שונים. כיצד מאקה יכול לעזור לכם ולמה כדאי לכם לצרוך אותו.

מאת: דודישדיאטה ותזונה16/03/181276 צפיות
כיום כולנו יודעים שעודף משקל הוא לא בריא. אורח החיים העכשווי הביא לנו את שומן הטראנס, העבודות הסטאטיות וחוסר התזוזה שלנו לאורך היום

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/189658 צפיות
מגנזיום הוא מינרל חשוב לתפקוד תקין של גוף האדם, מבדקים בישראל מצאו שהישראלים סובלים מחוסר חמור במגנזיום בערבות הרגלי השתייה בישראל. כיצד מגנזיום משפיע על הגוף והאם כדאי לי לצרוך אותו?

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה22/01/181487 צפיות
תבלין הכורכום הפופולרי משמש את התרבות ההודית כבר אלפי שנים בטיפול בבעיות בריאותיות שונות. מחקרים אחרונים על תבלין הכורכום השאירו את המומחים פעורי פה לנוכח היכולות האנטי דלקתיות שבחומר הפעיל בתבלין הכורכום - הכורכומין. כיצד הכורכומיו עובד וכיצד הוא יכול לסייע לטיפול בבעיות רפואיות שונות.

מאת: אסף סגלדיאטה ותזונה15/01/181561 צפיות
גרסיניה קמבוג'יה הוא להיט הרזיה שכבש את העולם בעקבות תכניתו של ד"ר אוז מתכנית הבריאות האמריקאית. כיצד גרסיניה קמבוג'יה יכול לסייע לכם לרדת במשקל?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica