חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח צד ג

מאת: רוני מיכאלביטוח רכב28/09/20101072 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

א' היה בן 22 כשקנה את הרכב הראשון שלו, טרנטה בת 15 מסוג סובארו, אחרי כמה תאונות, שעלתה פחות מעשרת אלפים שקלים. בשל מחירו הנמוך של הרכב, החליט א' לוותר על ביטוח צד ג ועל ביטוח מקיף, ולהסתפק בביטוח חובה. הרכב גם ככה עלה גרושים, הוא חשב, אני צריך אותו רק בשביל להגיע לעבודה, ואולי לצאת בערבים, ועוד כמה חודשים אני בין כה וכה מוכר אותו ונוסע לדרום אמריקה. מה הטעם להשקיע בביטוחים?

חמישה חודשים אחר כך, בשעת לילה מאוחרת, איבד א' שליטה על הרכב, התנגש במכונית שהגיעה ממול, ולאחר מכן בעמוד חשמל. הבחורה שנהגה ברכב בו התנגש נפצעה באורך בינוני. הרכב שלה ניזוק כליל, כמו גם רכבו של א'. גם לעמוד החשמל נגרמו נזקים. א' עצמו, והנוסע שישב לצדו, יצאו בפגיעות קלות בלבד. הבעיות היותר רציניות שלו התחילו כשהגיע החשבון.

למה צריך ביטוח צד ג?
ביטוח צד ג הוא הביטוח שמכסה אותך בכל מקרה של פגיעה ברכוש של אחרים – ברכב אחר בעת תאונה; בקירות, בגדרות, בעמודים וכדומה במקרה של תאונה עצמית. פירוש הדבר הוא שבמקרה של תאונה בה גרם הרכב שלך לנזק – התשלום לכיסויו לא יצא מכיסך.

בנוסף, מעניק ביטוח צד ג כיסוי למקרה של תביעה משפטית בגין התאונה, נזקי הרכוש שנגרמו לצד שלישי, ואולי אפילו עוגמת נפש. עם זאת, יש לזכור כי הכיסוי שמציעה הפוליסה מוגבל לסכום הרשום עליה בעת החתימה, ומשתנה מחברה לחברה וממבוטח למבוטח. 

במה שונה ביטוח צד ג מביטוחי רכב אחרים?
ביטוח חובה הוא הביטוח שמכסה אותך במקרה של נזקים פיזיים שנגרמו לך או לאחרים כתוצאה מהשימוש ברכב. במקרה של תאונה, ביטוח חובה הוא זה שמכסה את כל הוצאות השיקום, אובדן ימי עבודה או כושר השתכרות, פיצויים בגין נזק וכאב, וכדומה. ביטוח זה הוא הביטוח היחיד המכסה אלמנטים של חיי אדם ובריאות פיזית ונפשית, וזו גם הסיבה שהוא חובה.

ביטוח מקיף הוא הביטוח שמכסה את המבוטח מכל כיוון אפשרי. הוא מגן עליו הן במקרים של פגיעה פיזית הנגרמת לו עצמו או לאחרים כתוצאה מהשימוש ברכב, הן במקרים של פגיעה ברכוש של אחרים, והן במקרים של פגיעה ברכב של המבוטח עצמו. במילים אחרות, ביטוח מקיף כולל בתוכו גם ביטוח חובה וגם ביטוח צד ג, ונבדל משניהם בכך שבמקרה של תאונה, הוא מכסה גם פגיעה ברכב של המבוטח עצמו.

איך יודעים איפה כדאי לעשות לרכב ביטוח צד ג?
תעריף ביטוח צד ג, והכיסוי שהוא מציע, משתנה כאמור מחברה לחברה וממבוטח למבוטח, ותלוי בן היתר בפרמטרים כמו סוג הרכב; מספר הנוסעים בו, גילם וותק הנהיגה שלהם; תאונות או תביעות ביטוח בעברו של מי מהנוהגים, ועוד. עם זאת, כדאי לזכור שביטוח אינו מסתכם בתעריף בלבד – ברגע האמת, כשאתה לחוץ ומפוחד גם ככה, אתה רוצה לידך מישהו שאתה סומך עליו בעיניים עצומות. לכן, כדאי לבחור ביטוח צד ג גם על פי טיב השירות שמציעה החברה.

ו-א'? הוא כבר לא נסע לדרום אמריקה. הכספים שחסך בעמל רב הלכו כולם לכיסוי הוצאות התאונה, ובהסדר משפטי אליו הגיע (עם עורך דין שעלה גם הוא לא מעט) נפרסו יתר התשלומים למספר שנים קדימה. א', במילים אחרות, שועבד כספית למשך מרבית העשור השלישי בחייו. אם אתם לא רוצים לסבול מגורל דומה – כדאי שתכסו את עצמכם עם ביטוח צד ג. בתחומים כאלה באמת שלא כדאי לקחת סיכונים.

 



תגיות המאמר: ביטוח צד ג


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני מיכאל

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/157025 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלתיירות ונופש - כללי21/05/152126 צפיות
אי אפשר להזכיר את צרפת מבלי לחשוב על מגדל אייפל והלובר המפורסמים. אך לצרפת יש כל כך הרבה להציע למבקרים בה. אטרקציות תיירותיות ופארק שעשועים, היסטוריה, מבנים ונופים עוצרי נשימה.

מאת: רוני מיכאלבריאות השן08/04/156120 צפיות
על פניו, רופא שיניים הוא לא מהמקצועות הנחשקים ביותר בישראל. אמנם מדובר במקצוע של רופא לכל דבר, אך משום מה ישנה מחשבה בקרב לא מעט אנשים שתפקיד רופא השיניים משמעותי פחות מתפקידם של שאר הרופאים, שכן אין הוא קובע דבר אודות חיים ומוות של כל לקוח.

מאת: רוני מיכאלאטרקציות23/03/153457 צפיות
פעמים רבות אנו רוצים לצאת מהשגרה מבלי לשבור את קופת החיסכון. ובכן נסיעה לחו"ל היא חוויה בפני עצמה, אבל כדי להעביר שבת מהנה עם החברים והמשפחה לא צריך יותר מדי. לא סתם אומרים שארץ ישראל היא "ארץ זבת חלב ודבש" יש בה מדבר מצד אחד, יערות וטבע מתפרץ בקצה השני וים מדהים לכל אורכה.

מאת: רוני מיכאלקניות 29/12/142706 צפיות
כל עסק חייב שיהיו לו לקוחות. לאחר שהעסק השיג את הלקוחות שלו, חשוב לא רק להעניק להם את מבוקשם אלא גם לשמור עליהם כך שאלו יחזרו לבצע רכישות נוספות.

מאת: רוני מיכאלאדריכלות פנים28/12/141932 צפיות
מעולם לא הייתה חשיבות לארונות כמו שיש בשנים האחרונות. האדם המודרני אוהב לצבור עוד ועוד בגדים, מותגים, חליפות, נעליים ולכל זה צריך שיהיה מספיק מקום.

מאת: רוני מיכאלאירועים וחתונות – כללי22/12/141785 צפיות
גן אירועים לחתונה הוא המקום המושלם לחגוג בו את האירוע המיוחד ביותר של החיים שלכם. החתונה היא רגע מאושר אשר אוסף אליו לא רק את הזוג המאושר אלא גם את קרובי המשפחה והחברים, כך שכולם רוצים ליהנות יחדיו במקום מיוחד ואין מקום טוב יותר מאשר גן אירועים לחתונה כדי לחגוג בו.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171742 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164130 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163373 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163096 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163076 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143618 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147857 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica