חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אילו זכויות מגיעות לעובד?

מאת: labor-law-ilדיני עבודה03/10/20101024 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כל אדם עובדהוא בעל זכויות בסיסיות המגנות עליו.   זכויות העובדיםכוללות:שכר מינימום, ימי מחלה, פיצויי פיטורים ועוד.להלן פרוט שלחלקמהזכויות האלה.

ימי חופשה – העובד מקבל הקצאהמסוימת של ימי חופשהבשנה,  בתשלום. אורך החופשה  הוא לפי ותק ודרגת העובד.אפשר לצבור עדשבעה ימים של חופשהכל שנה ללא אפשרות לשמור את הימים לשנה שלאחר מכן.

ימי מחלה – חוק דמי המחלה קובעשעובד שלא מגיע לעבודהבשל מחלהזכאי לקבלת תשלום החל מהיום הרביעי למחלה בגובה של שבעים וחמישהאחוזים עבור היום הראשון לא מקבלים תשלום וביומיים לאחר מכן העובדמקבל37.5% מגובה דמי המחלה.כל חודש העובד זכאי ליום וחצי מחלהוהמקסימוםהוא 90 יום. גם ימי מחלה של ילד נצברים לזכות העובד.

שכר מינימום – כל עובד שמלאו לו שמונה עשרה ויותרזכאי לשכר מינימום לפחות. שכר המינימוםמורכב משכר יסוד או משולב, תוספתיוקר במידה ואינה משוכללת בשכר המשולב ותוספת קבועה אותה מקבל העובד. חוקשכר מינימום חל על עובדים קבועים ואלו העובדים לפי שעה.

הלנת שכר – הלנת שכרהיא אי תשלום של משכורת לעובד בתאריך עליו הוסכם.עובד שלא מקבלשכר בזמן זכאי לתבוע את מעסיקו.

שכר גלובלי – כאשר משלמיםשכר גלובלי, המעסיק חייבליצור הפרדה ביןמשכורת הבסיס לשעות הנוספות הגלובליות.עבור השעות האלההעובד צריך לקבל תשלום הוגן והן צריכות להיות מבוקרות.

חוק שעות עבודה ומנוחה – קובע כילעובד מגיעות שעות מנוחה וכמו כןהוא מגביל את אורך יום העבודה.

פיצויי פיטורים – עובד שנמצא באותו מקום עבודה 12חודשים רצופיםזכאי לקבלת פיצויי פיטורים. הפיצוייםכוללים חודששל שכרעבור כל שנת עבודה במקום. עובד שמעסיקו פיטר אותו שמוך להיותו שנה במקום  אלא אםהוכח אחרת, הפיטורים   יראו כניסיון התחמקות של המעסיק ממתןפיצויים לעובד. גםאדם שהתפטרבשל לידה, הרעת תנאים בעבודה וכו', יכוללעיתיםלקבל פיצויים.

דמי הבראה – הוא סכום כסף המשולםלעובדלמימון חופשתו השנתית כדי שיוכל לאגור כוחות מדי שנה. למרות שמם ניתן לעשות בהם כל שימוש רצוי.

החזר נסיעות – כל עובד צריךלקבל החזר על נסיעותיולמקום העבודה.ישנו סכום קבוע של החזר המחושב לפי תעריפי תחבורה ציבורית אורכב פרטי.

אפליה במקום העבודה – המעסיק אינו רשאי להפלות מועסקים  על רקע מין, גזע, דת, ארץ מוצא ועוד.

כיצד מגישים תביעהאם אחת מזכויות העובד מופרות?

אדם  שאחת מהזכויות הבסיסיות שלו אינה מקוימת על ידי המעסיקחייבלפנותבהקדם לעורך דין המתמחה בדיני עבודה. כדאילבחור עורך דין מנוסהשעסק רבות בייצוג עובדים בתיקים שונים.כשמגיעים למשרד עורכי דין גדול,כדאי לברר אם הפרקליט עימו נפגשים אכן ייצג את העובד בתיק. כדאי לשכורפרקליט אדיב שיש עימו כימיה בשילוב של שירות ברמה כגבוהה.בתקופההאחרונה יש יותר מודעות לגביזכויות העובד ובתי הדין לעבודה אינם מקליםראש בתיקי התביעה .  לעיתים קרובות בעזרת עורך הדין ניתן להגיע לפשרה עםהמעביד ללא תביעה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

בוס-טוב - הכל על דיני עבודה, פיטורין, פיצויי פיטורין, זכויות עובדים, http://labor-law-il.com/index.php

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת labor-law-il

מאת: labor-law-ilדיני עבודה29/11/10994 צפיות
החוק של פיצויי פיטורין משנת 1963 אומר כי אדם שעבד שנה ומעלה באופן רצוף, אצל אותו מעביד או מקום עבודה אשר פוטר, זכאי לקבלת פיצויים מהמעביד. ישנם מקרים בהם גם התפטרות מסיבות של מחלה, מעבר למגורים במקום אחר ועוד, מזכים בפיצויים. להלן מדריך קצר על פיטורין ממקום העבודה.

מאת: labor-law-ilדיני עבודה25/10/101131 צפיות
מעבידים חייבים לשלם לעובדיהם את משכורתם בזמן ואם הם אינם עושים כן הם עוברים על החוק של הגנת השכר משנת 1958. הלנת שכר מוגדרת כאי תשלום בזמן של המשכורת לעובד והיא נושאת קנס מנהלי גבוה. עובד ששכרו מולן יכול לתבוע פיצויים ממעבידו בבית דין לענייני עבודה.

מאמרים נוספים בנושא דיני עבודה

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה10/09/20959 צפיות
עובד המפוטר ממקום עבודתו זכאי לשכר של חודש כנגד כל שנת עבודה (אלא אם כן, הוסכם על שיעור גבוה יותר), בעת פיטוריו או בעת היותו מתפטר כדין מפוטר או כמוסכם בהסכם עבודה. תשלומי פיצויים מגלמים בתוכם את רכיב העמלות (בחישוב ממוצע של 12 החודשים האחרונים), ואת רכיבי השכר הקבועים, גם כאלה שלא נכנסים תחת הקטגוריה "שכר בסיס". עם זאת, פיצויים אינם משולמים עבור פרמיות, מענקים, בונוסים, החזרי הוצאות, משכורת 13 ותוספות מותנות. הכלל הבסיסי הינו (למעט במקרה של מתפטר בדין מפוטר), שעובד מפוטר בלבד, זכאי לפיצויי פיט

מאת: רונית בילרדיני עבודה14/03/181388 צפיות
חוק פיצויי פיטורים קובע, כי עובד אשר פוטר ממקום עבודתו לאחר שנת עבודה זכאי לפיצויי פיטורים מהמעביד. כמו כן, קובע החוק, כי בנסיבות מסוימות זכאי עובד לתשלום פיצויי פיטורים אף לאחר התפטרותו מעבודה. (הרעת תנאים, התפטרות לצורך טיפול בילד, מעבר מגורים לצורך עבודתו של בן הזוג ועוד).

מאת: tiloniדיני עבודה07/09/171923 צפיות
לעיתים, כמו בכל משפחה, יכולים להתגלע ויכוחים וחילוקי דעות, אולי אפילו להיאמר מילים קשות אך במקום העבודה, בניגוד למקרים דומים בתוך המשפחה הקרובה או לחברים הקרובים, עלול הצד השני לראות בדברים אלו כהוצאת לשון הרע בעבודה ולתבוע את אומרם בבית המשפט תחת חוק ""איסור לשון הרע התשכ"ה- 1965"

מאת: שירה אלהדיני עבודה20/12/161716 צפיות
במסגרת עבודתו, זכאי העובד לזכויות שונות, כגון חופשה שנתית, דמי הבראה, גמול שעות נוספות ועוד.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה01/08/162701 צפיות
אישור מרופא תעסוקתי המורה כי אין העובד מסוגל לחזור לעבודתו הקודמת, או מצב הזהה לה, וזאת בשל תפקוד לקוי של אחד מאברי הגוף. עובד הסובל מבעיות בריאותיות ומציג מסמכים מרופא מומחה, המציין את הלקות בכושר עבודתו ומגבלותיו הרפואיות בעבודתו. עובד הסובל ממגבלה בריאותית ומבצע עבודה אשר אינה מתאימה ליכולותיו הרפואיות עקב מצב בריאותי לקוי.

מאת: איתמר כוכבידיני עבודה02/06/163318 צפיות
החובה לשלם שכר בחגים לעובדים, עולה מתוקף צו ההרחבה להסכם המסגרת במגזר העסקי. בהתאם לכך, עובד חודשי ועובד שכר (בתנאים הרשומים להלן) זכאים לשכר רגיל, אף בימים אשר לא עבדו בהם בשל היותם ימי מנוחה בחגים.

מאת: אבי דוידידיני עבודה23/05/163475 צפיות
בקצרה על הרעת תנאים בעבודה לאלו המחליטים להתפטר ולאלו המחליטים להישאר במקום העבודה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica