חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ANIMAL LOST-ביקורת-יוסי ברג ועודדגרף-מחול בענבל

מאת: אלי ליאון-elybikoretריקוד08/10/2010984 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ANIMAL LOST713-יוסי ברג ועודד גרף713 צילום-יחצ"ןהכוריאוגרפים יוסי ברג ועודד גרף שגם רוקדים בכוריאוגרפיותשהם יוצרים התחילו בשיתוף פעולה לפני כ5 שנים. הם מופיעים רבות בחו"ל ובארץ ולא פלא הוא שבעבודתם הנוכחיתanimal lost הם משתפים אמנים מארצות שונות כגון דנמרק-סירי וולתורן ו סורן אורופ,צרפת-פייר אנוק,ושבדיה-יוליה גירץבקו-פרודוקציה עם תיאטרון dansescenenn בקופנהגן. זאת עבודה שנוצרה הן בישראל והן בדנמרק ועלתה בבכורהבקופנהגן לפני כחמישה חודשים השנה.שפתם של השניים מיוחדת ובכל עבודה חדשה אתה מצפה למשהומיוחד, משהו לא קונבנציונלי.זאת שפה מאוד אישית. לא תמיד הרעיון שביצירה מובן ממבט ראשון אך תמיד העבודהמענינת ,עומדת על רמה גבוהה ומבוצעת מצויין. הערב הם העלו עבודה לשישה רקדנים בה הם משתמשים במסכות שלחיות במהלך הביצוע כאשר הכוונה היא להעיר את החיה שבתוכם.היש ביכולתו של האדם להגדיר את עצמו מחדש. האדם הוא חיה מתורבתת .החיה נמצאת בתוכו. היא רדומה.האם אפשרלהוציאה החוצה לגבור עליה ולנצחה.מה הזהות של האדם.האם הוא יכול להגדיר את עצמומחדש. אין תשובה אך הכוריאוגרפיה הבנויה מסביב לשאלות אלו נותנתלנו אפשרות לראות תיאטרון תנועה מעולה,מענין,חריג ושונה מהסטנדרט של המחול המודרניהעכשוי.לאחר פתיחה כמעט סטאטית יוצאים הרקדנים עם מסכות של חיות עלהפנים-מסכה של חזיר,שפן,ציפור,דב,סוס ופנדה ,עומדים במקום. לצלילי מוסיקה מזרחיתמנענעים את אגן הירכיים ,כאמור מבלי לזוז מהמקום ומבצעים תנועות האופיניות לריקודהמזרחי.הם לבושים בבגדים צבעוניים מכל הצבעים בעיצוב מונה שמידט,ותוך כדי שהםמורידים חלק מהבגדים המנגינה מתחלפת כאילו היא אזעקה.אפשר לראות את הורדת חלקמהבגדים כאקט סימלי של חשיפת זהות.החיה שבאדם מנסה לצאת ממנו,להתפרץ,להוכיח את עצמה,לשנות אתזהותו.המבצעים לובשים את מסכות החיות,מורידים אותן ולובשים מחדש. תוך כדי מאבק זה הם מתנשפים,מתעוותים,סובלים כמעט נחנקים אךזרנוק מים המשפריץ מים עליהם ממכשיר מיוחד בצבע אדום בולט מציל אותם .כולם נרגעיםומתחילים בשירה בלווי גיטרה. זהו מהלך מתיש ולראיה הריקוד מסתיים כאשר כולם ללא מסכות.האדם שבאדם עייף ,שוכב על הארץ, נח ונרדם. אם רוצים אפשר לפרש שהאדם שבאדם ניצח.הוא גם שינה אתזהותו.(נכנסים במסכות מסיימים ללא מסכות )זהו מחול מאוד מיוחד,שונה ומבוצע מצויין. יש בו קטעים שונים בהם כל הלהקה רוקדת יחד, מבצעת אותןהתנועות ,חוזרת פעמיים על אותו קטע כאשר פעם הוא מבוצע על רקע מנגינה מזרחית ובפעםהשניה על רקע מוסיקה מערבית רוקית עכשוית. יש קטעי סולו נפלאים המבוצעים דווקא על ידי היוצרים ברג וגרףוכן הרכבים שונים אחרים שביצועיהם גם מצוינים. יש הרבה דיבור במופע.יוליה גירץ משמיעה אותו וכן שרה הכלבאנגלית. את התפאורה עיצב עומר שיזף. המוסיקה המושמעת מקורית של מרקוס פסונן,יוליה גירץ,ראשידטהה,this mortal coil. יש בה מהמוטוריות. צליל ארוך מתמשך,חוזר על עצמו. תוך כדיההשמעה הלהקה מבצעת תנועות שונות ומשונות בהתאם לקצב המוטורי. למרות המונוטוניות שבה ומילים שחוזרות על עצמן יש מתח רבוענין בנעשה.התנועות כאמור לא רגילות,חריגות ולא מקובלות.לראות או לא לראות:מיוחד מאוד,חריג,כוריאוגרפיה מענינת,מבוצע טוב מאוד ומומלץנכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון ,03/10/2010 23:11אני מזמין אתכם להכנס לאתריהחדש בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ' יוסי גמזו וחומר אחר
הכתובתELYBIKORET.022.CO.il

 



תגיות המאמר: ELYBIKORET


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלי ליאון-elybikoret

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/131361 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretספרות09/01/13959 צפיות
ספר שירה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה26/04/121284 צפיות
10 שירים מצויינים בביצועו בלווי קלידים וגיטרה

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121470 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretמוסיקה19/04/121252 צפיות
להקת פופ ודיסקו משנות ה80

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי27/12/111319 צפיות
קולקטיב הבארוק הישראלי

מאת: אלי ליאון-elybikoretאומנות - כללי23/12/111248 צפיות
אלברט כהן שר שירי מחזמרים

מאמרים נוספים בנושא ריקוד

מאת: חיים נויריקוד04/07/172802 צפיות
יצירה מרהיבה על חייה של האמנית המקסיקנית- תיאטרון הבימה

מאת: דניאל seoריקוד20/10/162138 צפיות
מעוניינים להדפיס כרטיסי דפוס? לא בטוחים לאילו מחירים לצפות? חוששים שירמו אתכם ויבקשו מחיר גבוה מדי? כל המידע שאתם צריכים ורוצים כאן:

מאת: דניאל seoריקוד08/08/152923 צפיות
מהי למעשה משמעות המילה גלויות? שהן מגלות. שגלויים בהן כל הפרטים שהן חושפות את העין לכל מה שנמצא עליהן, שהן נגישות וזמינות לעיון בכל עת. אי לזאת גלויות יכולות לשמש כל בית עסק חברה או עצמאי פרילנס כפריט שיווקי נהדר וכאמצעי לפרסום.

מאת: רוי ורלריקוד10/03/152670 צפיות
There are a lot of people out there who claim to real-estate gurus, but do they always make the best decisions? These are the very same people who were presiding when the market crashed after all. Read these tips if you navigate real estate.

מאת: stasevichריקוד30/01/152196 צפיות
גם אני לא הייתי אומר ש-- חשפניות למסיבת רווקים השפיל את ראשו במהירות. - אבל אני אומר לך שאני מרגיש כמו שניתנתי לי הזדמנות שנייה. אני עדיין אוהב אותך ורוצה אותך להיות אשתי. האם אתה מרגיש לי כלום?

מאת: פרדי DJ ריקוד25/01/152106 צפיות
על חשיבות בחירת התקליטן לאירוע שלכם אין עוררין. תקליטן מקצועי מהשורה הראשונה בתחום יגרום לאירוע שלכם להיות הכי שמח ומיוחד בעוד בחירה פזיזה מדי באיש מקצוע שרק בתחילת דרכו עלולה לעלות לכם ביוקר.

מאת: stasevichריקוד28/05/145104 צפיות
בכל אירועה של רווקים מתאימות חשפניות . זה לא חייב להיות מסיבת רווקים לפני הנשואים אלא גם מתאים יום הולדת של חבר או פשוט באיזה שהוא ערב החלטתם להפגש עם החברים ולעשות לאצמכם ערב גברים ולשכוח מהבעיות שיש בחיים , ולרגעה לחשוב שאתם רווקים אפילו אם זה כבר הרבה זמן לא כך . . . לכל מפגש כזה תמיד אקטואלי להזמין חשפניות כי הן תמיד ידעו איך לגוון את האירועה שלכם ולעשות ממנו ערב נפלאה ובלתי נשכח .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica