חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פנסיה ופרישה מהעבודה

מאת: אוהד רגבביטוח פנסיוני09/10/20101080 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רבים מדמים כי פרישה ופנסיה הינם ביטויים מקבילים אולם קיימות סיבות שונות נוספות לפרישה מהעבודה אשר אינן הגעה לגיל פנסיה. גם כאשר מדובר בפרישה מהעבודה אשר אינה על רקע הגעה לגיל מסוים אלא עקב מגוון סיבות נוספות, תכנון פיננסי ובדיקת מצב קרנות פנסיה אשר קיימות וניתן למשוך מהן כספים במקרים של פרישה מהעבודה הינם בבחינת צעד חשוב אשר דורש על פי רב התייעצות עם מומחי מס והשקעות.

כאשר העובד פורש ממקום עבודתו עקב פיטורין, חלק מפיצויי הפיטורין הינם פטורים ממס וחלקם חייבים במס. נהוג לעתים קרובות לצרף את אותו החלק החייב במס לסכום אשר נצבר לקצבה בגיל הפנסיה.

פנסיה - סיבות שונות לפרישה

קיימות סיבות שונות לפרישה, כאשר פרישה מהעבודה מוגדרת כסיום יחסי עובד - מעביד עבור העובד השכיר, והפסקת עבודה וקבלת רווח עבור העובד העצמאי. בין הסיבות השכיחות לפרישה ניתן למצוא: פרישה עקב מוות או אובדן כושר עבודה, פרישה עקב פיטורין, פרישה עקב התפטרותו של העובד או החלפת מקום עבודה. נוסף על סיבות אלו קיימת כמובן סיבה הפרישה עקב גיל הפורש.

פנסיה - גיל הפרישה

גיל הפרישה הקובע עבור העובד השכיר הוא זה אשר מוגדר בהסכם העובד- מעביד אשר יש לו עם מעסיקו. כאשר גיל הפרישה אינו מוגדר בהסכם זה באופן מפורש, קיים גיל פרישה אשר מהווה ברירת מחדל ומוגדר על פי חוק להיות 67 עבור גברים ו-64 עבור נשים. גיל הפרישה המוקדמת הינו 60. החל מגיל 60 זכאי העובד השכיר להתפטר ולקבל באופן חלקי זכויות על קצבאות הפנסיה אשר צבר. החל מגיל הפרישה, זכאי העובד על פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי על קצבת הפנסיה ופטור עד לגובה 35% מקצת הפנסיה בנוגע למס הכנסה.

גיל הפרישה עשוי להיות שונה במגזרים מסוימים או בחברות שונות על פי הסכמי העבודה אשר נחתמו עם המגזרים או החברות המסוימות הללו. אחת מהחברות העיקריות בהן גיל הפרישה לפנסיה הינו שונה מברירת המחדל המוגדרת בחוק הינו צה"ל, שם מוגדר להיות גיל הפרישה 40 עבור לוחמים ו-45 עבור אנשי העורף. כיום נעשה ניסיון לשנות גיל פרישה זה ל-52 עבור לוחמים ו-57 עבור אנשי עורף. מקבלי פנסיה מצה"ל זכאים להמשך הקצבה אף אם המשיכו לעבודה נוספת בשוק האזרחי.

 



תגיות המאמר: פנסיה, פרישה, קרנות פנסיה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אוהד רגב

מאת: אוהד רגבביטוח רכב22/12/102139 צפיות
קיימות כיום מערכות בטיחות ברכב אשר יכולות להקטין באופן משמעותי את הסיכויים להקלע לתאונת דרכים, אולם התקנת מערכות אלו בכלי הרכב אינה מחויבת על פי חוק או אף נדרשת על ידי חברות הביטוח.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות14/12/1010759 צפיות
איך צריך להתארגן לקראת נסיעה לחו"ל? מה יש לקחת עימנו? מה צריך לסדר? איך בודקים איזה פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל יש לרכוש, ומה משפיע על החלטה זו?

מאת: אוהד רגבביטוח משכנתא09/12/101446 צפיות
אחד הכיסויים המוצעים במסגרת פוליסות ביטוח משכנתא הינו ביטוח אובדן כושר עבודה.

מאת: אוהד רגבביטוח נסיעות30/11/101326 צפיות
על מה יש להקפיד בעת הפעלת או רכישת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל? מה הם הדגשים המיוחדים ובאילו נקודות אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא כיסוי ביטוחי?

מאת: אוהד רגבביטוח רכב23/11/101266 צפיות
אלו אמצעי מיגון נפוצים תדרוש חברת הביטוח להתקין בכלי רכב מבוטחים, ומה השפעת המיגון על תוקפה של פוליסת ביטוח רכב אשר רכש המבוטח.

מאת: אוהד רגבביטוח פנסיוני18/11/101956 צפיות
המאמר הבא דן בהשוואה בין סוגי ביטוחי פנסיה השונים המוצעים היום הן לעובדים שכירים והן לעובדים עצמאיים. כאשר ההחלטה על מסלול הפנסיה המועדף ניתנת בידי העובד, חשוב להבין את משמעויות הבחירות השונות.

מאת: אוהד רגבביטוח - כללי13/11/101343 צפיות
במקרים רבים נאמר לנו כי חשוב לבחור בחברת ביטוח בעלת גב כלכלי איתן. מה הם הגורמים לקשר הזה, ואיך קשור נושא הביטוח לנושא חסכונות פנסיונים?

מאמרים נוספים בנושא ביטוח פנסיוני

מאת: עשהאל דריירביטוח פנסיוני13/03/172400 צפיות
השעה 20:00 מוצאת את עצמי מול הטלוויזיה מתלבטת אם פשוט לבהות באיזה סדרה שניסיתי להתחיל לפני שבוע או להיות קצת בעניינים ולראות חדשות . אז נפלה ההחלטה לצפות בערוץ החדשות , הערב עשיתי בחירה חכמה , תשאלו למה? במהלך צפייה בכתבות השונות המאוד מעניינות הייתה אחת שהסבה את תשומת אף יותר, רוצים לדעת מהי?

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני19/11/161810 צפיות
שחברות הביטוח ממליצות לכל אחד לבטח מגיל צעיר את הביטוח המקסימלי, בעצם אין צורך לבצע ביטוח סיעודי מגיל צעיר. הזמן הטוב ביותר לרכוש ביטוח סיעודי הוא בין הגילאים 55 ו -64, אולם בכל מקרה מוטב להתייעץ עם איש מקצוע בעל רשיון

מאת: ניב אבןביטוח פנסיוני04/02/163852 צפיות
מעבר לאפשרות הנהדרת של חיפוש הפרטים של החסכונות אשר מופיעים על שם כל אזרח בארץ, הפרטים שמתקבלים לאחר ההקלדה של האמצעים לזיהוי הינם דלים ואינם מסייעים במידה שבה ציפו רבים מאלה שנכנסו אל האתר.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח פנסיוני11/06/154940 צפיות
אחת השאלות המרכזיות שאנשים בוחנים במהלך תהליך של בחירת קרן פנסיה היא מה עלות דמי הניהול המשולמים לקרן מדי שנה על מנת לנהל את כספי הפנסיה של המבוטח.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/152148 צפיות
בכל מקום בו נמצאים אנשים, מסתתרים סיכונים מסוימים. זה יכול להיות מקום עבודה, מקומות בילוי, מפגשים וכן הלאה. כדי לדעת איך לטפל באותם סיכונים ואיך להתיחס כאשר הם מתרחשים, חשוב לבצע סקר סיכונים בטיחות ולהתכונן לקראתם מראש.

מאת: נינה כהןביטוח פנסיוני18/05/151922 צפיות
סיכון תפעולי נועד למעשה לצפות מראש את רמת הסיכון של כל מפעל או חברה, ולהחליט מראש מה רמת הסבירות שזה יקרה. כמו כן נועד סיכון תפעולי להחליט את שווי הנזק במקרה של סיכון, ולהעריך אותו מבחינה פיננסית.

מאת: אלטים ביטוח ופיננסיםביטוח פנסיוני13/09/142683 צפיות
במהלך 2013 פרסם המפקח על הביטוח תקנות בהן החל מהשנה הבאה 2014 חברות הביטוח לא יוכלו לבטח בביטוח קבוצתי לחברות ולארגונים את רובד הביטוח הסיעודי. כמובן שימים עברו והמפקח החליט לדחות את החלת החוק לתחילת 2015.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica