חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלטים כטרנד שילוט

מאת: רחלי פריעיצוב תעשייתי 13/10/20101367 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רובנו גרים בבנייני דירות כאשר ההבדל בין כניסה לדירה אחת לאחרת הוא מזערי. במידה ולוחצים על כפתור המעלית על הקומה הלא נכונה הסיכוי להגיע לדירה לא שלך הוא גבוה ולכן התעורר הצורך בשילוט הדלתות וסימונם על מנת לא להתבלבל ולהפתיע את השכנים.

האירים היו הראשונים להבין זאת עוד הרבה לפני הופעתם של שלטים. בערבי השבוע שהגברים היו חוזרים מהמסבאות, שיכורים כלוט, הם היו מתבלבלים בין הדירות ונכנסים באופן תדיר לבית לא שלהם. לאחר אינספור טעויות הוחלט על צביעת דלתות בצבעים שונים כל שכל אדם יזכור מהי דירתו על פי צבע הדלת. המסורת אגב נשמרה עד היום ולכן קיימת צבעוניות רבה בדלתותיהם של האירים.

השנים חלפו ואיתם החלו להופיע שלטים. שילוט עם שם הדיירים בבית הקל באופן משמעותי על הזיהוי של הכניסות. אנשים החלו לתלות שלטים על ביתם תחילה עם מספר הדירה או הכתובת ומאוחר יותר גם את שמות האנשים שהתגוררו בהם. מאוחר יותר החלו להופיע שלטים עם שורות משעשעות או בעלי מסר כמו שילוט "כאן גרים בכיף ..." או "ביתם המפנק של...".

כיום שלטים בכניסות הבתים אינם הכרחיים לזיהוי הדירות הנכונות כיוון שפחות דירות נבנות היום כשטנץ ויש מקום ליצירתיות. אנשים בוחרים דלתות שונות, מזוזות מגוונות, שאר שלטים או סממנים מזהים אחרים אבל בתרבות בה אנו חיים השתרש טרנד שילוט גם על דירות, על בתים פרטיים, חברות וארגונים .

עם התפתחות טרנד שילוט שכזה בו אנשים תולים שלטים עם פרטי הזיהוי של עצמם על דלתותיהם, מתפתחים שלטים גדולים יותר, מעוצבים יותר ומתוחכמים הרבה יותר. בעלי בתים פרטיים לעיתים תולים שילוט ענק עם שמות ההורים, שמות הילדים ואפילו שמות בעלי החיים הגרים עימם. ישנם שלטים תלת מימדים שאינם מסתפקים בשילוט עם כיתוב בלבד אלא מוסיפים דמויות זעירות עשויות פימו, חמר או חומרים אחרים שדומות ככל האפשר לאנשים אותם הם מייצגים ומתחת לכל דמות רשום שם הדייר שגר באותו בית.

במבט לעתיד סביר להניח שגם שלטים יהיו תחום בו נרגיש תמורות אדירות ולא בטוח שיסתפקו בבובה או ברישום. ייתכן והשלטים יהיו אלקטרונים עם כיתוב רץ ומתחלף , ייתכן שישלבו בכל שילוט בית גם חושים נוספים כמו שמע כך שבכל פעם שמישהו מתקרב אל הדלת נוכל לשמוע את שמות המארחים, או ריח בו שלטים יפיצו ניחוחות נעימים על פי בחירתם של יושבי הבית. בכל מקרה כנראה שגם שלטים יבטיחו לנו עתיד מעניין.

 



תגיות המאמר: שלטים, שילוט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאמרים |  עיצוב הבית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רחלי פרי

מאת: רחלי פריבניין ואחזקה - כללי25/03/121301 צפיות
קרני השמש הים תיכונית העזה מסכנות לא רק את בשר גופנו, אלא גם חודרות דרך החלונות והדלתות אל תוך הבית, עושות שפטים ברהיטים ומפריעות לפעמים לפעולות שונות בתוך הבית

מאת: רחלי פריאיפור21/02/121359 צפיות
אנו שומעים רבות על המושג איפור קבוע, אבל האם אנו יודעים באמת מה הכוונה?

מאת: רחלי פריהומור וסטנד-אפ06/01/121832 צפיות
תמונות מצחיקות או סרטונים מצחיקים - מה הם עושים לנפש? כנסו ותקראו עוד!!!!!!!!

מאת: רחלי פרישיפוצים11/09/111829 צפיות
אוטמים את הגג? הפתרון הטוב ביותר הוא יריעות ביטומניות.

מאת: רחלי פריאימון אישי18/08/111278 צפיות
החיים רצים בקצב מטורף, ולא תמיד אנו יודעים לנווט אותם בצורה הנכונה, ולכן צריך מאמן אישי...

מאת: רחלי פריציפורניים10/08/112133 צפיות
הציפורניים שלך הם בעצם מראה שמשקפת את התייחסותך למראך החיצוני...

מאת: רחלי פריגינון02/03/111550 צפיות
כריתת עצים כרוכה בסיכון לא מבוטל, הן לאנשי המקצוע שמבצעים את הכריתה, והן לכל מי ומה שנמצא בסביבה...

מאמרים נוספים בנושא עיצוב תעשייתי

מאת: בנימין קלינגרעיצוב תעשייתי 12/04/202575 צפיות
הנחיות להליך קבלת ההיתר לשימוש חורג ההליך לקבלת ההיתר לשימוש חורג הינו תהליך מורכב ועיתים לא מוכר. במאמר זהנעשה כל שניתן על מנת להקל על הבנת הדרישות החוק והתקנות בנדון. רצ"ב הנחיות מפורטות. שרות זה ניתן לגולשי האתר , המיידע לנוחיותכם ועל אחריותכם בלבד.אלו שאינם מגישים את הבקשה דרכינו מומלץ שיקבלו סייוע מקצועי ומשפטי. לתשומת ליבכם, תהליך הוצאת היתר הבניה היינו הליך מנהלי מורכב ובעל היבטים תכנוניים וחוקיים רבים. לכן, מומלץ כי קלינגר תילווה בצמוד את ההליך כולו, ובכך תמנעו מ אי הבנות מקצועיות

מאת: moraleעיצוב תעשייתי 30/07/192391 צפיות
בשביל שמעצב תעשייתי יזכה בפרס בינלאומי, הוא צריך להיות מוכר, הוא צריך לעבוד בחברה או בסטודיו מוכר, שתשומת הלב מופנה אליו. אנחנו יכולים להניח שלא מעט מעצבים תעשייתיים שעובדים בחברות או במקומות לא מוכרים, גם הם מתכננים ומעצבים מוצרים ברמה מאוד גבוהה, אך מאחר והזרקור לא מופנה אליהם ואין להם את הקשרים המתאימים, אז ייתכן מאוד שהם לא זוכים לחשיפה כמו מעצבים אחרים.

מאת: רוני הכהןעיצוב תעשייתי 10/05/181565 צפיות
מה הם היתרונות של שימוש באבקות צבע על פני שימוש בריסוס או במרקם הנוזלי המוכר? קראו את הדברים הבאים והיכנסו אל עולם של צבע שלא כל אחד מכיר בכלל.

מאת: אמיר לניאדועיצוב תעשייתי 15/10/172027 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: רוני הכהןעיצוב תעשייתי 13/10/171993 צפיות
חלק ניכר מהעניין הוא תלוי עיצוב חללים מסחריים שאיתו יכולים לעורר את העסק לחיים ולהכניס את כל המסרים האלה שמכוונים בדיוק לסגירה של עסקאות רווחיות.

מאת: טל כדוריעיצוב תעשייתי 08/03/152234 צפיות
עם הוזלת מחירי הטאבלטים ועלייה בכמות החברות המסוגלות לתפור לעסקים אפליקציות המתאימות בדיוק לצרכי האירגון הפנימיים או לקוחות החברה. אנו רואים יותר עמדות משולבות טאבלט ככלי אירגוני שהשימוש בו רחב.

מאת: outdoordesignעיצוב תעשייתי 08/02/152171 צפיות
זהבי פלדות היא חברה ותיקה המספקת ללקוחותיה את כל פתרונות הפלדה האפשריים בצורה בטוחה, אמינה ומקצועית

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica