חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד יצרני אלקטרוניקה מייצרים מידע סטטיסטי באמצעות גוגל

מאת: רוני ליפשיץמחקרי שוק15/10/20108691 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נתונים סטטיסטיים על מגמות שוק מהווים כיום כלי עבודה מרכזי בקרב מתכנני פרויקטים ואנשי עסקים רבים. לציבור ברור מדוע מוסדות פיננסיים מרבים להשתמש בנתוני תעסוקה ריבית או אינפלציה. אולם המידע הסטטיסטי הכלכלי חשוב לעסקים רבים בתחומים מפתיעים.

ליצרני אלקטרוניקה, למשל, חשוב מאוד להעריך את המגמות בשוק בטווח הקצר. יצרני ציוד אלקטרוניקה, כמו מחשבים אישיים, טלפונים סלולריים, מכשירי GPS ויצרני משחקי מחשב עוקבים אחר שני סוגים מרכזיים של מידע סטטיסטי: מגמות כלכליות המאפשרות להם לייצר תחזיות על רמת הצריכה בשוק, ומגמות כלכליות המאפשרות להם להעריך את עלות הרכיבים שבהם ישתמשו לצורך הרכבת וייצור הציוד האלקטרוני מתוצרתם.

מידע בזמן אמת

הבעיה בתחום זה נעוצה בכך שרוב הנתונים הסטטיסטיים מגיעים באיחור. גופי המחקר בתעשיית האלקטרוניקה, כמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה והנתונים המתפרסמים על-ידי משרדים ממשלתיים, מספקים בדרך-כלל את המידע הסטטיסטי שלהם אחת לרבעון. כלומר, כאשר המידע מגיע ללקוחות הפוטניצאליים, הוא בדרך-כלל לא יעיל מפני שהוא מסביר להם מה היה בשוק, ולא מה צפוי להתרחש בו.

כאן נכנס לתמונה מנוע החיפוש של חברת גוגל. לאחרונה ביצע אתר האינטרנט הישראלי TechTime בדיקה שנועדה לענות על השאלה האם ניתן להעריך מגמות בתחום הייצור של רכיבי אלקטרוניקה והייטק, וזאת רק על פי החיפושים בגוגל.

הבדיקה של TechTime

 

גוגל מאפשר לגולשים לבדוק את השינויים בהיקף החיפושים של ביטויים שונים, באמצעות אתרים כמו Google Trends. התחקיר של TechTime הראה שניתן לבנות סדרות של פרמטרים, המאפשרות להעריך מגמות בזמן אמת וברמת דיוק סבירה למדי.

בתור בסיס להשוואה אובייקטיבית, השתמשנו בנתוני מכירות חצאי-מוליכים בעולם אשר פורסמו על-ידי איגוד יצרני השבבים (SIA) בשנים 2008-2009. נתונים אלה מתפרסמים באיחור, אולם מהווים נתוני אמת על היקף שוק השבבים העולמי בכל חודש.

במקביל, יצרנו סדרת ביטויי חיפוש כדי לבדוק את רמת ההתאמה בין היקף החיפושים לבין גודל שוק השבבים. התוצאה היתה מפתיעה. כך למשל, השינויים בהיקף החיפושים בעולם של הביטוי Cellphone היה כמעט זהה לשינויים בהיקף שוק השבבים – אלא שהמגמה היתה הפוכה. מספר שבועות לאחר שחלה עלייה בהיקף החיפושים – חלה ירידה בהיקף השוק. ומספר שבועות לאחר שחלה ירידה בהיקף החיפושים של הביטוי Cellphone – השוק השבבים נכנס למגמת עלייה.

פרמטרים יעילים

 

פרמטר אחר התגלה כאמין בהרבה: השינויים בהיקף החיפושים של הביטוי Elecronics Engineer הראו תאימות מאוד גדולה למגמות בהיקף שוק הרכיבים. כאשר חלה עליייה בשוק – חלה עליייה בהיקף החיפושים של הביטוי, וכאשר חלה ירידה בשוק חצאי-המוליכים – חלה ירידה בהיקף חיפושי הביטוי Elecronics Engineer.

זהו טיפ חשוב ליצרני אלקטרוניקה והייטק, מכיוון ששינויים בהיקף השוק תואמים גם לשינויים במחירים של רכיבי אלקטרוניקה. באמצעות גוגל יצרני אלקטרוניקה יכולים לעקוב אחר מגמות בשוק הרכיבים, ולהעריך האם בשבועות ואף בימים הקרובים צפוייים המחירים לעלות או לרדת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוני ליפשיץ, עורך TechTime

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני ליפשיץ

מאת: רוני ליפשיץטלפונים סלולריים16/11/101108 צפיות
משקיפי אלקטרוניקה תוהים האם נוקיה נשארה תקועה עם מערכת הפעלה מהדור הקודם

מאמרים נוספים בנושא מחקרי שוק

מאת: יוסי רייכמןמחקרי שוק12/01/152470 צפיות
ויוטה פריוס היברידית נשענת על הפלטפורמה הידועה והאיכותית של דגם הפריוס הקלאסי אך לדגם זה נוספו 15.5 ס"מ לאורך, 3 ס"מ לרוחב וגם לגובה המכונית נוספו 8.5 ס"מ. למעשה, העיצוב של הפריוס ההיברידית דומה לעיצוב הפריוס הרגילה ורק במבט שני ניתן לראות כי מימדי הרכב גדלו וכמובן. תא הנוסעים לעומת זאת שונה בגלל הקונסולה השוכנת בין המושבים הקדמיים ולרשות הנהג והנוסעים אבזור עשיר ומפנק.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק20/06/131766 צפיות
בראש ובראשונה אתה חייב לסמוך על אנשים במקרה שלנו לקוחות שלא רק שיתנו לך משוב אלא שגם המשוב שלהם יהיה אמתי. בהרבה מאוד מקרים שאנשים מרוצים הם לא מרגישים צורך להתקשר לחברה להודיע לה על כך. בזמן שאחרים יקטרו על חסרונות ותקלות בשרות או במוצר ומקללים את החברה בלי להודיע או לתת לה משוב על כך שיש איזו בעיה שהיא יכולה להתמודד ולפתור אותה. יעוץ ניהולי נכון יכול לעזור לך למצוא פתרון ולהחזיר אותך לדרך המלך.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק15/06/131766 צפיות
בוער בך להתחיל עסק חדש!!!, יש לך את החזון ואת הרעיונות ואתה מרגיש שהגיע הזמן לממש אותו ? ברכותינו אבל לפני שאתה רץ חושב רגע האם יש לך את מה שצריך כדי להצליח בעסק ? האם באמת חשבת על השוק שלך, על המתחרים שלך, על החוזקות שלך או על החולשות שלך, כמה השוק שלך רווי וכמה בשורה האחרונה אתה יכול להרוויח ולאיזה תקופה, אם אחד מהמרכיבים האלה חסר בחזון שלך אתה חייב בדיקת כדאיות להקמת העסק שלך וכך לראות אם שווה לך בכלל להתחיל להתעסק...ובכן בעסק הייעודי שלך.

מאת: חיים זוארץ - DataMindמחקרי שוק20/09/128707 צפיות
בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות. באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות בזמן אמת. יחד עם יתרונות אלו, יישום מערכות בינה עסקית חייב להיות מתוכנן בקפידה אחרת לא יעמוד בציפיות.

מאת: gilon mמחקרי שוק21/04/128216 צפיות
כיום בעידן המודרני מוצרים רבים בתעשייה ובכלל בחיי היום כפי שניתן לראות אם רק נסתכל סביב עשויים מברזל ונירוסטה. למי שלא אומר כלום המושג נירוסטה נסביר בקצרה שזהו ברזל שעבר עיבוד או תוספת של חומרים שונים כגון כרום אשר מקנים לו תכונות מסוימות משופרות בחלקן אם תרצו.

מאת: עידן קידום אתריםמחקרי שוק15/12/118642 צפיות
ביקור בבית דפוס יכול להיות מועיל מאוד עבור אנשים שרוצים לתת לעסק שלהם קפיצה עסקית. כאשר אנחנו מגיעים לבית דפוס באפשרותינו לבחור מוצרים שונים אותם אנחנו מדפיסים לצרכים שונים של העסק שלנו. בחירה של מוצרים להדפסה בבית דפוס בנוייה כמו פירמידה. בהתחלה אנחנו בוחרים בבית דפוס מוצרים שהם בסיסיים ולאט לאט אנחנו עולים במדרגות של הפירמידה ומגיעים לשלב בו אנחנו רוכשים מבית דפוס מוצרים שהם מוצרים של מותרות.

מאת: יאיר השחר חניוניםמחקרי שוק13/08/118756 צפיות
תל אביב. מצד אחד מדובר בבירת העסקים והבידור בישראל, עיר ללא הפסקה שחיה מסביב לשעון. מצד שני, מדובר גם בעיר שמקומות החניה בה היצע מקומות החנייה בה מוגבל – דבר ההופך כל מקום פנוי לנכס שערכו לא יסולא בפז.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica