חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המהפיכה הסלולרית חיסלה את קונסורציום סימביאן

מהפיכות בתחומים של אלקטרוניקה והייטק מופיעות לעתים רבות בהפתעה גמורה. כך היה עם הופעת הטלפונים החכמים כמו אייפון וכמו הטלפונים המבוססים על מערכת ההפעלה אנדרואיד. הם יצרו גלי זעזועים בשוק הגדג'טים הסלולריים. הקורבן הנוכחי היא מערכת ההפעלה סימביאן הוותיקה. בשבוע שעבר חשף אתר Techtime לחדשות אלקטרוניקה והייטק את הזעזוע האחרון: הנהלת קונסורציום סימביאן, שהיה אחראי על פיתוח ותחזוקת מערכת ההפעלה הוותיקה, הודיע שהוא מפסיק את פעילותו.

לדברי מנהל הקונסורציום, טים הולבראו: "התרחש זעזוע סייסמי בשוק הטלפונים הניידים, והתוצאה היא שהמבנה הנוכחי של התאגדות סימביאן, אינו מתאים". מי שדחף לקבלת ההחלטה היתה חברת נוקיה, אשר נאבקת במלחמת קיום אכזרית מול מערכות ההפעלה החדשות, אולם לא תמיד בהצלחה גדולה.

הוותק לא עוזר

פירוק הקונסורציום יתבצע בהדרגה: בתחילה יופחת מספר העובדים בארגון, ולאחר מכן הוא יתופעל על-ידי עובדי נוקיה. נוקיה הודיעה שהיא נשארת מחוייבת לסימביאן ושהיא צופה להמשיך ולמכור יותר מ-50 מיליון מכשירים המבוססים על מערכת ההפלעה. לא פלא, שכן עם פירוק הקונסורציום הוא עובד למתכונת פעולה מסחרית בפיקוחה הבלעדי והמלא של נוקיה.

סימביאן היא מערכת הפעלה סגורה שפיתוחה החל לפני 12 שנה על-ידי נוקיה, אריקסון ומוטורולה. בסוף 2008 רכשה נוקיה את חלקם של השותפים האחרים כדי לספק אותה בחינם ליצאני מכשירים, כדי לפגוע בפופולריות של אנדרואיד ושל מערכת ההפעלה של iOS של אפל. אלא שהמשתמשים המרכזיים במכשיר אלקטרוניקה מבוססי סימביאן לבד מנוקיה, כלומר סמסונג וסוני-אריקסון, נטשו את המערכה ובחרו באנדרואיד.

כעת תוהים בשוק כיצד מתכננת נוקיה להחזיר לעצמה את הבכורה בשוק של מכשירי אלקטרוניקה סלולריים. השליטה דה-פקטו של נוקיה בסימביאן, היקשתה עד היום על חברות רבות שרצו לפתח באמצעותה מכשירים חדשים ובעלי תכונות ייחודיות.

עכשיו ברור שנוקיה לא מוותרת על סימביאן, ומעוניינת להשקיע בה כדי שתוכל להתחרות במערכות ההפעלה החדשות בתחום הטלפונים הסלולריים. השאלה היא האם נוקיה מתכננת להפוך את סימביאן למערכת הפעלה חזקה שתתחרה בפלטפורמת MeeGo האחרת שלה, או שהיא תגביל אותה לרמת הטלפונים הזולים בלבד.

 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוני ליפשיץ, עורך TechTime

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני ליפשיץ

מאת: רוני ליפשיץמחקרי שוק15/10/108694 צפיות
יצרני אלקטרוניקה והייטק יכולים לאסוף מגוגל מידע רב המסייע להם להעריך בזמן אמת מגמות ושינויי מחירים בשוק הרכיבים האלקטרוניים

מאמרים נוספים בנושא טלפונים סלולריים

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים09/02/205441 צפיות
מידע הוא נכס בעל ערך רב. וכיום, עת כולנו מרבים לעשות שימוש בתקשורת כתובה הדבר נכון שבעתיים. כל אחד מאתנו מחזיק בידיו המון מידע, קבצים ואינפורמציה שעשויים להיות בעלת משמעות רבה מבחינות שונות. לדוגמה, בהיבט משפטי, פיננסי, כלכלי ואפילו פוליטי או חברתי.

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים22/04/196577 צפיות
כולנו מוקפים בהמון מידע. הרשת המקוונת מכילה מידע עצום והמון פרטים שעשויים להיות מעניינים ומשמעותיים עבורנו. אך אין ספק שמה שהכי רלוונטי לכל אחד מאתנו זה התכתובת האישית שהוא מנהל וההודעות שהוא שולח ומקבל.

מאת: Daniel.Bטלפונים סלולריים25/09/187934 צפיות
וואטסאפ היא אפליקציה פופולרית למסרים מיידיים ולשיחות טלפון שמותקנת במכשירים ניידים. האפליקציה כוללת אפשרות לשמירה על היסטוריית ההודעות שבוצעו וכך אפשר לשמור על תוכן ההודעות לאורך זמן.

מאת: נינה כהןטלפונים סלולריים15/01/181528 צפיות
בכל כמה זמן מומלץ להחליף מטען למחשב נייד? היכן מומלץ לרכוש מטענים לא מקוריים למחשבים ניידים? מי מוכר

מאת: shmolikטלפונים סלולריים23/10/163157 צפיות
הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ופעם בכמה זמן אנו טועמים מיצירותיה המופלאות. אחת מהן הינה הסמארטפון - יצירתו הייתה נקודת מפנה בעולם הטכנולוגי ובמהירות התפתח ותפס חלק ניכר בחיינו. אך מה מניע את הסמארטפון? מה הופך אותו לכל כך מיוחד מלבד ממערכת ההפעלה המופלאה שלו השונה מכל פלאפון רגיל?

מאת: נטלי הרוש טלפונים סלולריים14/09/162442 צפיות
תקלת מסך באייפון 6..? קראו את המאמר הבא

מאת: אוריטלפונים סלולריים11/09/163884 צפיות
אם יש לך חיבה לטכנולוגיה, לגדג'טים ובעיקר למכשירים ניידים, למה לא להפוך תחום מעניין למקצוע מבוקש ומכניס. כדי להשיג את המטרה צריך להשתתף בקורס טכנאי סלולר וטבלטים במכללת אינטלקט אקדמון, שיקנה לך בתקופה קצרה את כל הכלים הנחוצים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica