חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפרעות שינה – אף אחד לא מסתדר איתן!

מאת: easyweb4uשינה 17/10/20101037 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שינה היא מצב טבעי ונחוץ להישרדות האנושית. זו הסיבה כי מצב של הפרעות שינה יכול לגרום לבעיות בריאותיות פיזיות ונפשיות כאחד. אמנם כמות השינה ואיכותה משתנים עם הגיל, אבל אם יש הפרעות שינה הנמשכות לאורך זמן, זו בוודאי סיבה לדאגה.

תהליך השינה

בזמן השינה מתרחשים שינוים כימיים וחשמליים במוח, בעיניים ובשרירים.קיימים שני סוגי שינה עיקריים:

· שלב ה- non REM sleep, המהווה את מרבית זמן השינה (כ-75%). הוא נחלק לארבע דרגות עוצמה שונות: בדרגה מס' 1 – השינה היא הקלה ביותר והיא הולכת ומעמיקה.

בדרגה מס' 4 – השינה היא העמוקה ביותר.

· שלב ה- REM sleep מאופיין על-ידי תנועות עיניים מהירות וירידה במתח השרירים. זהו הזמן, שבו אנו חולמים את חלומות הלילה.

במהלך השינה מתקיימת מחזוריות בת 5-6 פעמים בלילה, שבה שנת ה-REM מופיעה לאחר משך זמן שבו אנו ישנים שנת non REM. לכן הפרעות שינה יכולות להיווצר בכל אחד מהשלבים הללו. בזמן טיפול בבעיות של הפרעות שינה צריך לאבחן באיזה שלב של השינה הן קיימות.

הפרעות שינה - גורמים וסיבות

יש גורמים רבים המשפיעים על הפרעות שינה במהלך החיים. הגורמים הנפשיים והגורמים הפיזיים כאחד, יכולים לגרום לסבל רב ולמתח בחיים. בכל מצב של הפרעות שינה הגורמים למחסור בשינה כרוני, הטיפול הוא הכרחי.

גורמים גופניים. כאבי גב, כאב שרירים או פרקים, גירוי בעור, בעיות עיכול, השכמה מספר פעמים בלילה לשירותים.

גורמים נפשיים. סיבות נפשיות שכיחות מאוד כגורמים למצבים של הפרעות שינה בעיקר הפרעות שינה כרוניות. לעתים גורמים נפשיים חד פעמיים מתפתחים למתח וחרדה בלתי פוסקים, שכמובן כמו במעגל סגור גורמים למצב של הפרעות שינה בלתי פוסקות.

נטילת תרופות. פעמים רבות הפרעות שינה יכולות להיגרם על ידי תרופות שונות, כמו למשל, טבליות הרזייה, תכשירים נגד דיכאון, תרופות נגד נזלת, הצטננות ואסטמה.

שתיית משקאות מעוררים. משקאות כמו קפה, תה רגיל וקולה, מכילי קפאין, עלולים להחמיר ולגרום למצב של הפרעות שינה כמעט מיידיות. גם האלכוהול יגרום להתעוררות מוקדמת. אכילה מופרזת לפנות לילה עלולה לגרום להופעת הפרעות שינה במהלך הלילה, ולבעיות בריאות נוספות הקשורות במערכת העיכול.

גורמים חברתיים. יש גורמים חד פעמיים הגורמים להופעת הפרעות שינה שיכולות להתפתח למצב של הפרעות שינה קבועות. כך למשל, ג'ט לג, עבודה במשמרות, אירועים חברתיים, ביקור אצל חברים או קרובים למספר ימים, שינויים בטמפרטורה או לחות, רעש ועוד.

שגרה קבועה

כדי להימנע ממצב של הפרעות שינה שאינו תלוי בגורמים בריאותיים, יש לשמור על שגרה קבועה לפני השינה. גוף האדם הוא כמו מכונה, והוא רגיל לביצוע פעולות קבועות כדי לשמור על בריאותו הגופנית והנפשית כאחד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת easyweb4u

מאת: easyweb4uכירופרקטיקה17/10/108390 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מסוגים שונים של כאבי גב בחיי היומיום שלנו, חלקנו יותר וחלקנו פחות, בדרגות חומרה שונות. הסיבות להופעת כאבי גב הן רבות ונעות בין תורשה, תנוחה לא נכונה בעבודה, ישיבה ממושכת, עומס יתר, הריון, היעדר פעילות גופנית, עישון, תזונה לקויה, ועד לשימוש בלתי ארגונומי בציוד היומיומי שלנו כמו כסא ושולחן משרדיים וכן הלאה. כך או כך, אין שום סיבה לסבול כאבי גב כאשר ישנן שיטות טובות לטפל בהם ולמנוע אותם.

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: דוד כהןשינה 01/10/161548 צפיות
אין דבר מעצבן יותר מלישון כאשר בין הזוג נוחר. אבל לא רק אנחנו סובלים אלא גם הוא. תסמונת דום נשימה בשינה מזיקה ומצביעה על בעיה רפואית הדורשת טיפול.

מאת: אפרתשינה 28/05/152979 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151895 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151642 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144543 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144929 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148675 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica