חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על נחירות - תסמינים ודרכי פתרון

מאת: דוד כהןשינה 01/10/20161549 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נחירות יכולות להתקיים בקרב ילדים ומבוגרים, כאשר בקרב המבוגרים בעיית הנחירות יותר ידועה ושכיחה, ברמות שונות ויכולה להעיד על בעיה רפואית.

נחירות הן קולות, בדרך כלל רמים, שאנו משמיעים בזמן השינה. הנחירות נגרמות כאשר משהו חוסם את דרכי הנשימה כמו נזלת, דלקת, היצרות הגרון ודלקת שקדים. עקב כך נגרם קושי במעבר האוויר דרך הרקמות הרכות של הלוע בזמן הנשימה, וקושי זה בזרימת האוויר גורם לרקמות לנוע בתנודתיות מה שיוצר את רעש הנחירה.

לנחירות יתכנו גם סימפטומים נלווים כמו עייפות וקושי להתרכז במהלך היום בגלל איכות השינה הירודה, יובש בגרון, שינה לא רציפה ולא רגועה, תחושת חנק בלילה, לחץ דם גבוה ופעימות לב לא סדירות. תחושת חנק או השתנקות בלילה עלולה להעיד על תסמונת דום נשימה חסימתי בזמן השינה ומומלץ לפנות לרופא אף אוזן גרון שיבדוק ויאבחן את הבעיה ומקורה, ויתאים את הטיפול הנכון. ללא טיפול בנחירות ומקורן יתכן לחץ דם גבוה, הפרעות בקצב הלב, התקף לב או שבץ ובעיות התנהגות.

כדי לאבחן את הבעיה יש להגיע לבדיקת רופא אף אוזן גרון מקיפה. יתכן ובנוסף לתשאול ובדיקה רגילה ישלח החולה לבדיקות דימות כמו רנטגן או CT  במהלכן יבדקו בעיות במבנה של דרכי האוויר. כמו כן, יתכן וישלח החולה למעבדת שינה, שם מתקבל מידע מדויק על תדירות ועוצמת הנחירות, ובחינה של דום נשימה במהלך שנת הלילה.

הטיפול בנחירות כולל שינויים באורח החיים כמו גמילה מעישון, הפחתה במשקל והימנעות משתיית אלכוהול לפני השינה. בנוסף ניתן להיעזר בהתקנים הנמצאים בתוך הפה העוזרים להתאים את מיקום הלשון כדי לפתוח את דרכי האוויר, עם התקנים מסוג זה ישנים במהלך שנת הלילה. טיפול נוסף הוא התקנת שתל בחך הגורם להקשחת החך ומכאן עוזר בהפחתת הנחירות, וניתן להשתמש במכשיר שמזרים אוויר בדחיסה.

סוגי הניתוחים לטיפול בנחירות הם:

  • ניתוח למניעת נחירות הכולל הסרת רקמות בגרון וכך מתאפשרת זרימת אוויר חופשית יותר.
  • ניתוח לייזר בהרדמה מקומית.
  • ניתוח כריתת רקמות באמצעות תדרי רדיו.

הטיפולים הקיימים כיום לבעיית הנחירות מגוונים, וההחלמה מהם לרוב קצרה.

 



תגיות המאמר: נחירות, הפרעות שינה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213618 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211346 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211224 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212182 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202887 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201464 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205168 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא שינה

מאת: אפרתשינה 28/05/152979 צפיות
הפרעות שינה יכולות לשבש מאוד את איכות החיים, במיוחד אשר סובלים מן בעיות של הפרעות שינה באופן קבוע. לרוב, מי שסובל זמן מסוים מן הפרעות שינה נשלח על ידי הרופא המטפל שלו או על ידי רופא המשפחה להשגחה במרפאת שינה. במרפאה זו האדם ישן את הלילה כשהוא מחובר למכשירים שונים. כך בהשחתם של רופאים ואחיות ניתן לבסוף לגלות את הסיבה הרפואית הגורמת לבעיה של הפרעות שינה. לעתים הפרעות שינה נוצרים כתוצאה מעין קשיים לנשום במהלך הלילה מה שגורם לנחירות.

מאת: רובי אוזןשינה 06/04/151897 צפיות
כמה פעמים מצאתם את עצמכם ערים באמצע הלילה? מתהפכים מצד לצד, קמים ומתהלכים ברחבי הבית ועדיין מתקשים להירדם. הפרעות שינה מלוות רבים מאיתנו במהלך השבוע. מחקרים רבים מראים כי אחוזים גבוהים באוכלוסייה הבוגרת סובלים מהתופעה אשר פוגעת בתפקוד היומיומי וגורמת לנו לחוש תשושים ועייפים במהלך היום.

מאת: רובי אוזןשינה 23/02/151642 צפיות
רבים מאיתנו סובלים מכאבי גב וצוואר הנגרמים מסיבות שונות. במקרים שכאלה בחירת מזרן היא החלטה חשובה אשר תשפיע באופן ישיר גם על איכות השינה וגם על רמת הכאב. מזרן נוח הוא עניין של פרספקטיבה המשתנה בין אדם לאדם על פי הרגלי עבר ומבנה גופני. בחירת מזרן היא איננה החלטה שאנו עושים כל יום, לכן חשוב לבדוק את הנושא לעומק, להשוות בין סוגי המזרנים, להתנסות ורק בסוף להחליט. רבים מהמומחים לעמוד השדרה טוענים כי לקימורי גב שונים, מחויבת תמיכה שונה.

מאת: מלטוניןשינה 15/06/144544 צפיות
זמן השינה לו אנחנו זקוקים בנוסף לזמן השינה שאנחנו למעשה ישנים, משתנה במהלך שנות חיינו, כאשר הורמון המלטונין מהווה מרכיב חשוב בתהליך.

מאת: Daniel.Bשינה 20/05/144930 צפיות
כמעט כל מי שנוחר מכיר את התופעה הזאת: התעוררות בבהלה באמצע הלילה שנובעת מתחושת מחנק נוראית שמחייבת אתכם לחפש אחר אוויר לנשימה. אם זה קורה לכם הרבה פעמים בלילה, יכול מאוד להיות שאתם צריכים סיפאפ.

מאת: מלטוניןשינה 20/02/148676 צפיות
מלטונין בא לשקף למוח ולשאר איברי הגוף את שעות החשיכה במהלך היממה, כמו גם את עונות השנה וכל זאת בהתאם לזמן ולמקום

מאת: קינג דוידשינה 13/09/131719 צפיות
אין זה סוד גדול שאת שליש מחיינו אנו נוהגים לבלות בשינה, ובשל כך, רצוי מאוד שאיכות המזרונים עליהם אנו ישנים תהיה לא פחות ממצוינת. מי שאיננו נהנה בשעות הלילה משנה ערבה ורציפה, חש את התוצאות ביום שלמחרת. אנשים מסתובבים עייפים ונרגנים ולכן מאוד מתקשים לתפקד כנדרש.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica