חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כתיבת קורות חיים

מאת: רונית בנאריקורות חיים24/04/20092335 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

איך לכתוב קורות חיים כך שנוזמן לראיון עבודה?

כתיבת קורות חיים היא משימה לא קלה. קורות החיים צריכים להיות מפתים לקריאה, מצומצמים כמידת האפשר, ענייניים ויעילים.

הרבה אנשים חושבים כי עשו את המאמץ העיקרי בכתיבת קורות החיים, אבל בעצם זהו השלב הראשון בדרך למציאת עבודה. קורות החיים אמורים להביא אותנו לראיון עבודה ולכן הם בעצם שלב בלבד ולא מטרה בפני עצמה.

קורות החיים הם המגע הראשון עם המעסיק החדש והם מאפשרים לו לראות את מידת התאמתך לעבודה אצלו, אם יחליט כי הניסיון בעבודה מתאים לו וכי מצוינים כישורי עבודה שנראים לו הוא יזמין אותך לראיון עבודה, אחרת לא יטרח. חשוב שיהיו בהם פרטים שיעזרו למעסיק ולא כאלו שיפריעו לו בקריאה וכן ישנה חשיבות לעיתוי.

במאמר זה אתרכז בכתיבה עצמה ובמאמר נוסף אתן מידע על צעדים במשלוח קורות חיים העוזרים להגיע לראיון עבודה.

כתיבת קורות חיים

ישנם כמה נושאים שחייבים להופיע בקורות החיים. ישנם כמה פורמטים לכתיבת קורות חיים, חלקם יעילים יותר חלקם יעילים פחות, אבל הנושאים הללו חייבים להופיע בקורות החיים:


משרה מבוקשת
פרטים אישיים : שם ומשפחה, כתובת, טלפון, נייד, מייל
ניסיון תעסוקתי
השכלה וקורסים
פרסומים ופטנטים (במידה ויש)
(פירוט נסיון תעסוקתי)
שרות צבאי
רכב

אלו ראשי הפרקים ובתוך זה נכנסת כל התורה.

משרה מבוקשת

ציינו את התפקיד בו אתם רוצים בראש הדף, לאחר שמכם.

פרטים אישיים

אין צורך לכתוב תאריך לידה, מצב משפחתי ומספר ילדים. למרות שנתונים אלו הם חלק מהמציאות של הכותב, עבור מעסיק הם יכולים להוות מכשלה וכבר בסינון הראשון קורות החיים יתויקו בסל הניירות. ואין מה לדאוג, אם תגיעו לראיון העבודה הנכסף השאלות האלה תשאלנה, אלא שאז אתם כבר בראיון וזה מצב טוב יותר מאשר להפסל עוד לפני הראיון.

חשוב מאד שיהיו הפרטים איתם אפשר יהיה להשיג אתכם. אלו יספיקו בשלב זה.

לגבי הכתובת - אם אתם גרים במושב קטן ולא ידוע כיתבו גם את שם העיר הקרובה למקום מגוריכם, לטובת אלו שאינם מכירים היטב את המפה.

ניסיון תעסוקתי

פורמט הכתיבה:
משנה - עד שנה תיאור התפקיד, שם החברה, עיר

ניסיון תעסוקתי הוא ניסיון בעבודה, רצוי לכתוב את הניסיון התעסוקתי בסדר יורד. כאן ישנן שתי גרסאות אפשריות לכתיבה. פירוט של כל עבודה וכל המטלות שבוצעו במסגרת עבודה זו, או רשימה של מקומות העבודה ותיאור תפקיד, שם העסק ומיקומו, ואת הפירוט של הניסיון התעסוקתי לרשום במקובץ בהמשך. דווקא לצורה הזו יש יתרון כי אין צורך לחזור על נושאים דומים ולהלאות את הקורא, כך יהיה לו קל יותר לקבל תמונה ברורה של כישורי הכותב.

במידה ואתם מעוניינים בתפקיד שביצעתם בעבר ועתה רוצים לחזור אליו, שנו את הסדר כך שיהיה סדר עולה של תאריכים. בשום מקרה אל תערבבו או תשנו את הסדר תוך כתיבה. בחרו סדר עולה או סדר יורד, מה שחשוב הוא שהתפקיד בו אתם רוצים יהיה קרוב לראש הרשימה כמה שיותר, כך שייקרא בהתחלה.

השכלה וקורסים

נהוג לכתוב את הלימודים הפורמאליים קודם, בסדר יורד ולאחר מכן קורסים והשתלמויות.

אולם אפשר לשחק עם זה - על פי התפקיד בו אתם רוצים. אם למדתם הנהלת חשבונות ואתם רוצים לעבוד בהנהלת חשבונות, וגם יש לכם תואר שני בכימיה, דאגו שהלימודים הרלוונטיים לתפקיד יופיעו קרוב ככל האפשר לראש הרשימה.

פרסומים ופטנטים

אם יש לכם פרסומים או רשמתם פטנטים על שמכם, נא רשמו את שם הפרסום ואת התאריך שלו או את שם הפטנט ואת תאריך רישומו.

פירוט הניסיון התעסוקתי

אם בחרתם בפורמט בו פירטתם בסעיף ניסיון תעסוקתי רק את השנים, התפקיד ושם העסק, זה המקום להרחיב לגבי פירוט הניסיון, המטלות והעיסוקים אותם עשיתם במסגרת התפקיד, וזה המקום לפרט גם את הכישורים והתכונות האישיות.

אם יש לכם תחביב הדורש ידע מיוחד, ניתן להוסיף בחלק זה את הידע ואת המיומנויות שרכשתם על מנת לעסוק בתחביב.

כל מידע נוסף על מיומנויות עבודה שלכם, ויכולתכם ללמוד ולהתמצא בעוד תחומים - תעמוד כאן לזכותכם.

שרות צבאי

חוקי בטחון השדה תופסים גם כאן ולכן אין לספר סודות צבאיים. יחד עם זאת אין צורך לפרט יותר מדי. מספיק לרשום את השנים בהם שרתתם בצבא ואת הדרגה והחייל.

עברו הרבה שנים מאז הייתם בצבא ואתם לא רוצים שידעו בני כמה אתם? לא חייבים לפרט את השנים וגם לא חייבים לפרט את התפקיד.

יחד עם זאת שירות צבאי מראה על בריאות, על כושר ועל נכונות, אז חישבו כיצד לנסח את הדברים.

רכב

סעיף זה חשוב במיוחד עבור אנשים שעבודתם דורשת ניידות.

טיפים לכתיבת קורות חיים

  1. חישבו היטב ונסחו היטב את הדברים, אל תשאירו דברים לא ברורים או דברים שיביאו לקורא הרגשה לא נוחה. כתיבת קורות חיים היא משימה שדורשת ריכוז ותמצות דברים, אבל היא חיונית בדרך לחיפוש עבודה.
  2. אל תכתבו יותר מדף אחד. למעסיקים אין זמן לקרוא את מאות קורות החיים שמגיעים לשולחנם מדי יום. מישכו את תשומת הלב על ידי מיקוד נכון ומידע ערוך היטב.
  3. היו ממוקדים ואל תתנו למעסיק לבחור בשבילכם את המשרה, אין לו זמן לכך.
  4. אל תנפחו את קורות החיים ללא צורך ואל תכתבו על עצמכם סופרלטיבים. הרושם שיתקבל לא יפעל לטובתכם.
  5. השתדלו לא להשאיר "חורים שחורים" ברצף של הניסיון בעבודה או הלימודים. אלו מעוררים מחשבות ותהיות ועלולים להיות מכשלה. אם באמת לא עבדתם (חופשת לידה זה תירוץ מצוין) אל תשקרו ואל תמציאו עבודות, אבל אם עבדתם תקופות קצרות מאד אל תעשו רשימה של כל המקומות אלא כיתבו עבודות זמניות. עדיף לעבוד בעבודה מזדמנת מאשר לא לעשות כלום. כך לפחות בעיני המעסיקים הפוטנציאלים.
  6. המלצות - אין צורך לרשום את שמות הממליצים - מספיק לרשום "המלצות תינתנה על פי דרישה".
  7. אם אתם בעלי תואר גבוה חישבו האם התואר הזה יועיל לכם ויקדם את מטרתכם להגיע לראיון או שאולי עלול המעסיק לחשוב שאתם משכילים מדי עבורו ולא יזמן אתכם כלל לראיון עבודה. לעיתים עדיף להשמיט מידע, כמה שהדבר כואב ומקומם.
  8. רצוי להוסיף לקורות החיים מכתב מלווה שיהיה בו מעין ריכוך לקורות החיים הרשמיים. בדף המקדים אפשר להיות ידידותיים יותר וקלילים יותר.
  9. ניסיון תעסוקתי רלוונטי נתפס כדבר חשוב מאד בעיני המעסיקים, אם יש לכם ניסיון רלוונטי פרטו אותו. אל תשמיטי כישורי עבודה שלכם, הם חשובים לשיקולי המעסיק.
  10. יציבות במקום העבודה נתפסת כדבר חשוב בעיני המעסיקים.
  11. אם אתם מתלבטים בכתיבה פנו לאיש מקצוע בתחום, עלות הייעוץ תכסה עצמה מהר מאד.

כל הזכויות שמורות לרונית בנארי

מאמנת אישית ועסקית ומומחית למציאת עבודה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונית בנארי

מאמנת אישית ועסקית, מנחת סדנאות בתחומי פיתוח ארגוני

בעלת האתר בר תובנות - אימון אישי ועסקי

ושותפה באתר אישה עובדת - מאמרים וטיפים לנשים עובדות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית בנארי

מאת: רונית בנאריראיון עבודה24/04/091951 צפיות
קורות חיים הם המפתח לדלת שנקראת "ראיון עבודה" אם הם יעילים ומעניינים יש סיכוי טוב להיות מוזמנים לראיון עבודה. אם הם מנוסחים גרוע ואינם מחדדים מה הם יתרונות הכותב ומה נסיונו, הם יצטרפו לערמה של קורות חיים אחרת על שולחן המראיין ולא תקבלו הזמנה לראיון

מאת: רונית בנאריקורות חיים24/04/091493 צפיות
ישנן כמה להעביר קורות חיים, לשלוח בדואר, לשלוח במייל, לשלוח בפקס או להשתמש בשירותי הסוכן החכם ברשת.

מאת: רונית בנאריאימון אישי24/04/091098 צפיות
לפעמים אנו מוצאים עצמנו אובדי עצות לאחר שסיימנו להכשיר עצמנו בתחום מסויים ואין לנו מושג מה השלב הבא. מה לבחור, איך לבחור, במה להתחיל. לפעמים זה קורה לנו כאשר אנו כבר עמוק בתוך העיסוק שלנו, אבל מעוניינים לחדש ולעדכן. אנו גם חוששים מאד מכשלון, ודבר זה בפני עצמו עלול להפריע לנו לעשות את הצעד הראשון

מאמרים נוספים בנושא קורות חיים

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים02/01/1310105 צפיות
צעירים רבים מחפשים עבודה בתחום האבטחה לצורך מימון הלימודים תחום האבטחה הוא תחום מבוקש בקרב צעירים, ולכן רבים מהם שולחים קורות חיים לתפקיד אבטחה.

מאת: אקסטרה - קידום אתריםקורות חיים13/12/129021 צפיות
כיום אנשים מפוטרים ממקומות העבודה שלהם מסיבות שונות,החל מצמצומים ועד לסגירת חברה.

מאת: תומרקורות חיים23/11/128746 צפיות
עוד לפני שאתם מתחילים לחפש אחר עבודה באמצעות מודעות הדרושים באתרי האינטרנט, חשוב שתקדישו קצת זמן לכתיבת קורות החיים שלכם. לא משנה עד כמה אתם נחמדים, יעילים, חרוצים וחדורי מוטיווציה להצליח במקום העבודה...

מאת: מאיה כהןקורות חיים16/08/128669 צפיות
היום כבר כמעט כולם מבינים שכדאי להשקיע בכתיבת קורות חיים. שמעתם להמלצות, שידרגתם את קורות החיים שלכם והבלטתם את מה שצריך ועכשיו קורות החיים החדשים שלכם רלוונטיים, מתומצתים, ממוקדים ונראים טוב מבחינה חזותית. האם זה מספיק?

מאת: מאיה כהןקורות חיים26/07/128582 צפיות
רובנו מקבלים בהבנה את העובדה שאנשי מכירות נוטים 'למתוח' את האמת אבל 'למתוח את האמת' בקורות החיים, למרות ההקבלה המסויימת למה שעושים אנשי מכירות הוא דבר הרבה פחות נסלח. יש לזכור כי במיוחד במדינה קטנה כמו שלנו, סופם של שקרים בקורות החיים להתגלות. בתהליך כתיבת קורות החיים יש לחשוב על המשמעויות של שקרים ורצוי מאוד להימנע מהם.

מאת: תומרקורות חיים13/07/128727 צפיות
האם קורות החיים שכתבתם לעצמכם במשך 5 או 10 דקות, הם באמת קורות חיים הכתובים ומנוסחים היטב, ויוכלו לסייע לכם למצוא את הג'וב הנכסף עליו אתם חולמים? המאמר הבא מביא כל מה שצריך לדעת על קורות חיים

מאת: הדס גורקורות חיים24/06/128495 צפיות
יותר ויותר ישראלים אינם מבינים כיצד יש לכתוב את קורות החיים שלהם בצורה נכונה ובדרך שתבטיח להם לפחות את הריאיון האישי שהם כל כך מייחלים לו. אז אם גם אתם מעוניינים לדעת כיצד יש לכתוב את קורות החיים בדרך לעבוד במטריקס, הנה כמה טיפים שגייסנו עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica