חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קורות חיים – כיצד להגדיל את הסיכוי להגיע לראיון עבודה?

מאת: רונית בנאריראיון עבודה24/04/20091950 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

במאמר הקודם תיארתי כיצד כותבים קורות חיים, אבל יש כמה גורמים נוספים שכדאי להתייחס אליהם אם רוצים להגיע לראיון עבודה.

אם לא קיבלתם שום תשובה לקורות החיים ששלחתם נסו לחשוב מה עשיתם ולנסות לשנות את תהליך העבודה בפעם הבאה שתשלחו קורות חיים.

כדאי לקחת בחשבון כי כל מעסיק מקבל מאות קורות חיים במהלך החודש, וחשוב לזכור כי מלבד קריאת קורות חיים של מחפשי עבודה, יש למעסיק או לנציגו עבודה נוספת שעליו לבצע במשך היום.לכן כדאי לחשוב כיצד לנסח את קורות החיים וכיצד לשלוח אותם כך שתגענה לראש ערמת קורות חיים המצטברת על שולחן המעסיק ולא לתחתיתה.

צעדים המעלים את הסיכוי להגיע לראיון עבודה

  1. שיחה מקדימה - רצוי לשלוח קורות חיים לאחר שכבר שוחחתם עם המעסיק או המנהל האחראי בארגון על מיון עובדים. אחרי שיחה כבר תהיו "מוכרים" יותר מאשר מי ששלח קורות חיים ולא טרח לברר אם יש צורך בהם או אם הגיעו. על זה ארחיב במאמר נוסף.
  2. שעת משלוח הפקס - אם שולחים קורות חיים בפקס עדיף לשלוח אותם בשעות הבקר המוקדמות ממש לפני תחילת העבודה, על מנת להיות בראש הערימה. אם שולחים במייל כדאי לשלוח בשעות הצהרים, לאחר שכבר מוינו וטופלו הפקסים הרבים שהגיעו במהלך הלילה.
  3. תאימות בין הבקשה שהופיעה בהודעה לבין הביצוע - אם במודעה יש בקשה לשלוח קורות חיים בפקס שילחו בפקס ולא במייל, אם ביקשו במייל אנא שילחו במייל. אם אין לכם פקס או מייל, מיצאו מקום ממנו ניתן לשלוח, גם אם צריך לשלם עבור השרות הזה, אחרת אתם משדרים שאינכם מוכנים לשתף פעולה ולכן לא תוזמנו לראיון עבודה.
  4. ניסוח המתאים לדרישות התפקיד - בידקו היטב מה הם הקריטריונים המופיעים בדרישות התפקיד במודעה והתאימו את קורות החיים בהתאם. אם מבקשים איש מכירות ואתם בוחרים לענות למשרה זו למרות שהייתם מנכל"ים של חברה, פרטו את כישורי המכירה שלכם ואל תרבו בפרטים על משרות בכירות יותר אותן מילאתם. אפשר לשנות את כותרת העיסוק כך שתתאים לבקשה. מדוע? כי לא יזמינו אתכם בגלל כישורי יתר, למרות שלעיתים אין ברירה ואתם מוכנים להתפשר על משרה כדי להשתכר.
  5. מסירת פרטים אישיים - יש הנוטים להשמיט פרטי גיל או משרות מהעבר הרחוק ויש הנוטים לכתוב פרטי גיל ואת כל המשרות מהעבר הרחוק. הסיבה להשמטה היא החשש כי המעסיק יפסול אותם בשל גילם.

    הדעות בין אנשי המקצוע בתחום חלוקות בנושא הזה, אולם יש מעסיקים שיעדיפו עובדים מבוגרים יותר ובעלי ניסיון תעסוקתי מגוון על פני צעירים ויש כאלו שיעדיפו צעירים. כיוון שקשה מאד לדעת מראש מה יעדיף המעסיק, אני ממליצה שלא לכתוב את הגיל אם הוא עלול להוות מכשול (מעל 40) ולכתוב נכון את תאור תפקידים וכישורי העבודה בצורה כזו שתהיה מעניינת מספיק על מנת שתגיעו למטרה - ראיון עבודה.
  6. שירות צבאי - גם כאן הדעות חלוקות. אם אתם מבוגרים ולא כתבתם את גילכם אבל תציינו את השנה בה שירתתם שירות חובה, הרי לפי השנים ידעו בני כמה אתם. אם אתם בוחרים לציין את השירות הצבאי והשמטתם את גילכם, ציינו את התפקידים. כמובן שלא מדובר על אנשים אשר עשו קריירה בשרות הצבא.
  7. כתיבה תמציתית - עדיף לשלוח קורות חיים מתומצתים במידה הנכונה הממלאים דף אחד מעוצב (עם רווחי ם ופסקאות נכונים) ולא דפים רבים. לאף אחד אין זמן לקרוא הרבה דפים. הקורא צריך להבין מיד אם אתם מתאימים לו או לא.
  8. בידול - אם אתם שולחים קורות חיים בדואר ולא בפקס או אם אתם מגיעים למקום ומוסרים את קורות החיים, נסו לכתוב על נייר צבעוני עדין ולא צעקני, או נסו להוסיף תמונה לתוכן, או נסו לעצב את הכתוב כך שיהיה שונה ומעניין, אבל עשו זאת בצורה אלגנטית וזהירה.
  9. יוזמה אישית - מעסיקים יעדיפו לזמן לראיון עבודה אדם שיוזם את הפניה אליהם ומראה עניין ולא אדם ששולח קורות חיים וממתין. אין הכוונה שלי שתטרידו את המעסיק הפוטנציאלי, אבל בררו אם הגיעו קורות החיים ונסו לקבוע ראיון עבודה.

כל הזכויות שמורות לרונית בנארי

מאמנת אישית ועסקית ומומחית למציאת עבודה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רונית בנארי

מאמנת אישית ועסקית, מנחת סדנאות בתחומי פיתוח ארגוני

בעלת האתר בר תובנות - אימון אישי ועסקי

ושותפה באתר אישה עובדת - מאמרים וטיפים לנשים עובדות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רונית בנארי

מאת: רונית בנאריקורות חיים24/04/092335 צפיות
יש כמה פורמטים לכתיבת קורות חיים. חלקם מוכרים וחלקם נלמדים בקורסים ובסדנאות יעודיות. דווקא הפורמט השונה מסב תשומת לב לקורות החיים ומגדיל את הסיכוי להיות מוזמן לראיון עבודה.

מאת: רונית בנאריקורות חיים24/04/091492 צפיות
ישנן כמה להעביר קורות חיים, לשלוח בדואר, לשלוח במייל, לשלוח בפקס או להשתמש בשירותי הסוכן החכם ברשת.

מאת: רונית בנאריאימון אישי24/04/091097 צפיות
לפעמים אנו מוצאים עצמנו אובדי עצות לאחר שסיימנו להכשיר עצמנו בתחום מסויים ואין לנו מושג מה השלב הבא. מה לבחור, איך לבחור, במה להתחיל. לפעמים זה קורה לנו כאשר אנו כבר עמוק בתוך העיסוק שלנו, אבל מעוניינים לחדש ולעדכן. אנו גם חוששים מאד מכשלון, ודבר זה בפני עצמו עלול להפריע לנו לעשות את הצעד הראשון

מאמרים נוספים בנושא ראיון עבודה

מאת: יונתן קדםראיון עבודה09/03/148778 צפיות
ראיון עבודה בעגלות הוא דבר לא פשוט, אתם הולכים לטוס לתקופה ארוכה וכדאי לברר היטב מי המעסיק ומה התנאים שמוצעים לכם.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה22/11/128757 צפיות
אולי תופתעו לגלות, כי לראיון עבודה אפשר ורצוי להתכונן. מדובר באירוע חשוב ומכריע ושווה להתאמץ ולהגיע מוכנים ולא לנסות ו"לזרום אותו".

מאת: אלעד רוןראיון עבודה03/10/128606 צפיות
ראיון עבודה, היא התחנה החשובה ביותר בתהליך שלכם אל עבר משרת חלומותכם. בתחנה זו פוגשים פנים אל פנים את הנפשות הפועלות והמשפיעות בארגון (לרוב הם לא כ"כ נגישים לאחר שמתקבלים לעבודה), פוגשים את הארגון, האנשים והאווירה. בתחנה זו יש לכם הזדמנות חד-פעמית להוציא את המיטב מעצמיכם ולהדגיש בצורה אוטנטית את רצונכם והתאמתכם מעל כל מועמד אחר למשרת החלומות. ככל שתהיו אקטיבים לקראת הראיון, תכינו את עצמיכם לאירוע, תחשבו על שאלות ותתרגלו תוכלו להרגיש נוח יותר, לחוצים פחות ותהיו מוכנים ל"הופעת חייכם".

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה20/07/128707 צפיות
לכול ראיון עבודה יש שאלות שונות אך הגורם המשותף בכול ראיון הוא מעשה הסימלי של לחיצת יד שמתרחשת בכול ראיון עבודה ,כיצד לעשות רושם ראשוני טוב בלחיצת יד.

מאת: לוח דרושים אולפריראיון עבודה16/06/128510 צפיות
לאחר שליחת קורות החיים למודעת דרושים מגיע שלב ראיון עבודה הטלפוני שעיקר מטרתם הוא לשמש את חברות בסינון ראשוני של מעומדים פוטנציאליים לגיוס לקראת ראיון פנים מול פנים.

מאת: מאיה כהןראיון עבודה08/04/128364 צפיות
בראיון עבודה לא מספיק לענות יפה על השאלות, צריך גם לראיין את המראיינ/ת. ואם לא ניתנת לכם ההזדמנות לשאול שאלות- היו אתם אלה שתיזמו, זה רק יראה למראיינ/ת שאתם מועמדים רציניים, שהכנתם שיעורי בית והגעתם מוכנים לראיון

מאת: שלומי שם טובראיון עבודה26/02/128433 צפיות
להתכונן לראיון עבודה יכול להיות דבר שהוא מאוד מורט עצבים, אי אפשר להתכחש לזה. 30 דקות של שאלות אינטנסיביות ייקבעו את המסלול אליו יפנה החיים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica