חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חינוך ולימודים – האם כיום באמת יש יותר לקויי למידה מבעבר?

מאת: נתילימודים בחו"ל21/10/20101087 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעיית ליקויי הלמידה היא בעיה נפוצה מאוד בישראל ובעולם כולו בעשורים האחרונים. ילדים מכל הגילאים ובכל מקום מאובחנים מדי יום כלקויי למידה, למשל עקב הפרעות קשב וריכוז.

בשנים האחרונות הולך ועולה בקצב מסחרר מספר לקויי הלמידה. השאלה הטבעית הנשאלת כאן היא – האם בעולם כיום קיים אחוז גבוה במיוחד של אנשים בעלי ליקויי למידה? התשובה על כך אינה חד משמעית.

בעיקרון, ניתן לטעון כי הסיבה היחידה לכך שכל כך הרבה אנשים מאובחנים כלקויי למידה נובעת היא הגברת המודעות העולמית לתופעה, ולכן עריכת יותר מבחנים ואבחונים הבאים לבדוק פרמטר זה. מאז החלה המודעות לנושא ליקויי הלמידה, נוצרו דרכי אבחון וטיפול חדשות, אשר מגלות מיליוני לקויי למידה ברחבי העולם ומנסות לטפל בהם.

בניגוד לכך, ניתן לטעון כי עליית המודעות אינה הסיבה היחידה לעלייה הדראסטית, וכי קיימות סיבות נוספות הקשורות לתרבות המודרנית של ימינו, לשימוש המוגבר באמצעי מדיה שונים דוגמת טלוויזיה ומחשב החל מגיל צעיר מאוד ואפילו לאוכל המתועש שרובנו אוכלים החל מילדות. הבעיה היא שאי אפשר להוכיח כי אלו גורמים לעלייה, פשוט מפני שאין לנו נתונים בדבר כמות לקויי הלמידה בעולם לפני מאות שנים, כאשר לא היו טלוויזיה, מחשב או אוכל מתועש.

על מנת להבהיר את נושא ליקויי הלמידה חשוב להדגיש – ליקוי למידה אינו בגדר מחלה קשה והרסנית. לקוי למידה יכול להיחשב מישהו בעל הפרעת קשב וריכוז קלה, אשר קצת יותר קשה לו להתרכז בלימודים מאשר אדם רגיל.

שיטות האבחון והטיפול המודרניות עושות עבודה מעולה, ועוזרות לאנשים רבים בעלי ליקויי למידה שונים להתגבר על הבעיה שלהם וללמוד כמו כולם. כך, ניתן למצוא בימינו אנשים המאובחנים כלקויי למידה, ועדיין לומדים כל מקצוע אפשר באוניברסיטה ואף יוצאים ללימודים בחו"ל, ולומדים תואר אקדמאי בשפה זרה לחלוטין.

בעזרת המודעות הגבוהה לנושא ודרכי הטיפול השונות והמגוונות אשר פותחו בעקבות מודעות זו, ניתן לומר כי מיליוני אנשים ברחבי העולם זוכים כיום להגשים את חלומם ולהתפתח בחיים בדיוק כמו אדם שנולד ללא ליקוי בכלל.

אז לא משנה כל כך אם כיום יש בעולם יותר לקויי למידה יחסית לפעם או לא. מה שמשנה זה שבעזרת הכלים החינוכיים והטיפולים של החברה המודרנית, ניתן לעזור ולקדם יותר ויותר אנשים.

 



תגיות המאמר: לימודים בחול


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נתי וינר, קידום אתרים - סאו סימפל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נתי

מאת: נתיאירועים וחתונות – כללי15/12/101574 צפיות
חתונה היא אחד האירועים המשמחים והמאושרים בחייהם של הזוג המאושר – היום בו הם מתאחדים לנצח ומקימים את התא המשפחתי האישי שלהם. עם זאת, עד כמה שיום זה יכול להיות יפה ומרגש, החודשים המקדימים לאירוע עלולים להיות מלחיצים, מעייפים ואפילו מתישים. ארגון חתונה היא משימה לא פשוטה בכלל – צריך לזכור המון דברים, לתאם בין גורמים שונים, לוודא כי הכול ידפוק כמו שעון כדי שלא יהיו אי נעימויות וכד'.

מאת: נתילימודים בחו"ל15/12/101332 צפיות
חברויות והיכרויות עם אנשים אחרים הם הבסיס של הקשרים החברתיים שלנו בחיים, קשרים אשר מגדירים אותנו ותורמים לנו הרבה מאוד. בלי חברים ומכרים – איפה היינו היום? מה היינו עושים בכל הזמן החופשי שלנו? לכן, רובנו מנסים עד כמה שניתן ליצור חברויות אשר יתאימו לנו – חברויות עם אנשים הדומים לנו לפחות באספקטים מסוימים, או אנשים אשר מעניין לנו איתם.

מאת: נתיעבודה וקריירה - כללי15/12/101254 צפיות
תקופה של חיפוש עבודה, אותה נאלצים כל אחת ואחד מאיתנו לעבור מדי פעם, יכולה להיות תקופה מעצבנת ולא כל כך נעימה. ההמתנה לקבלת תשובות, הצורך להתמודד עם דחיות מרובות ותשובות שליליות מבאסות, ולהתפרנס תוך כדי עד שתגיע המשרה המיוחלת.

מאת: נתיבית חכם28/11/101302 צפיות
נכון, מערכות "בית חכם" אמנם עדיין לא נעשו לחלק אינטגראלי מחיינו אולם נראה שהשינוי המתבקש יגיע, ואולי אף מוקדם מהצפוי. מהן למעשה מערכות בית חכם?

מאת: נתיהדברה28/11/101066 צפיות
האמונה הרווחת קובעת שמכת המזיקים מתחדשת במלוא עוצמתה בקיץ, כאשר השמש זורחת ומעניקה לבעלי החיים המזיקים תנאים אופטימאלים לרביה ולפעילות אולם המציאות, על כל פנים, מוכיחה שההפך הוא הנכון

מאת: נתיבניין ואחזקה - כללי28/11/101090 צפיות
סתיו, אין כמו הסתיו. תל אביב מתחילה להיות מקום קצת יותר נורמאלי לחיות בו אחרי אחוזי הלחות המטורפים של הקיץ, השלכת מתחילה לתת את האותותיה בעצים, החצבים פורחים והלילות מתקצרים. גם טכנאי מזגנים מתחילים לעבוד קצת פחות קשה...

מאת: נתינישואין26/11/101573 צפיות
זוגיות, הקמת בית ומשפחה יחדיו – זהו החלום של מרבית האנשים בעולם, האידיאל שהם רואים לנגד עיניהם. כל אחד ואחת כמעט מחפשים במשך שנות צעירותם עבור הנפש התאומה שלהם, עמה יוכלו להתחיל חיים משותפים ובעתיד גם להביא ילדים לעולם.

מאמרים נוספים בנושא לימודים בחו"ל

מאת: Daniel.Bלימודים בחו"ל15/04/182257 צפיות
יש שמעדיפים לבלות את הקיץ לא בסאמר קאמפ עם חברים וחוויות מתחרויות ופעילויות ספורטיביות, אלא בסאמר סקול, וזה במטרה לשפר את האנגלית שלהם לפני תחילת שנת הלימודים.

מאת: sharondan80לימודים בחו"ל26/04/161982 צפיות
אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם חוויה של פעם בחיים, ולהפוך את חופשת הקיץ להרבה יותר מעשירה והרבה יותר מיוחדת עבורם, סאמר סקול בלונדון יעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר לכך.

מאת: Alon Meninלימודים בחו"ל23/08/152755 צפיות
Abstract: In those recent years we have witnessed the phenomenon that grew and her name is - the brain drain. This are a university-educated families who decide to move to another country. This phenomenon is growing every year mainly because of the implications of globalization worldwide. We see the movement of migration of families (mostly academic) to developed countries. In Israel the phenomenon is becoming more difficult and large. The Israeli government, only recently foreclosed on dealing with the phenomenon. Is it late to make the change? This article will attempt to review, with a view of the researchers, in short, the most significant reasons why the phenomenon is so widespread. And I will try to give reasons and mapping of advice to resolve the short term.

מאת: מיכאל רומנסקילימודים בחו"ל31/03/147107 צפיות
עולם ההדרכה מציע, במסגרתו, מגוון רחב מאד של שיטות, המביאות לידי ביטוי רעיונות שונים הקשורים בהדרכה וגם מבחר של כלים, שבהם ניתן להשתמש. עולם זה עבר לא מעט תהפוכות לאורך השנים וניתן לראות בו שינויים רבים, הבאים לידי ביטוי באופן שבו מיושמות ההדרכות עצמן.

מאת: שירה דרורילימודים בחו"ל31/03/147305 צפיות
למרות שמחקרים כבר מראים שסינית הופכת לשפת האם המדוברת ביותר בעולם, אין ספק שמדובר בשפה מורכבת ומאתגרת ללמידה. אז איך בכל זאת מייעלים את הלימוד? שילוב בין מחקר של המדינה המרתקת, למידת השפה ומימושה אפשרי באמצעות לימודי סינית בסין.

מאת: kinneret ovלימודים בחו"ל19/03/147759 צפיות
לימודי רפואת שיניים אפשריים ברומניה, הונגריה, בולגריה, סרביה, מולדובה, לטביה, צ'כיה, פולין ועוד. תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל כוללים בדרך כלל : אנגלית ברמת ארבע יחידות לימוד לפחות, בגרות בכימיה, פיזיקה וביולוגיה, מבחני כניסה אינדיבידואליים לפקולטה וראיון קבלה.

מאת: נינה כהןלימודים בחו"ל11/09/132966 צפיות
לימודים הם דבר חשוב עבור כל אדם רציני במדינת ישראל. לכן אנו רואים כיצד בתחומים רבים אף אחד לא מהסס ומגייס את הכסף הנדרש על מנת לרכוש מקצוע איכותי לעתיד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica