חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם עולם ההדרכה (בחו"ל) עדיין משתמש בכיתות?


עולם ההדרכה מציע, במסגרתו, מגוון רחב מאד של שיטות, המביאות לידי ביטוי רעיונות שונים הקשורים בהדרכה וגם מבחר של כלים, שבהם ניתן להשתמש. עולם זה עבר לא מעט תהפוכות לאורך השנים וניתן לראות בו שינויים רבים, הבאים לידי ביטוי באופן שבו מיושמות ההדרכות עצמן.

כאשר בוחנים את שיטות ההדרכה בחו"ל ובעיקר את העולם הרחב הזה, הקשור בתחום, ניתן לראות כי ישנם לא מעט הבדלים בינו לבין זה, המאפיין את הארץ. הטכנולוגיה המתקדמת משחקת בו תפקיד חשוב ומרכזי מאד, והיא ללא ספק אחד הגורמים המשמעותיים להבדל.

שימוש באמצעים נוספים ושילוב נכון ביניהם

שיטות ההדרכה, כפי שהיו מקובלות בעבר, עברו מהפכה של ממש, ולא רק בארץ. ניתן לראות היום הדרכות, המתייחסות למודרכים בגובה העיניים ובשפה מובנת יותר. ההדרכות בארץ או הדרכות חו"ל מבוססות במרכזן על שיטות שונות שנועדו לספק הכוונה למודרכים, ידע רלוונטי וגם טכניקות משחק שונות, שתוכלנה לקדם אותם בהמשך. אולם, בעוד ההדרכות בארץ, ולפחות עד העת האחרונה, התקיימו בעיקר בכיתות, ההדרכות בחו"ל מנצלות את הטכנולוגיה המתקדמת ואת האמצעים השונים המוצעים כיום ומציעות סוג אחר של הדרכה והכוונה. אם בארץ ההדרכות הינן פרונטליות בעיקר ומתקיימות בכיתות, הרי שבחו"ל נעזרים באמצעי עזר שונים, כמו הטלפון הסלולארי, האינטרנט ואמצעים ממוחשבים מתקדמים נוספים על מנת להעביר את התכנים הנדרשים ולהפוך אותם לנגישים יותר, ומהווים תחליף להדרכה הפרונטלית. הדרכה בחו"ל נעשית תוך שימוש מלא בפלטפורמות מדיה שונות, ההופכות גם את ההדרכה עצמה למעניינת וחווייתית יותר.

ניצול נכון של הפלטפורמות השונות

הפלטפורמות הרבות, הקיימות כיום, והאמצעים הטכנולוגיים השונים, שניתן לשלב בהדרכות, מספקים מענה נקודתי לצרכים שונים ומאפשרים למדריכים עצמם להעביר את המסרים ואת המידע באופן קצת שונה. המסר, שמועבר באמצעים מתקדמים אלה, מאפשר לתלמידים או למשתתפים בהדרכה, להפנים את החומר בצורה טובה יותר ומהירה יותר ולהפוך גם לפעילים באופן מלא במהלך ההדרכה. שיטות ההדרכה המסורתיות כבר כמעט ואינן קימות כיום, ובמיוחד בחו"ל. ההבדלים בין ההדרכה לחו"ל לזו שבארץ נובעים מסיבות שונות אולם במרכזם עומד החשש להשתמש במערכות חדשניות, מערכות פחות מוכרות ואולי מעט מורכבות מאלו שהיו קודם לכן. זאת, בניגוד למדינות אחרות בעולם שמוצאות בקדמה ובפלטפורמות החדשות יתרון משמעותי וגם אתגר בלתי רגיל, המקדם את שיטת ההדרכה והופך אותה ליעילה הרבה יותר.

טכנולוגיה היא לא מילה גסה

כשהטכנולוגיה המתקדמת היא חלק בלתי נפרד מחיינו, אין זה פלא שניתן לראות אותה כמעט בכל תחום. לא בכדי משלבים אותה גם בשיטות ההדרכה בחו"ל, ובמיוחד בשנים האחרונות. השפה שלנו היא שפה טכנולוגית. האמצעים שבהם אנו משתמשים בכל יום הם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, העוזרים לנו לנהל את התקשורת שלנו עם האחרים באופן גם יעיל יותר. אימוץ העזרים הטכנולוגיים, במקום שיטות ההדרכה המסורתיות, משנה את כללי המשחק והופך את ההדרכה לאפקטיבית ונכונה לנו, ובעיקר לתקופה שבה אנו חיים.

 



תגיות המאמר: הדרכה, חול


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

...

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מיכאל רומנסקי

מאת: מיכאל רומנסקירכב30/06/144852 צפיות
אחת למספר שנים, זה קורה. דגם משמעותי של אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם יוצא לשוק, ומציע שורה ארוכה של חודשים שמאפשרים לו להתבלט בו. כזה בדיוק הוא המקרה של דגם אאוטלנדר phev, מבית מיצובישי, אשר נכנס לקטגורייה של כלי הרכב החשמליים ההיברידיים הנטענים. כפי שתראו מיד, מדובר ברכב יעיל, חסכוני, בטיחותי ומאובזר לעילא ולעילא.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144840 צפיות
קבלו את מיצובישי אאוטלנדר phev החדשנית. המכונית, שמגיעה אלינו ומצטרפת אל מכוניות הדור החדש שקשה להתעלם מהן, היא מכונית מיוחדת במינה. מיצובישי זו, שנחשבת למכונית פורצת דרך, מציעה לנו עיצוב מיוחד במינו וגם לא מעט פינוקים, הלוקחים בה חלק.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147848 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיהלוואות29/06/144888 צפיות
בנק ירושלים הוא אחד הותיקים בישראל, שעה שהוא פועל החל מ-1963. במהלך השנים, הוא עבר לא מעט תמורות: ב-1998, הפך ברישיונו של בנק ישראל לבנק מסחרי, אשר בין תחומי ההתמחות שלו ניתן למנות נדל''ן, שוק ההון ובנקאות בין לאומית. כעת, משיק הבנק שירות חדש, שמתאים כמו כפפה ליד למאפיינים של העת הנוכחית. המדובר הוא בשירות המאפשר ללקוחות כל הבנקים לקבל דרך בנק ירושלים הלוואות, בסכומים גבוהים, בהליך פשוט המבוצע דרך האינטרנט.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144892 צפיות
יצרנית הרכב יונדאי, המוכרת היטב לצרכני הרכב בישראל, מספקת מזה שנים ארוכות מבחר כלי רכב חסכוניים ויעילים. לאחר לא מעט שנים שבהן התרחק הנהג הישראלי מכלי רכב קטנים וקומפקטיים, הרי שכיום המצב שונה למדי.

מאת: מיכאל רומנסקירכב29/06/144982 צפיות
חברות הרכבים מעמידות לרשותנו כיום שלל של דגמים, המספקים מענה לצרכים שונים. אפשר למצוא רכבי שטח איכותיים, מכוניות משפחתיות טובות וגם מכוניות מיני נפלאות, הנחשבות לפופולאריות. בחברת יונדאי, אחת החברות המובילות בשוק כיום, מוצעות לכם שתי מכוניות טובות, מכוניות מיני משוכללות, המשלבות במסגרתן את כל מה שצריך להיות במכוניות. בין אם זו יונדאי i10 או אולי יונדאי i20, מדובר במענה מצוין לצרכים שונים. מה מאפיין כל אחת ממכוניות אלו? על כך, לפניכם.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח דירה27/06/148398 צפיות
מבין שלל הביטוחים, שאותם מציעות לנו חברות הביטוח, ישנו ביטוח דירה. ביטוח זה, הכולל במסגרתו, שני ביטוחים שונים: ביטוח מבנה וביטוח תכולה, מוצע בטווח רחב של מחירים, הנקבעים בהתאם לפרמטרים שונים. אם אתם מעוניינים לרכוש ביטוח דירה, הנה, לפניכם, פרטים חשובים ומידע שיעזור לכם בבחירה.

מאמרים נוספים בנושא לימודים בחו"ל

מאת: Daniel.Bלימודים בחו"ל15/04/182258 צפיות
יש שמעדיפים לבלות את הקיץ לא בסאמר קאמפ עם חברים וחוויות מתחרויות ופעילויות ספורטיביות, אלא בסאמר סקול, וזה במטרה לשפר את האנגלית שלהם לפני תחילת שנת הלימודים.

מאת: sharondan80לימודים בחו"ל26/04/161983 צפיות
אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם חוויה של פעם בחיים, ולהפוך את חופשת הקיץ להרבה יותר מעשירה והרבה יותר מיוחדת עבורם, סאמר סקול בלונדון יעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר לכך.

מאת: Alon Meninלימודים בחו"ל23/08/152756 צפיות
Abstract: In those recent years we have witnessed the phenomenon that grew and her name is - the brain drain. This are a university-educated families who decide to move to another country. This phenomenon is growing every year mainly because of the implications of globalization worldwide. We see the movement of migration of families (mostly academic) to developed countries. In Israel the phenomenon is becoming more difficult and large. The Israeli government, only recently foreclosed on dealing with the phenomenon. Is it late to make the change? This article will attempt to review, with a view of the researchers, in short, the most significant reasons why the phenomenon is so widespread. And I will try to give reasons and mapping of advice to resolve the short term.

מאת: שירה דרורילימודים בחו"ל31/03/147306 צפיות
למרות שמחקרים כבר מראים שסינית הופכת לשפת האם המדוברת ביותר בעולם, אין ספק שמדובר בשפה מורכבת ומאתגרת ללמידה. אז איך בכל זאת מייעלים את הלימוד? שילוב בין מחקר של המדינה המרתקת, למידת השפה ומימושה אפשרי באמצעות לימודי סינית בסין.

מאת: kinneret ovלימודים בחו"ל19/03/147761 צפיות
לימודי רפואת שיניים אפשריים ברומניה, הונגריה, בולגריה, סרביה, מולדובה, לטביה, צ'כיה, פולין ועוד. תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל כוללים בדרך כלל : אנגלית ברמת ארבע יחידות לימוד לפחות, בגרות בכימיה, פיזיקה וביולוגיה, מבחני כניסה אינדיבידואליים לפקולטה וראיון קבלה.

מאת: נינה כהןלימודים בחו"ל11/09/132967 צפיות
לימודים הם דבר חשוב עבור כל אדם רציני במדינת ישראל. לכן אנו רואים כיצד בתחומים רבים אף אחד לא מהסס ומגייס את הכסף הנדרש על מנת לרכוש מקצוע איכותי לעתיד.

מאת: נינה כהןלימודים בחו"ל11/09/133079 צפיות
אלו שלא מכירים את תחום האופנה לעומק יכולים לחשוב שהמקצועות שקשורים אליו הם כאלו שכל עניינם בעיצוב ותו לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica