חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקום מבנה מסוכן

מאת: גלאור מהנדסיםשיפוצים25/10/20101011 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא פעם מכריזה הרשות המקומית כי נכס נדל"ן מסוים הוא מבנה מסוכן. למרות שזה נשמע מעט תלוש מהמציאות, גם כאן בישראל ההליך הזה מתרחש באופן די שכיח, אם בשל נזקי הזמן ואם כתוצאה מבנייה מרושלת. ועכשיו מה שצריך לעשות הוא לשקם את המבנה.

בררו: מה הביא להחלטה כי זהו מבנה מסוכן?

כשניגשים למלאכת השיקום (ולמען הסר ספק – היא תיעשה לעולם על ידי ידיים מקצועיות, אך לכך נגיע מייד), חשוב בראש ובראשונה להבין מה הסיבה בעטיה המבנה הוכרז כמסוכן. את העניין הזה תוכלו להבין בקלות מפרטי הדו"ח שהוצא למבנה או לברר מול אנשי הרשות המקומית. הפעולה הזו תחסוך זמן רב באיתור הבעיות והפגמים.

שיקום של מבנה מסוכן נעשה על ידי מומחים

ראשית, אין ספק שבענייני קונסטרוקציה ומבנים, היחידים שיכולים לקבוע ולהחליט הם המוכשרים לכך – מהנדסי הבניין. הם אנשי המקצוע שיכולים לאבחן ליקויי בניה לפרטי פרטים, להחליט כיצד הם יתוקנו, באילו דרכים וכמה זמן יארך התהליך.

שנית, שיקום בפני עצמו כולל החלטות ופעולות רבות שחלק גדול מהן כלל אינו ידוע לאזרח הממוצע. שיקום של מבנה מסוכן הוא מהתהליכים המורכבים והרגישים ביותר שקיימים וכדי להבטיח את הכשרתו של המבנה מחדש – אתם זקוקים לאנשי מקצוע אמיתיים או במילים אחרות - מהנדס בניין מנוסה (קונסטרקטור).

מה מתבצע במהלך שיקום של מבנה מסוכן?

ההכרזה על מבנה מסוכן מתייחסת רק לעמידותו ולסכנה שהוא מהווה לגרים בו או לעוברי האורח. לכן, שיקום של מבנה כזה ייעשה בדרך כלל לחלקו החיצוני ולעיתים לעמודים, קירות מרפסות או ליסודות שלו, אך לא יכלול שיפוץ של החלקים הפנימיים בדירה.

השיקום כולל פעולות מורכבות ומאסיביות, כמו עיבוי עמודי תמך, חיזוק מרפסות, חיזוק השלד ואיטום גגות רעועים וכן פעולות מינוריות יחסית כמו הסרת חלודה, צביעה וסתימת סדקים בקירות. למעשה, השיקום נותן מענה לכל ליקוי שעלול להוות סיכון כלשהו.

הסרת ההכרזה על מבנה מסוכן

השלב האחרון בשיקום המבנה הוא פניה אל מדור מבנים מסוכנים ברשות המקומית, בבקשה לבטל את הדו"ח שהוצא למבנה. תוכלו לעשות זאת בעצמכם, אך אם שכרתם חברה שמתעסקת באופן קבוע בתחום, תוכלו להיעזר בה. חברות רבות מציעות לבצע עבורכם את כל ההתנהלות מול הרשות, עד שהנכס המדובר לא יהיה עוד מבנה מסוכן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי27/01/13841 צפיות
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/131002 צפיות
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13907 צפיות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13949 צפיות
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13901 צפיות
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13829 צפיות
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי19/01/13921 צפיות
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232669 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223320 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212884 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211353 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211230 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201406 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201137 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica