חפש מאמרים:
שלום אורח
15.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עריכת הסכמים למכירת או רכישה של נכס

מאת: יריב נדלןנדל"ן ומקרקעין26/10/2010939 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הענף המוכר והנפוץ ביותר בדיני המקרקעין הוא עריכת הסכמים למכירה/רכישה של נכס מקרקעין (בית/דירת מגורים/קרקע). נכס מקרקעין הוא בדרך כלל הנכס בעל הערך הרב ביותר שאדם רוכש במהלך חייו. לכן, יש לערוך הסכם רכישה/מכירה של נכס מקרקעין תוך שימת לב רבה. השתדלו להמנע מעריכת הסכמי מכר או שכירות בעצמכם או באמצעות הסכם קבוע. עורך הדין המייצג אתכם "תופר" הסכם המותאם לכם באופן אישי ומגן על הזכויות שלכם.
העלות שתחסכו בשכר טרחה עלולה לעלות בסופו של הליך, ביוקר.

תחום דיני המקרקעין מתחלק שני חוקים עיקריים: חוק המקרקעין וחוק מיסוי מקרקעין.
לאור העובדה כי על עסקת מקרקעין חלים מיסים שונים למשל מס שבח, מכירה ורכישה, הרי שראוי כי הצדדים בעסקת מקרקעין יהיו מודעים מהם המיסים הקיימים בעסקה וישקלו בהתאם את תנאי העסקה ואת הכדאיות הכלכלית שלה.
כאשר אדם מוכר נכס מקרקעין, שמוגדר 'דירת מגורים' מזכה על-פי דין, יכול מאוד להיות שאותו אדם זכאי להקלות במיסים השונים עד כדי פטור מלא. גם אדם הרוכש דירה יכול להנות מהקלות שונות במידה והוא עומד בתנאים מסוימים, לדוגמה עולה חדש, נכה ועוד.

התחום החופף לדיני מקרקעין ודיני משפחה הוא, מן הסתם, עסקות מקרקעין בתוך המשפחה ובכלל זה ירושות הכוללות בתוכן נכסי מקרקעין.

בנוסף לאמור לעיל, קיימים סכסוכים שונים, בין בני משפחה ובין צדדים שאין בינהם קרבת משפחה, הקשורים לנכסי מקרקעין.
הסכסוך השכיח הוא סכסוך בין שכנים ו/או שותפים לנכס מקרקעין. בכל מקרה של שותפות בנכס מקרקעין, אם הצדדים לא מצליחים להגיע לפתרון מחוץ לכותלי בית המשפט, הרי שהפתרון שניתן להגיע אליו באמצעות בית המשפט הוא פירוק שיתוף במקרקעין, דהיינו מכירת הנכס למרבה במחיר וחלוקת התמורה בין השותפים לפי יחס חלקיהם.

סכסוך נוסף הינו סכסוך בין משכיר ושוכר, החל מסכסוך על האחריות לשאת בעלות מסוימת הקשורה לדירה המושכרת ועד לסכסוך שיכול להגיע עד כדי תביעה לפינוי השוכר מהדירה.

סכסוך בין מתווך ללקוח שלו, הינו סכסוך ששייך בדרך כלל לשאלת הזכאות של מתווך לדמי התיווך. חוק המתווכים הינו החוק המוביל למציאת פתרון בסכסוך האמור. יודגש, לא בכל עסקה בה הוא מעורב, זכאי המתווך לדמי תיווך. אולם, גם עסקה בה הייתה מעורבותו של המתווך מינימלית יכולה לזכותו בדמי תיווך.

מאחר ומדובר בתחום עדין וסבוך, כדאי ורצוי כי לפנות לקבלת ייעוץ עוד בטרם תתחילו לחפש דירה לרכישה או תתחילו במכירת דירתכם. אל תחתמו על שום מסמך, חסר חשיבות ככל שהוא נראה, ללא קבלת ייעוץ מעורך דין המתמחה בתחום.

 



תגיות המאמר: נדלן, נכס, דיני מקרקעין


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

http://nadlan-law.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יריב נדלן

מאת: יריב נדלןנדל"ן ומקרקעין29/11/10849 צפיות
לבירוקרטיה הנלווית לרכישת דירה או כל נכס מקרקעין אחר במדינת ישראל אין דומה בתבל.

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211704 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201328 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201523 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201317 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201604 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/201010 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20966 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica