חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשיבות שימור דם טבורי

מאת: זוהר הראלהריון ולידה30/10/20101000 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם אתם בשלבים של הריון כדאי לכם לשקול את האפשרות של שימור דם טבורי. התקופה של הריון ולידה מלווה בהרבה בדיקות, דאגות וארגונים לקראת הלידה ובואו של התינוק, אבל שווה לקרוא ולהבין מה המשמעות של שימור דם טבורי, ולשקול את האופציה הזו, שייתכן ותציל חיים.


מהו דם טבורי

דם טבורי הוא תאי גזע שנלקחים מחבר הטבור מייד לאחר הלידה. ייחודם של תאי גזע הוא בכך שהם עדיין לא קיבלו "ייעוד" ויכולים להתפתח לכל סוג תא בגוף, ולמלא בו כל תפקיד. תאי גזע ניתן למצוא בגוף האדם במוח עצם ובחבל הטבור, ובשלייה מיד לאחר הלידה.

מידע נוסף תוכלו למצוא פה:  http://www.babyboo.co.il/umbilical-cord-blood.html

עד לפני כמה שנים, חבל הטבור היה נזרק מיד לאחר הלידה, אבל אז התגלה כי יש בו תאי גזע, ואנשים החלו לשמור דם טבורי, אשר ע ידי שימור נכון, יכול לשמש בהמשך הדרך במקרה בו חלילה יש מחלה.



למה משמשים תאי הגזע?

כולנו ודאי נתקלנו יותר מפעם אחד בניסיונות לגייס תרומות מוח עצם שישמשו להשתלת מוח עצם, במקרים רבים בילדים קטנים. המקרה של עמית קדוש הוא אולי המפורסם שבהם. ילדה קטנה וחמודה שחלתה בסרטן הדם, ומסע מתוקשר הוביל אלפי אנשים ללכת לתרום דגימה של דם למטרת מציאת תורם מתאים. למרבה הצער לא נמצא תורם, אבל לסיפור עדיין היה סוף טוב.

תאי גזע משמשים במקרים של מחלות כמו סרטן הדם ולוקמיה, ומושתלים בגופם של הסובלים מהמחלה. כדי לתרום מוח עצם דרושה התאמה מלאה או כמעט מלאה.


וזהו בדיוק היתרון בשימור דם טבורי – התאים אותם שומרים בהליך של שימור דם טבורי הם של התינוק שלכם, ויתאימו לו באופן מושלם במידה וחלילה יזדקק להשתלה מסוג זה. בנוסף תאים אלו יכולים להתאים בצורה טובה לאחיו, וגם להורים.



הליך שימור דם טבורי

הדם הטבורי נלקח מיד לאחר הלידה. התהליך קצר (עד חצי שעה) ונטול כל כאב.

כיום יש להורים אופציה עיקרית אחת והיא שימור דם טבורי באחד מהבנקים הפרטיים שעושים זאת. הדם הטבורי נלקח ומוקפא תמורת תשלום, וזמין לתינוק ולבני משפחתו במידת הצורך.


כל התקופה של הריון ולידה מלווה בהרבה דילמות. גם בנושא של בדיקות גנטיות יש את אלו שעושים את כל הבדיקות בהיסטריה, ויש את אלו שעושים את המינימום הנדרש, או לא בכלל. שימור דם טבורי ייתפס על ידי אחד כהיסטריה מיותרת, ועל ידי אחר כדבר הכרחי.


בבואכם להחליט בנושא חשוב זה זכרו כי שימור גם טבורי יכול להציל חיים, והמצד השני הוא עולה הרבה כסף, ועד היום רוב האנשים הסתדרו גם בלעדיו.

אתר Babyboo

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זוהר הראל, אתר בייבי בו הריון ולידה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זוהר הראל

מאת: זוהר הראלהריון ולידה13/12/101115 צפיות
תקופת הריון ולידה מלווה בשינויים רבים, נפשיים ופיזיים. מלבד שינויים אלו, עלייך לוודא עכשיו ולאורך כל התקופה של ההריון, שאת עושה הכל כדי לשמור על בריאותך ויותר מכל, על בריאות התינוק שבבטנך. ישנם מספר דברים שכדאי לעשות בזמן הריון, ומספר דברים מהם יש להימנע אם את רוצה שעוברך יקבל את התנאים הטובים ביותר להתפתח בצורה תקינה.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: tiloniהריון ולידה17/01/214432 צפיות
לפניכם השוואת יתרונות וחסרונות עבור 2 המוצרים הנפוצים להכנת בקבוק לתינוק - קומקום חשמלי או מכונה להכנת בקבוק?

מאת: יעל במרכזהריון ולידה25/09/201472 צפיות
יציבה בתקופת ההריון בגלל העומס ההולך וגובר על גופה, נתקלת האישה בהריון בקשיים שלא הכירה בעבר. מצבי יום-יום כגון עמידה (ממושכת), ישיבה, שכיבה, או הרמת חפץ מקשים עליה יותר מתמיד ומחייבים התייחסות מיוחדת מצדה. ההצעות המובאות כאן נועדו להקל עליה לתפקד במצבים אלו.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192034 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/182408 צפיות
לכל אחד מאיתנו יש תקופות רבות שיכולות להיות מרגשות מאוד בחיים אך האמת היא שאין עוד תקופה כמו ההיריון. זו תקופה שבה לא רק הגוף משתנה אלא גם הרגשת הפנימיים וזו תקופה שמגיעה תמיד עם הרבה תקווה והתרגשות. לכן ברור מדוע כל אישה תרצה לעשות הכול כדי לזכור את הרגעים האלה ולכן צילומים של היריון זה לא מהדברים שכדאי לוותר עליהם.

מאת: moraleהריון ולידה08/04/181623 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות יותר ויותר נשים אשר נמצאות בתקופת הריון, אשר מבקשות לתעד את עצמן בעזרת צילום הריון. בין אם מדובר בנשים נשואות ובין אם לא, בין אם מדובר בנשים שזה הריונן הראשון או הריון אחר.

מאת: moraleהריון ולידה28/01/181579 צפיות
התפתחות של תינוק היא דבר מופלא שכל הורה נהנה לצפות בה ומתרגש ממנה, לא משנה אם מדובר בתינוק ראשון או חמישי. השלבים אותם הוא עובר, בין אם זה עד למצב בו הוא יכול לדבר בצורה חופשית, ללכת, לשבת, ולעשות דברים נוספים אשר עבורנו כאנשים בוגרים הם ברורים מאליהם, אך אנו יודעים שגם אנחנו עברנו את אותו תהליך בדיוק כשהיינו תינוקות וגם ההורים שלנו הסתכלו עלינו בהתרגשות ובציפייה, בשביל לראות את תהליך ההתפתחות שלנו.

מאת: moraleהריון ולידה16/11/172299 צפיות
אחת הבעיות המוכרות ביותר אצל תינוקות היא בעיית גזים. אומנם אין הסבר מדעי מדוע זה קורה, חוקרים רבים בוחנים את הנושא ולא תמיד יודעים להסביר למה הבעיה קיימת אצל תינוקות יותר מאשר אצל אנשים מבוגרים, למרות שהערכה היא,

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica