חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה כדאי להכיר את דור ה-Y ?

מאת: נורית נחוםניהול30/10/20102579 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

"אם אתה מוצא בן דור Y מסור שאוהב את עבודתו. הוא לא יאהב את עבודתו רק בין 9:00 ל-17:00 - הוא יאהב אותה 24 שעות ביממה". (מתוך סרט ההדרכה "דור ה-Y"- בספריית מולטידע).

בני דור ה-Y, התופסים היום נפח מרשים של למעלה מ-35% משוק העבודה, יוצרים אתגר גדול עבור מעסיקים רבים במשק. מנהלים רבים שואלים עצמם כיצד יוכלו למקסם את הפוטנציאל והכישורים של החבר'ה האלה? איך יתמודדו עם "החיה המוזרה" הזאת, שכל כך שונה מהדורות שקדמו לה?

התשובה לכך פשוטה למדי. ארגונים שיטיבו להכיר את מאפייניהם ואת ציפיותיהם של בני דור ה-Y ממקום העבודה, יבינו מהו ניהול אפקטיבי שלהם - שיביא למיצוי הפוטנציאל האדיר הגלום בהם.

בני דור Y הם "הסחורה החמה" בשוק העבודה. הם באים לעסק ומקדמים אותו באופן משמעותי. הם כיפים, נמרצים ומחפשים אתגרים. הם נולדו לעולם של טכנולוגיה דיגיטלית, ונכונים לחשוב מחוץ לקופסא. 

מדובר בחבר'ה צעירים, בשנות ה-20 לחייהם, שנולדו בשנים 1995-1981. מכיוון שהם מציפים כיום את שוק העבודה, והנתח שהם תופסים צפוי אף לגדול בשנים הקרובות - כדאי להבין את רצונותיהם וצרכיהם.

בני דור ה-Y נולדו בתקופה של תעסוקה מלאה ומחסור בעובדים מיומנים, שאפשרה להם לאמץ גישה שונה לחיים מזו של הדורות שקדמו להם. בניגוד לדורות הקודמים, שהיו ממוקדים הרבה יותר בחיי העבודה, בני דור ה-Y  ממוקדים במכלול חייהם. הם אינם מפרידים בין חייהם המקצועיים והאישיים. הם מחפשים עבודה שתתאים לאורח חייהם ולצרכיהם. בעבורם, עבודה היא לא רק עבודה. אלה החיים שלהם והם מתייחסים אליהם ברצינות רבה. ארגון שהצליח לגייס לשורותיו בן דור Y נלהב זכה בעובד מסור, נאמן ויעיל מאין כמוהו.

מה מניע אותם מבחינה מקצועית?

 

תחושת השפעה ? העובדים הצעירים הללו מעוניינים להרגיש שמעשיהם חשובים, שהשפיעו על אחרים וחוללו שינוי. הם עובדים יעילים וחרוצים ביותר. עם זאת, הם גם אינדיבידואליסטים - עובדים למען עצמם. הם מחפשים עבודה שמתאימה לאורח חייהם -  בתחום שהם רוצים, מתי שהם רוצים.

מענה לצרכים אישיים ? לאור המחסור הנוכחי בעובדים מיומנים בשוק העבודה, בני דור ה-Y אינם חייבים להסתפק בכל עבודה שמציעים להם, יש להם את האפשרות לבחור במשרה שהכי הולמת את דרישותיהם. הם יודעים כי הם ימצאו בקלות דורש חדש לכישוריהם, במידה וימאסו במקום עבודתם. המעסיקים מתקשים להחזיק את בני דור Y במקום העבודה מעבר לשנתיים-שלוש בממוצע. אחת הסיבות המרכזיות לעזיבה של בן דור Y היא חוסר הלימה בין מדיניות החברה לבין צרכיו האישיים.

משוב מיידי ? לצורת הניהול שלהם והתקשורת עמם יש השפעה מכרעת על שימורם. כך למשל, שתיקה נתפסת בעיניהם כביטוי למורת רוח, ולכן חשוב מאוד לתת להם משוב מיידי. המפתח הוא לספק להם הגדרת תפקיד טובה, להגדיר מדדי ביצוע מרכזיים ולהעניק להם תמיכה שוטפת והזדמנות לחלוק את מחשבותיהם. גם אם נראה שהם שופעים ביטחון עצמי, הם מצפים לפיקוח ומגיבים לכך היטב.

חניכה וצמיחה ? הם מחפשים מנהיגים וחונכים במקום העבודה, שיהוו עבורם מקור להשראה, לתחושה של התקדמות וצמיחה אישית. הם נלהבים לעבוד עבור המנהל בהיותו אדם שראוי להשקעתם. לכן, כדאי ליישם בארגון תוכניות חניכה, במסגרתן יוצמד לכל עובד צעיר מנחה שילווה וילמד אותו כישורים שהוא זקוק להם ושמעניינים אותו. קשר טוב עם מנחה במקום העבודה מקטין את הסיכוי שהעובד יעזוב, וכן מטפח את היחסים בין הדורות.

שיתוף ועבודת צוות ? בני דור ה-Y הם סקרנים מטבעם. הם מחפשים אתגרים ועניין, מרבים לשאול שאלות, להציע רעיונות, להטיל ספק. הם לא מצפים להשיג את מבוקשם בכל פעם, אבל הם מצפים שיקשיבו להם. כאשר הם מרגישים חלק מתהליך קבלת ההחלטות, הם חשים שתפקידם ומעשיהם משפיעים על עתיד החברה. בני הדור הזה מעריכים התייעצות ועבודת צוות, אשר מספקת להם תחושת בטחון וגם מהווה עבורם הזדמנות לפעילות חברתית מהנה.

חוסר פורמאליות ? סביבת עבודה נינוחה חשובה מאוד לבני דור ה-Y, כזו אשר משקפת את תפיסתם העצמית. ארגון שפועל באופן פחות רשמי וקפדני - מאפשר לעובד להתלבש בסגנון חופשי, לקבוע לעצמו את שעות העבודה הנוחות וליזום מפגשים חברתיים ופעילויות גיבוש - יצליח להחזיק בעובדיו הצעירים למשך זמן רב. 

נסיעות לחו"ל ? הנהלה שמבינה את אופיים הייחודי של עובדיה הצעירים תשכיל גם להבין את שאיפתם הנפוצה לנסוע לחו"ל, לקום ולגלות את העולם דרך הרגליים. צעירים רבים מתפטרים בכדי לטוס לטיול ממושך ולא בהכרח מתוך רצון לעזוב את הארגון. הם מנסים לאמץ את אורח החיים שהם רוצים באותו זמן. במידה ומנהל מודע לכך שעובד שואף לטייל בעתיד, הוא יכול לעבוד יחד אתו בעניין הזה .לאחר תקופת העסקה מסוימת, חברה יכולה להציע לעובדיה הטבות, כמו חופשה ללא תשלום והבטחה שיוחזר לתפקידו כשישוב. המציאות היא שאם הם רוצים לנסוע - הם ייסעו. ללא הבטחה לשמירת המשרה למתי שישובו - הם ינצלו את כישוריהם, שטופחו על חשבון המעסיק הקודם, במקום אחר.

אודות מולטידע:

חברת מולטידע מפיצה סרטי הדרכה למנהלים ולעובדים בארגונים.  (בנושאים כמו: פיתוח מנהלים, שירות ומכירה, פרזנטציה, ראיון עבודה, עבודת צוות ועוד).

אתר: http://www.multiyeda.co.il

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל.

הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון:

פיתוח מנהלים, ניהול אפקטיבי, תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, בטיחות בעבודה, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, מוטיבציה והנעת עובדים, הטרדה מינית, משוב והערכה  ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית נחום

מאת: נורית נחוםעבודה וקריירה - כללי10/01/101946 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

מאת: נורית נחוםדמוקרטיה ושלטון11/11/092288 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091987 צפיות
העצה הכי חשובה שיש לסרט-ההדרכה "תופעת הגפן" לתת למנהלים, שארגונם שרוי בחוסר ודאות ובמסדרונותיו רוחשות שמועות רבות - היא לדבר עם העובדים באופן מתואם ואחיד. זה לא סוד שבתקופת מיתון אנשים מאבדים את משרותיהם. גם דיווחי המדיה מחזקים את השמועות ואינם מקלים על המצב. כל זה מלווה בתחושת חוסר וודאות ואובדן שליטה ועלול לגרום ללחץ ומתח בקרב העובדים, ואין זה פלא שהם מוטרדים מעתידם בארגון. מה יתרום לניהול אפקטיבי של המשבר ?

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092406 צפיות
"אני מרגיש שהקירות סוגרים עלי", "איבדתי שליטה", "איני מספיק שום דבר", "דברים לא מסתדרים" – המשפטים הללו נשמעים לכם מייאשים וחסרי תקווה? איך לא?! אלו הם סימנים לאדם הנתון בלחץ. תחושת לחץ היא טבעית ונחלת הכל, אך בימים אלו של מיתון, חוסר ודאות והסלמה בדרום היא עלולה אף להתגבר. הבשורה הטובה היא שישנם כלים שיכולים להקל על התחושה הזו בעבודה. סרט ההדרכה של מולטידע "שליטה בלחץ" מציג 7 טכניקות להתמודד עם המצב.

מאת: נורית נחוםשימור לקוחות17/05/091749 צפיות
שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות. סרט ההדרכה "שפת גוף לנותני שירות" מספק תשובות רבות בנושא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092249 צפיות
איזה מנהל לא היה רוצה שכל עובדיו יעריכו אותו ויעבדו עם מוטיבציה גבוהה? מה צריך המנהל לעשות כדי לגרום לכך ? לאף אחד אין "גן-כריזמה" מיוחד, אך מנהל מעורר השראה יודע מה חשוב ומשמעותי בעבודה שלו, ויודע להבהיר זאת במילים ובמעשים לכולם בצוות שלו. המסר החשוב ביותר הוא שכדי שמנהל יהיה מקור השראה לאחרים, עליו להיות מקור השראה לעצמו. על כל אלה ועוד – במאמר הבא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092636 צפיות
בעת משבר ארגונים אשר נקלעים לחובות נאלצים לקצץ בכוח אדם כדי לא לשקוע. זה מגדיל את מעגל האבטלה ומשמעות הדבר - פחות לקוחות ופחות רווחים. כל זה גורם לכך שהתחרות הופכת אינטנסיבית יותר והלקוחות תובעניים יותר. תקופה זו מגדישה את החשיבות שבהתייעלות ובאיכות. מי שלא יבין זאת, לא יעמוד בתחרות וייבלע.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201487 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201601 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201616 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201337 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201287 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201152 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201044 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica