חפש מאמרים:
שלום אורח
11.04.2021
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תרבות ארגונית וקבלת החלטות - איך לנצח במרוץ בעת משבר

מאת: נורית נחוםניהול17/05/20092017 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מתגעגעים לימים שהכלכלה הייתה בריאה ?  ששטנו בהנאה ב"ים ארגוני" שקט וצפוי יחסית ?  רבים מאיתנו מתקשים אפילו להיזכר בהם. בימי משבר אלה מתחזקת התחושה שאותו "ים ארגוני" נעשה סוער ומסוכן. ארגונים רבים נאלצים להתמודד עם תחושת חוסר ודאות שהולכת ומקצינה ככל שגוברים הדיווחים על מיתון עולמי, נפילות בבורסה, פשיטות רגל וגלי פיטורים.

בעת משבר ארגונים אשר נקלעים לחובות נאלצים לקצץ בכוח אדם כדי לא לשקוע. זה מגדיל את מעגל האבטלה ומשמעות הדבר - פחות לקוחות ופחות רווחים. כל זה גורם לכך שהתחרות הופכת אינטנסיבית יותר והלקוחות תובעניים יותר.

תקופה זו מגדישה את החשיבות שבהתייעלות ובאיכות, תרבות ארגונית נכונה ותהליך נכון של קבלת החלטות. מי שלא יבין זאת, לא יעמוד בתחרות וייבלע. סרט ההדרכה של מולטידע "מירוץ ללא קו סיום", שמתאים בין היתר לעוסקים ב- פיתוח מנהלים, מראה שרק ארגון שיצליח להשתנות ולהשתפר יוכל לשרוד.  

אנשים וחברות הרוצים לשרוד חייבים להבין שניצחון במרוץ אינו רק הגעה לקו הסיום לפני האחרים, אלא שיפור מתמיד. המרוץ החדש אינו "אחד נגד השני", ואפילו לא נגד הסערה, אלא מרוץ של הארגון עם עצמו, כדי להפיק את המרב מכל אחד מהעובדים, ואז להתעלות מעל לתוצאה שוב ושוב. זהו מרוץ שאינו מסתיים לעולם.

סגנון ניהול בירוקראטי ששירת את מטרתו בעבר הפך לנטל. מנהלים לא יעילים נעלמים. כתוצאה מהבהלה שיוצר המשבר פועלים ארגונים רבים בחוסר תיאום. אלו שרוצים לשרוד חייבים להבין שעליהם להסתגל לתנאים המשתנים סביבם. הגיע הזמן להטיל ספק בדעות ובמנהגים שהיו מקובלים בעבר, אך אינם משרתים עוד את הארגון. במילים אחרות לעבור לניהול אפקטיבי ולהתבונן על העולם החדש והרוגש במבט חדש:

 

  • לאגור מידע ולנתחו בתשומת לב רבה יותר.
  • לאמוד ולתכנן בדיוק רב יותר.
  • לחשוב על הארגון ועל הלקוחות באופן שיטתי.
  • להתנתק מהעבר ולתכנן לעתיד.
  • לשאול: "האם המוצר שלנו הכי טוב שאפשר?" ולשפר אותו.
  • לשאול: "האם האסטרטגיה  שלנו להתמודד עם הסביבה הולמת?" ולשפר אותה.
  • מעל לכל - לחשוב ולפעול כצוות:
    • ללמוד מהשגיאות ולשמוח על הצלחות.
    • לזהות בעיות ולהציע יחד שיפורים.

בעבר התייחסו אל העובדים כאל "ידיים עובדות", עתה יש לעודד אותם להיות "ראשים עובדים", הנדרשים לחשוב ולקחת אחריות כשמשהו לא מתרחש לפי התכנית. מילים כמו "העצמה", "מעורבות" ו"שיתוף פעולה" הופכות למרכזיות.

כאשר מתרחשת תקלה, מנהל אפקטיבי מצפה מ"העובדים החדשים" לקחת אחריות ולעבוד יחד כדי לטפל בה. עובדים שכבר התרגלו לדרך עבודה חדשה זו, חשים סיפוק מעבודתם. עבורם, שיתוף פעולה הפך לדרך חיים.

בסופו של דבר ארגונים ישרדו רק אם יבינו שתהליך השינוי והשיפור אינו מסתיים לעולם.

חלפו הימים בהם חיכו שמשהו יתקלקל כדי לתקן אותו - 

שיפור תמידי הפך לצו השעה!

סרטים בנושאים נוספים:

שפת גוף

סדנאות גיבוש

ועוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל.

הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון:

פיתוח מנהלים, ניהול אפקטיבי, תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, בטיחות בעבודה, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, מוטיבציה והנעת עובדים, הטרדה מינית, משוב והערכה  ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית נחום

מאת: נורית נחוםניהול30/10/102078 צפיות
פוטנציאל אדיר גלום בבני דור ה-Y, המציפים כיום את שוק העבודה. ארגונים שיטיבו להכיר את מאפייניהם ואת מה שמניע אותם ירוויחו בגדול. המאמר הבא מהווה כעין "מדריך נבוכים" עבור מי שמנהלים את החבר'ה הצעירים ההלו, ופורט את ה"לחצנים" שמפעילים אותם בצורה האפקטיבית ביותר

מאת: נורית נחוםעבודה וקריירה - כללי10/01/101528 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

מאת: נורית נחוםדמוקרטיה ושלטון11/11/091937 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091398 צפיות
העצה הכי חשובה שיש לסרט-ההדרכה "תופעת הגפן" לתת למנהלים, שארגונם שרוי בחוסר ודאות ובמסדרונותיו רוחשות שמועות רבות - היא לדבר עם העובדים באופן מתואם ואחיד. זה לא סוד שבתקופת מיתון אנשים מאבדים את משרותיהם. גם דיווחי המדיה מחזקים את השמועות ואינם מקלים על המצב. כל זה מלווה בתחושת חוסר וודאות ואובדן שליטה ועלול לגרום ללחץ ומתח בקרב העובדים, ואין זה פלא שהם מוטרדים מעתידם בארגון. מה יתרום לניהול אפקטיבי של המשבר ?

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091775 צפיות
"אני מרגיש שהקירות סוגרים עלי", "איבדתי שליטה", "איני מספיק שום דבר", "דברים לא מסתדרים" – המשפטים הללו נשמעים לכם מייאשים וחסרי תקווה? איך לא?! אלו הם סימנים לאדם הנתון בלחץ. תחושת לחץ היא טבעית ונחלת הכל, אך בימים אלו של מיתון, חוסר ודאות והסלמה בדרום היא עלולה אף להתגבר. הבשורה הטובה היא שישנם כלים שיכולים להקל על התחושה הזו בעבודה. סרט ההדרכה של מולטידע "שליטה בלחץ" מציג 7 טכניקות להתמודד עם המצב.

מאת: נורית נחוםשימור לקוחות17/05/091381 צפיות
שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות. סרט ההדרכה "שפת גוף לנותני שירות" מספק תשובות רבות בנושא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091770 צפיות
איזה מנהל לא היה רוצה שכל עובדיו יעריכו אותו ויעבדו עם מוטיבציה גבוהה? מה צריך המנהל לעשות כדי לגרום לכך ? לאף אחד אין "גן-כריזמה" מיוחד, אך מנהל מעורר השראה יודע מה חשוב ומשמעותי בעבודה שלו, ויודע להבהיר זאת במילים ובמעשים לכולם בצוות שלו. המסר החשוב ביותר הוא שכדי שמנהל יהיה מקור השראה לאחרים, עליו להיות מקור השראה לעצמו. על כל אלה ועוד – במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/20806 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/20830 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/20786 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/20646 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/20594 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/20518 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/20411 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica