חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ניהול נכון : שליטה בלחץ, ניהול זמן

מאת: נורית נחוםניהול17/05/20092403 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לחץ - לא משנה מי אתה ומה אתה עושה - זו עובדת חיים. יש הקוראים לו "מגיפה של העידן המודרני". בכמויות קטנות, לחץ יכול להניע ולספק אנרגיה, אך בכמויות גדולות הוא כמו מחלה שיכולה להרוס פיזית ורגשית. אולם, לחץ אינו בלתי נשלט. קיימת זכות בחירה. אם ניקח אחריות על זיהוי סימני הלחץ בחיינו ונלמד שיטות להתמודד איתם, נוכל להיות בשליטה.

מומחים מעריכים שמדי יום אחד מתוך שלושה עובדים מודיע שהוא חולה מסיבה שקשורה ללחץ. מחקרים מראים ש-80% מכל העובדים מרגישים שלחץ בעבודה משפיע על הבריאות והתפוקה שלהם. בימים אלה של מיתון, פיטורים וקיצוצים תופעה זו עלולה אף להתגבר.

ישנם חמישה סימני אזהרה נפוצים ללחץ מוגזם:

1. חוסר יעילות: איכות וכמות העבודה יורדות; ריבוי טעויות; אפילו פרויקטים פשוטים הופכים למאמץ.

2. חוסר שביעות רצון בעבודה: אנשים שרגילים לאהוב את עבודתם מרגישים ששום דבר לא בסדר. הם הופכים להיות חרדים, ציניים ומתרגזים בקלות.

3. עייפות: אנשים מרגישים שהם פועלים ללא כוח. הם עייפים, חסרי מרץ, ומותשים פיזית ומנטאלית.

4. הפרעות בשינה: קושי להירדם. יש המתעוררים באמצע הלילה ודואגים בקשר לעבודה.

5. פעילויות בריחה: במקרים רבים אנשים מנסים לברוח במקום להתמודד עם בעיותיהם. במקרים חמורים בריחה מתבטאת בסיגריות, אלכוהול וסמים.

זה נכון שלא תמיד התופעות הן כה רחבות/קשות, אך גם כמויות קטנות יותר של לחץ יכולות להתיש אותנו עם הזמן. אז מה עושים? אין פתרון אחד. לחץ שנובע מעבודה משפיע בצורה שונה על כל אחד. מחקרים מיקדו את ארבע המקורות העיקריים ללחץ:

  • א. לחצי זמן: כמעט בכל סביבת עבודה אנשים מעידים שזו אחת הסיבות הנפוצות ללחץ. לא משנה כמה קשה הם עובדים, הם לא מספיקים להשלים הכל.
  • ב. משוב לא מספק: כולנו זקוקים למשוב על הביצועים שלנו. כשאיננו מקבלים אותו, אנו דואגים בקשר לביצוענו וזה גורם ללחץ.
  • ג. ציפיות לא מציאותיות: כל אחד רוצה להיות "רזה, שזוף ונשיא של חברה". אומרים לנו שאסור להתפשר על מקום שני. לעתים אנשים אינם מצליחים למצוא את האיזון בין החלומות למציאות, ואותו פער גורם ללחץ.
  • ד. חוסר יעדים: אנשים רבים לא יודעים מה הכיוון האישי והמקצועי שלהם. ללא יעדים ברורים יש חוסר ודאות וזה בדרך כלל גורם ללחץ .

 

שבע טכניקות לשליטה בלחץ

 

•1.       עשה רשימת לחצים - ראשית יש לאתר את גורמי הלחץ: רשום כל מה שגורם לך להרגיש לא בשליטה ופרט מה בדיוק גורם לך לחץ בכל אחד מהדברים. שתף אדם שאתה בוטח בו ומכבדו, חשוף את רגשותיך וקבל ממנו משוב. קרוב לוודאי שתגלה שאינך לבד.

•2.       ניהול זמן וטיפול בגורמים מפריעים:

  • הגדרת יעדים - מה המטרה שלך? האם אתה בטוח בקשר למה שעליך לעשות היום? השבוע? החודש? אם אינך יודע אינך מנצל את זמנך ביעילות מספקת. אינך שולט בעבודה שלך. היא שולטת בך. זה ימשיך להיות כך עד שתגדיר מהם יעדיך ומה דורשים ממך. איך עושים זאת? זה דורש תכנון @ בסוף כל יום עשה רשימה של מטלות למחר. דרג את המשימות לפי חשיבותן ועדכן את הרשימה מידי יום. @ חשוב קדימה וערוך רשימה של יעדים לטווח קצר ולטווח הארוך. דרג לפי סדר חשיבות.@ דון בכל היעדים עם הבוס שלך. אם יש פערים ביניכם בהגדרת היעדים, שאף להגיע להסכמה אך שמור על גמישות. לא תמיד אפשר לקבל מה שרוצים, אבל כל יעד שתשיג, יעזור לך לקחת שליטה.
  • הטלפון: השימוש בטלפון ככלי עסקי תופס נפח גדול בעבודה, אבל שיחה לא צפויה צורכת זמן יקר וזה גורם ללחץ. אם אתה זקוק לפרק זמן ארוך ונטול הפרעות, דאג שיסננו את השיחות שלך. אם אינך יכול, דאג שיהיו קצרות וענייניות. מאחר שהמתקשר לא יכול לראות אותך ואת מה שאתה עושה, קח שליטה, קבל ומסור את המידע במהירות וסיים את השיחה (ניתן לומר משהו כמו "אני חייב לסיים, יש לי מועד הגשה דחוף" או "אני צריכה לעמוד במועד הגשה, האם אוכל לחזור אליך מאוחר יותר או מחר בבוקר?"). הטלפון לא חייב להיות בזבזן זמן. למד כיצד להפוך אותו לחוסך זמן ע"י עריכת שיחות קצרות וענייניות. אם תיקח אחריות על שליטה בשיחות תפחית את הלחץ שמופעל עליך.
  • אורחים בלתי צפויים: בדומה לטלפון, אל תיתן לאורחים בלתי צפויים לפגוע בסדר העדיפויות שלך. שלוט בהפרעות ותהיה קרוב יותר לשליטה בלחץ שלך. ניתן לתלות שלט בכניסה לאזור העבודה שלך: "אתפנה בשעה X", למשל. אם הבוס הוא "האורח הבלתי צפוי", הסבר לו שהנך עובד על משימה שהוא ביקש ממך, הוא ודאי יעדיף לא להפריע אם אין זה הכרחי.
  • מתי ואיך לומר לא?: מתי? כשאמירת "כן" תרחיק אתכם מהשלמת היעדים שקבעת. איך? באדיבות, בכנות ובאופן ישיר. חוסך הזמן והלחץ הגדול ביותר בשפה הוא המילה "לא". זכרו שזה בסדר ופעמים רבות אפילו טוב להשתמש בה.

•3.       שיחות עצמיות: חלק ניכר מלחץ מוגזם נגרם על ידי שיחות שאנשים מנהלים עם עצמם.  מחקרים גילו ש"הקול שמפטפט בראשנו" שולט ברבים מרגשותינו ומעשינו. אם הוא מעביר מסר שלילי הוא יכול לגרום ללחץ. אולם, תוכל לרתום את "השיחות העצמיות" לטובתך על ידי הפיכתן לחיוביות וממוקדות. במקום לומר לעצמך "אינני שמח לקראת המצגת הזאת", צייר תמונה מנטאלית חיובית. אמור לעצמך: "אני מוכן לזה. זו תהיה המצגת הטובה ביותר שעשיתי". במקום לומר "הלוואי ולא היו נותנים לי את הפרויקט הזה, אני חושש שלא אוכל להתמודד איתו", חשוב: "זו הזדמנות טובה. זה יהיה קשה, אבל אני מסוגל לטפל בזה".
הרעיון הוא לגרום לקול הקטן הזה להגיד לנו מה אנו רוצים לעשות ולא מה אנו לא רוצים!.

•4.       בחן מחדש את הציפיות שלך: - החלט מה אתה רוצה מהעבודה שלך עכשיו ובעתיד. החלט מה נמצא בהישג ידך ומה לא. קבל את העובדה שחלק מהדברים בעבודה שלך לא ישתנו ולמד לקבל אותם ולשנות דברים אחרים. הפתגם הבא מסכם את הרעיון הזה היטב: "תן לי את האומץ לשנות את הדברים שאני יכול לשנות, את השלווה לקבל את מה שאיני יכול לשנות ואת החוכמה לדעת את ההבדל בין השניים".

 

•5.       אסרטיביות - שפר את התקשורת שלך עם האנשים איתם אתה עובד. רוב האנשים מתקשרים באחת משתי דרכים - באופן פעיל או באופן סביל. אנשים אקטיביים לוקחים שליטה, כאשר הם במגע עם אנשים הם פועלים ולא רק מגיבים. במקום לתהות ולדאוג אם הם עושים עבודה טובה, הם מפגינים סמכותיות ודורשים משוב. ידוע שבעיות תקשורת הן מקור נפוץ ללחץ. אל תיתן לזה להגביר את שלך. אם אינך בטוח, ברר, שאל.

•6.       שפר את הכושר והתזונה  - תכנית כושר הולמת תשפר את תגובתך הרגשית והפיזית ללחץ. מבחינה רגשית, התעמלות היא כלי יעיל לטיפול בדיכאון. פיזית, היא עוזרת לשרוף כימיקלים עודפים של לחץ בגוף. הליכה, ריצה, התעמלות אירובית או כל פעילות פיזית אחרת, משחררות את הלחץ, מפחיתה חרדות ונותנת  תחושה של שליטה עצמית. גם תזונה בריאה משפרת את התחושה והדימוי העצמי. שמור על נפש בריאה בגוף בריא.  

•7.       היה מוכן לשינוי - אתגר ושינוי הם בלתי נמנעים. בייחוד בתקופה זו שמאופיינת בקיצוצים, מיזוגים וארגון מחדש, נראה שלאנשים כמעט ואין שליטה על העתיד שלהם. היה מוכן לשינוי, היה גמיש. ראה שינוי כאתגר ולא כאיום. קבל כל שינוי בעבודה ומחוץ לעבודה כהזדמנות ללמוד.

נושאי סרטים נוספים:

שפת גוף - ליצור קשר ב- 90 שניות -

סרט משעשע המתמקד בחשיבותן של השניות הראשונות באינטראקציה עם הלקוח. ניקולס בות'מן, מומחה בעל שם עולמי, מספק דרכים מומלצות שיסייעו לנצל את הזמן הקצר הזה כדי לבנות במהירות קשר של אמון וקירבה, באמצעות גישה נכונה, שפת גוף מתאימה ויכולת לנהל שיחה.

הטרדה מינית ?  תחליטו אתם -

הטרדה מינית היא סוגיה שנויה במחלוקת ולא תמיד מובנת בסביבת העבודה של ימינו. הסרט מנסה להבהיר את הבלבול השורר לגבי השאלה מהי הטרדה מינית ומה היא לא. באמצעות מצבים השייכים לתחום האפור של הטרדה מינית במקומות עבודה שונים, מתבקשים הצופים לקבוע האם מתרחשת הטרדה מינית. בחור ובחורה מנתחים כל סצינה ובודקים את הגבולות הדקים שלעיתים נחצים ויוצרים בסיס לתלונה מוצדקת על הטרדה מינית.

פיתוח הדרכה - ערכות הדרכה לבטיחות -

ערכות הבטיחות הן מוצר פיתוח הדרכה חדש, המסייע להעביר הדרכות חוויתיות, מקצועיות ואינטראקטיביות. כל ערכה מכילה סרט מקצועי להדרכת בטיחות, מצגת הדרכה הכוללת הסברים למדריך, הפעלה אינטגרטיבית ומבזק ידע.

פענוח ציורי ילדים

תרבות ארגונית - שוק הדגים בסיאטל

הסרט מתאר את שוק הדגים המפורסם בסיאטל, ומציג את עובדיו המפגינים גאווה, מחוייבות ונאמנות לעבודתם. הסרט מביא את "פילוסופיית הפיש" הניתנת ליישום בכל מקום עבודה, כשעובדים יווכחו שהם יכולים ליצור מקום עבודה מעניין, בעל תרבות ארגונית מהנה ואנרגטית יותר.

קבלת החלטות - המטרה

דרמה המבוססת על רב המכר של אלי גולדרט ומלווה את נסיונותיו של אלכס רוגו להציל את המפעל שלו מפני סגירה. הסרט מתמקד בדרכי קבלת החלטות ובשיפור הפריון באמצעות הבנת מטרות הארגון, זיהוי צווארי בקבוק ועבודת צוות

ועוד

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל.

הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון:

פיתוח מנהלים, ניהול אפקטיבי, תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, בטיחות בעבודה, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, מוטיבציה והנעת עובדים, הטרדה מינית, משוב והערכה  ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית נחום

מאת: נורית נחוםניהול30/10/102577 צפיות
פוטנציאל אדיר גלום בבני דור ה-Y, המציפים כיום את שוק העבודה. ארגונים שיטיבו להכיר את מאפייניהם ואת מה שמניע אותם ירוויחו בגדול. המאמר הבא מהווה כעין "מדריך נבוכים" עבור מי שמנהלים את החבר'ה הצעירים ההלו, ופורט את ה"לחצנים" שמפעילים אותם בצורה האפקטיבית ביותר

מאת: נורית נחוםעבודה וקריירה - כללי10/01/101944 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

מאת: נורית נחוםדמוקרטיה ושלטון11/11/092284 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091983 צפיות
העצה הכי חשובה שיש לסרט-ההדרכה "תופעת הגפן" לתת למנהלים, שארגונם שרוי בחוסר ודאות ובמסדרונותיו רוחשות שמועות רבות - היא לדבר עם העובדים באופן מתואם ואחיד. זה לא סוד שבתקופת מיתון אנשים מאבדים את משרותיהם. גם דיווחי המדיה מחזקים את השמועות ואינם מקלים על המצב. כל זה מלווה בתחושת חוסר וודאות ואובדן שליטה ועלול לגרום ללחץ ומתח בקרב העובדים, ואין זה פלא שהם מוטרדים מעתידם בארגון. מה יתרום לניהול אפקטיבי של המשבר ?

מאת: נורית נחוםשימור לקוחות17/05/091742 צפיות
שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות. סרט ההדרכה "שפת גוף לנותני שירות" מספק תשובות רבות בנושא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092238 צפיות
איזה מנהל לא היה רוצה שכל עובדיו יעריכו אותו ויעבדו עם מוטיבציה גבוהה? מה צריך המנהל לעשות כדי לגרום לכך ? לאף אחד אין "גן-כריזמה" מיוחד, אך מנהל מעורר השראה יודע מה חשוב ומשמעותי בעבודה שלו, ויודע להבהיר זאת במילים ובמעשים לכולם בצוות שלו. המסר החשוב ביותר הוא שכדי שמנהל יהיה מקור השראה לאחרים, עליו להיות מקור השראה לעצמו. על כל אלה ועוד – במאמר הבא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/092632 צפיות
בעת משבר ארגונים אשר נקלעים לחובות נאלצים לקצץ בכוח אדם כדי לא לשקוע. זה מגדיל את מעגל האבטלה ומשמעות הדבר - פחות לקוחות ופחות רווחים. כל זה גורם לכך שהתחרות הופכת אינטנסיבית יותר והלקוחות תובעניים יותר. תקופה זו מגדישה את החשיבות שבהתייעלות ובאיכות. מי שלא יבין זאת, לא יעמוד בתחרות וייבלע.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201479 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201590 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201605 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201322 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201280 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201136 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201036 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica